Πίκρες, αγωνίες, παράπονα και αλήθειες για το πρόσωπο της σύγχρονης ελληνικής κοινωνίας αναδύθηκαν μέσα από τη θεατρική παράσταση «Και με το νοίκι»

Αχ μάνα μου…. Ελλάδα

  • Παρασκευή, 25 Σεπτεμβρίου, 2020 - 06:15

Μοναδικές στιγμές γέλιου, συγκίνησης, αλλά και προβληματισμού για την κυκλοθυμία και την αναποφασιστικότητα της σύγχρονης ελληνικής κοινωνίας, που αλλάζει διαθέσεις σαν τα πουκάμισα, δείχνοντας πολύ συχνά το πιο σκληρό της πρόσωπο στους αρνητές της «μαζικής κουλτούρας» της, προσέφερε στους θεατρόφιλους της Σύρου η παράσταση των Πολιτιστικών Συλλόγων Χρούσσων και Καμινίων «Και με το νοίκι…».

Στο πλαίσιο του προγράμματος «Σύρος – Πολιτισμός 2020», το κοινό είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει τρεις διαφορετικές ιστορίες με ήρωες του διπλανού διαμερίσματος που αναδεικνύουν με κωμικό τρόπο κάποιες από τις παθογένειες της κοινωνίας μας (ρατσισμό, ξενοφοβία, ομοφοβία, φανατισμό, οικονομική εκμετάλλευση, περιθωριοποίηση).

Οι ενοικιαστές και οι ιδιοκτήτες πολυκατοικιών, εμπνεύσεως του Αντώνη Μπούμπα, αναμετρήθηκαν για δύο βράδια στο Ανοιχτό Θέατρο «Ευανθία Καΐρη», στα Λαζαρέτα και μοιράστηκαν με τους θεατές τις πίκρες τους, τις αγωνίες τους, τα παράπονά τους, τις θέσεις τους απέναντι σε ακραίες ιδεολογίες και την άρνηση μερίδας κόσμου στο διαφορετικό και τις ανησυχίες τους για τις απρόσωπες σχέσεις των ανθρώπων που τους οδηγούν στα μονοπάτια της απομόνωσης και της μοναξιάς.

Στον καιρό της «παθογένειας»

Εκτός από τα διαχρονικά μηνύματα της παράστασης σε σκηνοθεσία του έμπειρου ερασιτέχνη ηθοποιού και προέδρου του Πολιτιστικού Συλλόγου Καμινίων, Γιώργου Σιγάλα, η θεατρική «πολυκατοικία» του Συριανού συγγραφέα είχε και στοιχεία από την επικαιρότητα.

Οι επιπτώσεις της καραντίνας λόγω κορωνοϊού στη οικονομική και κοινωνική ζωή των ανθρώπων, που αποκλεισμένοι στα σπίτια τους, χωρίς εργασία και επαφή με τους οικείους τους, προσπαθούν να τα βγάλουν πέρα με τις στοίβες απλήρωτων λογαριασμών, ανύπαρκτες διαπροσωπικές σχέσεις και μία τσακισμένη ψυχολογία αποτέλεσαν τον καμβά του εναρκτήριου μονόπρακτου έργου «Κι εγώ τι φταίω». Η Χρύσα Πρέκα στον πρώτο μεγάλο ρόλο της στο θέατρο κατάφερε να κερδίσει το κοινό από το πρώτο έως το τελευταίο λεπτό, φωτίζοντας μέσα από τον σαρκασμό και μία υπόγεια αισιοδοξία, τα γκρίζα σύννεφα των ημερών που γεννούν στη ψυχή μας απογοήτευση και θλίψη. Στο ρόλο της αθεράπευτα φιλοχρήματης ιδιοκτήτριας, η Μαρουλία Καραβιώτου.

Ερμηνευτικός «σίφουνας» αλλά και μεγάλη έκπληξη της σπονδυλωτής παράστασης αποτέλεσε η Λία Μπάρμπα στον κόντρα ρόλο της «ταλιμπάν», ομοφοβικής, ρατσίστριας και θεοσεβούμενης (διά της λάθος οδού) σπιτονοικοκυράς. Το μονόπρακτο έργο «Μην παραχαράσσετε την Πατησίων» μας μετέφερε στο κέντρο της Αθήνας και στο μυαλό ενός ανθρώπου που εξοστρακίζει ό,τι δε φέρει το ίδιο χρώμα, την ίδια θρησκεία και τις ίδιες επιλογές με αυτόν. Στους ρόλους των δυνάμει ενοικιαστών, ο Δημήτρης Βουτσίνος και ο Αρίστος Τήνιος.

Η παράσταση ολοκληρώθηκε με τον μονόλογο «Ελεύθερος Υπηρεσίας». Ο Γιώργος Σιγάλας υποδύθηκε τον καλοκάγαθο ιδιοκτήτη πολυκατοικίας, Λευτέρη, που προσπαθεί μέσα από την αφήγηση των προσωπικών βιωμάτων του να αποτινάξει τις αμαρτίες της αυταρχικής μητέρας του και να προσεγγίσει τους ενοικιαστές που ωστόσο δεν έχουν χρόνο να ικανοποιήσουν την ανάγκη του για επαφή και συντροφικότητα.

Την πρωτότυπη μουσική και το τραγούδι της παράστασης έγραψε ο Δημήτρης Ερατεινός. Η παράσταση «Και με το νοίκι» θα συμμετέχει στη Διαδικτυακή Συνάντηση Ερασιτεχνικών Θιάσων Αιγαίου, τον προσεχή Δεκέμβριο.