Οι παρεμβάσεις του Επιμελητηρίου Κυκλάδων στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών στη Νάξο

Η λύση των γραμμών κορμού

Την ανάγκη αναθεώρησης του ακτοπλοϊκού σχεδιασμού των γραμμών δημόσιας υπηρεσίας, μέσα από την επικαιροποίηση των μελετών που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί με εφαρμογή της λύσης γραμμών κορμού, έθεσε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, Γιάννης Ρούσσος στη Συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών στη Νάξο.

Η συνεδρίαση πραγματοποιήθηκε στις 24 και 25 Απριλίου, παρουσία εκπροσώπων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, της τοπικής αυτοδιοίκησης και φορέων του Νομού, οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να παρέμβουν και να συμμετέχουν σε ανοιχτή συζήτηση.

Στην τοποθέτησή του, ο κ. Ρούσσος εξήγησε ότι η εφαρμογή των γραμμών κορμού προβλέπει την κάλυψη των κύριων γραμμών από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες με καθημερινές συνδέσεις με όλες τις υπόλοιπες γραμμές, οι οποίες τελευταίες θα εξασφαλίζονται μέσω κρατικής συμμετοχής. Τόνισε μάλιστα πως πρόκειται για τη μόνη λύση που μπορεί να παρέχει την αναγκαία καθημερινή σύνδεση όλων των νησιών με το κέντρο, αλλά και μεταξύ τους.

Σχετικά με την παρουσίαση του Υπουργείου των δρομολογίων των πλοίων των γραμμών δημοσίας υπηρεσίας για το 2014/15 με το υφιστάμενο καθεστώς, ο κ. Ρούσσος επεσήμανε μεταξύ άλλων, την ανάγκη σύνδεσης σε ετήσια βάση της Σύρου με τη γραμμή Πάρου-Νάξου. Επιπλέον ζήτησε από την ηγεσία του Υπουργείου να εξαντλήσει κάθε μέσον και να επιτύχει με κάθε τρόπο την άμεση βελτίωση των ακτοπλοϊκών συνδέσεων των Δυτικών Κυκλάδων, μια περιοχή η οποία εξακολουθεί να βρίσκεται σε μειονεκτική θέση.

Καταλήγοντας, υπογράμμισε πως το Επιμελητήριο Κυκλάδων συνεχίζει να παρακολουθεί από κοντά τις εξελίξεις στο χώρο της ακτοπλοΐας, τόσο στα θέματα γραμμών δημόσιας υπηρεσίας όσο και των υπολοίπων γραμμών, με σκοπό την εποικοδομητική παρέμβαση του όπου είναι εφικτό για την καλυτέρευση της σύνδεσης των νησιών, τόσο μεταξύ τους όσο και με το κέντρο.

Σε δεινή θέση οι Δυτικές Κυκλάδες

Στις ενέργειες των τριών Συντονιστικών Οργάνων Μήλου, Σίφνου και Σερίφου με στόχο την επίλυση των ακτοπλοϊκών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι Δυτικές Κυκλάδες, αναφέρθηκε ο δήμαρχος Σερίφου, Αντώνης Αντωνάκης. Όπως τόνισε, τα δύο βασικά αιτήματα που είχαν εξ' αρχής τεθεί από τους δημάρχους στο επιτελείο του Υπουργείου Ναυτιλίας, ήταν η τροποποίηση της προκήρυξης των άγονων γραμμών προκειμένου να καθίσταται δυνατή η συμμετοχή πλοίων τύπου Α, καθώς και η νομοθετική ρύθμιση ώστε οι ακτοπλοϊκές εταιρίες να υποχρεούνται την έγκαιρη ανάρτηση των δρομολογίων των πλοίων τους στο σύστημα κρατήσεων.

Υπενθύμισε ακόμα ότι μετά την πραγματοποίηση λαϊκής συνέλευσης και τη συγκρότηση επιτροπής από το σύνολο των φορέων του νησιού, το Δημοτικό Συμβούλιο της Σερίφου, κήρυξε το πλοίο “Ε/Γ-Ο/Γ Άγιος Γεώργιος” της εταιρείας “Παναγίας Οδηγήτριας” απαράδεκτο ως προς την συνέπεια του και την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχει.

