Παράταση... στις ελλείψεις
- Τρίτη, 21 Ιανουαρίου, 2014 - 06:10
Με τη σχολική περίοδο να αρχίζει σταδιακά να εκπνέει, συνεχίζουν οι ελλείψεις να παραμένουν ακάλυπτες, καθώς η μείωση των χρηματοδοτήσεων δεν επιτρέπει την απρόσκοπτη λειτουργία των σχολικών μονάδων.
Παρά τις διαμαρτυρίες και τις πιέσεις που ασκούνται προς την κεντρική εξουσία, των εκπροσώπων των Δήμων αλλά και των Συλλόγων Γονέων, το αρμόδιο υπουργείο Παιδείας δείχνει να κωφεύει και να ακολουθεί πιστά τις μνημονιακές δεσμεύσεις των περικοπών, ακόμα και στον ευαίσθητο τομέα της παιδείας.
Κατακόρυφη πτώση χρηματοδοτήσεων
“Δυσάρεστο καθημερινό φαινόμενο” χαρακτηρίζει ο πρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας Σύρου, Μιχάλης Ζουλουφός, τα αιτήματα και τις οχλήσεις από τις Ενώσεις Γονέων και τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών που αφορούν σε πληθώρα προβλημάτων στις σχολικές μονάδες. “Υπάρχουν μειώσεις μεγάλες στις χρηματοδοτήσεις για τις λειτουργικές ανάγκες αλλά και ως προς τις καθυστερήσεις για τις σχολικές καθαρίστριες και τους σχολικούς τροχονόμους” δηλώνει ο κ. Ζουλουφός, συμπληρώνοντας πως το ποσοστό των περικοπών “σε γενικές γραμμές έχει μειωθεί πολύ”, αναφέροντας ενδεικτικά πως με την έναρξη του “Καλλικράτη” ο δήμος Σύρου – Ερμούπολης ξεκίνησε “με προϋπολογισθέντα 360.000 ευρώ περίπου για λειτουργικά έξοδα και σήμερα το 2013 - 2014 φθάσαμε στις 125.000 χιλιάδες ευρώ”.
Όπως τόνισε, η αγωνία για την περαιτέρω μείωση της χρηματοδότησης είναι παρούσα, ωστόσο, από την πλευρά του υποστήριξε ότι η οικονομική συγκυρία δε βοηθά στη λύση των προβλημάτων, αντίθετα, τα επιδεινώνει. Ταυτόχρονα, ως προς τη στάση που οφείλει να κρατήσει ένας δήμος, ανέφερε ότι “απαιτούνται συχνές παρεμβάσεις αφού είναι πολλά τα προβλήματα, μικρά και μεγάλα”, προσθέτοντας ότι “ως δήμος κάνουμε ό,τι μπορούμε”, διατυπώνοντας ακόμη τη θέση πως, “κρίνονται αναγκαίες οι πιέσεις αφού είναι για το καλό των παιδιών μας, αλλά αυτές πρέπει να είναι συντονισμένες”. Πάντως, κατέστησε σαφές ότι σε κάθε περίπτωση και ανεξάρτητα από την εφαρμογή της οικονομικής πολιτικής, “πρέπει να υπάρχουν πιέσεις προς τα πάνω”.
Χρηματοδότηση σε έλλειψη
Να αναζητηθεί λύση στα οικονομικά προβλήματα που έχουν άμεσο αντίκτυπο στα σχολικά κτίρια και στις καθημερινές λειτουργικές ανάγκες των σχολικών μονάδων και ειδικότερα του Γενικού Λυκείου Νάξου, ζητά μέσω παρέμβασής του, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου, μέσω επιστολής προς τον πρόεδρο της Επιτροπής Παιδείας της Β΄ βαθμιας Εκπαίδευσης, με τον οποίο αναμένεται να συναντηθούν μεθαύριο πρωί στο γραφείο της Σχολικής Επιτροπής.
Μεταξύ άλλων, τα μέλη του Συλλόγου δηλώνουν ότι υπάρχει πλήθος “οικονομικών και κτιριακών αναγκών” που βρίσκονται σε εκκρεμότητα ενώ θα έπρεπε να έχουν δρομολογηθεί εδώ και μήνες. Ήδη έχει παρέλθει το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα του διδακτικού έτους 2013-2014, χωρίς να έχουν αντιμετωπιστεί σοβαρές ανάγκες του σχολείου” σημειώνουν χαρακτηριστικά, λέγοντας ταυτόχρονα, πως “στο ΓΕΛ Νάξου έχουν αποδοθεί για όλο το οικονομικό έτος 2013 μόνο 4.000 ευρώ κι από αυτά μόνο 2.500 ευρώ για το σχολικό έτος 2013-2014”.
Αναφερόμενα τα μέλη στο ταμειακό υπόλοιπο του σχολείου στις 17 Ιανουαρίου 2014 και επιθυμώντας να δείξουν τη δεινή οικονομική κατάσταση, ενημερώνουν ότι ανέρχεται σε “4,34 ευρώ” τη στιγμή που ήδη είναι στον αέρα “δαπάνες απλήρωτες περίπου 1.500 ευρώ”.
Προσθέτουν δε, ότι οι δημοτικοί σύμβουλοι είχαν ενημερωθεί σε ανάλογη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, καθώς είχε αναφερθεί ότι “η σχολική επιτροπή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έχει επιχορηγηθεί (τακτικές και έκτακτες επιχορηγήσεις) μόνο για το 2013 με το ποσό των 108,644,48 ευρώ, στο οποίο πρέπει να προστεθούν και τα χρήματα των κυλικείων, καθώς και το υπόλοιπο από το οικονομικό έτος 2012 για χρήση μέσα στο 2013 που ανέρχεται στο ποσό των 37.962,38 ευρώ”. Διευκρινίζουν μάλιστα ότι, “δε συμπεριλαμβάνουμε τη χρηματοδότηση για τις καθαρίστριες με σύμβαση έργου”, ζητώντας τη δρομολόγηση λύσεων μετά και την πραγματοποίηση της συνάντησης.
Λείπει ακόμη και χαρτί για φωτοτυπικό
Γλαφυρά περιγράφει την κατάσταση στα σχολεία της Πάρου η πρόεδρος της Ένωσης Γονέων των σχολείων του δήμου Πάρου, Μαρία Κορδονέλη. Η ίδια ανέφερε ότι ως γονείς που έχουν παιδιά τα οποία φοιτούν στα σχολεία, οι Ενώσεις και οι Σύλλογοι εισπράττουν άμεσα τις ελλείψεις που καταγράφονται και την τρέχουσα σχολική χρονιά, ελλείψεις που υπό κανονικές συνθήκες θα έπρεπε να είχαν καλυφθεί με την αυγή της σχολικής χρονιάς και όχι με τη δύση, ελπίδες που όπως χαρακτηριστικά σημειώνει δεν είναι βέβαιο πως θα ευοδωθούν.
Οι πενιχρές χρηματοδοτήσεις και οι καθυστερήσεις με τις οποίες καταβάλλονται αυτές, προς τους δήμους και τις σχολικές επιτροπές, αντανακλώνται από την έλλειψη χαρτιού για το φωτοτυπικό μηχάνημα έως και τα προβλήματα τροφοδοσίας. “Έχουμε αρκετά λειτουργικά προβλήματα και με την χρηματοδότηση των σχολείων, υπάρχει μεγάλο θέμα”, δήλωσε η κα Κορδονέλη, προσθέτοντας ότι, “δεν μπορεί να επισκευασθεί ούτε ένα μηχάνημα φωτοτυπικό αν υποστεί ζημιά”.
Στο συγκεκριμένο σημείο έρχεται η παρουσία των Συλλόγων Γονέων, οι οποίοι προσπαθούν να επουλώνουν όποιες “πληγές” μπορούν μετά από επικοινωνία με τους δασκάλους προκειμένου να ενημερωθούν για τις υφιστάμενες ανάγκες.
“Αγανάκτηση αλλά και αγώνας”
Εκτός από την ανωτέρω στάση τους, οι Σύλλογοι, σύμφωνα με την κα Κορδονέλη ανά τακτά χρονικά διαστήματα και πάντοτε μετά από συνεδριάσεις των μελών τους, αποφασίζουν και αποστέλλουν γραπτώς τα αιτήματά τους, προσπαθώντας να απαιτήσουν καλύτερες συνθήκες για τους μαθητές. “Ενημερώνουμε για όλα είτε είναι αναλώσιμα, είτε είναι αποκατάσταση ζημιών στα κτίρια για να διατηρήσουμε ό,τι μας έχει απομείνει”, αναφέρει κατηγορηματικά η ίδια, λέγοντας ταυτόχρονα, ότι η εκπαίδευση έχει επιβαρύνει πλέον, σημαντικά τον οικογενειακό προϋπολογισμό αφού οι γονείς καλούνται να βάλουν συχνά το χέρι στην τσέπη. “Έχω την εντύπωση ότι οι γονείς αν έχουν τη δυνατότητα, δεν αρνούνται να βοηθήσουν ώστε να καλυφθούν λειτουργικά κενά, αλλά υπάρχουν και αρκετοί που όπως είναι λογικό αγανακτούν καθώς είναι δύσκολες οι εποχές. Πιστεύω ότι πρέπει να υπάρξει στάση τέτοια που να επιβάλει στο κράτος να κάνει τα αυτονόητα”, επισημαίνει, προσθέτοντας ταυτόχρονα, ότι “από την πλευρά μας προσπαθούμε με κάθε τρόπο να πιέσουμε”.
Στην ερώτηση αν με τη σειρά τους οι δήμοι και οι αρμόδιες επιτροπές που έχουν οριστεί για τα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας, κρίνει ότι θα έπρεπε να ασκήσουν εντονότερη πίεση, απαντά, “Πιστεύω ότι κάποιοι δήμοι το κάνουν”, ωστόσο, “υπάρχουν πεδία όπως η αμοιβή των σχολικών καθαριστριών που φροντίζουν για το περιβάλλον των παιδιών μας”, στα οποία, “πρέπει ο κάθε ένας να αναλάβει τις ευθύνες του, αφού αν διευκολύνουμε και σε αυτό, δε θα δοθεί ποτέ λύση, ίσως και ποτέ χρήματα”.
Ολοκληρώνοντας τις δηλώσεις της, η κα Κορδονέλη, σημειώνει ότι η κατάσταση στην Παιδεία και την εκπαίδευση έχει φθάσει σε “οριακό σημείο” και “δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια”. “Παλεύουμε για να μη δούμε τα χειρότερα”, τόνισε καταλήγοντας.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Σχολεία: Τρίωρες καθημερινές στάσεις εργασίας όλο τον Νοέμβριο από την ΟΛΜΕ
5 Νοε. 2024 - 9:13 - Κυριάκος Πιερρακάκης: Πάνω από 6.000 αποβολές σε μαθητές για κινητά
21 Οκτ. 2024 - 16:40 - Σχολεία: 813 αποβολές για χρήση κινητών - 407 αναφορές για bullying από τον Απρίλιο
1 Οκτ. 2024 - 9:29 - Σχολεία χωρίς καθηγητές
26 Σεπ. 2024 - 6:16 - Νέος κύκλος μάθησης και προκλήσεων
12 Σεπ. 2024 - 6:20