Από παράταση σε παράταση για το master plan
- Πέμπτη, 30 Ιανουαρίου, 2025 - 06:20
Μετατοπίζεται χρονικά η συνάντηση που είχε προγραμματιστεί στο Υπουργείο Ναυτιλίας, μεταξύ της Δημοτικής Αρχής και του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, σχετικά με την πορεία του master plan.
Ο λόγος της νέας αυτής καθυστέρησης έγκειται στο γεγονός, ότι οι υπηρεσίες του αρμόδιου Υπουργείου δεν έχουν ακόμη εξετάσει τον φάκελο των απαντήσεων που απεστάλησαν εκ μέρους του Λιμενικού Ταμείου και αφορούν στον νέο λειτουργικό σχεδιασμό και άρα και το νέο λιμάνι στη θέση Λαδόπουλου.
"Η συνάντηση προσδιορίστηκε το πρώτο 20ημερο του Φεβρουαρίου, προκειμένου να εξεταστούν τα όσα έχουν καταθέσει οι υπηρεσίες του Λιμενικού Ταμείου και να έχουμε και κάτι συγκεκριμένο να πούμε", δήλωσε στην "Κοινή Γνώμη" ο δήμαρχος Αλέξης Αθανασίου, υποστηρίζοντας ότι επιθυμία όλων, είναι να βρεθεί λύση σε ένα θέμα που βρίσκεται στον "αέρα" επί 17 χρόνια.
"Το ζήτημα πρέπει να λήξει, ακόμη και με όποια αλλαγή προκύψει"
Στην αναμονή βρίσκεται το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, καθώς οι υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής δεν έχουν ακόμη εξετάσει τον εμπεριστατωμένο φάκελο των απαντήσεων που απεστάλησαν επί των παρατηρήσεων τόσο του Υπουργείου, όσο και των πλοιάρχων, σχετικά με το το master plan του λιμανιού.
Αυτό έκανε γνωστό ο δήμαρχος Σύρου-Ερμούπολης, Αλέξης Αθανασίου μιλώντας στην εφημερίδα για το εν λόγω θέμα.
Όπως είπε, η συγκεκριμένη εξέλιξη έγινε γνωστή, κατά τη διάρκεια της πρόσφατης επίσκεψης στο νησί της ηγεσίας του Υπουργείου, τονίζοντας ότι η πολυαναμενόμενη συνάντηση αναμένεται να πραγματοποιηθεί το πρώτο 20ημερο του Φεβρουαρίου.
"Κατέθεσα το αίτημά μου, σχετικά με τη συνάντηση στον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστο Στυλιανίδη, κατά τη διάρκεια της συνάντησης που πραγματοποιήθηκε στο δημαρχιακό μέγαρο, τη Δευτέρα 20 Ιανουαρίου, με αφορμή την επίσκεψή του στο νησί.
Μιλώντας όμως με τους συνεργάτες του, ενημερώθηκα ότι οι υπηρεσίες δεν έχουν ακόμη εξετάσει τον φάκελο των απαντήσεων που απεστάλησαν από το Λιμενικό Ταμείο Σύρου, απαντήσεις οι οποίες βασίζονται στις παρατηρήσεις που είχαν γίνει από το Υπουργείο και αφορούν στο νέο λειτουργικό σχεδιασμό και άρα και στο νέο λιμάνι στη θέση Λαδόπουλου.
Οπότε η συνάντηση προσδιορίζεται να πραγματοποιηθεί μετά από δύο εβδομάδες, προκειμένου να εξεταστούν τα όσα έχουν καταθέσει οι υπηρεσίες του Λιμενικού Ταμείου και να έχουμε και κάτι να πούμε επί του πρακτέου¨, σημείωσε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Αθανασίου δήλωσε ότι γενική επιθυμία είναι το θέμα που αιωρείται για 17 χρόνια τώρα, με ότι αυτό συνεπάγεται, να ολοκληρωθεί, με ότι αλλαγή και αν προκύψει.
"Γενική επιθυμία, της Δημοτικής Αρχής, του προέδρου του Λιμενικού Ταμείου, Κώστα Γαβιώτη, όσο και δική μου είναι να λήξει το συγκεκριμένο ζήτημα μετά από 17 χρόνια, με κάθε αλλαγή που μπορεί να προκύψει επί της μελέτης του master plan. Δεν μπορεί αυτό το θέμα συνεχώς να κολλάει μέσω διάφορων αιτιάσεων", υποστήριξε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας, μάλιστα, πως "εμείς ουσιαστικά αυτό που αναμένουμε το επόμενο διάστημα, είναι οι υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής να μας απαντήσουν εάν υπάρχουν νέες παρατηρήσεις στις απαντήσεις που απέστειλε το Λιμενικό Ταμείο. Εάν δεν υπάρχουν, επόμενο βήμα είναι η ΕΣΑΛ, για να τελειώνουμε με αυτό το ζήτημα".
