"Αξιοποίηση πόρων για την παιδεία"
- Δευτέρα, 16 Δεκεμβρίου, 2013 - 06:10
Να διατεθούν χρηματικά ποσά μέσω ΕΣΠΑ για απομακρυσμένες περιοχές της χώρας, ιδιαίτερα δε σε περιοχές δυσπρόσιτες (σε ορεινούς όγκους και μικρά νησιά), ζήτησε ο πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας (ΔΟΕ), Χαράλαμπος Κόκκινος.
Ο κ. Κόκκινος κατά τη διάρκεια της ομιλίας τους στην 6η συνεδρίασης της
επιτροπής παρακολούθησης του Επιχειρησιακού Προγράμματος Εκπαίδευση και Δια βίου Μάθηση (ΕΠΕΔΒΜ), ζήτησε την αξιοποίηση προς όφελος της εκπαίδευσης και του τελευταίου διαθέσιμου ευρώ, ώστε να μη χαθούν πολύτιμοι οικονομικοί πόροι από τη χώρα.
“Καλύτερη οργάνωση”
Ο Χαράλαμπος Κόκκινος, Πρόεδρος της ΔΟΕ και Περιφερειακός Σύμβουλος Νοτίου Αιγαίου, εκπροσώπησε τη Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (Δ.Ο.Ε.) στην 6η συνεδρίαση της επιτροπής παρακολούθησης του Επιχειρησιακού Προγράμματος Εκπαίδευση και Δια βίου Μάθηση (ΕΠΕΔΒΜ). Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας εκπροσωπήθηκε από το Γενικό Γραμματέα του υπουργείου κ. Κυριαζή και τον Ειδικό Γραμματέα κ. Ζαχαράκη.
Κατά τη διάρκεια της επιτροπής παρακολούθησης, έγινε ενημέρωση για την πορεία του προγράμματος προϋπολογισμού 1.7 δις ευρώ για τη χρονική περίοδο του ΕΣΠΑ 2007-2013. Το 85% των πόρων ήτοι 1,4δις. ευρώ είναι η Κοινοτική συμμετοχή και καλύπτεται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και το υπόλοιπο ποσό από Εθνική συμμετοχή. Το ποσοστό απορρόφησης ανέρχεται στο 47,3% και μέχρι τέλος του έτους αναμένεται να φτάσει στο 55%. Κινείται στους εξής άξονες προτεραιότητας:
- Αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης και προώθηση της κοινωνικής ενσωμάτωσης
- Αναβάθμιση των συστημάτων αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης και επαγγελματικής εκπαίδευσης και σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας
- Ενίσχυση της δια βίου εκπαίδευσης ενηλίκων
- Ενίσχυση του ανθρώπινου κεφαλαίου με την προαγωγή της έρευνας και της καινοτομίας
- Τεχνική υποστήριξη και εφαρμογή του Ε.Π.
Ο πρόεδρος της ΔΟΕ, ζήτησε την αξιοποίηση προς όφελος της εκπαίδευσης και του τελευταίου διαθέσιμου ευρώ ώστε να μη χαθούν πολύτιμοι οικονομικοί πόροι από τη χώρα μας, ιδιαίτερα σήμερα που η κοινωνία μας και η παιδεία ταλανίζονται από την οικονομική κρίση.
Ο κ. Κόκκινος κάλεσε το υπουργείο Παιδείας να καταβάλει προσπάθειες ώστε να αξιοποιηθούν τα χρηματικά ποσά καλύπτοντας τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης και του δημόσιου σχολείου και να μην εμφανιστεί απορρόφηση με λογιστικά τρικ και με μεταφορά παλαιότερων δράσεων που χρηματοδοτήθηκαν από εθνικούς πόρους,
Ζήτησε την καλύτερη οργάνωση και τόνισε την απουσία διαλόγου και κατά συνέπεια την έλλειψη συνεργασίας από τη διαμόρφωση κοινών δράσεων της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας με τις εκπαιδευτικές συνδικαλιστικές οργανώσεις.
Ο Χαράλαμπος Κόκκινος επικεντρώθηκε περισσότερο στην ανάγκη να διατεθούν χρηματικά ποσά του προγράμματος για απομακρυσμένες περιοχές της χώρας, ιδιαίτερα δε σε περιοχές δυσπρόσιτες (σε ορεινούς όγκους και μικρά νησιά). “Περιοχές όπως το Νότιο Αιγαίο που με βάση τους αριθμούς δηλαδή το ΑΕΠ παρουσιάζεται ως ανεπτυγμένη περιοχή έχει ανάγκη αυτούς τους πόρους ιδιαίτερα δε τα μικρά νησιά που αποτελούν και την πλειοψηφία του νησιωτικού συμπλέγματος”, σημείωσε χαρακτηριστικά.
Επίσης, ανέφερε τα μεγάλα προβλήματα που ταλανίζουν την εκπαίδευση και τον εκπαιδευτικό όλο αυτό το χρονικό διάστημα όταν μάλιστα έχουμε διανύσει το πρώτο τρίμηνο του σχολικού έτους. Παρουσίασε τα κενά στα σχολεία, αποσάθρωση του δημόσιου Σχολείου, οικονομική και επιστημονική υποβάθμιση των εκπαιδευτικών, ενώ ταυτόχρονα κατήγγειλε την απουσία οργανωμένης επιμόρφωσης και στήριξης των εκπαιδευτικών από την πολιτεία παρά το ότι υπάρχουν διαθέσιμα κοινοτικά κονδύλια.
Τέλος, στη δήλωση του εκπροσώπου της Ε.Ε. που συμμετείχε στην συνεδρίαση ότι στη νέα προγραμματική περίοδο 2013-2020 τα κονδύλια για την εκπαίδευση θα είναι μικρότερα από ότι στην περίοδο του ΕΣΠΑ 2007-2013, απαίτησε από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου και από την ελληνική κυβέρνηση να συνεχίσει τη διαπραγμάτευση και να «κερδηθούν» μεγαλύτερα οικονομικά ποσά για την εκπαίδευση θυμίζοντας ότι σε μια κοινωνία που μαστίζεται από τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης η χρηματοδότηση της εκπαίδευσης είναι η απάντηση στην κρίση και η επένδυση στο μέλλον.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Σχολεία: Πότε θα κλείσουν για τα Χριστούγεννα - Πότε επιστρέφουν οι μαθητές στα θρανία
14 Δεκ. 2024 - 9:55 - Νέος κύκλος προσλήψεων
12 Δεκ. 2024 - 6:19 - Α΄ΕΛΜΕ Κυκλάδων: Δεκάδες τα κενά καθηγητών στις Κυκλάδες
10 Δεκ. 2024 - 10:15 - Παιδεία: Η λογοτεχνία μπαίνει κανονικά στα σχολεία
10 Δεκ. 2024 - 9:20 - Στάσεις εργασίας στα σχολεία μέχρι τα Χριστούγεννα
4 Δεκ. 2024 - 10:06