Οι μαθητές της «Δημιουργικής Σκηνής» παρουσιάζουν τη μυστική συνταγή τους

«Κοκομπλόκο Πακόμπλι» και η Σύρος γίνεται χαρούμενη

Τη «μυστική συνταγή για μια χαρούμενη πολιτεία» θα αποκαλύψουν, στο πλαίσιο των χριστουγεννιάτικων εκδηλώσεων της Σύρου, οι 60 μαθητές της «Δημιουργικής Σκηνής 8-16», φωνάζοντας μαζί με τις συντονίστριες των δύο εργαστηρίων Γεωργία Ματσούκα και Χριστίνα Πρίντεζη «Κοκομπλόκο Πακόμπλι».

Το θεατρικό αυτό αποτέλεσμα θα παρουσιαστεί την Κυριακή 27 Δεκεμβρίου στην Ενοριακή αίθουσα Αγ. Σεβαστιανού στην Άνω Σύρο και τη Δευτέρα 28 Δεκεμβρίου στην Ενοριακή αίθουσα Βάρης στις 18:00.

Στο στάδιο της δραματοποίησης

Η κεντρική ιδέα του έργου αποφασίστηκε από τις πρώτες κιόλας εβδομάδες στο εργαστήρι δρώμενων, το οποίο έφτιαξε την ιστορία μέσα από βιωματικές ασκήσεις και παιχνίδια, ενώ το εργαστήρι σκηνικών και κατασκευών πειραματίστηκε με υλικά. Όπως εξηγούν οι συντονίστριες των εργαστηρίων, η ιστορία έχει γίνει πια σενάριο, δηλαδή αφήγηση και διάλογοι και οι συμμετέχοντες προχωρούν ολοταχώς στη δραματοποίηση. Παράλληλα, έχουν κατασκευαστεί τα βασικά στοιχεία του σκηνικού και τα αντικείμενα των ηρώων του έργου. «Επειδή μπαίνουμε στην τελική ευθεία για την παράστασή μας, οι πρόβες μας γίνονται πιο συχνά», αναφέρουν χαρακτηριστικά.

Τα δύο εργαστήρια συναντιούνται στην κοινή τους ώρα, όποτε χρειάζεται, και συνεργάζονται για τις ανάγκες που προκύπτουν. «Είναι πολύ όμορφο να τα βλέπεις να συζητούν. Είναι πολλά, άρα πολλές και διαφορετικές προσωπικότητες, κι από διαφορετικά κοινωνικά υπόβαθρα, αλλά ο κοινός στόχος και το κλίμα που καλλιεργήσαμε εξ αρχής κάνει τη συνεργασία παραγωγική. Έτσι, οι ιδέες πέφτουν βροχή και κουμπώνουν μεταξύ τους με θαυμαστό τρόπο» σημειώνουν η κ. Ματσούκα και η κ. Πρίντεζη, προσθέτοντας πως ο δικός τους ρόλος είναι να δημιουργούν τις προϋποθέσεις για να ανοίγει η φαντασία και να προχωράει η σκέψη, πάντα με βλέμμα στην τελική παράσταση. «Αυτός ο στόχος είναι το κανάλι για να καλλιεργείται το αίσθημα ευθύνης, η υπομονή, η διάθεση για ανταλλαγή και προσφορά. Και τα παιδιά ανταποκρίνονται κατά το πλείστον».

Το «κλειδί» για την ομαλή διεκπεραίωση του όλου εγχειρήματος είναι η συνεργασία. «Για να γίνει αυτό που θα δείτε, έχουν εργαστεί πολλοί άνθρωποι, εκτός από εμάς και τα παιδιά: το Τμήμα Πολιτισμού που είχε την πρωτοβουλία και στέκεται κοντά μας σε κάθε ανάγκη, οι γονείς που διαθέτουν τις δικές τους δεξιότητες, οι χορηγοί και οι χορηγοί επικοινωνίας, φίλοι». Εξίσου πολύτιμη ήταν και η συμβολή των γονέων και των δασκάλων, οι οποίοι συνεργάστηκαν μεταξύ τους άψογα.

«Η θεατρική πράξη είναι σημαντική για όλους μας»

Αναφερόμενες στη σπουδαιότητα του συγκεκριμένου εργαστηρίου, υπογραμμίζουν πως η θεατρική πράξη απελευθερώνει περαιτέρω συναισθήματα, μηνύματα, γνώσεις και ιδέες, ανοίγει τον πνευματικό ορίζοντα, εμπλουτίζει αισθητικά. Είναι μια προσομοίωση της ζωής μας μέσα από τον κόσμο της φαντασίας. «Η εμπειρία των παιδιών σε αυτό το εργαστήρι θέλουμε να είναι ολιστική, να μάθουμε πώς δουλεύει αυτός ο οργανισμός, που δεν είναι μόνο η σκηνή αλλά και τα παρασκήνια. Τα παιδιά έχουν ήδη δείξει ότι αυτό το καταλαβαίνουν, αφού κάποια έχουν επωμιστεί τη μουσική επιμέλεια, άλλα θεώρησαν ότι σε κάποιο σημείο χρειάζεται μια χορογραφία και το ανέλαβαν, άλλα έχουν σκηνοθετική άποψη και βεβαίως σκηνογραφική και ενδυματολογική». Εξηγούν μάλιστα πως μέσα από τη συμμετοχή τους στο εργαστήρι έμαθαν καινούρια πράγματα. «Γνώρισαν τη διαφραγματική αναπνοή, τα επίπεδα έντασης, το θεατρικό στάτους, δεξιότητες που δεν είναι ορατές στον απλό θεατή, ωστόσο πρόκειται για εφόδια που θα φέρουν σε όλη τους τη ζωή. Δεν εξυπακούεται ότι όλα τα παιδιά είναι φυσικά θεατρικά ταλέντα, μάλιστα κάποια μπορεί να ανακαλύψουν ότι δεν θέλουν να συνεχίσουν να εξασκούν αυτή τη μορφή έκφρασης, δεν τους πάει. Κι αυτό είναι κέρδος. Ακόμα, το να παίρνουν ένα σκουπόξυλο και να το μεταμορφώνουν σε βασιλικό σκήπτρο, συνδυάζοντας διαφορετικά υλικά και μάλιστα να προσαρμόζουν την ιδέα τους πάνω σε συγκεκριμένο ρόλο είναι κάτι που επίσης ο θεατής δεν μπορεί να αποκρυπτογραφήσει, αλλά είναι άσκηση για την προσωπική τους ανάπτυξη που θα συμβάλλει να γίνουν ενεργοί πολίτες - κι αυτά είναι συμπεράσματα ερευνητών».

Σημειώνεται μάλιστα ότι κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου κατασκευών, οι μαθητές έφτιαξαν μικροαντικείμενα σχετικά με το έργο που θα διατεθούν σε φιλανθρωπικό μπαζάρ, με τη συνεργασία των γονέων.

«Η θεατρική παιδεία είναι σημαντική για όλους μας, είτε ως θεατές είτε ως συντελεστές μιας παράστασης», καταλήγουν οι δύο συντονίστριες, λίγο πριν ολοκληρωθεί το όμορφο αυτό ταξίδι.