Ένα ημερολόγιο αναμνήσεων από το Stray Art Festival

To Stray Art Festival είναι μία τριήμερη γιορτή αφιερωμένη στην τέχνη και την κουλτούρα του δρόμου. Με αφετηρία το 2017, κάθε Σεπτέμβρη, προσκεκλημένοι τοιχογράφοι , μουσικοί, ηθοποιοί, performers, εκθέτες και επισκέπτες ανταμώνουν σε μία διαφορετική γειτονιά της Σύρου, για να δουν , να ακούσουν, να γνωριστούν, να χορέψουν και να γιορτάσουν.

Προσφάτως, η ομάδα του Stray κυκλοφόρησε ένα καλαίσθητο και πρωτότυπο ημερολόγιο για το 2023, που φιλοξενεί στις σελίδες του τοιχογραφίες από 13 διαφορετικούς καλλιτέχνες οι οποίοι φιλοξενήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια στο φεστιβάλ και εμπνεύστηκαν από αυτό. Το ημερολόγιο, πέρα από τη συμβολή του στην ενίσχυση του έργου του Stray Art Festival, επιδιώκει να υπενθυμίσει σε όσους παραβρέθηκαν τα προηγούμενα χρόνια τις όμορφες στιγμές που έζησαν, καθώς και να προσκαλέσει όσους δεν το έχουν ακόμα επισκεφθεί , να έρθουν τον επόμενο Σεπτέμβρη στη Σύρο.

Αναμνήσεις μίας δημιουργικής και πετυχημένης πορείας

Στην κάθε σελίδα του μετρίου μεγέθους επιτοίχιου/επιτραπέζιου ημερολογίου, φιλοξενείται και μία τοιχογραφία που σχετίζεται κατά κάποιον τρόπο με τον μήνα που αντιπροσωπεύει. Ιδιαίτερη και μοναδική λεπτομέρεια αυτής της έκδοσης αποτελεί το ότι το κάθε φύλλο του ημερολογίου μπορεί να κοπεί και να χρησιμοποιηθεί ως καρτ ποστάλ.

“Θέλαμε να δώσουμε στους επισκέπτες και στο κοινό μας, κάτι αναμνηστικό από τις προηγούμενες χρονιές του φεστιβάλ, να έχουν ένα κομμάτι του, πέρα από τις μνήμες που κουβαλάει μέσα του ο καθένας. Ανάμεσα από πολλές ιδέες που είχαμε, επιλέξαμε να κάνουμε αυτό το ημερολόγιο, το οποίο περιλαμβάνει τοιχογραφίες από όλη σχεδόν την πορεία του φεστιβάλ, κάποιες από τις οποίες μάλιστα δεν υπάρχουν πια, όπως αυτή του Μάρκου Βαμβακάρη στον τοίχο του Νεωρίου, η οποία ήταν μία από τις εικόνες που αγαπήθηκε πολύ από το κοινό”, λέει στην “Κοινή Γνώμη” ο Πάρης Ξυνταριανός – Τσιροπινάς, εμπνευστής και συνδιοργανωτής του Stray Art Festival, αναφορικά με την έκδοση του ημερολογίου.

Σχετικά με την επιλογή των έργων, ο Πάρης Ξυνταριανός – Τσιροπινάς, ευχαριστώντας αρχικά τους καλλιτέχνες που έδωσαν την άδεια ώστε να χρησιμοποιηθούν τα έργα τους, διευκρίνισε ότι λόγω του όγκου των έργων ήταν αδύνατον να φιλοξενηθούν όλα, παρόλα αυτά, θα υπάρξουν πολλές ευκαιρίες στο μέλλον για να προβληθούν και τα υπόλοιπα.

Τα έργα που παρουσιάζονται στο ημερολόγιο:

Τοιχογραφία εξωφύλλου: Homage to Markos Vamvakaris 2018 , Αθλητικό Κέντρο Δημήτριος Βικέλας

Ιανουάριος: Μάρκος Βαμβακάρης της ομάδας Really? Team, τοίχος Νεωρίου, 2017

Φεβρουάριος: Tοιχογραφία χωρίς τίτλο του Νικολάου Α.Τσουνάκα, κτιριακό συγκρότημα Γυμνασίων Σύρου, 2019

Μάρτιος: Ελευθερίου Πολιορκημένοι του SKITSOFRENIS, κτιριακό συγκρότημα Γυμνασίων Σύρου, 2019

Απρίλιος: ΟΑΣΗ από τους BarbaDee και silver.formz, κτιριακό συγκρότημα Λυκείων Σύρου, 2021

Μάιος: I CAN PEE IN PUBLIC TOO από itsmethesunbeam, Γαλησσάς, 2022

Iούνιος: “through the water”, από τον GERA 1, Αθλητικό Κέντρο Δημήτριος Βικέλας, 2018

