Προμήθεια και εγκατάσταση ψηφιακής κονσόλας στο Θέατρο Απόλλων, στο πλαίσιο της συνεχούς προσπάθειας για την αναβάθμιση του εξοπλισμού του

Πάγιο αίτημα που εισακούστηκε

Η συνεχής αναβάθμιση του Θεάτρου Απόλλων, του εμβληματικού κτηρίου της Ερμούπολης, που φιλοξενεί πλήθος εκδηλώσεων και υποδέχεται χιλιάδες επισκέπτες ανά έτος αποτέλεσε έναν από τους βασικούς στόχους της προηγούμενης δημοτικής αρχής, η οποία προέβη για το συγκεκριμένο σκοπό, σε μια σειρά εργασιών.

Στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας, εξασφαλίστηκε πιστοποιητικό πυρασφάλειας, τοποθετήθηκε πυροκουρτίνα, συντάχθηκε και τέθηκε σε εφαρμογή ο κανονισμός λειτουργίας, δημιουργήθηκε ξενόγλωσσο έντυπο, πραγματοποιήθηκε επαναχρωματισμός των όψεων και αλλαγή λαμπτήρων σε led, επιδιορθώθηκαν τα φώτα ασφαλείας, υλοποιήθηκε έργο για την απορροή των ομβρίων υδάτων, δημιουργήθηκε αποθήκη στην πλαϊνή αυλή του θεάτρου, συντηρήθηκαν όλα τα έργα τέχνης στο μουσείο και η ηλεκτρολογική εγκατάσταση (νέοι ηλεκτρολικοί πίνακες).

Ν. Κοντιζάς: «Το Θέατρο χρειάζεται μοντέρνο εξοπλισμό»

Ο κύκλος των επεμβάσεων στο ιστορικό θέατρο της Σύρου με αποφάσεις του Τμήματος Πολιτισμού και της απελθούσας Αντιδημάρχου Θωμαής Μενδρινού ολοκληρώθηκε τον τρέχοντα μήνα με την αγορά ψηφιακής κονσόλας ήχου, η οποία αποτελούσε πάγιο αίτημα τόσο του τεχνικού του «Απόλλωνα» Νίκου Κοντιζά, όσο και των συλλόγων και εταιρειών που φιλοξενούνταν στο χώρο.

Σε δηλώσεις του στην «Κοινή Γνώμη» ο κ. Κοντιζάς έκανε λόγο για μία επιβεβλημένη αλλαγή, υποστηρίζοντας ότι ο εξοπλισμός του θεάτρου χρειάζεται συχνές αναβαθμίσεις, λόγω παλαιότητας. «Επί θητείας Νίκου Αλμανόπουλου, είχε γίνει μία προμήθεια φωτιστικών και κάποιων ηχητικών μηχανημάτων, ωστόσο αυτά πρέπει να αντικαθίστανται διαρκώς, ούτως ώστε το θέατρο να διαθέτει έναν μοντέρνο εξοπλισμό», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Όπως τόνισε «οι κονσόλες τις οποίες δούλευα με δυσκολία, είχαν φτάσει στα όριά τους και με πατέντες προσπαθούσα να βγάζω ένα σωστό αποτέλεσμα και έναν σωστό ήχο. Εγώ είμαι αντιπρόσωπος σε μια εταιρεία και είχα αγοράσει κάποιες ψηφιακές κονσόλες, που είναι πολύ χρήσιμες. Έτσι, κάποια στιγμή τους πρότεινα να μπούμε στη διαδικασία να αναβαθμίσουμε τις υπάρχουσες κονσόλες του θεάτρου, δεδομένου ότι υπήρχαν σοβαρές δυσκολίες. Ο ήχος δεν ήταν σωστός, εγώ παιδευόμουν και οι καλλιτέχνες που έβλεπαν τα μηχανήματα, επιβεβαίωναν ότι είναι ξεπερασμένα».

«Όταν ένα μηχάνημα ξεπερνά το χρόνο ζωής του, πρέπει να αποσύρεται»

Κατέστησε δε γνωστό, ότι η μεγάλη αναλογική κονσόλα, η οποία αξιοποιούταν σε εξωτερικές εκδηλώσεις είχε συμπληρώσει δύο δεκαετίες ζωής. «Με τέτοια χρήση που κάνουμε στο θέατρο, τα μηχανήματα δεν παίρνουν ανάσα, δουλεύουν συνεχώς και κάποια από αυτά είχαν περάσει δυο φορές τα όρια ζωής του με αποτέλεσμα να κριθεί επιτακτική η ανάγκη αντικατάστασής τους», σημείωσε ο κ. Κοντιζάς, αναγνωρίζοντας την πολύτιμη συμβολή της τέως Αντιδημάρχου Πολιτισμού.

