«Περιμένουμε εναγωνίως τη δημοπρασία»
- Τετάρτη, 16 Σεπτεμβρίου, 2020 - 06:19
Στο τέλος του Σεπτεμβρίου πρόκειται να διενεργηθεί ο πλειοδοτικός διαγωνισμός, από το Λιμενικό Ταμείο Σύρου, για την ανέλκυση του ναυαγίου του φορτηγού πλοίου, που μετέφερε παρανόμως εισερχόμενους μετανάστες και το οποίο είχε προσαράξει εξωτερικά του βραχίονα του κεντρικού λιμένα της Κέας.
Περίπου έξι μήνες, μετά την προσάραξη του φορτηγού πλοίου “DORDUNCU” στον λιμενοβραχίονα του λιμένα Κορρησίας, την ώρα που επιχειρούσε να μεταφέρει στη χώρα μας παρανόμως, πάνω από 200 άτομα, από διάφορες χώρες της Ασίας, και αφού ακολουθήθηκαν όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες εκ μέρους του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σύρου, με την αρωγή και υποστήριξη του Δήμου Κέας, ο διαγωνισμός για την ανέλκυση του ναυαγίου πρόκειται να διενεργηθεί στις 30 Σεπτεμβρίου 2020.
Πολύμηνος “αγώνας δρόμου” για τη διενέργεια των διαδικασιών
Αξίζει να υπενθυμιστεί, ότι επρόκειτο περί πρωτόγνωρης για το ΔΛΤ Σύρου περίπτωσης, ιδιαίτερα μετά και την κατάργηση της Δημόσιας Αρχής Λιμένων (ΔΑΛ), η οποία και, συνήθως, αναλάμβανε τη σχετική ευθύνη των διαδικασιών ανέλκυσης ναυαγίων, όταν ο κύριος του πλοίου δεν είναι γνωστός ή δεν προβαίνει στην ανέκλυσή τους.
Το ΔΛΤ, σε συνεργασία με τη Λιμενική Αρχή Λαυρίου, όπου υπάγεται η Κέα, έκανε τις απαιτούμενες ενέργειες, προκειμένου να βρεθεί πλοιοκτήτρια εταιρεία, ώστε να προβεί ως οφείλει στην ανέλκυση, ωστόσο αυτό δεν κατέστη δυνατόν. Ως εκ τούτου, με εντολή της προέδρου του Λιμενικού Ταμείου συστάθηκε γνωμοδοτική επιτροπή, ενώ παράλληλα ζητήθηκε και η συνδρομή νομικού, ειδικού στη σχετική νομοθεσία, προκειμένου να βρεθεί η κατάλληλη προσέγγιση του ζητήματος, με τους ανωτέρω να καταλήγουν, ότι σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και συγκεκριμένα τον ν.2881/2001, προβλέπεται η διενέργεια πλειοδοτικού διαγωνισμού.
Σύμφωνα με τον ίδιο νόμο, αν ο πρώτος πλειοδοτικός διαγωνισμός αποβεί άκαρπος, προκηρύσσεται ξανά πλειοδοτικός διαγωνισμός και στην περίπτωση που και από αυτόν δεν προκύψει ανάδοχος, τότε προκηρύσσεται μειοδοτικός διαγωνισμός.
Από την πλευρά του Δήμου Κέας και ειδικότερα της Δημάρχου, κ. Ειρήνης Βελισσαροπούλου, η ανέλκυση του ναυαγίου κρίνεται ζωτικής σημασίας. Η ίδια σε λιτή δήλωσή της στην εφημερίδα δεν έκρυψε την αγωνία της για το ζήτημα, ενώ τόνισε: «Εναγωνίως περιμένουμε τη δημοπρασία. Ελπίζουμε από αυτή τη διαδικασία να βγει αποτέλεσμα όσο πιο άμεσα γίνεται. Υπάρχει έκδηλη ανησυχία από τους κατοίκους και τις Αρχές του νησιού για το τι μέλλει γενέσθαι, αν το ναυάγιο παραμείνει εκεί για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα».
Οι απαιτούμενες εργασίες και υποχρεώσεις του αναδόχου
Σύμφωνα με σχετική απόφαση του ΔΛΤ Σύρου, για την προκήρυξη του διαγωνισμού, η κίνηση της διαδικασίας εκποίησης με πλειοδοτικό διαγωνισμό του ναυαγίου αποφασίστηκε, δεδομένου, ότι προφανώς είναι απρόσφορη και ασύμφορη η ανέλκυση του ναυαγίου από το ίδιο το Λιμενικό Ταμείο.
Υπογραμμίζεται δε, πως από την αναβολή της ανέλκυσης και εξουδετέρωσης του ναυαγίου προκαλείται κίνδυνος στην ασφάλεια των εγκαταστάσεων του λιμένα Κορησσίας, ενώ απειλείται προσβολή και του θαλασσίου περιβάλλοντος από την περαιτέρω βύθισή του και συνεπώς οφείλουν να γίνουν άμεσα οι απαραίτητες ενέργειες για την ανέλκυση και εξουδετέρωσή του.
Ο δημόσιος πλειοδοτικός διαγωνισμός θα διενεργηθεί στα γραφεία του ΔΛΤ Σύρου στις 30 Σεπτεμβρίου 2020, έναντι ελαχίστου προσφερόμενου τιμήματος 1 ευρώ.
