Στο αρμόδιο Υπουργείο εστάλη η μελέτη για τη νέα αφετηρία των ταξί στην παραλιακή ζώνη της Ερμούπολης

Υλοποίηση μετά την έγκριση του Υπουργείου Ναυτιλίας

Καθαίρεση πεζοδρομίου για διαμόρφωση ενιαίας εσοχής που θα χωρά 15 οχήματα – ταξί

Το “πράσινο φως” από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σχετικά με τη μελέτη της νέας αφετηρίας των ταξί στην παραλιακή ζώνη της Ερμούπολης αναμένει η Διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, προκειμένου να υλοποιήσει το μικρό έργο, που θα χαρίσει νέα, κατάλληλη και νόμιμη “πιάτσα” στους ιδιοκτήτες και επαγγελματίες οδηγούς ταξί της Σύρου.

Η αποστολή της σχετικής μελέτης προς το αρμόδιο Υπουργείο αποτελεί λογικά το τελευταίο βήμα που απαιτείται για την προώθηση μίας ήπιας παρέμβασης σε τμήμα του έργου της μεγάλης ανάπλασης, το οποίο θα διαμορφωθεί σε νέα αφετηρία, χαρίζοντας 15 θέσεις στάθμευσης ταξί.

Πρόκειται για τη σταδιακή υλοποίηση ενός σημαντικού αιτήματος που διατηρούν οι ιδιοκτήτες και οι επαγγελματίες οδηγοί ταξί, καθ΄ όλη τη διάρκεια των τελευταίων ετών, προκειμένου να εγκαταλείψουν την ακατάλληλη κι επικίνδυνη σημερινή “πιάτσα”, αυτήν της πλατείας Μιαούλη.

Η πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, Κανδιώ Μαραγκού έδωσε απαντήσεις σχετικά με το θέμα, γνωστοποιώντας το στάδιο στο οποίο βρίσκονται σήμερα οι τελικές ενέργειες.

Παρέμβαση ύψους 26 χιλ. ευρώ

Με αφορμή την τελευταία απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου για τη μελέτη της νέας αφετηρίας, η πρόεδρος ρωτήθηκε αν αυτή και η σχετική μελέτη εστάλησαν στο Υπουργείο Ναυτιλίας.

“Εγκρίναμε τη μελέτη, ύψους 26 χιλ. ευρώ, για έργα αυτής της τάξεως. Για την υλοποίησή τους χρειάζεται απόφαση του Γενικού Γραμματέα από το αρμόδιο Υπουργείο. Οπότε, στείλαμε την απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Λιμενικού Ταμείου Σύρου προς έγκριση στο Υπουργείο Ναυτιλίας, όπως βέβαια και τη μελέτη” δήλωσε αρχικά, τονίζοντας μάλιστα πως, “Αμέσως μόλις πάρουμε την έγκριση, θα προχωρήσουμε είτε σε διαγωνισμό, είτε σε απευθείας ανάθεση. Αναλόγως τί θα ισχύσει και με τα όρια των απευθείας αναθέσεων για τα οποία σε κεντρικό επίπεδο επεξεργάζονται αλλαγές”.

Σύμφωνα με όσα πρόσθεσε παρακάτω η πρόεδρος, “Πλέον βρισκόμαστε σε αυτό το στάδιο”, διευκρινίζοντας μάλιστα και τον ακριβή χρόνο στον οποίον εστάλη η μελέτη προς το Υπουργείο Ναυτιλίας. “Η μελέτη και η απόφασή μας έχουν σταλεί προς το Υπουργείο στις 22 Ιανουαρίου. Σε αντίστοιχες περιπτώσεις έχουμε μία καθυστέρηση, της τάξεως των 4 μηνών” σχολίασε σχετικά με τον χρόνο που θα απαιτηθεί να περιμένει το Λιμενικό Ταμείο για την τελική έγκριση.

Μάλιστα η ίδια συμπλήρωσε πως “ανά τακτά χρονικά διαστήματα, έχουμε επικοινωνία με το Υπουργείο για να βλέπουμε σε ποιο σημείο είναι οι υποθέσεις μας”.

Ενιαία εσοχή

Περιγράφοντας την κύρια εργασία που προβλέπει η μελέτη, η πρόεδρος μίλησε για την καθαίρεση ενός πεζοδρομίου το οποίο είχε διαμορφωθεί μεταξύ των δύο χώρων στους οποίους μέχρι σήμερα, σταθμεύουν δίκυκλα.

