«Ο δρόμος προς το καινούριο δεν είναι πάντα εύκολος»
- Δευτέρα, 24 Σεπτεμβρίου, 2018 - 06:19
Έπεσαν, χθες το βράδυ, οι τίτλοι τέλους του φετινού Stray Art Festival, που επέστρεψε δριμύτερη στη Σύρο με στόχο να «μεταμορφώσει» αισθητικά μία ακόμη πλευρά της με έργα, που θα μείνουν και θα μας θυμίζουν ότι η Τέχνη έχει πολλά και ενδιαφέροντα πρόσωπα, τα οποία αξίζουν τόσο την προσοχή, όσο και τη στήριξή μας.
Η δεύτερη -κατά σειρά- περιπλανώμενη γιορτή της Τέχνης του Δρόμου πραγματοποιήθηκε στο Δημοτικό Αθλητικό Κέντρο «Δημήτριος Βικέλας», στους τοίχους του οποίου δημιουργήθηκαν ευφάνταστα και εντυπωσιακά έργα, εμπνευσμένα από πρόσωπα του Πολιτισμού και του Αθλητισμού της Σύρου αλλά και από το νησιωτικό τοπίο των Κυκλάδων.
Μεταξύ αυτών, μία γραφιστική απεικόνιση του Μάρκου Βαμβακάρη, ο οποίος «πρωταγωνίστησε» και στην πρώτη έκδοση του Φεστιβάλ στον τοίχο του Νεωρίου, ο Γεώργιος Σουρής στη μία πλευρά του Κολυμβητηρίου, ο Δημήτριος Βικέλας σε δύο διαφορετικές εκδοχές (μία ρεαλιστική και μία καρτουνίστικη), αλλά και ο Γιώργος Πρίντεζης στο γήπεδο του μπάσκετ.
Ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα δήλωσε στην «Κοινή Γνώμη» ο Πάρις Ξυνταριανός - Τσιροπινάς, εμπνευστής αυτής της πρωτοβουλίας και υπεύθυνος της φοιτητικής ομάδας του Τμήματος Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων, υπό την ονομασία «Σπινθήρας». «Φέτος συμμετείχαν περισσότεροι καλλιτέχνες και δουλέψαμε σε μεγαλύτερες επιφάνειες» ανέφερε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας
Σταθεροί οι φίλοι… σταθεροί και οι «εχθροί»
Ωστόσο, δεν έκρυψε τις δυσκολίες και τα εμπόδια που οι διοργανωτές κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν κατά τη διάρκεια του τριημέρου, καθώς τα παράπονα από περίοικους και ανθρώπους, ενοχλημένους από την ένταση και τη διάρκεια των μουσικών εκδηλώσεων, συνεχίστηκαν και τη φετινή χρονιά.
«Τους κατανοούμε απόλυτα. Από κει και πέρα, πρόκειται για ένα φεστιβάλ που διεξάγεται μία φορά το χρόνο και θα έπρεπε ο κόσμος να είναι λίγο πιο ανεκτικός», υποστήριξε ο κ. Ξυνταριανός. Επιπλέον, ο ίδιος αναφέρθηκε και στη σκληρή κριτική που ασκήθηκε στους διοργανωτές για την επιλογή των έργων που φιλοτεχνήθηκαν. «Φέτος, όπως και πέρυσι, ακούσαμε πολλά αρνητικά σχόλια. Οι τοιχογράφοι που προσκαλούμε, γνωρίζουν πολύ καλά το θέμα της αισθητικής. Οι περισσότεροι εξ’ αυτών, είναι καλλιτέχνες με έντονη παρουσία στο εξωτερικό, συμμετέχουν σε πολλά φεστιβάλ και είναι διεθνώς αναγνωρισμένοι. Θέλω να πιστεύω ότι η Σύρος είναι λίγο περισσότερο έτοιμη να δεχθεί ότι ο δρόμος προς το καινούριο δεν είναι πάντα πολύ εύκολος και χρειάζεται έναν πιο διευρυμένο ορίζοντα σκέψεων και συναισθημάτων», τόνισε ο κ. Ξυνταριανός.
Πρόσθεσε δε, ότι εκείνοι που εκφράζονται με σκληρά λόγια, δεν αντιλαμβάνονται τις δυνατότητες που προσφέρονται μέσω του Φεστιβάλ στη Σύρο, να βαδίσει σε νέα πολιτιστικά μονοπάτια, προσελκύοντας ένα διαφορετικό κοινό. «Οι συγκεκριμένοι άνθρωποι δεν μπαίνουν στη λογική να σκεφτούν ότι αυτό που γίνεται είναι καλό και πρωτόγνωρο για το νησί. Το βάζει στο χάρτη της Τέχνης του δρόμου και όχι μόνο, καθώς η διοργάνωση έχει ένθερμους υποστηρικτές τόσο από την Αθήνα όσο και από άλλα νησιά».
Ως εκ τούτου, εξέφρασε την άποψη πως, οι Συριανοί θα μπορούσαν να δουν το Φεστιβάλ με μια πιο θετική διάθεση. «Σε καμία περίπτωση δεν τους ζητώ να αλλάξουν γνώμη ή να κάνουν τα στραβά μάτια, απλά υπάρχουν αρνητικά σχόλια για τον ήχο, την επιλογή των έργων, ακόμη και για το κλείσιμο του πάρκινγκ του Αθλητικού Κέντρου, κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ, που μοιραία μας κόβουν τα φτερά».
«Απογοητευόμαστε, αλλά συνεχίζουμε»
Παρόλα αυτά, ο κ. Ξυνταριανός τόνισε ότι η Διοίκηση του Αθλητικού Κέντρου «Δημήτριος Βικέλας» στάθηκε από την πρώτη στιγμή στο πλευρό των διοργανωτών, ενώ δήλωσε ευχαριστημένη με τις τοιχογραφίες που δημιουργήθηκαν και ιδιαίτερα με την «κολυμβήτρια» στην αριστερή πτέρυγα από τους “Really Team?”.
«Από κει και πέρα, υπάρχουν ανάμεικτα συναισθήματα και είμαστε σε έναν μετεωρισμό. Μας δυναμώνει το γεγονός ότι κάποιοι άνθρωποι μας υποστηρίζουν από πέρυσι . Γνωρίζαμε εξ’ αρχής ότι, ήταν δύσκολο αυτό που επιλέξαμε να κάνουμε. Δε μας αποθαρρύνει, αλλά μας δημιουργεί μια μικρή ενόχληση. Αφού υπάρχει υποστήριξη, σκοπός μας είναι να συνεχίσουμε και του χρόνου, θέτοντας κάποιες βάσεις σχετικά με τις τοιχογραφίες και συζητώντας με το Δήμο αλλά και τους ιδιοκτήτες των κτιρίων για όλα όσα σχεδιάζουμε», κατέληξε ο υπεύθυνος της ομάδας «Σπινθήρας».
Αξίζει να σημειωθεί ότι, στο πλαίσιο του 2ου Stray Art Festival παρουσιάστηκε το θεατρικό δρώμενο "Ο μεγάλος περίπατος μιας Σοφίας". Με μέσο όρο 22 χρόνια υπαρξιακής κρίσης και αναπνευστικών προβλημάτων, η ομάδα των «Και οι έξι ήταν παράλογοι» κατέληξαν μαζί, τελείως τυχαία, ολιστικά αλλά άκρως περιστασιακά. Θέλουν να πιστεύουν ότι ασχολούνται σοβαρά με το θέατρο. Η κοινή γνώμη όμως διαφωνεί κατηγορηματικά. Γι’ αυτό και παρουσίασαν με τελείως σουρεαλιστικό τρόπο τη δίκη τους άποψη για την κοινή γνώμη.
Στόχο του φεστιβάλ αποτέλεσε για μία ακόμη φορά η μίξη ξένης και ελληνικής κουλτούρας. Για το λόγο αυτό, το μουσικό μέρος της Παρασκευής 21 Σεπτεμβρίου περιελάμβανε dj με ηλεκτρονικό ήχο, το επόμενο βράδυ πραγματοποιήθηκε ροκ συναυλία και η φετινή διοργάνωση έκλεισε πανηγυρικά χθες με ένα παραδοσιακό νησιώτικο γλέντι.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Το Stray Art Festival προετοιμάζει την επιστροφή του
16 Μαρ. 2020 - 6:16 - Αντίστροφη μέτρηση για το 2ο Stray Art Festival
1 Σεπ. 2018 - 9:43 - Η τέχνη του δρόμου στα «σαλόνια» της Ερμούπολης
11 Μαΐου. 2018 - 6:18 - «Η street art είναι ελεύθερη και επαναστατική»
9 Νοε. 2017 - 6:17 - Έφυγε από τη ζωή ο συγγραφέας Ηλίας Χ. Παπαδημητρακόπουλος
2 Δεκ. 2024 - 11:58