Το φαινόμενο με τις συχνές ακυρώσεις πτήσεων, ενώ στο έδαφος η ένταση του ανέμου δεν ξεπερνά τα 5-6 μποφόρ, συζητήθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο Μήλου

Τα νέα πρωτόκολλα ασφαλείας οδηγούν σε ακυρώσεις

Με το «βλέμμα» στραμμένο στην επερχόμενη τουριστική σεζόν, αλλά και με φόντο τις διαχρονικές εξελίξεις για το αεροδρόμιο της Μήλου, προβληματισμό εγείρει το φαινόμενο του τελευταίου διαστήματος με τις συχνές ακυρώσεις πτήσεων.

Κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Μήλου συζητήθηκε το θέμα των ιδιαίτερα συχνών ακυρώσεων στις πτήσεις προς Μήλο, το οποίο έχει παρατηρηθεί το τελευταίο διάστημα και προκαλεί ιδιαίτερη ταλαιπωρία στους κατοίκους και επισκέπτες του νησιού, που επιλέγουν την αεροπορική μετακίνηση, προκειμένου να αποφύγουν την πολύωρη ταλαιπωρία της ακτοπλοϊκής μετακίνησης προς την πρωτεύουσα της χώρας.

Στο πλαίσιο αυτό, από τους δημοτικούς συμβούλους προτάθηκε ο Δήμος να κοινοποιήσει έγγραφό του στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, όπως και στις εταιρείες που περιλαμβάνουν τη Μήλο στα αεροπορικά δρομολόγιά τους, με το οποίο να ζητούνται εξηγήσεις σχετικά με τα συμβάντα αυτά, η οποία απάντηση σε δεύτερο χρόνο, να αναγνωστεί στην επόμενη συνεδρίαση του Δ.Σ. ώστε το Σώμα αλλά και ο Δήμος να έχει μία σαφή εικόνα σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζονται.

Συνεχείς ακυρώσεις πτήσεων

Η συζήτηση ξεκίνησε έπειτα από σχετική ερώτηση εκ μέρους του δημοτικού συμβούλου της μείζονος μειοψηφίας, κ. Δημήτρη Μωραΐτη.

Όπως σημείωσε ο ίδιος, «τον τελευταίο καιρό έχω γίνει αποδέκτης παραπόνων από συνδημότες μας και σήμερα έγινα κι εγώ μάρτυρας, για ακυρώσεις πτήσεων, χωρίς ουσιαστικό λόγο. Η σημερινή πτήση ακυρώθηκε ενώ δεν υπήρχε αέρας. Αυτό είχε ξεκινήσει εδώ και λίγο καιρό, από την ημέρα που σημειώθηκε εκείνο το ατύχημα που το αεροπλάνο βγήκε εκτός αεροδιαδρόμου, καθώς βλέπουμε μία ευκολία στο να ακυρώνονται πτήσεις».

Η αναφορά του κ. Μωραΐτη αφορά στο περιστατικό της 14ης Ιανουαρίου 2022, με αεροσκάφος, το οποίο κατά την διάρκεια της τροχοδρόμησης, μετά την προσγείωση, βγήκε οριακά εκτός διαδρόμου λόγω των ισχυρών πλαγίων ανέμων που έπνεαν τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Άμεσα κινητοποιήθηκαν οι αρχές του αεροδρομίου και οι 20 επιβάτες μαζί με το 3μελες πλήρωμα, εκκένωσαν το αεροσκάφος με απόλυτη ασφάλεια χωρίς να  αναφερθεί κανένας τραυματισμός, ενώ το αεροσκάφος ρυμουλκήθηκε και μεταφέρθηκε στον προβλεπόμενο χώρο στάθμευσης στην πίστα του αερολιμένα, με το αεροδρόμιο να συνεχίζει κανονικά την λειτουργία του και να υποδέχεται τις επόμενες προγραμματισμένες πτήσεις.

Στο πλαίσιο της τοποθέτησής του, ο κ. Μωραΐτης τόνισε, πως «θα ήθελα να εξετάσουμε, αν θα μπορούσαμε ως Δημοτικό Συμβούλιο, ή ως φορείς, ή όλοι μαζί, να κάνουμε ένα ερώτημα προς τις αεροπορικές εταιρείες, όσον αφορά στο αν έχει αλλάξει κάτι σχετικά με τα πρωτόκολλα ασφαλείας ή για ποιο λόγο συμβαίνει αυτό. Πλησιάζουμε στο καλοκαίρι. Τώρα ο άνεμος ήταν 4-5 μποφόρ νοτιοδυτικός, άνεμος παράλληλος με τον αεροδιάδρομο και όχι πλάγιος. Αν με τον σημερινό αέρα δεν προσγειώθηκε το αεροπλάνο, το καλοκαίρι που θα έχουμε πλάγιο άνεμο 5, 6 ή 7 μποφόρ το “ξεχνάμε” τελείως το αεροδρόμιο».

«Αν δε ζητήσουμε απαντήσεις, θα είναι σαν να δεχόμαστε το γεγονός»

Απαντώντας στα λεγόμενα του κ. Μωραΐτη, ο Αντιδήμαρχος Μήλου, κ. Φραγκίσκος Ζούλιας, σημείωσε πως «η σημερινή αιτιολογία για το αεροπλάνο, διότι κι εγώ δέχτηκα παράπονα, ήταν ότι υπήρχαν πλάγιες ριπές ανέμου, έτσι λέει η ανακοίνωση της εταιρείας. Εμείς από το έδαφος βλέπουμε κάτι, αλλά προφανώς εκείνοι έχουν άλλα δεδομένα».

Ο Αντιδήμαρχος συμφώνησε, πως όντως θα πρέπει κάτι να γίνει, υποστήριξε όμως ότι «μάλλον αυτή θα είναι και η αιτιολογία που θα μας δώσουν κι εμάς, ότι υπήρχαν πλάγιες ριπές ανέμου, όπως ακριβώς απάντησαν και στον κόσμο που ταξίδευε. Φαντάζομαι, ότι αυτό δεν γίνεται τυχαία, αλλά έρχεται μετά το ατύχημα το οποίο συνέβη. Μπορεί να μην αρέσει σε εμάς και σε κανέναν, αλλά αυτός που παίρνει τελικά την ευθύνη είναι εκείνος που πιλοτάρει το αεροπλάνο».

Ο κ. Ζούλιας τόνισε εντούτοις, ότι «ίσως είναι μία “χρυσή ευκαιρία” να ξεκινήσει η Μήλος και να επανεξετάσει το ενδεχόμενο ενός νέου αεροδρομίου και όχι να μιλά ξανά για το υφιστάμενο αεροδρόμιο, που ό,τι και να γίνει θα συνεχίσει να είναι ακατάλληλο».

Από την πλευρά του δημοτικού συμβούλου της πλειοψηφίας, κ. Μανώλη Κούρτη, υπογραμμίστηκε πως θα πρέπει να σταλεί έγγραφο προς την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), αλλά και προς την εταιρεία που ακύρωσε την πτήση της, ενώ θετικά τάχθηκε και ο σύμβουλος κ. Νίκος Μάλλης, ο οποίος τόνισε ότι έχει κύρος να αιτείται ενημέρωση ο Δήμος. Επιπλέον, ο κ. Κούρτης επεσήμανε, ότι «η διεκδίκηση από το Δήμο μίας επίσημης ενημέρωσης και απάντησης είναι σημαντική, ώστε να διεκδικηθούν και οι μακροπρόθεσμες λύσεις στο μέλλον. Είμαστε όλοι γνώστες, ως προς το πώς αντιμετωπιζόμαστε ως πολίτες και προς το παρόν αυτό που πρέπει να ζητήσουμε είναι μία ειλικρινή ενημέρωση, μέσα σε ένα διεκδικητικό πλαίσιο».

Προς απάντηση στα λεγόμενα του Αντιδημάρχου, ο κ. Μωραΐτης έλαβε ξανά το λόγο, εξηγώντας, ότι «αν δεν ζητήσουμε κάποιες εξηγήσεις για το τι συμβαίνει, είναι σαν να αποδεχόμαστε το γεγονός συνέχεια και δεν δείχνουμε την ενόχλησή μας. Έτσι, αυτό το φαινόμενο θα συνεχιστεί. Μπορεί όντως ο πιλότος να έχει τον πρώτο και τελευταίο λόγο στο αν θα προσγειωθεί ή όχι. Αλλά κι εμείς δεν μπορούμε να κάτσουμε με σταυρωμένα χέρια και να μη στείλουμε έστω μία επιστολή. Η αδράνειά μας θα δείξει ότι συμφωνούμε και ότι δεν έχουμε πρόβλημα με αυτό».

Προβλήματα ανεξάρτητα από τα έργα αναβάθμισης

Στη συνέχεια το λόγο έλαβε ο Δήμαρχος Μήλου, κ. Μανόλης Μικέλης, ο οποίος αρχικά υπογράμμισε, ότι «από την πρώτη στιγμή που αυτή η δημοτική αρχή έχει παραλάβει τη διοίκηση του Δήμου, έχει στηρίξει ποικιλοτρόπως το αεροδρόμιο», ενώ συμφώνησε στην αποστολή σχετικού εγγράφου στους αρμόδιους φορείς.

Ο Δήμαρχος δε επανέλαβε, πως βάσει και της ενημέρωσης που έχει από τον Αερολιμενάρχη Μήλου, τα πρωτόκολλα ασφαλείας έχουν αλλάξει και ως εκ τούτου έχει αυστηροποιηθεί το πλαίσιο.

Υπενθύμισε, πως βάσει και των όσων είχε αναφέρει ο Αερολιμενάρχης κατά τη διαδικτυακή συνάντηση του Δημάρχου με τους επιχειρηματίες της Μήλου, στο υφιστάμενο αεροδρόμιο, ο προσανατολισμός του διαδρόμου προσαπογείωσης δημιουργεί προβλήματα, ενώ τόνισε ότι όποιες εργασίες κι αν γίνουν επιμήκυνσης ή διαπλάτυνσής του, πρόβλημα θα υπάρχει πάντοτε λόγω των νέων πρωτοκόλλων.

Σύμφωνα με τον κ. Μικέλη, η μελέτη για την επιμήκυνση του διαδρόμου είναι έτοιμη και αφορά σε ένα έργο 6,5 εκ. ευρώ, ωστόσο υπάρχει προβληματισμός αν και εφόσον θα βελτιωθεί η συγκεκριμένη κατάσταση. Παρ’ όλα αυτά, ο Δήμαρχος ανέφερε, πως τόσο ο ίδιος όσο και η Έπαρχος ΠΕ Μήλου, έχουν βρεθεί στα γραφεία των συναρμόδιων υπουργών, προκειμένου να δρομολογηθεί η εξέλιξη αυτή, ωστόσο όπως τόνισε σε πολλά σημεία της τοποθέτησής του το αεροδρόμιο Μήλου δεν αποτελεί αρμοδιότητα του Δήμου.

Ο Δήμαρχος υπενθύμισε αρκετές από τις ενέργειες τις οποίες έχει κάνει ο Δήμος προκειμένου να στηρίξει τη λειτουργία του αεροδρομίου, αποσαφηνίζοντας όμως, πως ο Δήμος εμπλέκεται μόνον εφόσον αυτό του ζητηθεί, καθώς δεν έχει αρμοδιότητα.

Στο σημείο αυτό, ο κ. Μωραΐτης πρότεινε σε επόμενη συνεδρίαση του Δ.Σ. να γνωστοποιηθεί η αλληλογραφία μεταξύ Δήμου, ΥΠΑ και αρμόδιων φορέων, ώστε να υπάρχει συνολική ενημέρωση των συμβούλων σχετικά με το τι έχει ζητηθεί από τη μία και την άλλη πλευρά καθώς και τις απαντήσεις που δόθηκαν, ώστε να υπάρχει σαφής ενημέρωση, πρόταση που βρήκε θετικό το Δήμαρχο.

Παράλληλα και στο πλαίσιο της τοποθέτησης και της δημοτικής συμβούλου κ. Ζαμπέτας Τούρλου, αναδείχθηκε και μία ακόμη πτυχή του προβλήματος, αυτό της υποστελέχωσης του αεροδρομίου, καθώς πέραν από τα πρωτόκολλα ασφαλείας και η πιθανή ασθένεια υπαλλήλων, μπορεί να θέσει εκτός λειτουργίας το αεροδρόμιο, δεδομένου ότι λειτουργεί με το ελάχιστο απαραίτητο προσωπικό.

Αποτέλεσμα των λόγων αυτών, σύμφωνα με τη μαρτυρία της κ. Τούρλου, ήταν από τις 10 πτήσεις που η ίδια είχε προγραμματίσει από τον Σεπτέμβριο του 2021 έως τη διεξαγωγή του Δημοτικού Συμβουλίου, οι τέσσερις εξ αυτών να έχουν ακυρωθεί.

Η ίδια τόνισε, πως ο προβληματισμός δεν αφορά μόνο στο τι μέλλει γενέσθαι κατά την τουριστική σεζόν, αλλά και στην ταλαιπωρία των πολιτών της Μήλου.

Ετικέτες: