Αναβάθμιση του εξοπλισμού του Θεάτρου “Απόλλων”

"Η τελευταία λέξη της τεχνολογίας"

Νέες τεχνικές δυνατότητες, μέσα από σύγχρονα οπτικοακουστικά μέσα και συστήματα τελευταίας τεχνολογίας, ανοίγονται για το Θέατρο “Απόλλων”, το οποίο ανανεώνεται και δικτυώνεται ακόμη περισσότερο χάρη στις καινούριες παροχές του, που αναμένεται να προβάλουν το πολιτιστικό γίγνεσθαι της πρωτεύουσας των Κυκλάδων σε κάθε γωνιά του κόσμου.

Το έργο αναβάθμισης του ηχητικού και φωτιστικού εξοπλισμού του θεάτρου, στο όποιο περιλαμβάνεται επίσης η προμήθεια υπολογιστών και τηλεχειριζόμενων καμερών υψηλής ανάλυσης, είναι ενταγμένο στο Ολοκληρωμένο Σχέδιο Αστικής Ανάπλασης με προϋπολογισμό περίπου 100.000 ευρώ.

Υπενθυμίζεται μάλιστα ότι, ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης και ειδικότερα το Αυτοτελές Τμήμα Προγραμματισμού & ΤΠΕ έχει ήδη ξεκινήσει τη συνεργασία του με το Εθνικό Δίκτυο Έρευνας & Τεχνολογίας (Ε.Δ.Ε.Τ.) μέσω της διαδικτυακής αναμετάδοσης εκδηλώσεων κατευθείαν από τη σκηνή του “Απόλλωνα”.

Το πρώτο live streaming στην ιστορία του θεάτρου ήταν η συναυλία της Ορχήστρας των Κυκλάδων του Νίκου Κυπουργού, με τη συμμετοχή του Διονύση Σαββόπουλου, που παρακολούθησαν από το διαδίκτυο 1.269 οικογένειες από 22 χώρες, μεταξύ των οποίων Η.Π.Α., Γερμανία, Ιταλία, Γαλλία, Ισπανία, Μεγάλη Βρετανία, Αυστραλία, Σουηδία, Βέλγιο, Ελβετία, Νορβηγία, Τουρκία, Κατάρ κ.α.

Σύμφωνα με δηλώσεις του τεχνικού του θεάτρου “Απόλλων” Νίκου Κοντιζά, η αναβάθμιση του εξοπλισμού έχει ολοκληρωθεί κατά το ήμισυ, καθώς εκκρεμεί η εγκατάσταση του προτζέκτορα και των καμερών.

Νέα ηχητική και φωτιστική κάλυψη

Το έργο ξεκίνησε με την εγκατάσταση του νέου ηχητικού συστήματος, το οποίο ήδη χρησιμοποιείται. “Σε αυτό περιλαμβάνονται ηχεία, τα οποία έχουν τοποθετηθεί στη σάλα, μόνιτορ για τους μουσικούς, προκειμένου να ακούνε τη μουσική στις συναυλίες, κάποια μικρόφωνα και ένας ενισχυτής”, αναφέρει χαρακτηριστικά. “Πλουσιότερος” είναι επίσης και ο φωτιστικός εξοπλισμός του θεάτρου, ο οποίος ενισχύθηκε με 12 καινούριους θεατρικούς προβολής LED, που εξασφαλίζουν οικονομία στο ρεύμα. Επιπλέον, αναμένεται η παράδοση και η εγκατάσταση των καμερών, της καινούριας οθόνης και του προτζέκτορα, ενώ για τις ανάγκες της ζωντανής αναμετάδοσης θα εγκατασταθεί μία ολόκληρη μονάδα.

Ν. Κοντιζάς: “Καλύπταμε τις ελλείψεις, χωρίς να το αντιληφθεί κανείς”

Το έργο θα παραδοθεί στον κ. Κοντιζά, ο οποίος κατά το παρελθόν είχε επισημάνει τις τεχνικές ελλείψεις του θεάτρου. Όπως σημειώνει στην “Κοινή Γνώμη” δεν ήταν λίγες οι περιπτώσεις που ο υπάρχον εξοπλισμός είχε κριθεί ανεπαρκής για να καλύψει συγκεκριμένες ανάγκες. “Όταν φιλοξενούσαμε μεγάλα συγκροτήματα, όπως η Ορχήστρα των Κυκλάδων, δεν έφτανε ο εξοπλισμός του θεάτρου” αναφέρει χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι πολλές φορές αναγκάστηκε να μεταφέρει πράγματα από τον προσωπικό του εξοπλισμό, προκειμένου οι εκδηλώσεις να πραγματοποιηθούν με την αρμόζουσα αξιοπρέπεια. Καθιστά δε γνωστό ότι είχε υποβάλει και σχετική έκθεση στους υπευθύνους, μέσα από την οποία προέβαλε τις ανάγκες για νέα μικρόφωνα, καλώδια και μόνιτορ.

