Δημοπρατήθηκε τέλος της περασμένης θητείας και προχωρούν με αργούς ρυθμούς η ασφαλτόστρωση και οι βελτιώσεις σε τρεις από τις τέσσερις περιοχές της Σύρου, για τις οποίες υπήρχε σχετικός προγραμματισμός

Μετ΄ εμποδίων το έργο οδοποιίας των 2,1 εκατ. ευρώ

Απομένουν παρεμβάσεις σε Αζόλιμνο, Μάλια προς Επισκοπείο και διασταύρωση Γαλησσά – Δανακού προς Κίνι

Με καθυστερήσεις προχωρά το έργο της οδοποιίας των 2,1 εκατ. ευρώ του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης σε τρεις από τις τέσσερις περιοχές του νησιού, για τις οποίες ήταν προγραμματισμένο να “τρέξει”, καθώς συναντά εμπόδια, με αποτέλεσμα να υπάρχουν εκκρεμότητες μέχρι σήμερα.

Πρόκειται για το έργο “Βελτίωση ασφάλειας δημοτικού οδικού δικτύου”, του οποίου η χρηματοδότηση ύψους 2,1 εκατ. ευρώ, προέρχεται από το Ταμείο Ανάκαμψης και είχε εγκριθεί στη σχετική πρόσκληση από τις 10 Μαρτίου του 2023.

Στην προηγούμενη θητεία και συγκεκριμένα λίγο πριν τη λήξη της, υπήρξε ανάδοχος, ωστόσο, μέχρι σήμερα, δεν έχει ολοκληρωθεί πρακτικά παρά μόνο το ¼ του έργου. Επί της ουσίας οι εργασίες ασφαλτόστρωσης έχουν γίνει στη θέση Σεντούκα και στην κύρια δημοτική οδό στον Σταυρό Ταλάντων, ενώ απομένουν σε εκκρεμότητα οι ανάλογες παρεμβάσεις στη διασταύρωση από Γαλησσά – Δανακό προς Κίνι, στην Αζόλιμνο από την Πυρκάλ μέχρι την επαρχιακή οδό, καθώς και στον δημοτικό δρόμο που συνδέει τα Μάλια με το Επισκοπείο.

Για τους λόγους που το έργο δεν προχωρά με ταχύτερους ρυθμούς, αλλά και για τα εμπόδια που συναντά η εργολαβία, δίνει απαντήσεις ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Φραγκίσκος Βακόνδιος.

Δημοπρατήθηκε τέλος της περασμένης θητείας

Για τον χρόνο έναρξης της εν λόγω εργολαβίας, ο αντιδήμαρχος υπενθύμισε αρχικά τον χρόνο δημοπράτησης και προσδιόρισε αναλυτικά τους δημοτικούς δρόμους που αυτό αφορά.

“Το έργο δημοπρατήθηκε στο τέλος της προηγούμενης θητείας. Υπάρχει ανάδοχος η 3Κ εταιρεία του κ. Κρούσκου. Το συγκεκριμένο έργο έχει τέσσερα τμήματα. Το ένα αφορά από τα Μάλια μέχρι το Επισκοπείο, το άλλο το τμήμα από τη διασταύρωση Γαλησσά με Δανακό προς Κίνι, το τρίτο στον Σταυρό Ταλάντων (Πάγος) μέχρι τη Σεντούκα και το τελευταίο από την Πυρκάλ μέχρι τον Άγιο Δημήτριο”, ανέφερε, περιγράφοντας παρακάτω γιατί στο τμήμα της Πυρκάλ, δεν έχει προχωρήσει η ασφαλτόστρωση.

“Στο κομμάτι των ασφαλτοστρώσεων έχει γίνει του Πάγου και ένα τμήμα στην Αζόλιμνο, στην Πυρκάλ. Στην Πυρκάλ σταμάτησαν καθώς ήταν να γίνουν εργασίες της ΔΕΥΑ, οπότε πρέπει να προηγηθούν οι εργασίες της Δημοτικής Επιχείρησης και μετά το έργο της ασφαλτόστρωσης, ώστε να αποφύγουμε να σκαφτεί το νέο τμήμα”, εξήγησε συγκεκριμένα.

Παράλληλα, με αφορμή παράπονα δημοτών πως οι βελτιώσεις δεν έχουν προχωρήσει στο τμήμα Μαλίων – Επισκοπείου, απάντησε: “Στα Μάλια προς Επισκοπειό να πω πως είχε καθυστερήσει η χρηματοδότηση από το Υπουργείο και για διάστημα 1,5 μήνα αυτό είχε σταματήσει. Μέχρι τα Χριστούγεννα ήταν αυτή η διακοπή, λόγω καθυστέρησης χρημάτων από το Υπουργείο”.

Ερωτηθείς, αν ξεπεράστηκε αυτό το πρόβλημα και καταβλήθηκαν χρήματα στον ανάδοχο, πρόσθεσε: “Με ενέργειες που έγιναν, δόθηκαν τελικά χρήματα και πληρώθηκε ένα μεγάλο κομμάτι του έργου. Δηλαδή συνολικά το έργο είναι 2,1 εκατ. ευρώ και έχουν πληρωθεί τα 900 χιλ. ευρώ”.

Στην παρατήρηση για το πότε χρονικά θα συνεχιστούν οι ασφαλτοστρώσεις, ο κ. Βακόνδιος έκανε λόγο για αναμονή σχετικά με κατάλληλες καιρικές συνθήκες, επισημαίνοντας πως "αυτό το διάστημα δεν είναι μία καλή περίοδος για να ρίξουμε ασφαλτοστρώσεις. Αμέσως μόλις μπορέσουμε να ρίξουμε ασφαλτοστρώσεις, θα είναι το πρώτο κομμάτι που θα γίνει στην περιοχή Μάλια – Επισκοπειό. Όμως, καλό θα είναι να βελτιωθεί ο καιρός”.

Πέραν των ανωτέρω, το μοναδικό τμήμα που γνωστοποίησε πως έχει κλείσει είναι στην περιοχή του Σταυρού Ταλάντων. “Επίσης, το τμήμα στη Σεντούκα έχει γίνει κανονικά. Το έργο πρακτικά από εκεί άρχισε, μετά πήγε στο Μάννα, είχαμε την καθυστέρηση από το Υπουργείο με τα χρήματα και υπήρξε η διακοπή εργασιών λόγω αυτού του γεγονότος. Αμέσως μόλις βελτιωθεί ο καιρός θα προχωρήσουμε κανονικά”, επανέλαβε σε απόλυτο τόνο.

Τι απομένει

Ερωτηθείς για το τι απομένει από άποψη εργασιών, υπήρξε σαφής. “Άρα, στο πλαίσιο αυτού του έργου απομένει ένα κομμάτι ασφαλτόστρωσης στην Πυρκάλ, στην Αζόλιμνο και το κομμάτι από τη διασταύρωση Δανακού – Γαλησσά προς Κίνι. Στα Μάλια έχουν περαστεί κάποιες υποδομές για τον φωτισμό στον δρόμο και θα πρέπει να ολοκληρωθούν αυτές οι εργασίες. Αντίστοιχα, θα γίνουν και οι εργασίες για τοίχους αντιστήριξης, μπάρες, κιγκλιδώματα και τέτοιας φύσεως παρεμβάσεις και εργασίες που εντάσσονται στη γενικότερη φροντίδα για την ασφάλεια στο οδικό δίκτυο”, δήλωσε συγκεκριμένα, λέγοντας ακόμη πως “μιλάμε για άσφαλτο κλειστού τύπου για ένα ποιοτικό αποτέλεσμα. Στόχος είναι να προχωρήσουμε όσο το δυνατόν καλύτερα”.

Κοινότητες: Το 80-90% των αιτημάτων για οδοποιίες

Αξίζει να υπενθυμιστεί πως και τα αιτήματα των Κοινοτήτων για το δημοτικό οδικό δίκτυο είναι πολλά και συνεχή, με τον κ. Βακόνδιο να έχει αναφέρει χαρακτηριστικά στην “Κοινή Γνώμη” πως πράγματι “οι ανάγκες είναι πάρα πολλές” και πως “ενδεικτικό της κατάστασης είναι και τα αιτήματα από τις Κοινότητες που είναι περίπου στα 250 μέσω των Τεχνικών Προγραμμάτων τους, εκ των οποίων το 80-90% αυτών, αφορούν στις οδοποιίες”.

Ο κ. Βακόνδιος, δε, έχει παρατηρήσει πως τα περισσότερα εξ αυτών “είναι τα ίδια από το 2020 και αυτό συμπεραίνεται από την αναζήτηση που έκανα και είναι και το παράπονο των προέδρων των Κοινοτήτων. Πως ουσιαστικά, τα τελευταία χρόνια, δεν είχαν φωνή και δεν ακουγόντουσαν, παρόλο που επαναλάμβαναν αιτήματα”.

Ο αντιδήμαρχος έκλεισε τις απαντήσεις του, υπογραμμίζοντας πως στην τρέχουσα θητεία, “υπάρχει η προσπάθεια να εστιάσουμε στις ανάγκες και οι Κοινότητες να είναι πιο ενεργές και να έχουν τον ρόλο που θέλουν και θέλουμε όλοι”.