Το πρώτο ξύλινο σκάφος που κατασκεύασε η Ένωση Λεμβούχων Θήρας

Και το όνομα αυτού... Γαρμπής

“Αποδεικνύουμε πως στα νησιά μπορούμε να αναπτύξουμε σπουδαίες δραστηριότητες”, δηλώνει ο πρόεδρος της Ένωσης, Μάκης Κανακάρης

Το υπερσύγχρονο σκάφος “Γαρμπής” κατασκεύασαν στο νησί της Σαντορίνης, οι λεμβούχοι της Θήρας προκειμένου να εξυπηρετούν τις αυξημένες ανάγκες των επιβατών από τα κρουαζιερόπλοια που ταξιδεύουν στο νησί.

 

Η σπουδαία πρωτοβουλία της Ένωσης Λεμβούχων που συνοψίζεται στις λέξεις στόχος, εργασία και προσφορά και αποδεικνύει με τον πιο περίτρανο τρόπο ότι ο νησιώτικος χώρος προσφέρεται για την ανάπτυξη σημαντικών δραστηριοτήτων αρκεί να υπάρχει θέληση ώστε σε μία περίοδο ιδιαίτερα κρίσιμη οικονομικά, να υπάρξει μία αχτίδα φωτός κι αισιοδοξίας.

Για τον “Γαρμπή” και την πορεία που ακολουθήθηκε μέχρι σήμερα, ημέρα που το σκάφος θα καθελκυστεί στην περιοχή της Βλυχάδας, όπου και κατασκευάστηκε, μιλά στην “Κοινή Γνώμη”, ο πρόεδρος της Ένωσης Λεμβούχων Θήρας, Μάκης Κανακάρης.

Σημειώνεται πως, το προσεχές Σάββατο θα πραγματοποιηθούν τα εγκαίνιά του, στον όρμο των Φηρών, στα οποία θα παραστούν σπουδαίες προσωπικότητες του εφοπλιστικού χώρου, εκπρόσωποι των εταιρειών με τις οποίες συνεργάζεται το νησί, το σύνολο των συνεργατών καθώς επίσης τουριστικοί και ναυτιλιακοί πράκτορες αλλά και οι πολιτικές αρχές του τόπου και του νομού.

 

Ο “Γαρμπής” θα υπερνικά το δύσκολο άνεμο

“Είναι το πρώτο σκάφος που κατασκευάζουμε στη Σαντορίνη”, αναφέρει αρχικά ο κ. Κανακάρης, λέγοντας ότι χρησιμοποιήθηκε ο “χώρος διαχείμανσης των σκαφών”, χώρος δηλαδή όπου γίνονταν οι συντηρήσεις των σκαριών το χειμώνα στη Βλυχάδα. “Διαμορφώσαμε τον χώρο κατάλληλα και δημιουργήσαμε μία εγκατάσταση ώστε να κάνουμε τις κατασκευές που θέλουμε. Το όνομα που δώσαμε στο σκάφος είναι “Γαρμπής””, προσθέτει στη συνέχει ο κ. Κανακάρης, εξηγώντας πως αφορμή στάθηκε “ο άνεμος που ταλαιπωρεί τη Σαντορίνη και από αέρα και από θάλασσα. Με αυτό το όνομα θέλουμε να εξευμενίσουμε τον δύσκολο καιρό και να ανταποκριθούμε στις ανάγκες των κρουαζιεροπλοίων”.

Συστήνοντας το υπερσύγχρονο σκάφος, ο πρόεδρος της Ένωσης, αναφέρει, “Το σκάφος έχει μήκος 26 μέτρα και πλάτος 5,80 μέτρα. Για την κατασκευή του χρησιμοποιήθηκαν τα πιο σύγχρονα και ανθεκτικά υλικά και η χωρητικότητά του ανέρχεται στους 220 επιβάτες όταν θα δραστηριοποιείται στην περιοχή της Σαντορίνης και στους 180 όταν θα πραγματοποιεί μικρά ταξίδια σε κοντινά νησιά”.

Προκειμένου να πάρει σάρκα και οστά ο στόχος της Ένωσης Λεμβούχων Θήρας, “εργάστηκαν συνολικά πενήντα άνθρωποι”, σύμφωνα με όσα δήλωσε παρακάτω ο κ. Κανακάρης. “Το σκάφος κατασκευάστηκε στην περιοχή της Βλυχάδας, όπου βρίσκονται και οι εγκαταστάσεις της Ένωσης ενώ χρειάστηκαν οκτώ μήνες συνολικά για τη διεκπεραίωση όλων των εργασιών”, σημείωσε, λέγοντας ακόμη πως, “Είναι εξοπλισμένο με πτερύγια ασφαλείας και με τα πιο σύγχρονα συστήματα ναυσιπλοΐας. Αποτελεί ένα πολυτελέστατο σκάφος και αυτό διακρίνεται με την πρώτη ματιά”.