“Απαραίτητη η αυτοδυναμία”

Ωστόσο, υπογραμμίζει ότι παρά τις όποιες ελλείψεις “όλα έβγαιναν αξιοπρεπέστατα”, εξηγώντας ότι ο ίδιος φρόντιζε να αναπληρώνει τα κενά, χωρίς να γίνεται αντιληπτό από κανέναν. “Παρόλα αυτά πρέπει να υπάρχει μια αυτοδυναμία μέσα στο θέατρο”, σημειώνει ο κ. Κοντιζάς, κρίνοντας απαραίτητη την αναβάθμιση παλαιών και ιστορικών κτηρίων, όπως το θέατρο “Απόλλων”, το οποίο αποτελεί έμβλημα της πολιτιστικής ανάπτυξης της Ερμούπολης. Ως εκ τούτου, εκτιμά ότι ο νέος εξοπλισμός θα “δώσει” ανάσα τόσο στις τοπικές προσπάθειες, όσο και στις παραγωγές, που φιλοξενούνται στη σκηνή του θεάτρου, καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου.

“Δεν χρειάζονται υπερβολικές ενισχύσεις”

Αναφορικά με τις παρουσιαζόμενες ανάγκες για τεχνικά συστήματα τα οποία μέχρι πρότινος δε διέθετε το θέατρο, ο κ. Κοντιζάς ενημερώνει ότι ποτέ δε χρειάστηκε να φέρει κάποιος δικό του εξοπλισμό, εκτός από συγκεκριμένες περιπτώσεις καλλιτεχνών, οι οποίοι είχαν συμφωνία με συγκεκριμένες εταιρείες που αναλάμβαναν εξ' ολοκλήρου τις εγκαταστάσεις. Υπογραμμίζει δε ότι “το 90% των περιπτώσεων, καλυπτόταν από εμάς, είτε με τον εξοπλισμό του θεάτρου είτε με τον δικό μου”, ενώ προσθέτει πως “με τα νέα ηχητικά και φωτιστικά συστήματα έχουμε μια κάλυψη, που μπορεί να πλησιάζει και το 100%”. Παρόλο που οι σημαντικές αυτές αλλαγές ανοίγουν νέα “μονοπάτια” στο θέμα της αξιοποίησης, της προβολής και της ανάδειξης του θεάτρου, εξηγεί ότι “ακόμα και τώρα δεν μπορούμε να βασιστούμε στις υπερβολικές απαιτήσεις κάποιων καλλιτεχνών. Το θέατρο δεν μπορεί να διαθέτει 70 μάρκες ηχείων, επειδή το ζητάει ο καλλιτέχνης. Υπάρχει ένα πολύ ωραίο και επώνυμο ηχητικό σύστημα,το οποίο μπορεί να καλύψει τη συναυλία του επί σκηνής”.

“Σημασία έχει να φεύγουν όλοι ευχαριστημένοι”

Με οδηγό τη γνώση και την εμπειρία του, διαβεβαιώνει πως “στο θέατρο δε χρειάζονται υπερβολικές απαιτήσεις, καθώς είναι ένα θέατρο λυρικό”. Καθιστά δε γνωστό ότι “στις παραστάσεις ειδικότερα, δεν χρησιμοποιείται ούτε μικρόφωνο”. Εκτιμά λοιπόν ότι θα πρέπει να γίνονται βελτιώσεις και επεμβάσεις που συνάδουν με την αντοχή και την καταλληλότητα του χώρου. Καταλήγοντας, σημειώνει ότι ο ίδιος θα συνεχίσει να αναδεικνύει τις ανάγκες του θεάτρου, με στόχο την ποιότητα και το καλύτερο αισθητικό αποτέλεσμα των εκδηλώσεων που παρουσιάζονται ενώπιον του κοινού. “Σημασία έχει να φεύγουν όλοι ευχαριστημένοι και αυτό θα γίνει”, υπογραμμίζει.