Διάκριση Συριανής μαθήτριας σε διαγωνισμό για την ιστορία των Ελλήνων του Πόντου

"Η δύναμη αυτών των ανθρώπων με συγκινεί"

Ρίγη συγκίνησης προκαλεί η διαπίστωση ότι η παράδοση και η συνεισφορά του απανταχού Ελληνισμού τόσο στην ιστορία όσο και τον πολιτισμό αποτελούν αντικείμενο μελέτης, καταγραφής και δημιουργίας όχι μόνο για εκείνους που κρατούν ζωντανές τις μνήμες των προγόνων τους, αλλά και για μεγάλο μέρος της νέας γενιάς που εκφράζει ανοιχτά το ενδιαφέρον να την ανακαλύψει.

Αυτό αποδεικνύεται περίτρανα μέσα από τη διάκριση της Συριανής μαθήτριας, Μαρίας-Μαγδαληνής Δαλεζίου στον 4ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό για τον Πόντο, που διοργάνωσαν η Συντονιστική Επιτροπή Νεολαίας της Παμποντιακής Ομοσπονδίας Ελλάδος και το Ερευνητικό Κέντρο του Σωματείου “Άγιος Γεώργιος Περιστερεώτα” με θέμα “Η ιστορική πορεία των Ελλήνων του Πόντου”.

Στόχος του διαγωνισμού ήταν η ανάδειξη της ιστορίας των Ελλήνων του Πόντου και η ευαισθητοποίηση των νέων, ώστε μέσα από την αναζήτηση και την έρευνα να οδηγηθούν στην εθνική αυτογνωσία. Ο διαγωνισμός απευθυνόταν σε μαθητές Δημοτικού (Δ', Ε' ΣΤ' τάξης), Γυμνασίου, Γενικού Λυκείου, Επαγγελματικού Λυκείου, Επαγγελματικής Σχολής και η συμμετοχή σε αυτόν ήταν προαιρετική.

Οι μαθητές των Λυκείων, καθώς και των άλλων επαγγελματικών σχολών διαγωνίστηκαν στην παραγωγή γραπτού λόγου. Με αφορμή την 19η Μαίου, ημέρα μνήμης της Γενοκτονίας του ποντιακού ελληνισμού, οι μαθητές κλήθηκαν να συντάξουν ένα άρθρο, έως 600 λέξεις, στο οποίο να εξετάσουν εάν η διεθνής αναγνώριση της Γενοκτονίας που υπέστη ο ποντιακός ελληνισμός στις αρχές του προηγούμενου αιώνα, δύναται να αφυπνίσει τους λαούς, προκειμένου στο μέλλον να μην επαναληφθούν αντίστοιχες ενέργειες.

Όπως δήλωσε στην “Κοινή Γνώμη” η Μαρία-Μαγδαληνή, μαθήτρια της Γ' τάξης του Γενικού Λυκείου Σύρου, πηγή έμπνευσης για την ίδια αποτέλεσε το θεατρικό δρώμενο που παρουσίασαν πριν από έναν χρόνο τα μέλη του συλλόγου Ποντίων και Βορειοελλαδιτών Σύρου, με αφορμή την επέτειο Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου. Εξίσου εποικοδομητική ήταν και η συζήτηση που είχε στη συνέχεια, με τον χοροδιδάσκαλο Γιάννη Ευφραιμίδη, η οποία τη βοήθησε στην ολοκλήρωση του άρθρου της.

Σημειώνεται ότι δεν είναι η πρώτη φορά που η μαθήτρια διακρίνεται σε κάποιο διαγωνισμό, ιστορικού περιεχομένου, καθώς στο παρελθόν είχε λάβει μέρος στον Πανελλήνιο Λογοτεχνικό Διαγωνισμό της Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης για την επέτειο των 90 χρόνων από τη Μικρασιατική Καταστροφή, αποσπώντας το πρώτο βραβείο διηγήματος. Η ίδια εξηγεί ότι και σε αυτή την περίπτωση, καταλυτικό ρόλο στον εμπλουτισμό του κειμένου της, έπαιξε η συναυλία του Συλλόγου Μικρασιατών Σύρου, βασισμένη στο έργο των Απόστολου Καλδάρα – Πυθαγόρα “Μικρά Ασία”.

“Η ιστορία της Σμύρνης και του Πόντου, όσο και η δύναμη αυτών ανθρώπων να διαφυλάξουν και να διαδώσουν τον πολιτισμό τους με συγκινεί και εξάρει το ενδιαφέρον, το οποίο ούτως ή άλλως προσπαθεί να μας καλλιεργήσει το σχολείο”, αναφέρει χαρακτηριστικά η Μαρια-Μαγδαληνή, προσθέτοντας ότι παρά την ενασχόλησή της και με άλλα συγγραφικά είδη, το βιωματικό στοιχείο και οι ιστορίες που βασίζονται σε αληθινά γεγονότα τη γοητεύουν ιδιαιτέρως.

Μία ανάσα πριν την έναρξη των πανελλαδικών εξετάσεων, η ίδια εκφράζει την επιθυμία της να ακολουθήσει σπουδές, που να σχετίζονται με τη μεγάλη “αδυναμία” της, τη λογοτεχνία.

Ο σύλλογος Ποντίων και Βορειοελλαδιτών Σύρου συγχαίρει τη Συριανή μαθήτρια για τη συμμετοχή και τη διάκρισή της στον 4ο Πανελλήνιο διαγωνισμό για την ιστορική πορεία των Ελλήνων του Πόντου και της εύχεται καλή επιτυχία στις Πανελλαδικές εξετάσεις. Επίσης ο σύλλογος συγχαίρει τους γονείς της μαθήτριας καθώς και τους καθηγητές του 1ου Γενικού Λυκείου Σύρου.

Από τη Σύρο κατάγομαι απλά θεωρώ ότι είναι πολύ όμορφος ο πολιτισμός που έχουν αναδείξει τόσο η Σμύρνη όσο και ο Πόντος και επειδή διαβάζω πολλά βιβλία με έχει συγκινήσιε πολύ η ιστορία τους και επειδή το σχολείο μας ενημερώνει πολύ για διαγωνισμούς πολλές φορές ήθελα να γράψω κάτι. Το σχολείο προσπαθεί να καλλιεργήσει αυτό το ενδιαφέρον. Με εμπνέει πολύ η δύναμη των ανθρωπων και ο πολιτισμός που έχουν αναπτύξει. Μου αρέσει να ασχολούμαι και με άλλα είδη, αλλά η ιστορία με γοητεύει περισσότερα, γιατί είναι αληθινά γεγονότα τα κάνει ακόμα πιο σημαντικά και αξίζει να μαθαίνουμε για αυτά. Όταν μας ενημέρωσαν στο σχολείο, ένιωσα την ανάγκη να γράψω γι' αυτό. Στην ΣΤ δημοτικού για πρώτη φορά έμενα στο δήμο μοσχάτου, έκθεση για την τρίτη ηλικία, είχα πάρει μία διάκριση, είχα συμμετάσχει και σε άλλους. Δεν ήταν ιστορικού περιεχομένου, διαγωνισμό παραμυθιού και σε άλλο ένα που ήταν σχετικά με κάποιο βιβλίο του Νίκου Θέμελη. Επαγγελματικά δεν έχω σκεφτεί ακόμα, αλλά θα ήθελα ή αγγλική ή ελληνική φιλολογία και κάτι σχετικό με λογοτεχνία, γιατί μου αρέσει να γράφω. Δεν είμαι μέλος σε κάποιο σύλλογο, παρακολουθώ τα δρώμενα που γίνονται. Όπως για τη Σμύρνη είχα παρακολουθήσει την εκδήλωση για τα 90 χρόνια από τη Μικρασιατική καταστροφή, αλλά και για τη Γενοκτονία των Ποντίων πέρυσι με βοήθησε να τελειώσω το άρθρο που έγραφα. Δίνει περισσότερες ευκαιρίες η σύγχρονη εποχή για τη διάδοση αυτών των διαγωνισμών κάνει πολύ καλή δουλειά και το σχολείο. Παράλληλα εκεί δεν υπάρχει τέτοια ενημέρωση όσο εδώ, είναι ενθαρρυντικό για το σχολείο.

Ετικέτες: