«Τουρισμός: ένα πραγματικό success story»
- Τρίτη, 21 Οκτωβρίου, 2014 - 06:09
Με δεδομένο ότι ο τομέας του τουρισμού αποτελεί πλέον βασικό πυλώνα της Ελληνικής οικονομίας, πραγματοποιείται το 13ο συνέδριο του Συνδέσμου Τουριστικών Επιχειρήσεων στην Αθήνα, το οποίο επικεντρώνεται σε μείζονος σημασίας ζητήματα όπως η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, η διασυνδεσιμότητα της Ελλάδας, οι απαιτούμενες επενδύσεις που πρέπει να υλοποιηθούν άμεσα καθώς και οι νέες τάσεις επικοινωνίας και προώθησης των τουριστικών προϊόντων. Το Συνέδριο, το οποίο λαμβάνει χώρα στην Αθήνα από χθες και συνεχίζεται και σήμερα με θέμα «Τα στρατηγικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας: επενδύσεις και ανάπτυξη», φιλοξενεί σημαντικά στελέχη της παγκόσμιας τουριστικής βιομηχανίας καθώς και καταξιωμένα στελέχη της ελληνικής επιχειρηματικής, πολιτικής και ακαδημαϊκής σκηνής.
Τα Συνέδρια «Τουρισμός & Ανάπτυξη» πραγματοποιούνται με στόχο την προώθηση του τουρισμού και την προσέλκυση επενδυτών, επιχειρηματιών και ανωτάτων στελεχών επιχειρήσεων και αξιωματούχων του δημόσιου τομέα που επιθυμούν να διαδραματίσουν ενεργό ρόλο στη διαμόρφωση των εξελίξεων όσον αφορά στην ανάπτυξη του τουρισμού. Στο συνέδριο θα παρευρεθεί και η Υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, η οποία θα είναι η κεντρική ομιλήτρια της δεύτερης ημέρας του συνεδρίου, ενώ τις θεματικές ενότητες θα πλαισιώσουν καταξιωμένα στελέχη, όπως ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης, Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων Θεόδωρος Γαλιατσάτος και ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιώργος Χατζημάρκος, ενώ επίσημος ομιλητής θα είναι ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς.
«Τα νησιά του Ν. Αιγαίου: ταξιδιωτικοί προορισμοί διεθνώς αναγνωρίσιμοι»
Την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου εκπροσώπησε ο Περιφερειάρχης Γιώργος Χατζημάρκος, ο οποίος αφού αρχικά εξέφρασε την πεποίθηση ότι ο τουρισμός αποτελεί «ένα πραγματικό success story» στη συνέχεια χαρακτήρισε τα νησιά όπως η Ρόδος, η Κώς, η Μύκονος, η Σαντορίνη, η Νάξος, η Πάρος και η Πάτμος ως « ταξιδιωτικούς προορισμούς διεθνώς αναγνωρίσιμους» υπογραμμίζοντας παράλληλα ότι « η ευρύτερη περιοχή του Ν. Αιγαίου αποτελεί σημείο αναφοράς για τον ελληνικό τουρισμό κι αυτό μας κάνει να μοιραζόμαστε απόλυτα την αγωνία για την άμβλυνση της εποχικότητας. Στόχος άλλωστε που στα νησιά μας αποτελεί σχεδόν καθημερινό θέμα συζήτησης εδώ και δύο τουλάχιστον δεκαετίες».
Κατά την διάρκεια της ομιλίας του ο κ. Χατζημάρκος έκανε μικρή αναφορά στην εμπειρία που αποκόμισε από την προηγούμενη ιδιότητα του, αυτή του προέδρου του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου, εμπειρία που τον βοήθησε να προβεί σε συγκεκριμένα συμπεράσματα τα οποία αφορούν στο πως μπορεί να επιτευχθεί η «πολυπόθητη» επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Αναλυτικότερα, ο κ. Χατζημάρκος υποστήριξε ότι «η αγορά δεν πείθεται μόνο από σχέδια και προθέσεις αλλά ανταποκρίνεται μόνο στην περίπτωση που δει στην πόρτα της τον πελάτη», χωρίς βέβαια κάτι τέτοιο να είναι αρκετό, καθώς σύμφωνα με τον ίδιο μετά την προσέγγιση των πελατών πρέπει να υπάρχουν συγκεκριμένες προϋποθέσεις όπως η συχνότητα των πτήσεων σε περιόδους off season, κάτι το οποίο το θεωρεί «προαπαιτούμενο». Ομολογουμένως, η συχνότητα πτήσεων που υπάρχει σε μια περιοχή αποτελεί βασική προϋπόθεση για την προσέλκυση επισκεπτών, δεδομένου ότι οι τουρίστες προτιμούν περιοχές που μπορούν να έχουν συχνή και εύκολη εναέρια πρόσβαση. Στη συνέχεια ο Περιφερειάρχης τόνισε ότι « τα νησιά μπορούν να προσελκύουν επισκέπτες και σε περιόδους που θεωρούνται «off season» αρκεί να υπάρχει η σωστή διαφήμιση, κάτι το οποίο μπορεί να επιτευχθεί μέσω συγκεκριμένης και μεθοδευμένης στρατηγικής στον τομέα αυτόν.