"Από το Υπουργείο Τουρισμού στο Υπουργείο Ναυτιλίας"
Επίσης, ο δήμαρχος Σύρου – Ερμούπολης αναφέρθηκε και στην πρόσφατη ψήφιση νόμου, περί αρμοδιοτήτων των μαρίνων που βρίσκονται μέσα σε λιμάνια, όπως είναι και η μαρίνα στη θέση Λαζαρέτα.
"Οι μαρίνες που είναι μέσα σε λιμάνια, με το άρθρο 47 του τελευταίου νόμου, έφυγαν από το Υπουργείο Τουρισμού και πέρασαν στο Υπουργείο Ναυτιλίας. Αυτό σημαίνει ότι η αρμοδιότητα των συγκεκριμένων μαρίνων, όπως και της δικής μας στην περιοχή των Λαζαρέτων, φεύγει από το Υπουργείο Τουρισμού, δίνοντας με αυτόν τον τρόπο τη δυνατότητα στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, να είναι αρμόδιο για τις αποφάσεις περί αξιοποίησής τους. Βέβαια είναι πρόσφατος ο νόμος και πρέπει να εφαρμοστεί και στην πράξη, προκειμένου να το δούμε και στην πράξη", δήλωσε στην εφημερίδα.
Να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη τροπολογία πέρασε στο τέλος του Δεκεμβρίου 2024 και ορίζει ότι η αρμοδιότητα χωροθέτησης και αδειοδότησης μαρινών εντός λιμένων, που σήμερα κατέχει το Υπουργείο Τουρισμού μεταφέρεται στο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Η ρύθμιση αυτή, μπορεί να φέρει τη μείωση του χρόνου χωροθέτησης και αδειοδότησης μιας μαρίνας εντός ενός λιμένα, έως και 50%.
Αυτό συμβαίνει, επειδή με το προηγούμενο καθεστώς (ν. 2160/1993), η χωροθέτηση και η αδειοδότηση μιας μαρίνας γίνονταν υποχρεωτικά από το Υπουργείο Τουρισμού και έτσι ο εκσυγχρονισμός ενός λιμένα που περιλαμβάνει μαρίνα, απαιτούσε διπλάσια γραφειοκρατία και διπλάσιο χρόνο ή και περισσότερο, απ’ ότι απαιτεί ένας λιμένας χωρίς μαρίνα.
Ειδικότερα, με βάση τη μέχρι πριν από λίγες ημέρες ισχύουσα νομοθεσία, για τον εκσυγχρονισμό του λιμένα, απαιτούνταν ένα προεδρικό διάταγμα εκσυγχρονισμού των εμπορευματικών, ακτοπλοϊκών κ.λπ. δραστηριοτήτων του λιμένα με διατάκτη το Υπουργείο Ναυτιλίας και ένα προεδρικό διάταγμα για τη μαρίνα που θα είχε διατάκτη το Υπουργείο Τουρισμού. Φυσικά τα δύο ΠΔ σημαίνουν ότι θα είχαμε δύο Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ), μια για την μαρίνα και μια για το "υπόλοιπο" λιμάνι.
Τώρα με τη νέα τροπολογία που ψηφίστηκε και τη μεταφορά των αρμοδιοτήτων από το Υπουργείο Τουρισμού στο Υπουργείο Ναυτιλίας ο προηγούμενος κυκεώνας αποφάσεων απλοποιείται. Θα απαιτείται για την αξιοποίηση ενός λιμένα που περιλαμβάνει μια μαρίνα ένα ΠΔ και όχι δύο. Ουσιαστικός στόχος με την τροπολογία, είναι οι 48 συν μήνες που απαιτούνται σήμερα για την αξιοποίηση ενός λιμένα με μαρίνα, είναι να μειωθεί σε περίπου 24 μήνες.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- “Πιο έτοιμοι στοχεύουμε στην έγκριση του master plan”
4 Νοε. 2024 - 6:20 - Εντός 2023 οι μελέτες για τα μεγάλα λιμενικά έργα
8 Μαΐου. 2023 - 6:20 - Ένα βήμα πιο κοντά
2 Μαρ. 2023 - 6:20 - Master plan που εξασφαλίζει ανάπτυξη για τη Σύρο
25 Οκτ. 2021 - 6:20 - Δυναμιτίζεται το master plan
19 Δεκ. 2018 - 6:20