Βιωματικές μουσικοκινητικές δραστηριότητες για μικρούς και μεγάλους στη Σύρο

Ένα «πάρε-δώσε» χαράς στη «φωλιά» των Φρερ

Τον μουσικοπαιδαγωγό Βασίλη Αναγνώστου υποδέχτηκαν χθες το απόγευμα, το Ιδιωτικό Δημοτικό Σχολείο «Ο Άγιος Γεώργιος» και ο Παιδικός Σταθμός «Η Φωλιά», στο πλαίσιο των δράσεών τους με στόχο τη βιωματική εκπαίδευση και την εμψύχωση των μαθητών, την ενίσχυση του εκπαιδευτικού έργου, αλλά και την ενεργό συμμετοχή των γονέων.

Οι μαθητές του προνηπιακού τμήματος, μαζί με τους γονείς τους, η προϊσταμένη Χριστίνα Λορέντζου και οι υπόλοιπες δασκάλες του σταθμού αφού πέταξαν παπούτσια και περιττές σκέψεις, κινήθηκαν, χόρεψαν και επιμορφώθηκαν διασκεδάζοντας, υπό την καθοδήγηση του κ. Αναγνώστου.

Για πάντα παιδιά

Ο Βασίλης Αναγνώστου γεννήθηκε το 1953 στο Σκουτάρο της Λέσβου, αλλά τα παιδικά και νεανικά του χρόνια τα έζησε στη Νέα Ερυθραία. Πήρε πτυχίο Ηλεκτρονικού από το Σιβιτανίδειο Ίδρυμα και πτυχίο Αρμονίας από το Ωδείο «Ν. Σκαλκώτας», ενώ δεν πήρε πτυχίο Πολιτικού Μηχανικού από το ΕΜΠ. Από το 1985 που εγκαταστάθηκε στη Μυτιλήνη, ως το 2010, εργαζόταν στο Υπ.Ε.Π.Θ. (ΝΕΛΕ και Δια Βίου Μάθηση). Από το 2011 ως το 2013, οπότε και παραιτήθηκε, ήταν Διευθυντής Τουρισμού της Περιφέρειας Β. Αιγαίου. Έχει διδάξει για πολλά χρόνια Θεωρία και Ιστορία Μουσικής σε Ωδεία και σχολές Χορού, ενώ συνεχίζει να διδάσκει Μουσικοπαιδαγωγικά σε Σεμινάρια.

Από το 1983 ως το 1995 ήταν υπεύθυνος της Εβδομάδας Πολιτισμού «Αναξιώτικα» όπου παρουσιάζονταν οι καλύτερες καλλιτεχνικές δημιουργίες της Λέσβου. Το 1990 ίδρυσε την Παιδική Ορχήστρα ΚΡΙΤΩΝ, που μέχρι το 1994 παρουσίασε πολλές καλλιτεχνικές παραγωγές σε όλη τη Λέσβο, ενώ το 1992 κλήθηκε από το Υπουργείο Παιδείας της Κύπρου, για να παρουσιάσει στα Σχολεία της Κύπρου το Αφιέρωμα στο Μάνο Λοΐζο.

Από το 1997 ως το 2000 υπήρξε μέλος των Μορφών Έκφρασης, όπου παρακολούθησε διετή κύκλο σπουδών Μουσικοκινητικής με δάσκαλο τον ηθοποιό Θωμά Κινδύνη. Το 2006 ίδρυσε με άλλους «Αεί Παίδες» της Μυτιλήνης την ομώνυμη Παιδαγωγική-Ψυχαγωγική ομάδα, που έχει οργανώσει πολλές εκδηλώσεις (θέατρο σκιών, κουκλοθέατρο κ.α) και σεμινάρια σε Λέσβο, Αθήνα, Λήμνο και σε διάφορα άλλα μέρη. . Η εμπειρία και οι καλύτερες στιγμές της ομάδας καταγράφηκαν σε ένα βιβλίο που λέγεται «Όλα είναι ένα παιχνίδι». Με αυτόν τον τίτλο, ο κ. Αναγνώστου ταξιδεύει ανά την Ελλάδα, πραγματοποιώντας μουσικοκινητικά σεμινάρια σε συνεργασία με συλλόγους εκπαιδευτικών.

Συνεργασία με τον Σύλλογο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Σημειώνεται ότι στο πλαίσιο της επίσκεψής του στη Σύρο, θα πραγματοποιήσει σήμερα το απόγευμα (17:00 – 20:00) τρίωρο βιωματικό σεμινάριο στο 4ο Δημοτικό Σχολείο, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σύρου – Τήνου – Μυκόνου. Επιπλέον, αντίστοιχες δράσεις για τα προπρονήπια αλλά και τα νήπια του «Αγίου Γεωργίου» θα λάβουν χώρα σήμερα το πρωί, ενώ ο κ. Αναγνώστου θα κλείσει τον κύκλο του στη Σύρο το απόγευμα της Τρίτης με μία επιμορφωτική ημερίδα για τους εκπαιδευτικούς του σχολείου.

Όπως εξήγησε, στη Σύρο βρέθηκε για πρώτη φορά το 1986, όπου συμμετείχε σε ένα δεκαήμερο σεμινάριο εντός του δημαρχιακού μεγάρου, στο πλαίσιο του οποίου γεννήθηκε η ιδέα για τον θεσμό των συναντήσεων των ερασιτεχνικών θιάσων Αιγαίου, που φέτος συμπλήρωσε 27 χρόνια.

Ό,τι βιώνεται, δεν ξεχνιέται ποτέ»

«Η ομάδα μας έχει τρία συνθήματα» δήλωσε στην «Κοινή Γνώμη» ο κ. Αναγνώστου. «Το ένα λέγεται «ό,τι μαθαίνεται κάποτε ξεχνιέται. Ό,τι βιώνεται, δεν ξεχνιέται ποτέ» και αφορά στη χρησιμότητα της βιωματικής εκπαίδευσης. Το δεύτερο αφορά στη σχέση γονιού-παιδιού. «Ασχοληθείτε με τα παιδιά σας, δεν υπάρχει τίποτα σημαντικότερο». Το τρίτο αφορά στο μεγάλο παιδί, που κρύβουμε μέσα μας οι μεγάλοι. Καταργώντας το άνω όριο στις διάφορες δραστηριότητες, διεκδικούμε ως ενήλικες το δικαίωμά μας να παίξουμε, διότι η παιδική ηλικία παραμένει αήττητη και απαιτητική. Και αν μας δοθεί η ευκαιρία θα παίξουμε κι εμείς. Τα παιδιά μας θα ανακαλύψουν μια άλλη πλευρά του γονιού και θα είναι διπλά ευτυχισμένα, καθώς θέλουν να μας μοιάζουν».

Ωστόσο, δεν έκρυψε πως η μουσικοκινητική είναι ένας πολύ φτωχός όρος για να περιγράψει όλο αυτό που κρύβει από κάτω της. «Εάν την ετυμολογήσεις, είναι μουσική κίνηση, κάτι σαν χορός. Η μουσικοκινητική δανείζεται στοιχεία από όλες τις λεγόμενες καλές τέχνες και τα παντρεύει. Περιέχει εικαστικά και κατασκευές, δημιουργικό παιχνίδι, χορό και κίνηση, απαγγελία και θεατρικό παιχνίδι. Με στοιχεία από όλα αυτά, φτιάχνονται δραστηριότητες που σκοπό έχουν να βελτιώσουν τη σχέση μας με τα παιδιά και να βελτιωθούμε κι εμείς σαν άνθρωποι, γονείς, καλλιτέχνες, σαν εκπαιδευτικοί».

Καταλήγοντας, τόνισε πως η μουσικοκινητική αγωγή είναι μία γιορτή, ένα «πάρε-δώσε» χαράς. «Στις μέρες μας τρία πράγματα είναι υπό διωγμόν. Η χαρά, η γνώση και η ομορφιά έχουν μπει στο στόχαστρο εδώ και κάτι δεκαετίες. Μόλις σε δουν χαρούμενο, υποψιάζονται ή ότι θα τους τους πεις κάτι ή ότι σου έχει στρίψει», τόνισε.