«Δεν περισσεύουν ούτε χρήματα, ούτε ευκαιρίες»
«Για να εδραιώσουμε ροή τουριστών ή επισκεπτών, στο σημείο αυτό ίσως χρειαστεί να κάνουμε όλοι μας ένα νοητικό άλμα στον τρόπο που προσεγγίζουμε αυτή την κατηγοριοποίηση, “εκτός εποχής”, ειδικά μάλιστα από αγορές που εμφανίζουν την υψηλότερη εποχικότητα, θα χρειαστούμε προϊόν, περιεχόμενο και κίνητρα που θα υπερβαίνουν την εύκολη λογική του “φθηνού πακέτου”. Θα χρειαστεί να εμπλουτίσουμε τις διαστάσεις του τουριστικού προϊόντος ώστε κάποιες “εμπειρίες” να δημιουργούν 12μηνη ελκυστικότητα ή ακόμη πιο προωθημένα και σε κάποιες περιπτώσεις, να είναι προσβάσιμες και διαθέσιμες μόνον “εκτός εποχής”. Για το τελευταίο, προϋπόθεση είναι το νοητικό άλμα στο οποίο αναφέρθηκα προηγούμενα, στην κατανόηση δηλαδή της διαφοράς μεταξύ τουρίστα και επισκέπτη» τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Χατζημάρκος. Παράλληλα επισήμανε την σημασία της τοπικής αυτοδιοίκησης η οποία καλείται να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στις προσπάθειες που καταβάλλονται τόσο από την κυβέρνηση όσο και από τους φορείς οι οποίοι επενδύουν στον τουρισμό, προκειμένου να επιτευχθεί η ανάκαμψη της οικονομίας τόσο σε τοπικό όσο και σε πανελλαδικό επίπεδο. Τέλος αναφερόμενος στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, ανακοίνωσε ότι «ολοκληρώνεται ο σχεδιασμός της νέας τουριστικής πολιτικής για τα ερχόμενα χρόνια ενώ παράλληλα δίνεται προτεραιότητα στην προστιθέμενη αξία που μπορεί να δώσει η αυτοδιοίκηση στο τουριστικό προϊόν, με τρόπο που θα δημιουργεί κίνητρα επιμήκυνσης». Ενώ όσον αφορά τις παρεμβάσεις μέσω των διαθέσιμων πόρων ο κ. Χατζημάρκος υποστήριξε ξεκάθαρα ότι θα πρέπει να υπάρξει συνεργασία με την ιδιωτική αγορά, όταν αυτή μπορεί να προβεί σε επενδύσεις έτσι ώστε να μην χρειάζεται το δημόσιο να δαπανά πόρους σε τομείς όπου μπορεί να το κάνει πιο αποτελεσματικά ο ιδιωτικός τομέας, καθώς όπως εξήγησε «δεν περισσεύουν ούτε χρήματα, ούτε ευκαιρίες».
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Το Ν. Αιγαίο “ταξιδεύει” ψηφιακά
11 Σεπ. 2017 - 6:19 - Ισχυρά ΜΜΕ μαγεύονται από το Ν. Αιγαίο
16 Αυγ. 2017 - 19:25 - “Επιχορηγούν εμμέσως το Σωματείο”
28 Φεβ. 2017 - 6:17 - Συνεδρίαση Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης
20 Ιαν. 2017 - 11:56 - «Μοιραστείτε τη λιακάδα»
15 Ιουλ. 2016 - 6:22