“Το έχουμε πάρει πατριωτικά”
- Τετάρτη, 20 Απριλίου, 2016 - 06:10
Την αισιοδοξία του για την ολοκλήρωση των απαιτούμενων διαδικασιών και τη λήψη άδειας λειτουργίας για τον τουριστικό λιμένα της Ερμούπολης (μαρίνα Λαζαρέττων), εκφράζει το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Σύρου, έπειτα και από την παραλαβή της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, που πραγματοποιήθηκε χτες, κατά τη συνεδρίαση του Δ.Σ.
Το πολύπαθο έργο της μαρίνας των Λαζαρέττων, το οποίο, περισσότερο από μία δεκαετία τώρα αποσαθρώνεται παραμένοντας αναξιοποίητο, λόγω των αστοχιών, μεταξύ του αρχικού σχεδίου και του τελικά υλοποιηθέντος έργου, φαίνεται να οδεύει προς οριστική αδειοδότηση, έπειτα από σειρά ενεργειών, τόσο των προηγούμενων διοικήσεων του ΔΛΤ Σύρου, όσο, εντονότερα, το τελευταίο διάστημα της νέας διοίκησης.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρθηκαν, κατά την συνεδρίαση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σύρου, το μεσημέρι της Τρίτης, 19 Απριλίου, μετά και την παραλαβή της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, που αφορά στο έργο, ως έχει κατασκευαστεί, απομένει μία έγκριση από την Κτηματική Υπηρεσία Κυκλάδων, αλλά και η μελέτη χωροθέτησης του έργου, προκειμένου αυτό, να λάβει την οριστική άδεια λειτουργίας και σε επόμενο χρόνο, να αξιοποιηθεί από το Υπουργείο Τουρισμού, στο οποίο ανήκει διοικητικά.
Αισιοδοξία για επίτευξη του στόχου εντός του επόμενου έτους
Κατά τη συζήτηση του θέματος της παραλαβής της μελέτης ΠΕ, το οποίο τέθηκε προ ημερησίας διατάξεως, καθώς, όπως τόνισε ο επικεφαλής της Τεχνικής Υπηρεσίας του ΔΛΤ, κ. Ρένος Ζερβός, «αν και είμαστε σε συνεχή επικοινωνία με τον μελετητή και κάναμε τις παρατηρήσεις μας, η αποστολή της μελέτης έγινε μόλις δύο μέρες πριν τη συνεδρίαση, γι’ αυτό και δεν ήταν δυνατόν να μπει στην ημερήσια διάταξη». Εντούτοις, το θέμα, αν και βεβιασμένα, τέθηκε προς συζήτηση στην πρόσφατη συνεδρίαση, προκειμένου η κατάθεσή της προς τις αρμόδιες υπηρεσίες και η έγκρισή της, να πραγματοποιηθεί όσο το δυνατόν συντομότερα, πάντα σε συνεννόηση με τους παραπάνω φορείς.
Όπως τόνισε ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, κ. Δημήτρης Κοσμάς, «αυτή η προσπάθεια έχει ξεκινήσει από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, ώστε να αδειοδοτηθεί, να νομιμοποιηθεί και πλέον να λειτουργήσει η μαρίνα, ένα ζήτημα, που εδώ και 15 χρόνια ταλανίζει τη Σύρο».
Σύμφωνα με τον πρόεδρο, «δεν μπορούμε να βάλουμε με σιγουριά χρονοδιάγραμμα, ωστόσο, είμαστε αισιόδοξοι, ότι βρισκόμαστε σε πολύ καλό δρόμο και ότι θα έχουμε αίσιο αποτέλεσμα. Με κάθε επιφύλαξη και αν όλα πάνε καλά, ίσως και μέχρι το τέλος του χρόνου. Δεν μπορούμε βέβαια να το θεωρήσουμε ως δεδομένο, διότι, όπως είναι η κατάσταση με τις διάφορες υπηρεσίες, μπορεί να πάμε και για τον επόμενο χρόνο».
Σειρά ενεργειών για την αδειοδότηση του έργου όπως προέκυψε
Παράλληλα, στην ίδια συνεδρίαση, εγκρίθηκε ομόφωνα από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΔΛΤ, και η διάθεση πίστωσης, προκειμένου να ανατεθεί μελέτη χωροθέτησης του τουριστικού λιμένα και να κλείσει και αυτή η εκκρεμότητα, όσον αφορά στις διαδικασίες για την αδειοδότησή της.
Ο επικεφαλής της Τεχνικής Υπηρεσίας, κ. Ζερβός, ενημερώνοντας τα μέλη του ΔΣ, σχετικά με τα απαιτούμενα βήματα, επεσήμανε, πως «το θέμα της μαρίνας, έτσι όπως το αντιμετωπίζουμε και έτσι, όπως νομοθετικά προσπαθούμε να το λύσουμε, είναι εξαιρετικά πολύπλοκο και δαιδαλώδες. Ίσως, όταν και αν τελειώσει αισίως αυτό το ζήτημα, θα μπορούσαμε να κάνουμε μία παρουσίαση, σχετικά με το πώς καταφέραμε να λύσουμε επιτυχώς το πρόβλημα αυτής της μαρίνας».
Εξήγησε, μάλιστα και το ιστορικό της υπόθεσης, σημειώνοντας, ότι «αυτό το έργο ξεκίνησε με μία αρχική χωροθέτηση. Το υλοποιηθέν έργο, όμως προέκυψε διαφορετικό, σε ελάχιστο βαθμό, αλλά και πάλι διαφορετικό, από τη χωροθέτηση. Στο πλαίσιο αυτού του έργου, η περιβαλλοντική μελέτη, που ήδη υπάρχει, δεν μπορεί να θεωρηθεί ισχύουσα, εφόσον το έργο υλοποιήθηκε διαφορετικά από το εγκριθέν σχέδιο, και ούτω καθεξής. Έτσι, εμείς καλούμαστε να “θεραπεύσουμε”, ουσιαστικά, όλα αυτά που έγιναν λάθος εξ’αρχής. Αυτό, που κάναμε λοιπόν, είναι να νομιμοποιήσουμε το υλοποιηθέν έργο. Έχουμε τρέξει σε παράλληλο χρόνο, όλες τις διαδικασίες, προκειμένου να πάρουμε όλες τις γνωμοδοτήσεις, ενώ εκκρεμεί η απόφαση της Κτηματικής Υπηρεσίας. Ταυτόχρονα, έγινε Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και αδειοδοτήθηκε, στο κομμάτι αυτό, το υλοποιηθέν έργο, όπως αυτό προέκυψε».
«Όλες αυτές οι ενέργειες», όπως ανέφερε, «έγιναν σε συνεννόηση με τα αρμόδια υπουργεία, τόσο με το Υπουργείο Περιβάλλοντος, όσο και με το Υπουργείο Τουρισμού, ενώ εμείς βρισκόμασταν ανάμεσα, προσπαθώντας να συγκεράσουμε όλα τα δεδομένα και τα ζητούμενα. Αυτό είναι η τελευταία πράξη, για να κλείσουν τα ζητήματα του παλαιού έργου. Το καταφέραμε, το νομιμοποιήσαμε, περιβαλλοντικά αναμένουμε ότι θα αδειοδοτηθεί σύντομα και τώρα πάμε να το ξαναδούμε, να βγάλουμε άδεια, ως έχει, όπως είναι κατασκευασμένο».
«Αν ολοκληρωθεί και αυτό και περάσει επιτυχώς από το Υπουργείο, τότε θα έχουν τελειώσει οι ενέργειες για την αδειοδότηση του υφιστάμενου έργου. Θα έχουμε, δηλαδή, ένα καθ’ όλα νόμιμο και λειτουργικό έργο, για να μπορέσει να προχωρήσει παραπέρα, όσο μπορεί».
Ο κ. Ζερβός τόνισε, πως «όλα αυτά, που ακούγονται τώρα, μέσα σε λίγα λεπτά ανάλυσης, αφορούν σε μία ιστορία, η οποία “τρέχει” πάρα πολλά χρόνια τώρα. Φυσικά, το τελευταίο διάστημα, έχει επιταχυνθεί. Οι συνεννοήσεις, όμως, παραμένουν δύσκολες. Το κάθε υπουργείο έχει τις απόψεις του, το κάθε υπουργείο περιχαρακώνεται πίσω από έναν νόμο και δεν είναι λίγες οι φορές, που ο ένας νόμος σε σχέση με τον άλλο έχει διαφορές και αντικρούσεις. Αποτέλεσμα είναι, εμείς να προσπαθούμε να λύσουμε έναν “γόρδιο δεσμό”. Γι’ αυτό, όπως βλέπετε, εκπονείται η μία μελέτη μετά την άλλη, προκειμένου να καλύψουμε αυτά τα κενά».
Όπως συμπλήρωσε στα λεγόμενα του κ. Ζερβού ο πρόεδρος του ΛΤ, «δυστυχώς, το ένα υπουργείο αμφισβητεί το άλλο, ενώ εμείς καλούμαστε να τα φέρουμε σε συνεννόηση, να κρατήσουμε τις ισορροπίες».
Καταλήγοντας, ο κ. Κοσμάς τόνισε, ότι «το θέμα είναι ότι προχωράει η διαδικασία. Όλοι έχουμε ελπίδες, ότι θα τελειώσει αισίως όλη αυτή η ιστορία με τη μαρίνα και θα μπορέσουμε να έχουμε ένα θετικό αποτέλεσμα», ενώ υποστήριξε κλείνοντας, πως «δεν ξέρω, αν το έχουμε πάρει ίσως πατριωτικά, ως Λιμενικό Ταμείο, προκειμένου να λύσουμε το θέμα της μαρίνας, αλλά το έχουμε βάλει σκοπό, να το φέρουμε σε πέρας, ώστε να αξιοποιηθεί επιτέλους, αυτό το σημαντικό έργο, που έχει υλοποιηθεί εδώ και 10-12 χρόνια».
Όσον αφορά στο κομμάτι της γραφειοκρατείας, προσέθεσε, ότι ευχής έργον, θα ήταν «να είχαμε, τελικά, ένα μόνιμο γραφείο στην Αθήνα, για να είμαστε σε καθημερινή επαφή με τα υπουργεία και τους γενικούς γραμματείς και όλες τις υπηρεσίες. Ίσως και να είχαμε αμεσότερα και περισσότερα αποτελέσματα. Δυστυχώς, η αποκέντρωση δεν υφίσταται πλέον στην Ελλάδα».
Ψύχραιμη προσέγγιση για την “επόμενη ημέρα”
Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε συμπληρωματικά στην “Κοινή Γνώμη” ο κ. Κοσμάς, μετά το πέρας της συνεδρίασης και απαντώντας σε ερώτηση, σχετικά με τις εκτιμήσεις του, για την “επόμενη ημέρα”, «δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για το “μετά”. Ας φτάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα, που αυτή τη στιγμή είναι να πάρουμε την άδεια λειτουργίας».
Επανέλαβε δε, για ακόμη μία φορά, ότι η μαρίνα των Λαζαρέττων δεν ανήκει διοικητικά στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Σύρου, αλλά στο Υπουργείο Τουρισμού, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να εκτιμηθούν οι ενέργειες, στις οποίες θα προχωρήσει ο διαχειριστής φορέας, έπειτα από την νομιμοποίηση του έργου.
«Από την πλευρά μας, θέλουμε να φτάσουμε σε ένα σημείο, όπου να έχουμε νόμιμη άδεια λειτουργίας και από εκεί και πέρα, η μαρίνα θα πάρει το δρόμο της. Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε, όταν φτάσουμε σε αυτό το σημείο τι θα έχει προκύψει και ποιες θα είναι οι προθέσεις του υπουργείου, ωστόσο, θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να επισπεύσουμε τις όποιες διαδικασίες, είτε για τη λειτουργία της, είτε για την δημοπράτησή της», επεσήμανε.
«Σήμερα παραλάβαμε την περιβαλλοντική μελέτη και πιστεύω, ότι σε σύντομο – σχετικά πάντα – χρονικό διάστημα, θα φτάσουμε και στο θέμα της χωροθέτησης. Όπως ενημερώσαμε και το ΔΣ, χρειάζεται να γίνει και χωροθέτηση του έργου, όπως αυτό είναι υλοποιημένο».
Όσον αφορά στο τι εκτιμήσεις υπάρχουν, αναφορικά με την αξιοποίηση της μαρίνας, ο κ. Κοσμάς τόνισε, πως ακόμη κανείς δεν ξέρει με ποιο τρόπο θα πραγματοποιηθεί, παρά το γεγονός, ότι οι εικασίες είναι πολλές, είτε για λειτουργία μέσω σύμπραξης ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, είτε για δημοπράτηση και παραχώρησή της σε ιδιώτη.
Παρ’ όλα αυτά, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της εφημερίδας, ενδιαφέρον από την πλευρά επενδυτών έχει εκδηλωθεί, με την προϋπόθεση να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί η νομιμοποίησή της.
«Θα προτιμούσα εμείς από την πλευρά μας να κρατάμε “μικρό καλάθι”, μέχρι να δούμε τις εξελίξεις», τόνισε ο κ. Κοσμάς. «Προς το παρόν, ο στόχος μας είναι να πάρουμε την άδεια λειτουργίας. Από κει και πέρα, θα δούμε τι θα γίνει στην πορεία».
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Στρέφεται προς νέα καλαίσθητη περίφραξη στο Νησάκι
10 Δεκ. 2024 - 6:19 - Λιμενικό Ταμείο Σύρου: Παράταση προθεσμία αιτήσεων παραχώρησης
15 Απρ. 2024 - 12:48 - Σύρος: Κλείνει ο δρόμος προς το καταφύγιο σκαφών του Φοίνικα
9 Ιαν. 2024 - 14:04 - Σύρος: Σε πρώτο πλάνο η φροντίδα παραλιακών ζωνών
15 Φεβ. 2023 - 6:18 - ΔΛΤ Σύρου: Παραχώρηση ατελώς πρόσθετου κοινόχρηστου χώρου σε καταστήματα
30 Αυγ. 2022 - 13:42