Αφιερωμένο στην Αγάπη το πρώτο τεύχος της εφημερίδας του ΣΤ2 του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης με τίτλο «Το ξεκούρδιστο ρολόι»

Η δημιουργικότητα των μαθητών «κουρδίζει» το ενδιαφέρον

Με μοναδικό κίνητρο την αγάπη τους για δημιουργία και αξιοποιώντας με τον καλύτερο τρόπο τα εργαλεία της τεχνολογίας, οι  μαθητές του ΣΤ2 του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης οργανώθηκαν και συνεργάστηκαν για να «κουρδίσουν» το ενδιαφέρον των παιδιών μέσα από ένα φιλόδοξο δημοσιογραφικό εγχείρημα.

Η σχολική εφημερίδα «Το ξεκούρδιστο ρολόι» -μια παιδαγωγική «ηλιαχτίδα» που φωτίζει πολλές πτυχές της σχολικής καθημερινότητας μέσα από στήλες, άρθρα και κουίζ – φέρει αποκλειστικά τη σφραγίδα των μαθητών από την έρευνα και τη γραφή, μέχρι τη σελιδοποίηση και την οργάνωση του εντύπου, το οποίο θα κυκλοφορεί σε μηνιαία βάση και κατά κύριο λόγο… ηλεκτρονικά.

Η δράση γεννήθηκε μέσα από την πρωτοβουλία δύο μαθητριών του τμήματος, να δημιουργήσουν μια εφημερίδα ποικίλης θεματολογίας, άμεσα συνδεδεμένης με το σχολικό περιβάλλον. Η δουλειά της Έλενας Θεοδωρακοπούλου και της Εύας Τσιπολίτη εξέπληξε ευχάριστα τη δασκάλα τους, Ελισάβετ Αποστολίδου και ενέπνευσε και τα υπόλοιπα παιδιά της τάξης. Αυτό αποτέλεσε αφορμή για την έναρξη μιας συλλογικής προσπάθειας, το άρτιο αποτέλεσμα της οποίας οφείλεται στην όρεξη και τη «φλόγα» των παιδιών, αλλά και στη μεγάλη εξοικείωσή τους με τον υπολογιστή.

Πηγή έμπνευσης για τον τίτλο και το –κοινό σε κάθε τεύχος- εξώφυλλο της εφημερίδας- στάθηκε το θρυλικό ρολόι της Ερμούπολης που βρίσκεται στο προαύλιο του 1ου Δημοτικού Σχολείου. Ο μηχανισμός του κατασκευάστηκε από τον Γερμανό ωρολογοποιό Mannharell στο Μόναχο. Για την εγκατάστασή του χρειάστηκε να έρθει κλιμάκιο από την Γερμανία με εξειδικευμένους τεχνίτες. Αξίζει να σημειωθεί, πως πριν από μερικά χρόνια, το σχολείο πραγματοποίησε ένα πλούσιο αφιέρωμα στο Δημοτικό Ρολόι της Σύρου με στόχο την ανάδειξη της σπουδαίας ιστορίας του και της ανάγκης για ταχεία επισκευή του.

Διαφορετικός θεματικός άξονας για κάθε μήνα

Το τεύχος Φεβρουαρίου είναι αφιερωμένο στην… Αγάπη,  Μέσα από τις σελίδες του, οι 13 μαθητές του τμήματος δίνουν στα παιδιά ιδέες για το πώς να αγαπήσουν τον εαυτό τους με σωστή διατροφή και υγιεινά γεύματα στο σχολείο, πώς να αγαπήσουν το σχολείο μαθαίνοντας τη λαμπρή ιστορία του, πώς να αγαπήσουν την τάξη τους, στολίζοντάς την, πώς να μελετούν σωστά, αποφεύγοντας το άγχος, και πώς να αγαπήσουν το διάβασμα, προτείνοντάς τους υπέροχα βιβλία. Επιπλέον, για τους λάτρεις της ιστορίας, υπάρχουν κείμενα που θα τους κάνουν να την αγαπήσουν περισσότερο. Τέλος, οι αναγνώστες έχουν την ευκαιρία να διαβάσουν τον πρόλογο ενός κόμικ που θα δημοσιευθεί στο δεύτερο τεύχος της εφημερίδας.

