Πολιτιστικός Τουρισμός

Μπορούμε να αλλάξουμε την εικόνα της χώρας μας;

Οι διαφημιστικές καμπάνιες τουριστικής προβολής και οι αφίσες με τις αμμουδιές και τα κρυστάλλινα νερά διαδέχονται η μία την άλλη, διότι οι αρμόδιοι πολιτικοί... δεν αδιαφορούν, απλά δεν γνωρίζουν πως να κάνουν το χτίσιμο μιας μακροχρόνιας εικόνας ελκυστική για σημαντικούς επισκέπτες της Ελλάδας.

Στηρίζονται, βέβαια, στην αρχαία κληρονομιά μας, στον ήλιο, τη θάλασσα, τα ωραία νησιά, αλλά αυτά δεν φτάνουν για να εντυπωσιάσουμε τους ξένους. Αυτά όλα είναι το «περιτύλιγμα» μιας χώρας, χωρίς όμως την ουσία, που είναι οι άνθρωποι, οι Έλληνες. Και, βέβαια, τίποτα δεν μπορεί να αλλάξει με το «μαγικό ραβδί».

Ποιες πλευρές θα έπρεπε να προβάλουμε, εκτός από την όμορφη φύση μας, ώστε και να ανακτήσουμε την αυτοπεποίθησή μας και να την αναμεταδώσουμε στους ξένους.

Τόσο ο κ. Γιώργος Παπαγαπητός, (ο ιδρυτής της εταιρείας Travel Dynamics International), όσο και πολλοί άλλοι επιτυχημένοι στον τομέα του τουρισμού, που αγαπούν την Ελλάδα και θαυμάζουν την ιστορία της, πιστεύουν ότι δεν χρειάζεται rebranding (επανεκκίνηση) η χώρα, αλλά οι Έλληνες...

Λάτρης της χώρας του ο κ. Παπαγαπητός, αν και βρίσκεται 50 χρόνια εκτός Ελλάδος, την σκέφτεται και επιθυμεί να αποκτήσει την καλλίτερη εικόνα και λέει: «Μια έξυπνη ιδέα θα ήταν, νομίζω, στους διάφορους Δήμους ή σε περιοχές της χώρας να δημιουργηθούν οργανώσεις, που ασχολούνται με τον τουρισμό και κάποιος αρμόδιος να προσφέρει τις γνώσεις του και την εμπειρία του... όχι για το πως θα δείξουμε τις ομορφιές και την ιστορία της Ελλάδας αλλά για το πως θα μάθουμε να χαμογελάμε, να είναι καθαρός ο χώρος που θα επισκεφθούν και ιδιαίτερα για το πως θα συμπεριφερόμαστε και φυσικά πάντα χρειάζεται ο κάθε άνθρωπος να γνωρίζει λίγα πράγματα για την περιοχή που κατοικεί».

Όπως είχε πει σε μια ομιλία του στην Αθήνα ο κ. Παπαγαπητός, οι πελάτες του, (που είναι κάποιες χιλιάδες άνθρωποι), είναι μορφωμένοι και τους ενδιαφέρει, ιδιαίτερα, να γνωρίσουν όχι μόνο την ιστορία της αρχαίας Ελλάδας, (που πολλοί την γνωρίζουν άριστα), αλλά και ποια είναι η ζωή, η δραστηριότητα, η παιδεία, ο πολιτισμός των σημερινών Ελλήνων. Νομίζω ότι η ευθύνη του πνευματικού κόσμου είναι μεγάλη.

Τι ενδιαφέρει τους επισκέπτες.

«Πολλές φορές επιθυμούν να συναντήσουν απλούς, καθημερινούς ανθρώπους που αγωνίζονται για κάτι καλό. Μας ζήτησαν να συναντήσουν γεωργούς που ασχολούνται ιδιαίτερα με το σταφύλι και ζήτησαν να επισκεφθούν ένα οινοποιείο. Έκαναν πολλές ερωτήσεις και πολλοί κράτησαν σημειώσεις. Με τη βοήθεια, βέβαια, πάντοτε μεταφραστών. Επιθυμούν να επισκέπτονται και να γνωρίζουν μικρές επιχειρήσεις και όχι μεγάλα εργοστάσια. Το τυροκομείο σ’ ένα μικρό νησί είναι πολύ αγαπητός χώρος για επίσκεψη και γνώση. Ενδιαφέρει ιδιαίτερα ο εστιάτορας και μάλιστα ο μάγειρας που έχει να διηγηθεί τις συνταγές του και βέβαια την «καταγωγή» των συνταγών, αλλά και ο ζαχαροπλάστης με τα γλυκά του.

Συνήθως ρωτούν αν υπάρχουν φιλανθρωπικές οργανώσεις. Αισθάνονται ότι η φιλανθρωπία αγκαλιάζει την καινοτομία. Και, βέβαια, όχι μόνο αυτά» Συνεχίζει ο κ. Παπαγητός, διότι συνοδεύοντας, κατά καιρούς σπουδαίους και πλούσιους πελάτες του, έχει ανακαλύψει ότι πολλούς τους ενδιέφεραν και πολλά άλλα: «Δεν φανταζόμουν ότι ένας ξένος για μας ζήτησε να συναντήσει και να μιλήσει με έναν δάσκαλο, έναν καθηγητή, έναν γιατρό, έναν αρχιτέκτονα, ακόμα και ένα συνταξιούχο… Όλοι είμαστε εν δυνάμει πρέσβεις αυτής της χώρας και όλοι μας μπορούμε να αντιστρέψουμε το κακό κλίμα. Η προσέγγιση πρέπει να είναι ανθρωποκεντρική, όχι ρηχά επικοινωνιακή…. Τα δικά μας κρουαζιερόπλοια, συνήθως, επισκέπτονται δύο χώρες: Ιταλία Ελλάδα. Και αυτό βέβαια λόγω της ιδιαίτερης ιστορίας τους. Πολύ συχνά επικοινωνούμε με τα ελληνικά πρακτορεία και ζητούμε έναν αρχαιολόγο ή έναν ιστορικό για να κάνει μία διάλεξη με θέμα που πολύ πριν θα του είναι γνωστό. Τα νησιά του Αιγαίου είναι ιδιαίτερα αγαπητά. Θα συνεχίσουν, λοιπόν, να ταξιδεύουν οι ξένοι αλλά και να δαπανούν χρήματα ως επένδυση για τη γνώση και την ποιότητα της ζωής τους.»

Εμείς μπορούμε να αλλάξουμε την εικόνα μας στο εξωτερικό; Θέλουμε; Ο κ. Παπαγαπητός περιμένει να επικοινωνήσουμε μαζί του.