Αισιοδοξία αποκλειστικά βάσει αφίξεων
- Παρασκευή, 7 Οκτωβρίου, 2016 - 06:18
- / Eνημέρωση: 7 Οκτ. 2016 - 21:00
Στη φράση “η επαναλαμβανόμενη σύμπτωση παύει να είναι σύμπτωση” αναφορικά με τη φετινή αύξηση της επισκεψιμότητας στη Σύρο κατά το τετράμηνο Ιουνίου – Σεπτεμβρίου, συμπυκνώνεται η υπέρμετρη αισιοδοξία της Δημοτικής Αρχής για την τουριστική πορεία του νησιού, την οποία στην επίσημη ανακοίνωσή της στηρίζει εκ νέου μόνον σε στοιχεία ακτοπλοϊκών κι αεροπορικών αφίξεων, καθώς και σε στοιχεία προσεγγίσεων σκαφών και κρουαζιερόπλοιων.
Ειδικότερα, ο Δήμος παρουσιάζοντας τα συνολικά στοιχεία βάσει της ενημέρωσης του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, του Αεροδρομίου Σύρου και του Λιμεναρχείου Σύρου έρχεται απολογιστικά πλέον να δηλώσει την ικανοποίησή του, επισημαίνοντας μάλιστα πως, η αριθμητική άνοδος τη φετινή σεζόν, συγκριτικά με τα δεδομένα των προηγούμενων χρόνων, έρχεται ως απόρροια των “αποτελεσματικών ενεργειών προώθησης” του τόπου από την Δημοτική Αρχή.
Με αφορμή την απλοϊκή ανάλυση της δημοτικής πλειοψηφίας, η οποία δεν λαμβάνει κι άλλες βασικές παραμέτρους υπόψιν της, για την εξαγωγή τεκμηριωμένων συμπερασμάτων, κατόπιν της ανακοίνωσης, κλήθηκε ο δήμαρχος, Γιώργος Μαραγκός να απαντήσει σε βασικές ερωτήσεις.
“Πιστοποιείται η αποτελεσματικότητα των ενεργειών μας”
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, η επισκεψιμότητα στον Λιμένα Ερμούπολης και τον Αερολιμένα Σύρου, για τους μήνες Ιούνιο, Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο (ανά μήνα και συνολικά) παρουσιάζονται στον ακόλουθο Πίνακα Α. Ομοίως, τα στοιχεία επισκεψιμότητας στον τομέα της κρουαζιέρας (επιβάτες, πλοία) παρουσιάζονται στον ακόλουθο Πίνακα Β και τέλος, τα στοιχεία επισκεψιμότητας τουριστικών σκαφών και σκαφών αναψυχής, για τον λιμένα Ερμούπολης και τον Φοίνικα, παρουσιάζονται στον ακόλουθο Πίνακα Γ.
Αξίζει να σημειωθεί, πως στην ανακοίνωσή της, η Δημοτική Αρχή εκφράζοντας τη “μεγάλη ικανοποίηση” για τη “σημαντική αύξηση όλων ανεξαιρέτως των δεικτών επισκεψιμότητας στο νησί για το 2016 σε σχέση με τα αντίστοιχα μεγέθη των προηγούμενων ετών”, υποστηρίζει πως, αυτή η τουριστική κίνηση έρχεται σε συνέχεια των θετικών στοιχείων επισκεψιμότητας που είχε γνωστοποιήσει το προηγούμενο διάστημα και προκύπτει “σε μία δύσκολη οικονομική συγκυρία” λόγω της “αποτελεσματικότητας των ενεργειών προώθησης και προβολής της Σύρου”.
Όπως σημειώνεται παρακάτω, στην “κατεύθυνση εξωστρέφειας” θα συνεχίσει να κινείται η Δημοτική Αρχή, ενημερώνοντας πως, προσεχώς θα καλέσει όλους τους φορείς σε συνάντηση για τον απολογισμό πεπραγμένων και τη διαβούλευση σχετικά με τον τουρισμό, καθώς, “η τουριστική ανάπτυξη ενός τόπου είναι συλλογική υπόθεση”.
H τουριστική επισκεψιμότητα ήταν ιδιαιτέρως αυξημένη, με τα στατιστικά στοιχεία να λειτουργούν υπέρ σας ως προς αυτό, όμως γεννάται το ερώτημα κατά πόσον επιτρέπεται μία διθυραμβική προσέγγιση της επισκεψιμότητας όταν τα τουριστικά έσοδα είναι κατά πολύ μειωμένα.
Γ. Μ.: “Η αύξηση της επισκεψιμότητας, με βάση τους αριθμούς, όχι μόνο κατά την καλοκαιρινή περίοδο, αλλά ήταν και για όλες τις άλλες περιόδους, για τις οποίες δώσαμε στοιχεία. Άρα μία επαναλαμβανόμενη σύμπτωση παύει να είναι σύμπτωση. Είναι σαφές ότι τον χειμώνα που μας πέρασε πραγματοποιήσαμε μία πολύ επιθετική προωθητική πολιτική, με διάφορα μέσα, δηλαδή μέσω της τηλεόρασης, των νέων τεχνολογιών, του ψηφιακού marketing, της τηλεόρασης και με καινοτόμες δράσεις και ενέργειες. Εκ του αποτελέσματος διεφάνη ότι υπήρξε μία σημαντική αύξηση της επισκεψιμότητας, η οποία όμως θα κεφαλαιοποιηθεί, το σύνολο των ενεργειών οι οποίες θα πρέπει να εντατικοποιούνται, να βελτιώνονται και να εξελίσσονται, θα φανεί στην πορεία του χρόνου. Δεν είναι εύκολο ένας προορισμός, ο οποίος σε επίπεδο τουριστικής ζήτησης ήταν πολύ χαμηλά, από την μία χρονιά στην άλλη να κάνει πάρα πολλά πράγματα”.
Ποιες είναι οι υποδομές του νησιού που μπορούν να καλύψουν αξιοπρεπώς την αυξημένη ζήτηση;
Γ. Μ.: “Δεν θα πρέπει να παραγνωρίσουμε και το ζήτημα των υποδομών, τόσο των δημόσιων όσο και των ιδιωτικών. Ιδιαίτερα στο κομμάτι των ξενοδοχειακών υποδομών, η Σύρος έχει σημαντικό πρόβλημα. Πέραν του μειωμένου αριθμού κλινών που έχουμε στη Σύρο – και αυτός είναι ο λόγος που δεν μπορούμε να στοχεύσουμε κυρίως στο διάστημα του Ιουλίου και του Αυγούστου – και δεν μπορεί να φιλοξενήσει παραπάνω άτομα το νησί, μπαίνει και το ζήτημα της ποιότητας των κλινών. Έχουμε λίγες κλίνες και όχι πολύ υψηλής κατηγορίας. Ένα βασικός στοιχείο επιλογής προορισμού, ίσως και το βασικότερο, είναι του καταλύματος. Κάποιος μπορεί να έχει ακούσει για έναν προορισμό ότι έχει πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία, μπαίνει να δει από τον υπολογιστή του που θα μείνει, άρα αν οι προδιαγραφές του καταλύματος δε είναι καλές, είναι σαφές ότι μπορεί να μην τον επιλέξει. Εμείς μη έχοντας πολλές και ποιοτικές κλίνες, μοιραία καταλήγουμε να επιλεγόμαστε ως προορισμός από επισκέπτες χαμηλότερης εισοδηματικής στάθμης. Δεν γίνεται κάποιος να επιλέξει να μείνει στα rooms to let, με ημερήσια δαπάνη διαμονής και η ημερήσια δαπάνη διατροφής και διασκέδασης να είναι πολλαπλάσια. Η στατιστική δείχνει ότι αυτό το οποίο διατίθεται για τη διαμονή άλλο τόσο διατίθεται και για τα υπόλοιπα. Πρέπει να καταλάβουμε ότι αυτά είναι άμεσα συσχετισμένα. Ενώ μπορούμε να πούμε ότι στο κομμάτι της εστίασης βρισκόμαστε πολύ ψηλότερα, υπάρχει μία δυσαναλογία μεταξύ εστίασης και διαμονής. Είναι κατά πολύ περισσότερα, κατ’ αναλογία, τα καταστήματα στο νησί σε σχέση με τα ξενοδοχεία και σε σχέση με την ποιότητα κλινών έχουμε επιχειρήσεις εστίασης ως προς το κόστος των παρεχόμενων υπηρεσιών είναι από τον μέσο όρο και πάνω”.
Και εκεί όμως υπήρξε δυσαναλογία, καθώς δεν δούλεψαν, σύμφωνα με την αυξημένη κίνηση, εξίσου οι επιχειρήσεις εστίασης.
Γ. Μ.: “Είδαμε ότι δούλεψαν πολύ επιχειρήσεις που ήταν στο επάνω κομμάτι της αγοράς, δηλαδή επιχειρήσεις που είχαν μία ταυτότητα, καθώς και επιχειρήσεις που ήταν στο κάτω κομμάτι, όπως τα ταχυφαγεία. Οι επιχειρήσεις στο μεσαίο κομμάτι χωρίς ιδιαίτερη ταυτότητα δεν πήγαν καλά. Αυτό είναι και ένα στοιχείο προβληματισμού και από τους επιχειρηματίες του κλάδου. Πέραν της οικονομικής κρίσης και της οικονομικής δυσκολίας του επισκέπτη να ξοδέψει, σκεφτείτε τι θα γινόταν αν είχαμε και μειωμένη επισκεψιμότητα. Πρέπει να γίνει πολύ δουλειά από όλους και σε επίπεδο δημόσιων και σε επίπεδο ιδιωτικών υποδομών. Πρέπει όλοι ανεξαιρέτως και ο Δήμος να αναλάβει τις ευθύνες του, αλλά και οι συλλογικοί φορείς, όπως και οι μεμονωμένοι επιχειρηματίες, γιατί η ανάπτυξη είναι συλλογική υπόθεση”.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Οι αφίξεις για τον Δεκαπενταύγουστο στη Σύρο
16 Αυγ. 2023 - 6:19 - Ο Δήμος Σύρου - Ερμούπολης για την επισκεψιμότητα του Πάσχα 2019
29 Απρ. 2019 - 17:48 - “Επικοινωνιακή πρεμούρα της Δημοτικής Αρχής”
4 Αυγ. 2016 - 6:20 - Αυξήθηκαν οι αφίξεις
2 Αυγ. 2016 - 6:19 - Αύξηση αφίξεων τον Ιούνιο στη Σύρο
5 Ιουλ. 2016 - 22:30