Ταυτόχρονα άνοιγμα του ιστορικού θεάτρου της Ερμούπολης και της «Αυλής των Θαυμάτων» του Ιάκωβου Καμπανέλλη στις 21 Αυγούστου

Επανεκκίνηση του «Απόλλωνα» με… «Απόλλωνα»

Η αντίστροφη μέτρηση για την επαναλειτουργία της σκηνής του ιστορικού Θεάτρου Απόλλων στην Ερμούπολη με τη φιλοξενία σημαντικών καλλιτεχνικών παραγωγών, έχει ήδη ξεκινήσει.

Μετά τη μεταφορά όλων των προγραμματισμένων συναυλιών του 17ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κλασικής Μουσικής Κυκλάδων στο Αμφιθέατρο Λαζάρογλου (12 & 14 Αυγούστου), στον Μέγα Γιαλό, αλλά και τη ματαίωση της μουσικής παράστασης «Απόψε στο θέατρό μας» με τον Γιώργη Χριστοδούλου (17-18 Αυγούστου), «ποδαρικό» στη νέα αυτή εποχή θα κάνει ο Θεατρικός Πολιτιστικός Όμιλος Σύρου «Απόλλων».

Η νέα μεγάλη και πολυπρόσωπη παράσταση του Ομίλου «Η Αυλή των Θαυμάτων» του Ιάκωβου Καμπανέλλη θα πραγματοποιηθεί από 21 έως 25 Αυγούστου στο Θέατρο Απόλλων με την πιστή τήρηση των προβλεπόμενων υγειονομικών πρωτοκόλλων. Η παράσταση εντάσσεται στο πρόγραμμα εκδηλώσεων «Σύρος – Πολιτισμός 2021».

Σημειώνεται πως, σύμφωνα με τα ισχύοντα μέτρα για τους κλειστούς πολιτιστικούς χώρους οι θεατές θα εισέρχονται κατόπιν υποχρεωτικής επίδειξης κατά την είσοδο: πιστοποιητικού εμβολιασμού ή πιστοποιητικού νόσησης που εκδίδεται τριάντα ημέρες μετά από τον πρώτο θετικό έλεγχο και η ισχύς του διαρκεί έως εκατόν ογδόντα ημέρες μετά από αυτόν. Άτομα κάτω των δεκαοκτώ ετών (ανήλικοι) μπορούν να εισέρχονται με δήλωση self-test, στην οποία προβαίνει είτε οιοσδήποτε γονέας, ακόμα και μη έχων την επιμέλεια, είτε κηδεμόνας. Δεν απαιτείται φυσική παρουσία του γονέα ή κηδεμόνα.

Η «Αυλή των Θαυμάτων» του Ιάκωβου Καμπανέλλη αποτελεί έργο ορόσημο της μεταπολεμικής ελληνικής δραματουργίας. Οι ήρωες του, απλοί καθημερινοί άνθρωποι, πασχίζουν να επιβιώσουν μέσα σε αντίξοες συνθήκες φτώχειας και ανεργία, για ένα καλύτερο αύριο.

Την παράσταση του ΘΕΠΟΣ Απόλλων, που επρόκειτο αρχικά να παρουσιαστεί τον Μάρτιο του 2020, σκηνοθετεί ο έμπειρος και αεικίνητος Γιώργος Πάχος. Συμμετέχουν οι: Ζωή Γεωργίου, Τζώρτζια Ρούσσου, Χρήστος Ρούσσος, Γιάννης Καραντώνης, Εύη Αριστείδου, Αργυρώ Πανταζή, Ελίνα Παπαδάκη, Ιωάννης Τούμπας, Θάνος Φώσκολος, Φένια Γώγου, Βαγγέλης Τομαής, Χρήστος Τομαής, Γιώργος Βαρθαλίτης, Κώστας Φιλίππου και Δημήτρης Καπέλλας.

Για το διπλό ταυτόχρονα «άνοιγμα» του Θεάτρου Απόλλων και της «Αυλής των Θαυμάτων», καθώς και για τα επόμενα βήματα της παράστασης που τον Σεπτέμβριο θα ταξιδέψει στη Νάξο για την 32η Συνάντηση Ερασιτεχνικών Θιάσων Αιγαίου μίλησε στην «Κοινή Γνώμη» η πρόεδρος του «Απόλλωνα», Εύη Αριστείδου.

Η παρουσίαση της πολυαναμενόμενης «Αυλής» σηματοδοτεί δύο πράγματα με κοινή χρονική συνισταμένη: την επιστροφή του Ομίλου σας στο σανίδι, αλλά και την επαναλειτουργία του Θεατρικού Απόλλων μετά από ενάμιση χρόνο. Πώς αισθάνεστε γι’ αυτό;

«Ήταν  μακρά η αναμονή, με την «Αυλή» έτοιμη να παρουσιαστεί στο κοινό ήδη από τον Μάρτιο του 2020. Όλο αυτό το διάστημα, εκτός από τις περιόδους που σε ολόκληρη τη χώρα δεν επιτρεπόταν συναθροίσεις και εκδηλώσεις, κρατήσαμε επαφή ξεκινώντας την προετοιμασία από την αρχή σχεδόν, με αρκετές αλλαγές σε μικρούς και μεγάλους ρόλους . Είμαστε ερασιτέχνες και επενδύουμε στο θέατρο τον ελεύθερο μας χρόνο γεγονός που σημαίνει ότι κάποιες φορές τα δεδομένα της ζωής μας αλλάζουν μη επιτρέποντάς μας τη  συμμετοχή σε μια παραγωγή όσο κι αν την επιθυμούμε.

Την Αυλή μας προγραμματίζουμε να παρουσιάσουμε στο θέατρο Απόλλων από 21 έως και 25 Αυγούστου για πέντε παραστάσεις. Προφανώς αν δίναμε τις παραστάσεις μας τον Μάρτη του 2020 θα είμαστε και οι τελευταίοι πριν από την απαγόρευση λειτουργίας των κλειστών πολιτιστικών χώρων. Χαιρόμαστε ιδιαίτερα για το γεγονός ότι  θα είμαστε οι πρώτοι που θα ανέβουμε στη σκηνή του θεάτρου μας έπειτα από 17 μήνες αναμονής».

Γνωρίζοντας τις προετοιμασίες που έχετε κάνει για τη συγκεκριμένη παράσταση, τα σημερινά δεδομένα και οι διαδικασίες που καλείστε να ακολουθήσετε, μπορούν να επιφέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα που είχατε εξαρχής θέσει ως στόχο;

«Στόχος μας ήταν και παραμένει η καλλιτεχνική δημιουργία και η παρουσίαση στο κοινό παραστάσεων με τη σφραγίδα μας. Επιλέγουμε έργα που μας ταιριάζουν, μας ενδιαφέρουν και μας συγκινούν. Επενδύουμε σημαντικό χρόνο στην ανάλυση του έργου, στη μελέτη της εποχής του και στην όσο το δυνατόν αρτιότερη προετοιμασία του. Κάθε παράσταση μας είναι μια συνισταμένη πολλών διεργασιών που απαιτούν υπομονή, κόπο και φαντασία. Τώρα για εμάς είναι η εποχή της Αυλής, η Ελλάδα της δεκαετίας του ’50, οι καθημερινές ιστορίες ανθρώπων της διπλανής πόρτας. Μιας κοινωνίας όπου  οι κοινωνικοπολιτικές συνθήκες  έσπρωχναν  τους απλούς αυτούς ανθρώπους στην ξενιτειά, στη σχεδόν υποχρεωτική μετανάστευση, στον  άνισο αγώνα για την επιβίωση. Αλλά μέσα στον ζόφο αυτής της πραγματικότητας ο υπέροχος κύριος Ιάκωβος Καμπανέλλης σταλάζει  λίγες αλλά πολύτιμες στιγμές χαράς, στοχεύοντας στη συντροφικότητα και στον έρωτα, φέρνοντας στην Αυλή μας ευωδιές από γιασεμί και δυόσμο.

Η παρουσίαση του έργου μας αποτελεί στόχο που ως ένα βαθμό ικανοποιείται έστω και με προϋποθέσεις».

Πώς θα ανταποκριθείτε στα σημερινά δεδομένα; Υπάρχει πρόβλεψη για μελλοντικές ενδεχομένως αλλαγές;

«Όπως είναι γνωστό οι κλειστοί χώροι λειτουργούν μόνο για εμβολιασμένους θεατές ή θεατές που έχουν ήδη νοσήσει. Οι θεατές κάτω των 18 ετών μπορούν να παρακολουθήσουν την παράσταση με δήλωση self test στην οποία προβαίνει ο γονέας ή ο κηδεμόνας χωρίς να απαιτείται η φυσική παρουσία του. Ξεκινάμε λοιπόν με 5 παραστάσεις στο θέατρο ΑΠΟΛΛΩΝ και εξετάζουμε το ενδεχόμενο να δώσουμε κάποιες λίγες ακόμη παραστάσεις αργότερα σε ανοιχτό χώρο όπου θα έχουν πρόσβαση όλοι οι θεατές.

Σημαντικό είναι να ενημερώσουμε τους θεατές μας ότι η πώληση των εισιτηρίων θα γίνεται μόνο ηλεκτρονικά και θα αρχίσει περίπου μια εβδομάδα πριν από τις παραστάσεις μας».

Ποια θα είναι τα επόμενα βήματα της «Αυλής»;

«Με την Αυλή θα συμμετέχουμε στην 32η Συνάντηση Ερασιτεχνικών Θιάσων στη Νάξο. Το έργο μας θα παρουσιαστεί στις 18 Σεπτέμβρη στον ανοιχτό χώρο του ΚΕΓΕ.

Είναι ευτυχής η συγκυρία που στη συνάντηση της Νάξου γενέτειρας του Ιάκωβου Καμπανέλλη ο Όμιλός μας θα παρουσιάσει τη μοναδική Αυλή των θαυμάτων του, μια Αυλή που αποτελεί θησαυρό της  γραμματείας μας και φωτεινή στιγμή του νεοελληνικού μας θεάτρου».