Iούλιος: “Γιώργος Πρίντεζης” απο την Fro, Αθλητικό Κέντρο Δημήτριος Βικέλας, 2018

Αύγουστος: “Καραβάνι¨ από τον DEM, κτιριακό συγκρότημα Γυμνασίων Σύρου, 2019

Σεπτέμβριος: “First day of school” από την Cosmo και τον Fenok, κτιριακό συγκρότημα Λυκείων Σύρου, 2021

Οκτώβριος: Χωρίς τίτλο, από τον Apset, κτιριακό συγκρότημα Γυμνασίων Σύρου, 2019

Νοέμβριος: Χωρίς τίτλο από τον Achilles, τοίχος Νεωρίου 2017

Δεκέμβριος: Χωρίς τίτλο απο τον Tek, Γαλησσάς, 2022

Το ημερολόγιο τυπώθηκε στην Τυποκυκλαδική Α.Ε. και προς το παρόν διατίθεται στο βιβλιοπωλείο “Βιβλιοπόντικας” , στο καφενείο “Λαουτάρι”, ενώ όποιος επιθυμεί να το αποκτήσει μπορεί να επικοινωνήσει με τους διοργανωτές και μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα του φεστιβάλ.

Το Stray Art του μέλλοντος

Με αφορμή το ημερολόγιο, ο Πάρης Ξυνταριανός- Τσιροπινάς, ερωτήθηκε και για την επόμενη διοργάνωση του Stray Art Festival, το οποίο , όπως είπε, βρίσκεται ακόμα στο στάδιο της οργάνωσης και των συζητήσεων χωρίς να μπορεί να αποκαλύψει κάτι περισσότερο, πέρα από το ότι έχει προγραμματιστεί να λάβει χώρα το πρώτο Σαββατοκύριακο του Σεπτεμβρίου.

Αναφερόμενος στη γενικότερη πορεία του φεστιβάλ όλα αυτά τα χρόνια, εμφανίζεται ευχαριστημένος, δηλώνοντας πως το ισοζύγιο είναι θετικό. Αποφεύγοντας να χρησιμοποιήσει τη λέξη “θεσμός”, εξηγεί πως αυτό το οποίο χαροποιεί και τροφοδοτεί τους ανθρώπους του φεστιβάλ, δίνοντάς τους δύναμη να προχωράνε, είναι ότι με τα χρόνια έχει αποκτήσει μία ταυτότητα που είναι συνδεδεμένη με το νησί και έχει δημιουργήσει ένα σχεδόν οικογενειακό κλίμα. “Ως τώρα νομίζω ότι αποτέλεσε μία πολύ όμορφη εμπειρία για όλους” αναφέρει. “Για τη συνέχεια, έχουμε στο μυαλό μας να το αναβαθμίσουμε ποιοτικά και να το μεγεθύνουμε με τέτοιο τρόπο που να προβάλλει ακόμα περισσότερο τη Σύρο και τη δουλειά μας. Ιδέες υπάρχουν πάρα πολλές. Εκεί που χωλαίνουμε είναι το οικονομικό κομμάτι. Δεν το αναφέρω ως καταγγελία ή ως παράπονο αλλά είναι γεγονός πως αν είχαμε μεγαλύτερη οικονομική ενίσχυση θα μπορούσαμε να κάνουμε πολλά περισσότερα πράγματα, όχι μόνο σε συνάρτηση με το Stray, αλλά γενικότερα για δράσεις που έχουν σχέση με τη Σύρο και τον πολιτισμό της”.

Σχετικά με τα άμεσα σχέδια του φεστιβάλ, ο Πάρης Ξυνταριανός- Τσιροπινάς, αποκαλύπτει ότι ένας βασικός στόχος είναι να ταξιδέψει κάποια στιγμή κι εκτός Σύρου .“Αυτό ήταν το όραμά μας από την αρχή, να πάει και σε άλλα μέρη της Ελλάδας, κυρίως σε νησιωτικές περιοχές. Άλλωστε, στη Σύρο δεν έχουμε ακόμα πολλούς μεγάλους τοίχους που να μπορούν να φιλοξενήσουν το μέγεθος και τον αριθμό των καλλιτεχνών που θέλουμε να έρθουν”.

Κλείνοντας, ο εμπνευστής του φεστιβάλ, πέρα από τον Δήμο Σύρου-Ερμούπολης, την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, την τοπική κοινωνία και τους επιχειρηματίες του νησιού, θέλησε να ευχαριστήσει επιπλέον και κάποιους ανθρώπους, που προσφέρουν εθελοντικά και αφιλοκερδώς τόσα χρόνια τη βοήθειά τους. Πρόκειται για την ομάδα “Σπινθήρας¨ που αποτελείται, ως επί το πλείστον, από φοιτήτριες και φοιτητές του Τμήματος Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου, χωρίς τη συμμετοχή των οποίων το φεστιβάλ δεν θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί.