Αύξηση των αγορών μέσω διαδικτύου
- Παρασκευή, 22 Ιανουαρίου, 2021 - 06:21
O Σύνδεσμος Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος σε συνεργασία με το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών ολοκλήρωσαν τον Δεκέμβριο 2020 την εξειδικευμένη μελέτη για την συμπεριφορά των online καταναλωτών.
Στην πανελλήνια έρευνα συμμετείχαν 918 χρήστες του διαδικτύου μέσω online ερωτηματολογίου.
Στοιχεία
Η σημασία της κρίσης του COVID-19 καταγράφεται στην αύξηση των ηλεκτρονικών αγορών και γενικότερα των αγορών από απόσταση. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το 61% των χρηστών διαδικτύου προέβη σε κάποια αγορά μέσω διαδικτύου το τελευταίο 15ήμερο, ποσοστό υπερδιπλάσιο σε σχέση με το προηγούμενο έτος (Δεκέμβριος 2019). Υψηλά ποσοστά καταγράφονται σε δύο άλλες μεγάλες κατηγορίες online αγορών, συγκεκριμένα για τις online αγορές τροφίμων μέσω διαδικτύου σε ποσοστό 14% και των αγορών έτοιμου φαγητού-delivery σε ποσοστό 45%, αριθμοί πολλαπλάσιοι των μετρήσεων σε σχέση με το 2019.
Τα ποσοστά ικανοποίησης από τις υπηρεσίες παράδοσης εξακολουθούν να είναι ένας πιθανώς ανασταλτικός παράγοντας για την περεταίρω ανάπτυξη των ηλεκτρονικών αγορών. Όπως φαίνεται, στην γενική ερώτηση σε σχέση με την ικανοποίηση από τις υπηρεσίες παράδοσης για όλα τα είδη μόλις το 38% δηλώνει πολύ ικανοποιημένο. Το 36% δηλώνει λίγο ικανοποιημένο και το 25% καθόλου ικανοποιημένο. Τα ποσοστά ικανοποίησης είναι πολύ υψηλά στις δύο άλλες κατηγορίες online αγορών, όπου κατά κανόνα την παράδοση την διαχειρίζονται οι εταιρείες με ίδια μέσα.
Παρά το πρόβλημα αυτό η πρόθεση αγοράς μέσω διαδικτύου είναι έντονα ενισχυμένη. Όπως καταγράφεται η πρόθεση αγοράς μέσω διαδικτύου τον Δεκέμβριο του 2020 σε σχέση με τον Ιούνιο του 2020, έχει αυξηθεί σημαντικά. Όλες οι κατηγορίες προϊόντων παρουσιάζουν αύξηση με σημαντικότερες τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη, από 35% σε 46% και τα παιχνίδια και είδη δώρων από 12% σε 27%.
Η σημασία αυτής της αλλαγής αναδεικνύεται ακόμα περισσότερο όταν συνδυάζεται με άλλα ευρήματα. Το 49% δηλώνει ότι θα συνεχίζει να αγοράζει μέσω διαδικτύου ακόμα και μετά το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων. Τα ποσοστά είναι εξίσου μεγάλα στην εξειδικευμένη αγορά των ηλεκτρονικών σουπερμάρκετ και αυξημένα στην περίπτωση της αγοράς του έτοιμου φαγητού. Φαίνεται λοιπόν, ότι η αλλαγή που έχει επέλθει στις αγοραστικές συνήθειες θα διατηρηθεί σε ένα μεγάλο βαθμό και μετά την επίλυση του υγειονομικού προβλήματος.
Τα αποτελέσματα της έρευνας καταγράφουν τη σημαντική αλλαγή που επήλθε στο καταναλωτικό κοινό την τελευταία χρονιά και την μεγάλη επίδραση της κρίσης του COVID-19 μέσω του διαδικτύου στην αγορά της λιανικής στην Ελλάδα.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Ελλάδα: Το ηλεκτρονικό εμπόριο επηρεάζει τις τιμές των καταστημάτων
17 Φεβ. 2023 - 8:55 - Στα ύψη το εγχώριο ηλεκτρονικό εμπόριο - 8 στους 10 Έλληνες στο διαδίκτυο
28 Ιαν. 2023 - 8:54 - Φορολογικές δηλώσεις: Έναρξη στις 17 Μαρτίου για φυσικά και νομικά πρόσωπα
8 Φεβ. 2025 - 19:58 - Εμπορικό έλλειμμα: "Αγκάθι" για την Ελλάδα οι εξαγωγές
8 Φεβ. 2025 - 17:06 - Φοροδιαφυγή: Ο αλγόριθμος της ΑΑΔΕ "έπιασε" εικονικά τιμολόγια 50 εκατ. ευρώ
8 Φεβ. 2025 - 15:39