"Η Παρέλαση" της Λούλας Αναγνωστάκη στο Θέατρο Απόλλων
- Πέμπτη, 23 Νοεμβρίου, 2017 - 06:22
Έπειτα από δυο επιτυχημένους κύκλους παραστάσεων στο Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας-Β’ σκηνή και μια περιοδεία σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας, oι This Famous Tiny Circus theater group ανεβάζουν για δεύτερη σαιζόν το εμβληματικό έργο της Λούλας Αναγνωστάκη «Η Παρέλαση» σε σκηνοθεσία και ερμηνεία Κωνσταντίνου Μάρκελλου και Ελένης Στεργίου.
Η παράσταση-συνεργασία αποφοίτων του Τμήματος Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων (Ελένη Στεργίου στη σκηνοθεσία και την ερμηνεία, Μπάμπης Καμπανόπουλος στον σχεδιασμό και την κατασκευή των σκηνικών, Γιάννης Μπαριτάκης στις φωτογραφίες και Ειρήνη Ματθαίου στα γραφιστικά), η οποία εντυπωσίασε κοινό και κριτικούς σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Κρήτη, Δυτική-Βόρεια Ελλάδα και Δωδεκάνησα, έρχεται στις 30/11 & 1/12 στο Θέατρο Απόλλων.
Δύο αδέλφια, ο Άρης και η Ζωή, ζουν απομονωμένα στην σοφίτα του σπιτιού τους. Έξω η Πόλη, ο άγνωστος κόσμος που ζει και αναπνέει πέρα από τους τέσσερις τοίχους ετοιμάζεται να φορέσει τα γιορτινά της, αφού όπως ο Άρης και η Ζωή υποθέτουν, οι ετοιμασίες που λαμβάνουν χώρα στην πλατεία δίπλα στο σπίτι δε μπορούν παρά να προοιωνίζουν μια κανονική στρατιωτική παρέλαση. Κι ενώ μέσα στο δωμάτιο η σχέση τους εξελίσσεται σε ένα σκληρό και αδυσώπητο παιχνίδι εξουσίας, ο έξω κόσμος από πιθανός ελευθερωτής θα γίνει-μεταφορικά και κυριολεκτικά- ο δήμιός τους.
Η Λούλα Αναγνωστάκη συντονισμένη στο πνεύμα της ανθρωποκεντρικής γραφής του αδελφού της, ποιητή Μανόλη Αναγνωστάκη και πατώντας πάνω σε κοινά προσωπικά τους βιώματα γράφει την Παρέλαση ως μια Αλληγορία της Ήττας.
Μια αλληγορία που ξεκινάει από το ατομικό για να μιλήσει για το συλλογικό, που βάζει στο μικροσκόπιο τον Ιδιωτικό αποκαλύπτοντας επώδυνες πτυχές του Δημόσιου βίου μας.
Το έργο και οι σχέσεις ανάμεσα στους δυο ήρωές του στον πυρήνα τους περικλείουν όλα τα τραύματα, τις ματαιώσεις και τις απογοητεύσεις που φέρουμε ως κοινωνία από τον εμφύλιο κι έπειτα, με κοινό παρονομαστή την έμφυτη τάση του ανθρώπου για απόκτηση δύναμης και εξουσίας.
Η παράσταση επιχειρεί να τονίσει αυτήν την πτυχή οικοδομώντας ένα απομονωμένο και χωρίς δυνατότητα διαφυγής δωμάτιο-μικρογραφία του έξω κόσμου μέσα στο οποίο παίζεται ένα πολύ σκληρό, βίαιο παιχνίδι εξουσίας ανάμεσα σε δυο έφηβα αδέλφια.
Απομονωμένοι από τον έξω κόσμο ο Άρης και η Ζωή, τόσο αυθύπαρκτοι κι αυτόνομοι, την ίδια στιγμή γίνονται και ομολογητές του. Συμβολικά τον καθρεφτίζουν καθώς τον αναζητούν, τον συναντούν και τέλος μετατρέπονται σε θύματά του. Μέσα από αυτήν την συνθήκη η Λούλα Αναγνωστάκη και η παράσταση των This Famous Tiny Circus theater group αντιμετωπίζουν το κυρίαρχο ζήτημα του έργου -που είναι και ζήτημα κάθε έργου της συγγραφέως: Πώς το ατομικό διασταυρώνεται με το συλλογικό;
Ποια είναι η σχέση ανάμεσα στο Ιδιωτικό και το Δημόσιο, πώς το ένα εμπεριέχει κι εμπεριέχεται στο άλλο, με ποιόν τρόπο το επηρεάζει και ποιός ο αντίκτυπος αυτής της συνδιαλλαγής σε κοινωνικό επίπεδο μέσα σε ένα καθεστώς μετατραυματικής κοινής εμπειρίας;
Κριτικές γα την παράσταση
[…Το παλλόμενο κείμενο της «Παρέλασης» έπεσε, αυτή τη φορά, σε καλά νεανικά χέρια. Ο Κωνσταντίνος Μάρκελλος και η Ελένη Στεργίου, που συνυπογράφουν τη σκηνοθεσία, καθόλου ξεπερασμένο δεν το θεώρησαν, δεν επιδίωξαν να προβληθούν μέσα από αυτό, το σεβάστηκαν, ένοιωσαν τους παλμούς του, το αφουγκράστηκαν προσεκτικά, το άγγιξαν με τρυφερότητα, βρήκαν τις ανάσες του, βρήκαν την ισορροπία ανάμεσα στις λέξεις και τις παύσεις, βρήκαν την καλύτερη επαφή μεταξύ τους, καθώς ερμηνεύουν οι ίδιοι τους δύο ρόλους, και παραδίδουν μία παράσταση αντάξιά του {…} Πάντως, αν στο ελληνικό θέατρο, υπάρχουν νέοι άνθρωποι όπως ο Κωνσταντίνος Μάρκελλος και η Ελένη Στεργίου, ικανοί να αντιμετωπίσουν έτσι τα κείμενα που μας άφησε η Λούλα Αναγνωστάκη παρακαταθήκη, μπορούμε να αισιοδοξούμε. Κι εκείνη να κοιμηθεί ήσυχη…]
Γιώργος Σαρηγιάννης - Το Τέταρτο Κουδούνι
[… Ο Κωνσταντίνος Μάρκελλος και η Ελένη Στεργίου, που παρουσιάζουν το έργο σε δική τους σκηνοθεσία, κρατώντας παράλληλα και τους δύο βασικούς ρόλους, στη Β’ Σκηνή του Θεάτρου της Οδού Κεφαλληνίας, κατανόησαν τη βαθύτερη ουσία του, συντονίστηκαν με τις παύσεις του και τις ανάσες του, βούτηξαν στα σκοτάδια του χωρίς να παραγνωρίζουν το πικρό του χιούμορ και μας χάρισαν μία παράσταση σφιχτή και παλλόμενη, με λόγο ύπαρξης. Είναι εντυπωσιακή η ενέργεια και η χημεία τους επί σκηνής και πολύ ενδιαφέρουσες οι σκηνοθετικές, αλλά και οι σκηνογραφικές τους λύσεις που βρήκαν {…} Ένα πολύ αξιόλογο σκηνικό αποτέλεσμα, που αναδεικνύει στο έπακρο τη διαχρονική δύναμη του κειμένου της Αναγνωστάκη…]
Δημήτρης Χαλιώτης - TexnesPlus.gr
[…Ο Κωνσταντίνος Μάρκελλος και η Ελένη Στεργίου μελέτησαν το κορυφαίο έργο της Λούλας Αναγνωστάκη «Η Παρέλαση» και το ανέπτυξαν με μοναδικό τρόπο στη σκηνή [..] Με την ιδιαίτερη αισθητική της η σκηνοθεσία των δύο αξιόλογων ηθοποιών μας, δημιουργεί μια ποιητική παράσταση με έντονες εναλλαγές εικόνων, και καταιγιστικό ρυθμό δίνοντας πνοή σε ένα έργο απαιτητικό και σπαρακτικ’ο […] Δεν λειτούργησαν εγκεφαλικά, δεν κατασκεύασαν, δεν υπέδειξαν, κράτησαν το σωστό μέτρο, με σεβασμό και θεατρικότητα […] Μια παράσταση με καλλιτεχνικότατα σκηνικά, αδρούς φωτισμούς (, θαυμάσια μουσική και ωραιότατα διαχρονικά κοστούμια, η οποία ενώνει την ιστορική μνήμη με την ψυχολογική παρατήρηση και την εκφραστική δεξιοτεχνία…]
Ειρήνη Αϊβαλιώτου- Cat Is Art
[… Οι δύο ταλαντούχοι ηθοποιοί ερμήνευσαν με δύναμη και βάθος, με εύπλαστη τεχνική και με την ανάλογη ένταση και ωριμότητα εκεί που χρειαζόταν. Εισάγουν το θεατή αμέσως στο έργο με το ξεδίπλωμα όλης της έκτασης των υποκριτικών τους ικανοτήτων. Η σκηνοθεσία των Κωνσταντίνου Μάρκελλου και της Ελένης Στεργίου γειωμένη, διαχειρίστηκε αριστοτεχνικά το υλικό, αποδίδοντας καίρια το κολασμένο περιβάλλον με τις καφκικές πινελιές {…} Μία παράσταση, καθρέφτης της τότε εποχής, αλλά και του σήμερα, που αξίζει για τη διαχρονικότητα και τους συμβολισμούς της…]
Ζωή Τόλη - Culture Now
[… Συμπερασματικά, στη Β' σκηνή του Θεάτρου της οδού Κεφαλληνίας, είδα μια νεανική παράσταση, που είχε αισθητική, έριξε μια φρέσκια και σύγχρονη ματιά σε ένα κλασσικό κείμενο της Λούλας Αναγνωστάκη και υπογράμμισε τη διαχρονικότητά του. Γρήγορος ρυθμός, κλειστοφοβική ατμόσφαιρα, σημασία στην αλληγορία του λόγου που δένει αρμονικά με το σκηνικό χώρο και προσεγμένες ερμηνείες, ολοκληρώνουν την εικόνα μιας τίμιας και απόλυτα αξιοπρεπούς δουλειάς που κοιτά κατάματα το θεατή και του δίνει τροφή για σκέψη…]
Γιώργος Χριστόπουλος – Only Theater
Συντελεστές
Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Μάρκελλος & Ελένη Στεργίου
Σύμβουλος στην Δραματουργία: Βασιλική Δεμερτζή
Σχεδιασμός Σκηνικού Χώρου: Ζωή Μολυβδά-Φαμέλη & Μπάμπης Καμπανόπουλος
Σχεδιασμός Φωτισμών: Μελίνα Μάσχα
Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα
Μουσική: Νεφέλη Σταματογιαννοπούλου
Μίξη Ήχου-Mastering: Πάνος Τσεκούρας
Κατασκευή Σκηνικών: Μπάμπης Καμπανόπουλος
Βοηθός Σκηνοθέτη: Κατερίνα Παπαγεωργίου
Βίντεο & trailer παράστασης: Κώστας Στάμου & Χάρη Καρακουλίδου / Artlabor Productions
Φωτογραφίες Promo: Γιάννης Μπαριτάκης
Φωτογραφίες Παράστασης: Χάρης Καλαμπόκης, Λάμπρος Ξύτσας, Βασίλης Βαμβακούσης
Γραφιστικά-Αφίσα: Ειρήνη Ματθαίου
Παραγωγή:
THIS FAMOUS TINY CIRCUS theater group
σε συνεργασία με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Παίζουν:
Ελένη Στεργίου, Κωνσταντίνος Μάρκελλος
INFO
Πού: Θέατρο ΑΠΟΛΛΩΝ, Ερμούπολη, Σύρος
Πότε: Πέμπτη 30/11 στις 21.30
Παρασκευή 1/12 στις 21.30
Διάρκεια Παράστασης: 60’
Τιμές εισιτηρίων: 10 ευρώ (ολόκληρο), 8 ευρώ (μειωμένο), 5 ευρώ (φοιτητικό)
Προπώληση:
· Στο ταμείο του Θεάτρου Απόλλων
· Ηλεκτρονικά στην σελίδα της ticketservices.gr
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- «Γνωρίζουμε τις ρίζες μας από έναν άλλο δρόμο»
24 Νοε. 2017 - 6:15 - "Ω! Christmas Three!" στο θέατρο Απόλλων
26 Νοε. 2022 - 12:45 - Το Θέατρο Απόλλων μετατρέπεται σε "Ξενοδοχείο δύο κόσμων"
12 Μαΐου. 2022 - 6:15 - Ο "Don Giovanni" του Μότσαρτ στη σκηνή του Θεάτρου Απόλλων
24 Μαρ. 2022 - 17:17 - «Το θέατρο υπάρχει από την ανθρώπινη δίψα για έκφραση»
10 Δεκ. 2021 - 6:16