«Η Θωμαή Μενδρινού ήταν πάντα κοντά μας, νοιαζόταν πάρα πολύ για το θέατρο, αφουγκραζόταν τις ανάγκες και όταν το συζητήσαμε, δέχτηκε αμέσως να προωθήσουμε το θέμα. Σιγά-σιγά βρήκαμε μια καλή προσφορά και προμηθευτήκαμε το συγκεκριμένο μηχάνημα, το οποίο ζητούν όλοι οι ηχολήπτες, τόσο εκείνοι που έρχονται στο θέατρο, όσο και αυτοί με τους οποίους συνεργάζομαι εξωτερικά».

Σύμφωνα με τον κ. Κοντιζά, πρόκειται για ένα μηχάνημα, το οποίο βρίσκεται στην πρώτη γραμμή. «Είναι μια λύση, που έχει βελτιώσει πάρα πολύ την ηχητική του θεάτρου και έπεται και συνέχεια, καθώς εξίσου απαραίτητη θεωρείται και η αντικατάσταση των θεατρικών προβολέων, που είναι και αυτοί 25ετίας-30ετίας», ανέφερε χαρακτηριστικά, εξηγώντας πως ο ίδιος στις τεχνικές εκθέσεις που συντάσσει σχετικά με τον εξοπλισμό του Θεάτρου Απόλλων και της Πινακοθήκης Κυκλάδων, καταγράφει τις απαιτούμενες αντικαταστάσεις ή επισκευές, προκειμένου οι χώροι να είναι λειτουργικοί. Ωστόσο, τις περισσότερες φορές αυτό προσκρούει στον οικονομικό παράγοντα, εξαιτίας του υψηλού κόστους.

Επόμενος στόχος η αναβάθμιση της Πινακοθήκης Κυκλάδων

Επιπλέον, ανέφερε πως με την προμήθεια της νέας ψηφιακής κονσόλας, κάποια μηχανήματα του θεάτρου αποδεσμεύτηκαν και θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για τη βελτίωση και την αναβάθμιση του εξοπλισμού της Πινακοθήκης. Στο παρελθόν, ανάλογο πακέτο είχε εγκατασταθεί επί θητείας Νίκου Αλμπανόπουλου, αλλά στο πέρασμα των ετών κατέρρευσε. «Μόλις παραλάβαμε τους καινούριους προβολείς, πρότεινα να βγάλουμε 12 παλαιότερους, να τους συντηρήσω και να τους εγκαταστήσω στην Πινακοθήκη, ώστε να δημιουργηθεί μία εναλλακτική σκηνή». Η σκηνή δημιουργήθηκε και λειτουργούσε άψογα, ωστόσο με το χρόνο προέκυψαν προβλήματα που επηρέασαν την αρχική εικόνα της. «Αν δεν υπάρχει κάποιος υπεύθυνος να επιβλέπει και να ελέγχει πώς παραλαμβάνονται και πώς παραδίδονται τα μηχανήματα, αυτό δεν μπορεί να κρατήσει. Φτάσαμε στο σημείο από τους 12 προβολείς που είχα κρεμάσει και θέσει σε λειτουργία, να είναι χρηστικοί σήμερα μόνο 3-4».

Στα άμεσα σχέδια του κ. Κοντιζά είναι η καταγραφή των μηχανημάτων που δεν είναι πια απαραίτητα στο Θέατρο και θα μπορούσαν να συμβάλουν στη βελτίωση της Πινακοθήκης. «Μην ξεχνάμε ότι η παλαιότητα εγκυμονεί και κινδύνους. Ειδικά στο θέατρο, υπάρχουν προβολείς που βρίσκονται πάνω από τα κεφάλια των καλλιτεχνών. Προς αποφυγή ατυχημάτων, τα χιλιοεπισκευάζω, αλλά το θέμα είναι να καταλάβουμε, πως όταν ένα μηχάνημα έχει περάσει το όριο ζωής του και δεν επιδέχεται άλλες επισκευές, θα πρέπει να αποσύρεται» κατέληξε, υπογραμμίζοντας πως η πρότασή του για μεταφορά και αξιοποίηση κάποιων μηχανημάτων στο θεατράκι της Πινακοθήκης εξετάζεται θετικά από τη νέα δημοτική αρχή.