“Οι αλλαγές που θα γίνουν αφορούν στην καθαίρεση κάποιων τμημάτων πεζοδρομίου ώστε να δημιουργηθεί μία συνεχόμενη εσοχή. Όπως η εσοχή που αυτή τη στιγμή σταθμεύουν τα δίκυκλα. Υπάρχουν δύο τέτοιες εσοχές και ανάμεσα παρεμβάλλεται σήμερα το πεζοδρόμιο. Αυτό το πεζοδρόμο θα καθαιρεθεί για να δημιουργηθούν οι θέσεις στάθμευσης των ταξί. Σύμφωνα με το σχέδιο, θα χωρούν 15 οχήματα – ταξί” δήλωσε σχετικά με το θέμα, γνωστοποιώντας δε πως θα κατασκευαστεί κι ένα στέγαστρο αναμονής επιβατών.

Ακολουθούμε τον γνωστό δρόμο για τις εγκρίσεις”

Στην ερώτηση αν όπως εκτιμά κάποιος από τους χρόνους που η ίδια προανέφερε, δεν θα είναι εφικτή η υλοποίηση της μεταφοράς των ταξί στη νέα τους θέση, πριν την καλοκαιρινή σεζόν, υπήρξε σαφής: “Εξαρτάται από τον χρόνο λήψης της έγκρισης από το Υπουργείο Ναυτιλίας και σαφώς από το αν θα προχωρήσουμε στην υλοποίηση με απευθείας ανάθεση σε εργολάβο ή μετά από διαγωνισμό. Οι χρόνοι εξαρτώνται απόλυτα από αυτά τα δύο ζητήματα” δήλωσε, απαντώντας καταφατικά αν για όλα αυτά τα θέματα έχει ενημερώσει η πλευρά του Δήμου, το Σωματείο.

“Βεβαίως κι έχουμε επικοινωνήσει, τόσο εγώ, όσο και ο Δήμαρχος και μάλιστα τους ενημερώσαμε για το πότε διαβιβάστηκε η μελέτη από το Λιμενικό Ταμείο στο Υπουργείο” πρόσθεσε, λέγοντας πως οι οδηγοί και οι ιδιοκτήτες ταξί είναι ικανοποιημένοι που το θέμα προχωρά, έστω κι αν απαιτεί εγκρίσεις. Άλλωστε, εξ αρχής τους ενδιέφερε να έχουν μία νόμιμη “πιάτσα”.

“Χρειάζεται υπομονή προκειμένου να ληφθούν οι εγκρίσεις που απαιτούνται” σημείωσε, επαναλαμβάνοντας πως ακολουθούν βήμα προς βήμα τις ενέργειες που έκαναν μέχρι τώρα και οι προηγούμενες Διοικήσεις για έργα στη χερσαία ζώνη Ερμούπολης.

“Εμείς θέλουμε να εκτελέσουμε τη μελέτη με τον τρόπο που θα αποφασίσει η Τεχνική Υπηρεσία του Λιμενικού Ταμείου και του Δήμου. Θα πάρουμε όλες τις εγκρίσεις που έχει πάρει όλα αυτά τα χρόνια η εκάστοτε διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, για τα έργα που έχουν γίνει στο λιμάνι της Ερμούπολης” πρόσθεσε, διευκρινίζοντας ακόμη τέλος, πως, “Η κατηγορία του έργου της αφετηρίας των ταξί είναι ίδια με την κατηγορία που συμπεριλαμβάνεται το έργο, το οποίο βρίσκεται βρίσκεται σε εξέλιξη σήμερα στο λιμάνι. Αναφέρομαι στο τμήμα της προβλήτας κρουαζιερόπλοιων μέχρι την πλατεία Κανάρη. Από 24.800 ευρώ μέχρι και 100.000 ευρώ τα έργα είναι στην ίδια κατηγορία”.

Ως εκ τούτου, επαναλαμβάνοντας πως, “Ό,τι έκαναν όλα αυτά τα χρόνια οι Διοικήσεις, ακριβώς το ίδιο θα ακολουθήσουμε και τώρα”, η ίδια έκλεισε τις απαντήσεις της, τονίζοντας πως, επιτέλους, με την υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου “θα λυθεί ένα χρόνιο πρόβλημα”.

Ετικέτες: