“Μην κοροϊδευόμαστε μεταξύ μας”
- Τετάρτη, 8 Ιουνίου, 2016 - 22:13
Οι δεσμεύσεις του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου Βασίλη Καραγιάννη για την καταβολή κάθε δυνατής προσπάθειας, ούτως ώστε οι φετινές συνθήκες στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση να μην είναι δυσμενέστερες από τις περσινές, όχι μόνο δεν έπεισαν τους δασκάλους και νηπιαγωγούς της Σύρου, αλλά πυροδότησαν ακόμη περισσότερο την αγανάκτησή τους.
Σε μία χρονική στιγμή, όπου η απειλή των απολύσεων χιλιάδων αναπληρωτών, της κατάργησης τμημάτων νηπιαγωγείων, αλλά και των περικοπών στην ειδική αγωγή, εν όψει του νέου τύπου σχολείου, που εικάζεται ότι θα οδηγήσει στην υποβάθμιση του παιδαγωγικού έργου, είναι ζωντανή, ο Περιφερειακός Διευθυντής εμφανίστηκε αισιόδοξος κατά τη χθεσινή παράσταση διαμαρτυρίας του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών.
Β. Καραγιάννης: “Δεν νομίζω ότι θα υπάρξουν προβλήματα”
Παρά το γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί εξέφρασαν για μία ακόμη φορά την ανησυχία τους για τις επιπτώσεις που θα επιφέρουν οι νέες αλλαγές στην εκπαίδευση, με “θύματα” τα τμήματα που δεν θα συμπληρώνουν τον υποχρεωτικό αριθμό μαθητών (14), αλλά και τα παιδιά ανέργων που δεν θα έχουν προτεραιότητα στο Ολοήμερο σχολείο, ο κ. Καραγιάννης ελλείψει σαφών απαντήσεων αρκέστηκε σε καθησυχαστικές δηλώσεις όπως “δεν νομίζω ότι θα υπάρξουν προβλήματα”.
Ακούγοντας τον Περιφερειακό Διευθυντή να υπογραμμίζει ότι “οι φετινοί αναπληρωτές οπωσδήποτε θα δουλέψουν και την επόμενη χρονιά”, με την εκτίμηση ότι “δεν θα υπάρξουν περισσότεροι διορισμοί” αλλά θα βρεθούν τα χρήματα ώστε οι υπάρχοντες εκπαιδευτικοί να παραμείνουν στη θέση τους, μέλη του Συλλόγου και γονείς έκαναν λόγο για εμπαιγμό εις βάρος τους.
“Μην κοροϊδευόμαστε μεταξύ μας” είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του Συλλόγου Γιώργος Καλημερίδης, προσθέτοντας “κάνετε απολύσεις, πετάτε 7.500 ανθρώπους στο δρόμο, αυτή είναι η αλήθεια”.
Υποβάθμιση των νηπιαγωγείων
Ειδικότερα, ο Σύλλογος, έκρινε ότι, η προϋπόθεση των 14 μαθητών για τη σύσταση τμήματος στην προσχολική εκπαίδευση, αυτομάτως θα οδηγήσει σε μεγάλες συγχωνεύσεις τμημάτων και νηπιαγωγείων, με αποτέλεσμα την υποβάθμισή τους, καθώς νηπιαγωγεία με 27-28 παιδιά, δύο τμήματα και δύο εκπαιδευτικούς θα κληθούν πλέον να λειτουργήσουν με ένα τμήμα και έναν εκπαιδευτικό αντίστοιχα.
Επίσης, εκφράστηκε η ανησυχία και για τις προϋποθέσεις ένταξης που αφορούν στις βεβαιώσεις εργασίας και στην κάρτα ανεργίας και ειδικότερα, για τη δεύτερη οδηγία, σύμφωνα με την οποία προτεραιότητα θα δοθεί στους γονείς με δύο βεβαιώσεις εργασίας. “Εκτιμάμε ότι με δεδομένη τη στενότητα που υπάρχει σε διορισμούς, δεν θα έχουμε καθόλου διορισμούς, και πολλοί γονείς δεν θα έχουν τη δυνατότητα να γράψουν το παιδί τους στο Ολοήμερο σχολείο”, επεσήμανε ο κ. Καλημερίδης.
“Θέλουμε χώρους παρέμβασης και όχι παιδοφυλακτήρια”
Σημείωσε ακόμα ότι η εικόνα είναι ίδια και στο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο, το οποίο κινδυνεύει να αποδυναμωθεί πλήρως. Όπως τόνισε, παρότι το Ολοήμερο πρόγραμμα αποτελεί ένα οργανωμένο πρόγραμμα παιδαγωγικής παρέμβασης, η κατεύθυνση της κεντρικής εξουσίας είναι να το μετατρέψει σε παιδοφυλακτήριο και με αυτόν τον τρόπο να το αποδυναμώσει και να το απαξιώσει. “Το Ολοήμερο σχολείο στην προσχολική εκπαίδευση είναι ένα πρόγραμμα που ξεκινάει από την πρωινή ζώνη και διαρκεί μέχρι το μεσημέρι, ενώ οι εκπαιδευτικοί αφιερώνουν και αρκετές ώρες για να οργανώνουν από κοινού τις δραστηριότητές του” ανέφερε χαρακτηριστικά, υπογραμμίζοντας ότι η εκπαιδευτική κοινότητα δεν επιθυμεί παιδοφυλακτήρια, όπου θα προσπαθούν να διαχειριστούν τον χρόνο τους, αλλά χώρους ευρύτερης παρέμβασης, όπου τα παιδιά θα βοηθηθούν μαθησιακά και ασχοληθούν με δραστηριότητες που τους ενδιαφέρουν. “Με τον νέο τύπου Ολοήμερου Σχολείου που φέρνετε στο δημοτικό υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να διαλυθεί και η σχέση δασκάλου-τμήματος”, τόνισε ο κ. Καλημερίδης, εκτιμώντας ότι ο ερχόμενος Σεπτέμβρης θα είναι “εκρηκτικός” δεδομένου ότι όλα τα κρίσιμα ζητήματα θα περάσουν πλέον στην πράξη.
Χλωμό το τοπίο στην ειδική αγωγή
Από την πλευρά του, μέλος του Συλλόγου Στήριξης Ατόμων με Αναπηρία και Ατόμων με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες "ΔΙΚΑΙΩΜΑ" αναφέρθηκε στο χλωμό τοπίο που παρατηρείται εδώ και πολλά χρόνια στην ειδική αγωγή, τόσο με τη δυσκολία εγκρίσεων για παράλληλη στήριξη και πρόσληψη εκπαιδευτικών, όσο και με τα προβλήματα λειτουργίας των τμημάτων ένταξης. Τονίστηκε επίσης ότι τα παιδιά με αυτισμό δεν μπορούν στο δημοτικό να αλλάζουν εκπαιδευτικό κάθε χρόνο και υπογραμμίστηκε η ανάγκη για έγκαιρη στελέχωση των ΚΕΔΔΥ προκειμένου να μην χάνει τη χρονιά του, ούτε ένας μαθητής.
Στις ιδιαιτερότητες , αλλά και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ήδη η προσχολική εκπαίδευση με υποστελεχωμένα νηπιαγωγεία , ανύπαρκτο βοηθητικό προσωπικό και γραμματειακή υποστήριξη, αναφέρθηκαν νηπιαγωγοί του νησιού, εκτιμώντας ότι ένα τμήμα 25 παιδιών σημαίνει κατάφωρη υποβάθμιση του παιδαγωγικού έργου. “Η προσχολική αγωγή είναι μια ιδιαίτερη βαθμίδα γιατί ένα παιδί χρειάζεται εποπτικό υλικό, βιωματική προσέγγιση εργασίας και αυτό δε γίνεται παρά μετά από μεγάλη προετοιμασία της ίδιας της εκπαιδευτικού”. Αναφορά έγινε και στην υποχρηματοδότηση των σχολείων, τα οποία πολλές φορές καλύπτουν τα έξοδά τους χάρη στις πρωτοβουλίες εκπαιδευτικών-γονέων, που προσπαθούν να “τετραγωνίσουν τον κύκλο”.
“Ένας εκπαιδευτικός σε κάθε τμήμα”
Στην τοποθέτησή του, ο κ. Καραγιάννης διαβεβαίωσε ότι θα καταβάλλει προσπάθειες ώστε η εκπαίδευση να είναι όσο το δυνατόν πιο ποιοτική, ενώ τόνισε ότι το Υπουργείο Παιδείας έχει λάβει υπόψιν του τον όρο νησιωτικότητα” με αποτέλεσμα να δεχτεί την αποδοκιμασία των διαμαρτυρόμενων εκπαιδευτικών. Ο ίδιος υποστήριξε “δεν νομίζω ότι θα αλλάξει το καθεστώς του αριθμού μαθητών ανά τμήμα. Με την εξοικονόμηση αυτή, βελτιώνεται το σύστημα. Θα υπάρχει ένας τύπος σχολείου για όλα τα παιδιά σε όλη την Ελλάδα, θα υπάρχουν τα ίδια χαρακτηριστικά ολοήμερης ζώνης παντού και φυσικά η πρωινή ζώνη”. Ο Περιφερειακός Διευθυντής εμφανίστηκε μάλιστα σχεδόν σίγουρος ότι από την επόμενη σχολική χρονιά θα υπάρχει ένας εκπαιδευτικός για κάθε τμήμα. “Δεσμεύομαι ότι οι συνθήκες δεν θα αλλάξουν τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα σε γενικές γραμμές. Η πρόθεση η δική μου είναι να μην πάμε σε περισσότερα παιδιά ανά τμήμα και θα το κυνηγήσω. Οι φετινοί αναπληρωτές οπωσδήποτε θα δουλέψουν και του χρόνου, διαφορετικά εργαζομένου” κατέληξε ο κ. Καραγιάννης, αφήνοντας ωστόσο, αναπάντητα αρκετά ερωτήματα.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Η συναισθηματική πλευρά της μάθησης
13 Ιουν. 2016 - 6:10 - Συνάντηση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου με τα συνδικαλιστικά όργανα
6 Μαΐου. 2015 - 10:38 - Η επιστήμη είναι για όλους
26 Οκτ. 2021 - 6:15 - Δίπλα στους μαθητές και τις οικογένειές τους
14 Μαΐου. 2021 - 6:14 - Εργαλεία και συμβουλές για την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση
13 Οκτ. 2020 - 6:12