Καταφύγια δεδομένων στα νησιά του Αιγαίου
- Δευτέρα, 30 Ιουλίου, 2018 - 06:15
Τις καθιερωμένες μορφές κυριαρχίας, ταυτότητας, γεωγραφίας και εξουσίας στην περιοχή της Μεσογείου μας κάλεσε να αμφισβητήσουμε η Κυριακή Γονή μέσα από το media installation “The Aegean Datahaven” το οποίο άνοιξε τις εκδηλώσεις του φετινού Eye’s Walk Digital Festival στην Πρωτεύουσα των Κυκλάδων.
Μέρος του πρωτότυπου project της Ελληνίδας εικαστικού και visual artist παρουσιάστηκε στον Επιβατικό Σταθμό της Ερμούπολης και στον μεσαιωνικό οικισμό της Άνω Σύρου.
Ο προβληματισμός πάνω σε θέματα τα οποία άπτονται της ιδιωτικότητας στο διαδίκτυο, της διαχείρισης των προσωπικών δεδομένων και του δικαιώματος στη λήθη αποτελεί βασική πηγή έμπνευσης και κινητήρια δύναμη για την εξέλιξη του έργου της Κυριακής Γονή.
Το «Aegean Datahaven» αποκτά μια εντοπιότητα στο Αιγαίο και τοποθετείται σε ένα κοντινό μέλλον. Η ιστορία ξεκινά το 2082 στη Σχοινούσα, οι κάτοικοι της οποίας (ένα μίγμα από ντόπιους, οικονομικούς πρόσφυγες και ανθρώπους που έχουν απαρνηθεί τα αστικά κέντρα) αποφασίζουν ότι θέλουν να πάρουν τα δεδομένα και τη μνήμη εν γένει στα χέρια τους. Για το λόγο αυτό, φτιάχνουν καταφύγια δεδομένων, τα οποία διαχειρίζονται οι ίδιοι.
Στη συνέχεια, εμπλέκονται και άλλα τέσσερα νησιά, η Σίκινος, η Αντίπαρος, η Τήλος και οι Λειψοί. Έτσι δημιουργείται μέσα από την πλατφόρμα ένα πλωτό κέντρο δεδομένων κοντά στη Σχοινούσα, το οποίο αποτελεί και μια σύνδεση με τα δίκτυα που προϋπήρχαν στη Μεσόγειο και το Αιγαίο από την αρχαιότητα. Δίκτυα, τα οποία μετέφεραν ανθρώπους, υλικά, πληροφορία.
Ουτοπικό και υπεραισιόδοξο σενάριο
«Χρησιμοποιώντας την ψηφιακή έννοια του δικτύου, προσπαθώ να αναβιώσω τα υπάρχοντα δίκτυα σε αυτή την περιφέρεια», ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Γονή, εξηγώντας πως, επέλεξε ως τόπο δράσης το Αιγαίο προσπαθώντας να αναδείξει συγκεκριμένες καταστάσεις και αφηγήσεις για τον ευρωπαϊκό και βαλκανικό νότο.
«Αυτό το έργο δεν αναφέρεται στην Ευρώπη σαν μια ολότητα, αλλά εστιάζει στον ευρωπαϊκό νότο που είναι παραγκωνισμένος. Φέρνω ένα ουτοπικό και υπεραισιόδοξο σενάριο, αφήνοντας ανοιχτές συζητήσεις και σκέψεις για μια πιο συνολική θέαση της ευρωπαϊκής ταυτότητας στο σήμερα», κατέληξε η visual artist.
Με τη σειρά της, η curator του “Eye’s Walk Digital Festival”, Φιλία Μηλιδάκη τόνισε ότι, η ένταξη του συγκεκριμένου project στη φετινή διοργάνωση είχε ως στόχο να υπογραμμιστούν οι βασικές αξίες των νησιών του Αρχιπελάγους που μπορούν να αποτελέσουν ζωοποιό δύναμη και ενέργεια για να συνηθίσουμε να ζούμε στα νησιά ή να οραματιζόμαστε πηγές ελευθερίες μέσα σε αυτά.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Ανακαλύπτουμε και ερωτευόμαστε ξανά τα Λαζαρέτα
9 Μαΐου. 2019 - 6:16 - «Στην τέχνη δεν υπάρχει σωστό και λάθος»
16 Απρ. 2018 - 6:17 - Το ποτάμι του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού "βρέχει" την Άνω Σύρο
12 Απρ. 2018 - 6:17 - Πέθανε ο σπουδαιότερος μελετητής του Κυκλαδικού Πολιτισμού, λόρδος Κόλιν Ρένφριου
25 Νοε. 2024 - 11:42 - Σύρος: Οι παγκόσμιες διακρίσεις των μαθητών της σχολής “ΕΝ ΧΟΡΔΑΙΣ & ΟΡΓΑΝΟΙΣ”
25 Νοε. 2024 - 10:57