Σύμφωνα με τη σχετική διακήρυξη, οι ελάχιστες απαιτούμενες ενέργειες για την απομάκρυνση ή εξουδετέρωση του επικίνδυνου και επιβλαβούς ναυαγίου από πλευράς του αναδόχου που ενδεχομένως προκύψει από το διαγωνισμό αφορούν στα παρακάτω:
- Απομάκρυνση από την περιοχή του Λιμένα Κορησσίας Κέας του ναυαγίου με μέσα και προσωπικό του αναδόχου.
- Εκτέλεση των απαιτούμενων ενεργειών και εργασιών για την ασφαλή ανέλκυση και απομάκρυνση του επικίνδυνου και επιβλαβούς πλοίου από την περιοχή λιμένα Κορησσίας Κέας, σε οποιαδήποτε κατάσταση και αν βρίσκεται.
- Λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων για την πρόληψη και τον περιορισμό τυχόν ρύπανσης από τις εργασίες ανέλκυσης και απομάκρυνσης, καθώς και για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας.
- Διενέργεια όλων των απαιτούμενων εργασιών για την απομάκρυνση τυχόν στερεών ή πετρελαιοειδών αποβλήτων σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.
- Λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων για την αποτροπή πρόκλησης ατυχημάτων και ζημιών από τις εργασίες ανέλκυσης και απομάκρυνσης.
- Κατάρτιση καταλόγου επικίνδυνων υλικών στον οποίο προσδιορίζονται τουλάχιστον τα επικίνδυνα υλικά που αναφέρονται στο Παράρτημα ΙΙ του Κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 1257/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ης Νοεμβρίου 2013, για την ανακύκλωση πλοίων και την τροποποίηση του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1013/2006 και της Οδηγίας 2009/16/ΕΚ και υποβολή τους στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και στο ΔΛΤ Σύρου.
- Καθαρισμός όλης της περιοχής εκτέλεσης των εργασιών από πετρελαιοειδή κατάλοιπα και απορρίμματα οποιασδήποτε μορφής, που τυχόν διασκορπιστούν, οπουδήποτε βρίσκονται αυτά (σε βυθό, επιφάνεια θαλάσσης, παραλία ή κρηπίδωμα), συλλογή τους, μεταφορά τους και τελική διάθεση με νόμιμο περιβαλλοντικά τρόπο.
- Τελική διάθεση.
- Βιντεοσκόπηση των εργασιών και παράδοση υλικού βιντεοσκόπησης στο ΔΛΤ Σύρου.
Παράλληλα, στη διακήρυξη του διαγωνισμού αναφέρεται, πως ο ανάδοχος οφείλει να προβεί με δική του ευθύνη, δαπάνες και έξοδα σε κάθε νόμιμη ενέργεια για την απομάκρυνση του ναυαγίου από την περιοχή του λιμένα Κορρησίας Κέας, ή την εξουδετέρωσή του με οποιονδήποτε τρόπο. Επιπλεον, οποιεσδήποτε άδειες απαιτούνται για την εκτέλεση των εργασιών αυτών όπως άδειες ανέλκυσης, καταδυτικών τεχνικών εργασιών, άδειες ρυμούλκησης, gas free, εξαγωγής και μεταφοράς τυχόν αποκομμένων τμημάτων του πλοίου, μυοκτονίας, άντλησης και παράδοσης πετρελαιοειδών καταλοίπων καθώς και απορριμμάτων, πριν από την έναρξη των εργασιών, από Λιμενικές ή άλλες Αρχές, θα εκδοθούν, εφόσον απαιτούνται, με ευθύνη και δαπάνες του αναδόχου. Ο ανάδοχος, παράλληλα, οφείλει να εγγυηθεί ότι διαθέτει τις απαιτούμενες γνώσεις και υποδομή για την εκτέλεση του έργου. Πάντοτε σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού, ο ανάδοχος έχει αποκλειστική αστική, ποινική και διοικητική ευθύνη για οποιαδήποτε βλάβη ή ζημιά, απέναντι σε οποιονδήποτε τρίτο, συμπεριλαμβανομένου και του προσωπικού του ΔΛΤ Σύρου για οποιαδήποτε ζημία ή απαιτήσεις, οι οποίες θα προέλθουν από δικές του ενέργειες ή παραλείψεις, οφειλόμενες σε δόλο ή αμέλεια, κατά την εκτέλεση των εργασιών ή και εξ αφορμής αυτών ως και από οποιαδήποτε αιτία και τυχόν χερσαία, θαλάσσια ή ατμοσφαιρική ρύπανση και υποχρεούται να ασφαλίσει το υπό εκτέλεση έργο, ώστε να καλύπτει όλους τους κινδύνους και τυχόν ρύπανση, σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στη διακήρυξη του διαγωνσιμού.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Η επόμενη μέρα για τον τουριστικό κλάδο
12 Μαρ. 2025 - 6:17 - Φίλιππος Φόρτωμας: Συνάντηση με τον Πρόεδρο του Πράσινου Ταμείου με αφορμή τα νέα έργα αφαλατώσεων σε Νάξο, Τήνο, Κέα
11 Μαρ. 2025 - 18:47 - Υψηλά πρόστιμα με στόχο τη συνέτιση πολιτών και επιχειρήσεων
11 Μαρ. 2025 - 6:18 - Σε εγρήγορση για τη “θωράκιση” των παραλιών της Νάξου
11 Μαρ. 2025 - 6:17 - Νάξος: Κλείνει προσωρινά από αύριο το αεροδρόμιο
10 Μαρ. 2025 - 20:09