"ΑΝΩ" - Σαν παλιό σινεμά

  • Σάββατο, 24 Αυγούστου, 2019 - 14:00

Σε θερινό κινηματογράφο της εποχής των βωβών ταινιών μεταμορφώθηκε ο πανέμορφος χώρος του Ησυχαστηρίου «Παναγία της Ελπίδoς» των Αδελφών του Ελέους στην Ερμούπολη, που φιλοξένησε τη δεύτερη παράλληλη εκδήλωση του Φεστιβάλ ΑΝΩ.

Σε μια ξεχωριστή και απόλυτα πετυχημένη βραδιά, προβλήθηκαν οι ταινίες «Σταχτοπούτα» της Lotte Reiniger (1922), ένα πρωτοποριακό animation παραμύθι με χάρτινες σιλουέτες και «Οι περιπέτειες του Βιλλάρ» του Joseph Hepp (1924), η πρώτη σωζόμενη ελληνική ταινία μυθοπλασίας.

Με τον δικό του μοναδικό και προσωπικό τρόπο «έντυσε» μουσικά τις δύο ταινίες ο πιανίστας Δημήτρης Κεραμιδάκης, με τη βοήθεια της τεχνολογίας (το κινηματογραφικό όργανο σε πρόγραμμα εξομοίωσης μέσω υπολογιστή), σε μια εμπνευσμένη συνύπαρξη. Ακούστηκαν κινηματογραφικά κομμάτια όπως τα My Prince Will Come, My Romance, Over the Rainbow, αλλά και πρωτότυπες συνθέσεις, καθώς και αυτοσχεδιασμοί σε πραγματικό χρόνο.

Οι προβολές των ταινιών πραγματοποιήθηκαν σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Γκαίτε και την Ταινιοθήκη της Ελλάδος.

Ιδιαίτερη συγκίνηση προκάλεσε στους θεατές η προβολή της πρώτης έγχρωμης κινηματογραφικής ταινίας για την τουριστική προβολή του νησιού «Ταξίδι στην όμορφη Σύρα» του Αντώνη Αλμπανόπουλου, που πρόσφατα έφυγε από τη ζωή. Την ταινία προλόγισε ο Νίκος Αλμπανόπουλος, με μια εξαιρετική αναδρομή στο πρωτοποριακό έργο του πατέρα του, μέσα από μοναδικά τεκμήρια της εποχής.

Την εκδήλωση παρακολούθησαν ο πρώην Αναπληρωτής Υπουργός Πολιτισμού, Νίκος Ξυδάκης και ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, Κωνσταντίνος Ρήγος.

Το φεστιβάλ ολοκληρώνεται την Κυριακή 25 Αυγούστου με έναν ακόμα ξεχωριστό συνδυασμό: όργανο και άρπα, τα οποία ερμηνεύουν δύο διακεκριμένοι Έλληνες σολίστ, η Ουρανία Γκάσιου και ο Θεόδωρος Ματούλας.

Κυριακή 25 Αυγούστου 2019, ώρα 8.00 μμ

Είσοδος Ελεύθερη

Συναυλία για εκκλησιαστικό όργανο και άρπα

Ουρανία Γκάσιου (Ελλάδα), εκκλησιαστικό όργανο

Θεόδωρος Ματούλας (Ελλάδα), άρπα

 

Φωτογραφίες : Νίκος Ραγκούσης, Νίκος Δεσύπρης

 

Ετικέτες: