Η τεχνολογία στις υπηρεσίες του πολιτισμού και του τουρισμού στις Κυκλάδες
- Τετάρτη, 4 Ιανουαρίου, 2023 - 06:17
Το βλέμμα τους στο μέλλον στρέφουν οι Κυκλάδες, καθώς επενδύουν στις νέες τεχνολογίες για να προωθήσουν το τουριστικό προϊόν τους αλλά και για να κάνουν την καθημερινότητα των κατοίκων και των επισκεπτών ευκολότερη.
Από εφαρμογές που σε βοηθούν να ολοκληρώσεις την αγαπημένη σου περιπατητική διαδρομή και από φορητό πλοηγό πολιτιστικών σημείων, σε ψηφιοποίηση μιας ολόκληρης βιβλιοθήκης ως και τη χρήση της εικονικής πραγματικότητας για την ξενάγηση σου. Ήδη Άνδρος, Κύθνος, Πάρος και Μύκονος βρίσκονται στην ανάπτυξη τέτοιων τεχνολογιών και ακολουθούν και άλλα νησιά, ενώ ήδη στην Φολέγανδρο, όπως είχαμε παρουσιάσει πρόσφατα, υπάρχει ήδη σε λειτουργία, η εφαρμογή για τα μονοπάτια του νησιού.
Τα έργα σε εξέλιξη
Ήδη εγκρίθηκε επιπλέον χρηματοδότηση για τα έργα που ήδη βρίσκονται σε υλοποίηση στα 4 νησιά που προαναφέρθηκαν και συγκεκριμένα:
• «Ψηφιοποίηση, τεκμηρίωση και πολυκαναλική διάθεση του υλικού της Καϊρείου Βιβλιοθήκης Άνδρου», προϋπολογισμού 122.877,80 ευρώ.
• «Ψηφιακή ξενάγηση στο λαογραφικό πολιτισμό και την αγροτική οικονομία της Κύθνου», προϋπολογισμού 75.020 ευρώ.
• «Ψηφιακός ξεναγός πολιτισμού Πάρου» προϋπολογισμού 100.000 ευρώ
• «Εφαρμογές εικονικής & επαυξηµένης πραγµατικότητας για την προβολή του πολιτιστικού και τουριστικού αποθέµατος της Μυκόνου», προϋπολογισµού 140.000 ευρώ
Άνδρος
Ο σημαντικότερος στόχος του έργου που θα πραγματοποιηθεί στην Άνδρο είναι η διαφύλαξη, η προβολή και η προώθηση της πολιτιστικής, ιστορικής και πνευματικής κληρονομιάς του νησιού. Στο πλαίσιο της αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών, η Καΐρειος Βιβλιοθήκη επιχειρεί να πετύχει το στόχο αυτό μέσω της ψηφιοποίησης και τεκμηρίωσης της πολιτιστικής και πνευματικής της κληρονομιάς και να καταστεί δυνατή η πολυκαναλική διάθεση αυτής με ψηφιακά μέσα.
Η πλούσια συλλογή της Βιβλιοθήκης αποτελεί μία από τις πιο ιστορικές της Ελλάδας, αφού έχει στην κατοχή της περί τους 80.000 τόμους εντύπων, εκτενέστατο αρχείο που είναι ταξινομημένο και περιλαμβάνει άνω των 1.000 φακέλων, πέρα από άλλα ειδικά ογκώδη αρχεία όπως της ναυτιλίας της Άνδρου και των ειρηνοδικείων της, πολλά έργα τέχνης, αντικείμενα ιστορικής αξίας και αντικείμενα λαϊκού πολιτισμού. Η υλοποίηση του έργου από την Καΐρειο Βιβλιοθήκη αποτελεί ένα πολύ ισχυρό συμπληρωματικό εργαλείο σε ένα σύνολο δράσεων που υλοποιεί στο πλαίσιο αξιοποίησης και ανάδειξης του πολιτισμού της, η Άνδρος.
Το έργο θα περιλαμβάνει ψηφιοποίηση και τεκμηρίωση επιλεγμένων εγγράφων / βιβλίων μεγάλης ιστορικής αξίας για προβολή στη διαδικτυακή πύλη και στην ψηφιακή προθήκη, ψηφιοποίηση / φωτογράφιση χώρων 360° και τεκμηρίωση έργων τέχνης αντικειμένων ιστορικής αξίας και λαϊκού πολιτισμού που διαθέτει η Καΐρειος.
Παράλληλα, θα ολοκληρωθεί η ανάρτηση των ψηφιακών αντικειμένων στην ψηφιακή πλατφόρμα και θα αναπτυχθεί ολοκληρωμένο σύστημα αρχειακής περιγραφής που είναι συμβατό με τα διεθνή πρότυπα της Αρχειονομίας. Τέλος θα λειτουργήσει δικτυακή πύλη προβολής και ψηφιακής βιβλιοθήκης για την προβολή και ανάδειξη των αρχείων.
Κύθνος
Στην Κύθνο οι ψηφιακές εφαρμογές που θα αναπτυχθούν με βασικό σκοπό την ανάδειξη της αγροτικής οικονομίας και της λαογραφίας του νησιού θα είναι οι εξής:
1. Διαδραστική εφαρμογή ακουστικής ξενάγησης για φορητές συσκευές σε android & iOS,
2. Φορητός πλοηγός ανάδειξης των πολιτιστικών σημείων (mobile app),
3. Εφαρμογή επαυξημένης πραγματικότητας και 2D ή 3D animation για τα πολιτιστικά σημεία ενδιαφέροντος μέσω web,
4. Δημιουργία τρισδιάστατων μοντέλων των σημείων πολιτιστικού ενδιαφέροντος για την ανάδειξη με επαυξημένη πραγματικότητα σε 15 σημεία: 7 στην ύπαιθρο και από 4 σε κάθε οικισμό.
5. Νέα ιστοσελίδα προβολής του πολιτισμικού αποθέματος Κύθνου
Η εφαρμογή για φορητές συσκευές θα παρέχει μια πολυδιάστατη συνδυασμένη ψηφιακή εμπειρία ξενάγησης στα σημεία ενδιαφέροντος της Κύθνου, με δυνατότητες ηχητικής ξενάγησης, πληροφοριακού περιεχομένου ενημέρωσης και δυνατότητα προβολών επαυξημένης πραγματικότητας, σε συνδυασμό με χρήση 2D/ 3D animation videos και προβολών για οffline χρήση. Ως εκ τούτου, η βιωματική εμπειρία για κάθε επισκέπτη θα συνδυάζεται με την παροχή ψηφιακής ερμηνείας του φυσικού χώρου, η οποία θα πραγματοποιείται μέσω της κάμερας και του συστήματος GPS ενός έξυπνου κινητού ή άλλης παρόμοιας συσκευής, εμπλουτίζοντας μια ζωντανή όψη του πραγματικού κόσμου με αισθητηριακά ερεθίσματα και γραφικά.
Πάρος
Το έργο εδώ προβλέπει την ανάπτυξη της ψηφιακής εφαρμογής «Ψηφιακός Ξεναγός Πολιτιστικών Διαδρομών Παροικιάς Πάρου με χρήση φορητών συσκευών». Η ψηφιακή εφαρμογή, στοχεύει να χρησιμοποιείται κατά την περιήγηση στις πολιτιστικές διαδρομές της Πάρου και θα έχει ως σκοπό να βοηθήσει τους επισκέπτες στη φυσική τους πλοήγηση στο χώρο, περιλαμβάνοντας και ακουστική ξενάγηση. Ο χρήστης θα μπορεί να περιηγηθεί στα προτεινόμενα, από τις διαδρομές, σημεία ενδιαφέροντος και να διατρέχει επιλεκτικά πληροφορίες από ένα ολοκληρωμένο υλικό τεκμηρίωσης.
Ο ψηφιακός αυτός ξεναγός με τη χρήση φορητών συσκευών αναμένεται να ενισχύσει σημαντικά το έργο «Παροικιά: 4 πολιτιστικές διαδρομές» της επιτροπής ανάδειξης πολιτιστικής κληρονομιάς και της επιτροπής Τουρισμού & Ανάπτυξης του Δήμου Πάρου. Οι 4 Πολιτιστικές Διαδρομές αναδεικνύουν το πολιτιστικό, ιστορικό και αρχαιολογικό ενδιαφέρον, τόσο στο ιστορικό κέντρο της πόλης της Παροικιάς, όσο και στην ευρύτερη περιφέρειά της. Οι Πολιτιστικές Διαδρομές είναι δομημένες με βάση το θεματικό άξονα της τειχισμένης αρχαίας πόλης της Παροικιάς, τα αρχαία λατομεία και τα ιερά που τοποθετούνταν πέριξ της πόλης. Η κάθε Πολιτιστική Διαδρομή ενοποιεί μνημεία πολιτιστικού, ιστορικού, και αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, που καλύπτουν την πόλη το ιστορικό της κέντρο και την ευρύτερη περιφέρειά της Παροικιάς.
Μύκονος
Το έργο στην Μύκονο αφορά στην δημιουργία νέων e-υπηρεσιών με χρήση νέων καινοτόμων ψηφιακών εφαρμογών εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας. Η εικονική πραγματικότητα (VR) αναμένεται να υποκινήσει νέες εξελίξεις στην αγορά Ψηφιακής Δημιουργικής Βιομηχανίας και, συνεπώς να αλλάξει τον τρόπο που δημιουργούμε, μαθαίνουμε, εργαζόμαστε, επικοινωνούμε και βιώνουμε τα πράγματα.
Όλες οι εφαρμογές που θα αναπτυχθούν στο πλαίσιο του έργου αποτελούν ψηφιακές εφαρμογές οι οποίες βασίζονται σε καινοτόμες τεχνολογίες αιχμής αναγνωρισμένες για την αυξημένη εμπειρία διαδραστικότητας προς τον χρήστη, την παροχή κορυφαίας ποιότητας ανάλυσης πληροφορίας εικόνας και ήχου σε πραγματικό χρόνο, την προσβασιμότητα σε πληροφορίες οι οποίες είναι αδύνατο να παρουσιαστούν με άλλα οπτικοακουστικά μέσα, καθώς και τη δυνατότητά διαχείρισης παραγωγής και παροχής περισσότερων σε σχέση με το παρελθόν πληροφοριών.
Αντίστοιχες εφαρμογές δεν έχουν εφαρμοστεί από το Δήμο Μυκόνου στο παρελθόν και στοχεύουν στην ώθηση των πολιτιστικών και τουριστικών αγαθών και υπηρεσιών του νησιού και την μεταστροφή σε πιο ποιοτικές και σύγχρονες ηλεκτρονικές υπηρεσίες, σύμφωνα και με τον στρατηγικό Σχεδιασμό του Δήμου.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Η ψηφιακή τεχνολογία στις υπηρεσίες του τουρισμού
20 Φεβ. 2023 - 6:28 - Ανάδοχος για την ψηφιακή έκθεση του Μάρκου Βαμβακάρη
19 Φεβ. 2021 - 6:17 - Ο Μάρκος Βαμβακάρης περνάει στην ψηφιακή εποχή
19 Σεπ. 2017 - 6:20 - Προβολή του Κυκλαδικού Πολιτισμού
14 Μαΐου. 2013 - 6:00 - Τήνος: Χριστουγεννιάτικη συναυλία στο Μουσείο Μαρμαροτεχνίας
29 Νοε. 2024 - 15:29