Σήμερα η απόφαση κατακύρωσης του αναδόχου από τη Δημοτική Επιτροπή του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης

Βρέθηκε εργολαβία για την καθαριότητα στα χωριά

Το ποσό των 88 χιλ. ευρώ θα διατεθεί για τις “ανοιχτές” ανάγκες και για διάστημα 12 μηνών

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για να αρχίσει η εργολαβία και στην Καθαριότητα, όσον αφορά στην περιφέρεια και τα χωριά της Σύρου, καθώς σήμερα η Δημοτική Επιτροπή, δίνει την έγκρισή της για τον ανάδοχο που θα αναλάβει – ει δυνατόν πριν το Πάσχα -, τις σχετικές εργασίες.

Το ποσό των 88.434,22 ευρώ θα διατεθεί για την κάλυψη αυτής της νέας εργολαβίας, για την οποία, επισημαίνεται πως η Δημοτική Αρχή θα πρέπει να επιδείξει υψηλά αντανακλαστικά, όσον αφορά στην παρακολούθησή της.

Για τη σχετική πρόθεση μίλησε στην εφημερίδα, ο αντιδήμαρχος Οικονομικών, Δημήτρης Κοσμάς, ο οποίος και παρουσίασε τις λεπτομέρειες της εν λόγω συνεργασίας στα μέλη της Δημοτικής Επιτροπής.

Η εταιρεία που συμμετείχε στον διαγωνισμό και στην οποία κατακυρώνεται η εργολαβία είναι η

NATIONWIDE CLEANING AND MAINTENANCE Ετερόρρυθμη Εταιρεία.  

Σημειώνεται πως και ο αντιδήμαρχος Καθαριότητας, Πέτρος Μώτος είχε τοποθετηθεί αναλυτικά στην εφημερίδα για την αναγκαιότητα συνεργασίας με ιδιώτη, εξαιτίας της έλλειψης προσωπικού στον Δήμο.

Τι θα καλύψει η εργολαβία στην καθαριότητα

Σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο σχέδιο της σύμβασης που θα υπογραφεί με τον ανάδοχο, η εργολαβία θα αφορά στην καθαριότητα κοινόχρηστων χώρων στις Δημοτικές Κοινότητες Άνω Σύρου, Βάρης, Μάννα, Φοίνικα, Ποσειδωνίας, Γαλησσά, Πάγου και Χρούσσων και θα καλύπτει διάστημα 12μηνου.

Οι εργασίες περιλαμβάνουν τα εξής:

1. Εκκένωση και καθαρισμό των καλάθων μικροαπορριμμάτων, που βρίσκονται τοποθετημένοι στους κοινόχρηστους χώρους, οδούς, παιδικές χαρές, πλατείες κλπ των περιοχών που προαναφέρθηκαν και τοποθέτηση νέας σακούλας.

2. Καθαρισμό των στάσεων λεωφορείων του δικτύου δημοτικής συγκοινωνίας.

3. Καθαρισμό των παιδικών χαρών.

4. Έκτακτους καθαρισμούς και πλύσιμο με πλυστικό μηχάνημα σε κοινόχρηστους χώρους, οδούς,

παιδικές χαρές, πλατείες.

5. Οδοκαθαρισμό όλων των κοινόχρηστων χώρων - οδών των περιοχών αυτών.

6. Καθαρισμό από ξηρά ή επικίνδυνη βλάστηση σε κοινόχρηστους χώρους, οδούς, παιδικές χαρές, πλατείες.

“Δεν μπορούμε να αφήσουμε την κατάσταση”

Αναφορικά με την απόφαση για τοποθέτηση εργολαβίας και στην Καθαριότητα, ο αντιδήμαρχος Οικονομικών και εισηγητής του θέματος, υπήρξε σαφής. “Ούτε κι εγώ θέλω να καταλήξουμε σε εξωτερικούς συνεργάτες, γιατί με την Υπηρεσία εκτιμώ πως κυλούν όλα καλύτερα. Όμως δυστυχώς, δεν μπορούμε να αφήσουμε αυτή την κατάσταση και πρέπει να την αντιμετωπίσουμε”, σχολίασε αρχικά με φόντο τις ανοιχτές ανάγκες σε καθαριότητα στην περιφέρεια του νησιού, λέγοντας παρακάτω τα εξής: “Εξ ανάγκης, πρέπει να αντιμετωπίσουμε αυτή την κατάσταση και πρέπει να προσπαθούμε να βρίσκουμε την καλύτερη δυνατή λύση και άμεσα. Προσλήψεις δεν γίνονται ή γίνονται με το “σταγονόμετρο”. Άρα, δεν μπορούμε να διακινδυνεύσουμε να έρθει το καλοκαίρι και να… τρέχουμε”.

Για τη χρονική διάρκεια της σύμβασης, πρόσθεσε πως “θα είναι δωδεκάμηνης διάρκειας”, εκτιμώντας πως αυτή η νέα εργολαβία θα αρχίσει το ταχύτερο. “Πιστεύω πως από τον Απρίλιο με Μάιο. Ιδανικά και ο στόχος μας φυσικά είναι πριν το Πάσχα”, δήλωσε, με δεδομένο πως η Σύρος, αυτή τη γιορτινή περίοδο έχει πάντα αυξημένη επισκεψιμότητα, μπαίνουν σε λειτουργία περισσότερες επιχειρήσεις και στα χωριά και οι ανάγκες για καθαριότητα είναι μεγάλες.

“Καλύπτουμε και όλη την περίοδο του καλοκαιριού με αυτή τη σύμβαση” πρόσθεσε, λέγοντας ακόμη πως, έμφαση θα δοθεί στα χωριά.

Με αφορμή τη σημερινή κατακύρωση του 2ου πρακτικού του σχετικού διαγωνισμού, από τα μέλη της Δημοτικής Επιτροπής και για το τί άλλο χρειάζεται μέχρι την υπογραφή της σύμβασης, ο κ. Κοσμάς συμπλήρωσε: “Ο συγκεκριμένος εργολάβος, θα καταθέσει τα δικαιολογητικά που απαιτούνται και θα πάμε σε έλεγχο και υπογραφή. Είναι σημαντικό ότι υπήρξε ανάδοχος γιατί έχουμε ζόρι με την εύρεση αναδόχων”.

“Θα τηρούνται τα προβλεπόμενα”

Σε συνέχεια των ανωτέρω, ο αντιδήμαρχος επεσήμανε πως η ουσία είναι αυτή η νέα εργολαβία να αποδειχθεί φερέγγυα. “Βεβαίως, θέλουμε να δούμε πως θα είναι και φερέγγυος αυτός που θα αναλάβει την καθαριότητα”, σημείωσε σχετικά, λέγοντας πως το θέμα της συνέπειας των αναδόχων σε ό,τι αναλαμβάνουν είναι βασικό ζήτημα.

“Με την ανακύκλωση έχουμε δει θέματα. Θα υπάρχουν ασφαλιστικές δικλείδες ώστε να τηρούνται τα προβλεπόμενα και οι όροι της σύμβασης”, ανέφερε, εξηγώντας πως ο Δήμος θα πρέπει να παρακολουθεί την εκτέλεση της σύμβασης.

“Και βέβαια θέλει παρακολούθηση. Θέλει στενή παρακολούθηση η εργολαβία και αμεσότητα από εμάς, αν παρατηρήσουμε κάτι στραβό. Ακόμη και να εφαρμόζονται οι κυρώσεις που αναφέρονται στη σύμβαση”, δήλωσε συγκεκριμένα, εξηγώντας παράλληλα πως “ο Δήμος είναι απέναντί τους, φερέγγυος και συνεπής. Άρα, έχουν την υποχρέωση κι εκείνοι να κάνουν το ίδιο με δεδομένα όσα υπογράφουν”.

Ζητά συνεργασία πολιτών

Τέλος, ο κ. Κοσμάς παρατήρησε πως στο θέμα της προστασίας του περιβάλλοντος και της διατήρησης καθαρού του νησιού, πρέπει να αναλάβει ευθύνη ο κάθε πολίτης, στον βαθμό που του αναλογεί, ασχέτως αν η συγκεκριμένη υπηρεσία είναι ανταποδοτική. “Συμφωνώ στο ότι είναι ανταποδοτική η υπηρεσία αυτή. Πρέπει και ο πολίτης να συνεργάζεται. Δεν μπορεί να πηγαίνει ο καθένας και να παρατάει ό,τι έχει, όπου βρίσκει - ψυγεία, στρώματα και τόσα άλλα -, ενώ υπάρχει η ενημέρωση και με ένα τηλεφώνημα γίνεται η συνεννόηση και τα απομακρύνουν”, τόνισε, εξηγώντας πως “επί της ουσίας όλοι μαζί είμαστε ο Δήμος. Αν δεν λειτουργήσει καλά, δεν έχει ευθύνη μόνο μία πλευρά”.

Ο αντιδήμαρχος έκλεισε τις δηλώσεις του, λέγοντας πως πρέπει να υπάρχει “μία συνεργασία από όλους μας. Πρέπει όλοι να δείξουμε σεβασμό και να πετύχουμε κάτι καλό για τον τόπο μας. Διαφορετικά, όλοι θα είμαστε μόνιμα μέσα στη γκρίνια”.