«Να προσέχετε και να αγαπάτε τον εαυτό σας και τους γύρω σας, το περιβάλλον και τα ζώα και τότε θα είσαστε εσείς ο Άγιος Βαλεντίνος κάθε μήνα», σημειώνει στο editorial, η μαθήτρια Έλενα Θεοδωρακοπούλου.

Κάθε τεύχος θα κινείται γύρω από έναν θεματικό άξονα. «Όλα τα άρθρα θα έχουν κάθε φορά έναν στόχο και μια συγκεκριμένη κατεύθυνση, που έχει να κάνει με την οργανωτική σκέψη των παιδιών», δηλώνει στην «Κοινή Γνώμη» η εκπαιδευτικός Ελισάβετ Αποστολίδου, εκφράζοντας τη χαρά και την υπερηφάνεια της για την αξιοθαύμαστη δουλειά των μαθητών της.

Όπως εξηγεί, η ίδια δεν επεμβαίνει καθόλου ούτε στο έργο των παιδιών (επιλογή ύλης και παραγωγική διαδικασία). «Υπάρχει μια επικεφαλής μαθήτρια, η Έλενα που τους συντονίζει και συγκεντρώνει όλα τα άρθρα. Εκείνη το διαμορφώνει με μια άλλη κοπέλα, την Εύα. Στη συνέχεια, μου το στέλνουν, να ρίξω μια τελευταία ματιά, να κάνω τις παρατηρήσεις μου –αν έχω- και το δημοσιοποιούμε», αναφέρει χαρακτηριστικά. Τα τεύχη της εφημερίδας θα είναι διαθέσιμα στο διαδίκτυο, ενώ θα τυπώνονται μερικά φύλλα για να διανεμηθούν στα υπόλοιπα τμήματα του σχολείου και σε εκπαιδευτικούς. «Δεν έχουμε σκοπό να την πουλήσουμε. Ο στόχος της δράσης είναι παιδαγωγικός και όχι οικονομικός», επισημαίνει η κ. Αποστολίδου.

Απεριόριστη όρεξη για δημιουργία

Η ιδέα για τη δημιουργία αυτής της εφημερίδας συζητήθηκε αμέσως μετά τη δια ζώσης επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων. «Τα παιδιά ήθελαν να ασχοληθούν με κάτι, δεδομένου ότι οι δράσεις μας φέτος (θεατρικά, γιορτές) είναι περιορισμένες λόγω της κατάστασης. Η προετοιμασία της εφημερίδας είναι κάτι που μπορούν να κάνουν και από το σπίτι τους». Σύμφωνα με τη δασκάλα του τμήματος, σημαντικό ρόλο σε αυτό έπαιξε η διαδικτυακή επικοινωνία που είχαν μεταξύ τους, όλο το προηγούμενο χρονικό διάστημα. «Ασχολήθηκαν πάρα πολλές ώρες με τον υπολογιστή και ταυτόχρονα, εξοικειώθηκαν με τα προγράμματά του. Άλλωστε η τεχνολογία καταλαμβάνει πλέον μεγάλο μέρος της καθημερινότητάς μας και καλούμαστε πλέον να προσαρμοστούμε σε αυτή».

Καταλήγοντας, η κ. Αποστολίδου σημειώνει πως η συγκίνηση των παιδιών, όταν είδαν πήραν στα χέρια τους το πρώτο τεύχος της εφημερίδας, ήταν απερίγραπτη. «Χάρηκαν πάρα πολύ, γιατί όλο αυτό ήταν δική τους έμπνευση, δική τους δράσης. Είναι μαγικό να βλέπει κάποιος έτοιμο αυτό που ο ίδιος σκέφτηκε και σχεδίασε». Σχετικά με τον τίτλο που επίσης εμπνεύστηκαν οι μαθητές, η εκπαιδευτικός δηλώνει, χαμογελώντας: «Μην υποτιμάμε τους μαθητές. Τα παιδιά ξέρουν ότι το ρολόι είναι ξεκούρδιστο και δουλεύει μόνο από την πλευρά που βλέπουμε εμείς».