Σεμινάριο "Motion Capture & Digital Character Animation"

Μία πρωτοβουλία του Εργαστηρίου Σχεδίασης Διαδραστικών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου
  • Τρίτη, 23 Μαΐου, 2023 - 06:16

Το Εργαστήριο Σχεδίασης Διαδραστικών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου στο πλαίσιο του έργου e – Aegean CulTour της Πράξης «Διαπεριφερειακός Ψηφιακός Μετασχηματισμός Αιγαίου Αρχιπελάγους στον Πολιτισμό και Τουρισμό» διοργανώνει ενημερωτικό/εκπαιδευτικό σεμινάριο με τίτλο "Motion Capture & Digital Character Animation".

Αντικείμενο του σεμιναρίου είναι η σύλληψη της ανθρώπινης κίνησης (motion capture), η εμψύχωση ψηφιακών χαρακτήρων, η προσομοίωση και κίνηση ψηφιακών ενδυμάτων και οι εφαρμογές των παραπάνω στην προβολή και διάδοση της πολιτιστικής κληρονομιάς ενώ προσφέρει εισαγωγικές θεωρητικές γνώσεις και πρακτικές δεξιότητες στα παραπάνω αντικείμενα μέσω διαλέξεων, εργαστηριακών επιδείξεων και ασκήσεων, καθώς και εκπόνηση ομαδικών εργασιών (projects).

Το σεμινάριο έχει διάρκεια 20 ωρών και θα λάβει χώρα διά ζώσης σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο του εργαστηρίου από τη Δευτέρα 29 Μαΐου έως και την Παρασκευή 2 Ιουνίου μεταξύ 17.00 - 21.00. Η συμμετοχή σε αυτό είναι δωρεάν και απευθύνεται σε μαθητές, φοιτητές, ερευνητές και επαγγελματίες με ενδιαφέροντα σχετικά με την συνθετική κίνηση, τους εικονικούς χαρακτήρες, τα ψηφιακά παιχνίδια και την άυλη πολιτιστική κληρονομιά, ενώ δεν απαιτούνται προηγούμενες γνώσεις προγραμματισμού ή 3D μοντελοποίησης και επεξεργασίας.

Επιστημονικά υπεύθυνος του σεμιναρίου είναι ο αναπληρωτής καθηγητής του Τμήματος Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων, Σπύρος Βοσινάκης και εισηγητές οι καθηγητές: Σπύρος Βοσινάκης, Μαρίνα Στεργίου, Δημήτρης Μπαλτάς, Χαράλαμπος Αλιφιέρης.

Σημειώνεται ότι ο αριθμός των συμμετεχόντων είναι περιορισμένος και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας. Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να υποβάλουν αίτηση συμπληρώνοντας μία φόρμα που θα βρουν στην επίσημη ιστοσελίδα του ΤΜΣΠΣ του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

Αναλυτικό πρόγραμμα

Δευτέρα 29 Μαΐου: Ψηφιακοί χαρακτήρες σε εικονικά περιβάλλοντα

17:00 – 18:00 Εισαγωγή στους ψηφιακούς χαρακτήρες

18:00 – 19:00 Εργαλεία απόδοσης σκελετού και συνθετικής κίνησης στο Mixamo

19:00 – 20:00 Εισαγωγή ψηφιακών χαρακτήρων στο περιβάλλον Unity3D

20:00 – 21:00 Συνθετικές κινήσεις στο περιβάλλον Unity3D

 

Τρίτη 30 Μαΐου: Διαδραστικές εφαρμογές πολιτιστικής κληρονομιάς με κάμερες βάθους

17:00 – 18:00 Κάμερες βάθους και ψηφιακοί χαρακτήρες σε εφαρμογές πολιτιστικής κληρονομιάς

18:00 – 19:00 Αισθητήρας MS Kinect στο Unity3D

19:00 – 20:00 Σύνδεση κινήσεων & ψηφιακών χαρακτήρων

20:00 – 21:00 Έλεγχος ψηφιακού κόσμου με κινήσεις χρήστη

 

Τετάρτη 31 Μαΐου: Ψηφιακό ένδυμα & χαρακτήρες

17:00 – 18:00 Εισαγωγή στο σχεδιασμό & την κίνηση ψηφιακών ενδυμάτων

18:00 – 19:00 Σχεδιαστικά προγράμματα ψηφιακών ενδυμάτων

19:00 – 20:00 Εισαγωγή ψηφιακών χαρακτήρων & απόδοση κίνησης ενδυμάτων

20:00 – 21:00 Ψηφιακοί χαρακτήρες και ενδύματα στο Unity3D

 

Πέμπτη 1 Ιουνίου: Καταγραφή ανθρώπινης κίνησης – MoCap Studio

17:00 – 18:00 Σύλληψη κίνησης στο MoCap Studio

18:00 – 19:00 Επίδειξη και βαθμονόμηση συστήματος Vicon

19:00 – 20:00 Καταγραφή συνθετικών κινήσεων

20:00 – 21:00 Έλεγχος, επεξεργασία & διόρθωση καταγραφής

 

Παρασκευή 2 Ιουνίου: Ψηφιακοί χαρακτήρες & Εκτεταμένη πραγματκότητα

17:00 – 18:00 Εφαρμογές εκτεταμένης πραγματικότητας με ψηφιακούς χαρακτήρες

18:00 – 19:00 Ανάπτυξη εφαρμογών σε Εικονική, Μικτή & Επαυξημένη πραγματικότητα

19:00 – 20:00 Εισαγωγή χαρακτήρων και διαμόρφωση διεπαφής

20:00 – 21:00 Ολοκλήρωση Project