“ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ”

Πάτρα: Απογοήτευση στην αγορά - Το 60% των μαγαζιών είναι ανοικτά

  • Τετάρτη, 23 Δεκεμβρίου, 2020 - 06:30

Απογοητευτική ήταν η εικόνα της αγοράς την περασμένη Κυριακή, η οποία παραδοσιακά έφερνε τον μεγαλύτερο τζίρο της χρονιάς στα εμπορικά καταστήματα. Πολλά καταστήματα στο κέντρο ήταν ανοικτά, αλλά, χωρίς πελάτες.

Ανοιχτό το ενδεχόμενο για σταδιακό άνοιγμα του λιανεμπορίου σε «ζώνες» μετά τις γιορτές, άφησε χθες ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, για τις περιοχές που εμφανίζουν χαμηλό επιδημιολογικό φορτίο.

Ο υπουργός τόνισε ότι κάθε εβδομάδα αναπροσαρμόζεται η στρατηγική της κυβέρνησης με βάση την πορεία της επιδημίας και οι δυο περιφέρειες που εξετάζεται να ανοίξουν, είναι η Κρήτη και η Πελοπόννησος, αλλά όχι στο σύνολό τους.

Ο προβληματισμός που υπάρχει, έχει να κάνει με τον κίνδυνο των πιθανών μετακινήσεων από νομό σε νομό και την αναστάτωση που θα επικρατούσε μεταξύ των εμπόρων, ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο υπουργός Ανάπτυξης τόνισε ότι το click away έχει αρχίσει και λειτουργεί και οι τζίροι των επιχειρήσεων έχουν αυξηθεί πάρα πολύ προσθέτοντας ότι «υπάρχουν καταστήματα που έχουν κάνει το 50% του τζίρου τους σε σχέση με πέρυσι».

Η ΚΙΝΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ

Ωστόσο, τέτοια εικόνα δεν επικρατεί στην αγορά της Πάτρας. Την Κυριακή στους πιο εμπορικούς δρόμους της πόλης, μόνο το 60% των καταστημάτων ήταν ανοικτά και αυτά εξυπηρέτησαν λίγους πελάτες.

Η εικόνα ήταν απογοητευτική, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Πάτρας Κωνσταντίνο Ζαφειρόπουλο. Δεν υπάρχει προηγούμενο στα χρονικά του τοπικού εμπορίου, την τελευταία Κυριακή πριν από τα Χριστούγεννα, δηλαδή την πιο κερδοφόρα ημέρα του χρόνου, τα καταστήματα να παρουσιάζουν τέτοια εικόνα. «Αυτό μας έχει τσακίσει. Επρεπε έστω με αυστηρό υγειονομικό πρωτόκολλο, να μας επιτραπεί να βάζουμε έναν - έναν πελάτη στα καταστήματα» τόνισε ο κ. Ζαφειρόπουλος.

Στο κέντρο και σε μεγάλες συνοικίες της Πάτρας, υπάρχει κινητικότητα, αλλά οι πωλήσεις click away δεν βοηθούν το εμπόριο. Οι έμποροι αναφέρουν ότι γίνονται αποδέκτες πιέσεων, εκ μέρους πολλών καταναλωτών, να τους αφήσουν στα κρυφά να δοκιμάσουν τα προϊόντα που έχουν επιλέξει, ωστόσο κάτι τέτοιο δεν επιτρέπεται. Επίσης, οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν ότι, για να φτάσουν στην πόρτα ενός καταστήματος θα πρέπει να έχουν κάνει πρώτα την παραγγελία τους.

Οι έμποροι ελπίζουν τώρα, σε ένα άνοιγμα της αγοράς μετά την πρωτοχρονιά, αν και η εορταστική περίοδος των Χριστουγέννων, που είναι η πιο κερδοφόρα όλου του χρόνου, έχει χαθεί.

Του ΣΩΤΗΡΗ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