Γνωριμία με την ιστορία και την πολιτιστική αξία της Ερμούπολης

Εργαστήριο Ψηφιακού Πολιτισμού

Τη δική τους ψηφιακή περιήγηση στην Ερμούπολη, μέσα από την οποία θα αναδεικνύεται ο σημαντικός μνημειακός πλούτος της, θα έχουν την ευκαιρία να δημιουργήσουν οι συμμετέχοντες στο Εργαστήριο Ψηφιακού Πολιτισμού, που θα λειτουργήσει από τον προσεχή Νοέμβριο στο Λύκειο Ελληνίδων Σύρου.

Εισηγητής και υπεύθυνος του Εργαστηρίου θα είναι ο μεταδιδακτορικός ερευνητής Ψηφιακού Πολιτισμού και developer του -βραβευμένου από τη Europa Nostra- Συστήματος Ψηφιακής Διαχείρισης Ιστορικών Κτηρίων της Ερμούπολης «HERMeS», Παύλος Χατζηγρηγορίου.

Σύμφωνα με τις έρευνες, τις επόμενες δεκαετίες, η εξασφαλισμένη επαγγελματική αποκατάσταση θα βρίσκεται κυρίως στο πεδίο της τεχνολογίας και των ψηφιακών εφαρμογών. Ακόμη μεγαλύτερη απορρόφηση αναμένεται μελλοντικά στα επαγγέλματα που συνδυάζουν γνώσεις πληροφορικής με διαφορετικά πεδία, όπως για παράδειγμα Πληροφορική στην Ιατρική, Τεχνολογία στους Μηχανικούς, Ψηφιακές εφαρμογές στην Εκπαίδευση κ.α.

Όπως τονίζεται, η εποχή που ήμασταν αυτοδίδακτοι στον ψηφιακό χώρο, έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Οι ψηφιακές εφαρμογές απαιτούν γνώσεις, διδασκαλία και κυρίως ανάπτυξη δεξιοτήτων.

Ένα εντυπωσιακό πεδίο εφαρμογών απλώνεται, πλέον, στον τομέα της Τέχνης και του Πολιτισμού, δίνοντας μεγάλες ευκαιρίες σε όσους αποφασίσουν να ασχοληθούν με τον Ψηφιακό Πολιτισμό.

Η λεγόμενη Δημιουργική Βιομηχανία του Ψηφιακού Πολιτισμού περιλαμβάνει τη δημιουργία ψηφιακών παιχνιδιών σε σχέση με τον πολιτισμό, τις εφαρμογές περιήγησης σε ιστορικές πόλεις, τα τρισδιάστατα μνημεία, την εικονική πραγματικότητα, τα ψηφιακά βίντεο και animation για την ιστορία μας και τον πολιτισμό μας και πολλά άλλα εξαιρετικά ενδιαφέροντα πεδία εφαρμογών.

Πλούτος γνώσεων

Στο Εργαστήριο Ψηφιακού Πολιτισμού του Λυκείου Ελληνίδων Σύρου, οι συμμετέχοντες θα μάθουν να φτιάχνουν μία ιστορία, να χειρίζονται το ψηφιακό περιβάλλον, να προσθέτουν εικόνες, κείμενα και μουσική, καθώς και να αξιολογούν και να παρουσιάζουν το αποτέλεσμα μιας ψηφιακής εφαρμογής.

Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, θα επιλέξουν σημεία της Ερμούπολης που μας μαγεύουν, θα γνωρίσουν την ιστορία τους και την πολιτιστική τους αξία, θα τα καταγράψουν ψηφιακά και θα δημιουργήσουν τη δική τους ψηφιακή περιήγηση, μέσα από την οποία θα δείξουν από τη δική τους οπτική γωνία τον Ψηφιακό Πολιτισμό της πόλεις μας.

Στόχοι του Εργαστηρίου είναι: η γνωριμία με τον πολιτισμό της Ερμούπολης, η εκμάθηση των τρόπων πραγματοποίησης μιας έρευνας (βιβλιοθήκη, ιστορικό αρχείο, διαδίκτυο κ.α.), η εξοικείωση με το ψηφιακό περιβάλλον των εφαρμογών, η εκπαίδευση στο πώς συνδυάζουμε τις πληροφορίες, ώστε να δημιουργήσουμε μια ιστορία, η τριβή με multimedia εφαρμογές: πώς κάνω βίντεο ή και animation, πώς διαλέγω ήχο, μουσική και κείμενα, η ανάπτυξη δεξιοτήτων σε θέματα ομαδικής συνεργασίας, δημιουργικότητας και ψηφιακής έκφρασης και τέλος, η απόκτηση γνώσεων σε θέματα του μέλλοντος στην Πληροφορική όπως π.χ. Τεχνητή Νοημοσύνη, Ρομποτική κ.α.

Περιηγήσεις στα ιστορικά μνημεία της πόλης

Το Εργαστήριο, με μέγιστο αριθμό μαθητών τα 12 άτομα, θα ξεκινήσει από τον Νοέμβριο με 2 ώρες την εβδομάδα και θα ολοκληρωθεί τον Ιούνιο (60 ώρες). Θα στηριχτεί στη διάδραση με τους μαθητές, την επικοινωνία και την ομαδική συνεργασία, ενώ παράλληλα θα περιλαμβάνει πολλές περιηγήσεις στην Ερμούπολη και στα ιστορικά μνημεία της. Θα έχει συγκεκριμένο στόχο και αποτέλεσμα που θα παρουσιαστεί στο τέλος της χρονιάς.

Δεν απαιτεί προηγούμενες ειδικές γνώσεις στην πληροφορική ή τον πολιτισμό. Χρειάζεται η πρόσβαση σε ένα κινητό (κατά προτίμηση Android με κάμερα) και έναν υπολογιστή σταθερό ή λάπτοπ.