 

Ασφάλεια και εξυπηρέτηση για τους επιβάτες

Ο Μάκης Κανακάρης μιλώντας για το σκοπό για τον οποίο κατασκευάστηκε το συγκεκριμένο σκάφος, τόνισε, “Επιθυμούμε να αναβαθμίσουμε την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών και να αυξήσουμε την ασφάλεια για τους επιβάτες που μεταφέρονται από τα κρουαζιερόπλοια. Θέλουμε να είναι ικανοποιημένοι οι επισκέπτες που θα έρχονται στο νησί μας. Το σκάφος αυτό, λοιπόν, θα εξυπηρετεί τους επιβάτες των κρουαζιεροπλοίων που επισκέπτονται τη Σαντορίνη” και όταν δε θα είναι απαραίτητη η παρουσία του για τις προαναφερθείσες ανάγκες, “θα κάνει εκδρομές στα γειτονικά νησιά όπως στην Ίο, στη Σίκινο, στη Φολέγανδρο και στην Ανάφη”, υπογράμμισε.

 

Οδηγός η πρόοδος

Τέτοιου είδους πρωτοβουλίες και δη με φόντο μία αρνητική οικονομική συγκυρία που λειτουργεί τις περισσότερες φορές αποτρεπτικά για δημιουργικές ιδέες, αξίζει να προβάλλονται αφού αποτελούν παραδείγματα αισιόδοξης στάσης αλλά και ενέργειες προς μίμηση. “Το σημαντικό είναι ότι κατασκευάστηκε στη Σαντορίνη το συγκεκριμένο σκάφος. Αυτό το γεγονός επιβεβαιώνει πως έχουμε τη δυνατότητα στα νησιά να αποδείξουμε πως μπορούμε να έχουμε σημαντικές δραστηριότητες και φυσικά ότι μπορούμε να ανοίξουμε θέσεις εργασίας κόντρα στη δύσκολη οικονομική κατάσταση, στην οποία βρισκόμαστε και μάλιστα σε αυτό το ασταθές περιβάλλον που επικρατεί στη χώρα μας”, σημειώνει ο πρόεδρος, επισημαίνοντας ότι, “Είναι το πρώτο σκάφος από τα τέσσερα που θα ναυπηγηθούν στο νησί”, αφού στο πλάνο της Ένωσης Λεμβούχων είναι “η κατασκευή άλλων τριών αντίστοιχων σκαφών, που θα ξεκινήσει άμεσα”.

“Πιστεύουμε ότι στις δύσκολες αυτές εποχές που περνά η χώρα μας, προσπαθούμε να συμβάλουμε στην ανάπτυξη και στην πρόοδο με αυτόν τον τρόπο και η αλήθεια είναι πως πρόκειται για μία μεγάλη επένδυση. Εμείς τολμήσαμε γιατί έχουμε την πεποίθηση πως μόνο με την ανάπτυξη θα βαδίσουμε μπροστά και αποδείξαμε τί μπορούν να κάνουν τα εργατικά χέρια σε μία επιχείρηση που λειτουργεί ορθά”, τόνισε χαρακτηριστικά.

 

Ένωση Λεμβούχων Θήρας

Λίγο πριν ολοκληρώσει τη συνέντευξη ο πρόεδρος της Ένωσης Λεμβούχων Θήρας, παραχώρησε σημαντικά στοιχεία και για την πορεία που αυτή ακολούθησε όλα αυτά τα χρόνια. “Αρχικά υπήρχε το Σωματείο Λεμβούχων που μετεξελίχθηκε σε Ένωση Λεμβούχων και έχει μία διάρκεια 73 έτη στη Σαντορίνη. Το νησί παλιά, δεν είχε λιμενικές εγκαταστάσεις και στόχος ήταν να δημιουργηθεί η σύνδεση των πλοίων με τη στεριά για να μπορεί να τροφοδοτείται το νησί με εμπορεύματα και να εξυπηρετείται ο κόσμος. Έτσι λοιπόν, συστάθηκε αυτή η “τάξη” των λεμβούχων. Αργότερα που έγιναν λιμενικές εγκαταστάσεις ξεκίνησε η τουριστική δραστηριότητα στο νησί με τα κρουαζιερόπλοια και αυτός ήταν ο λόγος που αναπτύξαμε τις δραστηριότητές μας περισσότερο, αφού με κάποιον τρόπο έπρεπε να μεταφέρεται ο κόσμος από τα κρουαζιερόπλοια προς το νησί και αντιστρόφως”. Κατά τη διάρκεια του χρόνου, “προσπαθήσαμε να αναβαθμίζουμε σταδιακά τα σκάφη για να ανταποκριθούμε στις ανάγκες της κρουαζιέρας, γιατί πλέον τα κρουαζιερόπλοια είναι μεγάλα και μεταφέρουν 4.000 – 5.000 επιβάτες πολλές φορές. Γι αυτόν το λόγο, έχουμε και 22 σύγχρονα σκάφη”. Σταδιακά ωστόσο, όπως τόνισε τέλος ο κ. Κανακάρης, “περνάμε σε μία νέα εποχή που τα σκάφη είναι πιο αναβαθμισμένα και ποιοτικότερα. Σε αυτή την εποχή προσαρμοζόμαστε και απόδειξη είναι η κατασκευή του “Γαρμπή””.