Εκπαιδευτικοί του ΕΠΑΣ Σύρου, για τη συνέχιση λειτουργίας των μονάδων

Ζητούν την άμεση ανάκληση της διαθεσιμότητας

Την άμεση ανάκληση των 2.122 διαθεσιμοτήτων και των 327 μετατάξεων των καθηγητών, την πλήρη αποκατάστασή τους και την επάνοδό τους στις οργανικές τους θέσεις, καθώς επίσης και τη συνέχιση λειτουργίας των ΕΠΑΣ με ταυτόχρονη αναβάθμισή τους, ζητούν με επιστολή τους προς τον υπουργό Παιδείας, 8 εκπαιδευτικοί της ΕΠΑΣ Σύρου.

Οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί, διαφόρων ειδικοτήτων, που υπηρετούν στο ΕΠΑΣ ή βρίσκονται σε διαθεσιμότητα, συνεδρίασαν χθες διαμαρτυρόμενοι για την αναίτια, ξαφνική, άδικη, ακατανόητη, ατεκμηρίωτη και απαράδεκτη, όπως υποστηρίζουν, κατάργηση 49 ειδικοτήτων εκπαιδευτικών, που είχε σαν συνέπεια να τεθούν σε 8μηνη διαθεσιμότητα 2.122 συνάδελφοί τους.

Έντονη διαμαρτυρία

Την αναίτια, ξαφνική, άδικη, ακατανόητη, ατεκμηρίωτη και απαράδεκτη κατάργηση 49 ειδικοτήτων εκπαιδευτικών, σε εφαρμογή του άρθρου 82 του Ν. 4172/2013, που είχε σαν συνέπεια να τεθούν σε 8μηνη διαθεσιμότητα 2.122 συνάδελφοί τους, καταγγέλλουν με έγγραφό τους, οι εκπαιδευτικοί τους ΕΠΑΣ Σύρου.

Από τη συγκεκριμένη σχολική μονάδα τέθηκαν σε διαθεσιμότητα δύο εκπαιδευτικοί Δ.Ε (τεχνίτες) ειδικοτήτων που δεν έχουν καταργηθεί, απαραίτητοι, όπως υποστηρίζουν, στη διεξαγωγή των εργαστηριακών μαθημάτων, τη τήρηση των συνθηκών ασφαλείας και συντήρησης του εξοπλισμού. Τέλος, καταργήθηκε η ειδικότητα της Κομμωτικής η οποία προσελκύει μεγάλο αριθμό μαθητών.

Οι 8 εκπαιδευτικοί που υπογράφουν την επιστολή, καταγγέλλουν επίσης τη δρομολογούμενη από το επόμενο σχολικό έτος (2014-15) κατάργηση των 102 ΕΠΑ.Σ πανελλαδικά (και της ΕΠΑΣ Σύρου), δημόσιων τεχνικών σχολών που υφίστανται από το 1985 (ΤΕΣ, ΤΕΕ), μη δίνοντας την ευκαιρία στους μαθητές που έχουν εγγραφεί ή επιθυμούν να εγγραφούν στην Α’ ΕΠΑΣ να φοιτήσουν φέτος.

Επίσης, την εισαγωγή της μεταγυμνασιακής Κατάρτισης με την ίδρυση των Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Ε.Κ.). για μαθητές + 15 ετών, αλλοιώνοντας το χαρακτήρα της δευτεροβάθμιας Τεχνικής Εκπαίδευσης. “Καθιερώνονται δηλαδή δομές κατάρτισης, και όχι πλέον τυπικής εκπαίδευσης, στις μεταγυμνασιακές σπουδές για τις οποίες η πολιτεία δεν υποχρεώνεται από το Σύνταγμα να τις παρέχει δωρεάν, χωρίς μάλιστα γι’ αυτές να υπάρχει σχεδιασμός, υποδομές, αναλυτικά προγράμματα, βιβλία, εκπαιδευτικό προσωπικό. Τον αυθαίρετο και χωρίς τεκμηρίωση διαχωρισμό των ειδικοτήτων σε κάποιες που θα διδάσκονται στην Τεχνική Εκπαίδευση και σε αυτές που εξοβελίζονται στην Κατάρτιση. Τον παροπλισμό σημαντικού αριθμού εργαστηριών με ακριβό εξοπλισμό προερχόμενο από το υστέρημα του ελληνικού λαού και Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων (και με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών), τα οποία λειτουργούν μέσω των υπό κατάργηση ειδικοτήτων και σχολείων”.