Επιπλέον, με απόφαση των Συνελεύσεων, συνέστησε Συντονιστικά Όργανα – Επιτροπές Αγώνα, οι οποίες θα αποφασίσουν το είδος και τη μορφή του αγώνα, ώστε να υπάρξει το καλύτερο δυνατόν αποτέλεσμα. Με τη σειρά της, η Επιτροπή ζήτησε από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας να καταγγείλει τη σύμβαση που έχει υπογράψει με την εταιρεία “Παναγία Οδηγήτρια” σε σχέση με τις 3 άγονες γραμμές που το πλοίο “Ε/Γ-Ο/Γ Άγιος Γεώργιος” εκτελεί και φυσικά τον αποκλεισμό του από την πιθανότητα μειοδοσίας για την επόμενη δρομολογιακή περίοδο (Νοέμβριος 2013-Οκτώβριος 2014), όπως και τον αποκλεισμό κάθε άλλου πλοίου Γ΄ κατηγορίας.

Επιπροσθέτως, αιτήθηκε από την εταιρεία ZANTE FERRIES, πλοιοκτήτρια του “Ε/Γ-Ο/Γ Αδαμάντιος Κοραής” την άμεση επαναδρομολόγηση του πλοίου της, την πραγματοποίηση και των τεσσάρων εγκεκριμένων, από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, δρομολογίων την εβδομάδα από Πειραιά προς τα νησιά μας και την άμεση δημοσιοποίηση των εγκεκριμένων δρομολογίων του συγκεκριμένου πλοίου της.

Τέλος, ζήτησε από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας να προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για μείωση της τιμής του εισιτηρίου της οικονομικής θέσης και για εφαρμογή του συνταγματικά κατοχυρωμένου μεταφορικού ισοδύναμου. Σε συνέχεια των ανωτέρω και αφού συνεδρίασαν οι επιτροπές και των νησιών της Σίφνου και της Μήλου, ο κ. Αντωνάκης κατέστησε γνωστή την επιθυμία των τριών δημάρχων για εκ νέου συνάντηση με τα στελέχη του υπουργείου, προκειμένου να τους ενημερώσουν για τη δεινή θέση στην οποία βρίσκονται τα νησιά.

“Όχι” στη μείωση των επιδοτούμενων δρομολογίων

Τις θέσεις του, αναφορικά με το αίτημα της Τρόικας για μείωση των χρηματοδοτήσεων, οι οποίες δίδονται για την εκτέλεση ακτοπλοϊκών δρομολογίων στις γραμμές δημοσίου συμφέροντος κατέθεσε ο Εμποροεπαγγελματικός Σύλλογος Νάξου, υπογραμμίζοντας ότι τα επιδοτούμενα δρομολόγια αποτελούν το μέσο που φέρνει σε επαφή τη Νάξο με τα γύρω νησιά, διακινώντας τοπικά προϊόντα, μετακινώντας τους τουρίστες και διασυνδέοντας τα γειτονικά αεροδρόμια.

Όπως σημείωσε ο πρόεδρός του, Ευάγγελος Στρατούρης, το Υπουργείο οφείλει να αγνοήσει τις προτάσεις αυτές και στη συνέχεια να οργανώσει σωστά τα ενδοκυκλαδικά επιδοτούμενα δρομολόγια των Κυκλάδων, να τα ενισχύσει οικονομικά και να τα εμπλουτίσει ακόμα περισσότερο. Έκρινε επίσης απαραίτητο να εξασφαλιστεί η δημοσίευση στα συστήματα κρατήσεων των εισιτηρίων όλων των δρομολογίων για την επόμενη χρονιά, έτσι ώστε όλοι οι επαγγελματίες που ασχολούνται με τον τουρισμό, αφενός να προγραμματίζονται έγκαιρα και αφετέρου ,να έχουν τη δυνατότητα προώθησης προς το εξωτερικό του τουριστικού τους προϊόντος.

Ωστόσο, δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στη μεγάλη σημασία του πλοίου ασφαλείας, δηλώνοντας χαρακτηριστικά “είμαστε μαζί με τους ακτοπλόους- Εφοπλιστές αρκεί να καταλάβουν και αυτοί τι θα πει Νησιωτικότητα και να μην μας εγκαταλείπουν τους χειμερινούς μήνες”. Καταλήγοντας, κάλεσε το Υπουργείο και όλους τους αρμόδιους φορείς να κατανοήσουν και να αντιμετωπίσουν με σοβαρότητα τα θέματα αυτά, από τα οποία εξαρτάται η επιβίωση των νησιών.

Ετικέτες: