Έκτακτα Νέα του Έκτου
- Τετάρτη, 6 Μαΐου, 2015 - 06:10
Ερευνούν, μαθαίνουν, σκέφτονται δημιουργικά και διατυπώνουν τις προσωπικές τους απόψεις μέσα από τη δική τους εφημερίδα. Κάθε δύο μήνες, οι μαθητές της ΣΤ' Τάξης του 6ου Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης διαλαλούν τα “έκτακτα νέα” τους, διηγούνται μερικές από τις ιστορίες τους και πληροφορούν τους αναγνώστες για το νησί και το σχολείο τους.
Με την καθοδήγηση της δασκάλας τους Βασιλικής Πετράκη, οι είκοσι μαθητές της έκτης τάξης διοχετεύουν την ενέργειά τους στο γραπτό λόγο και ξεδιπλώνουν τις δημοσιογραφικές τους ικανότητες, αποδεικνύοντας μέσα από τα άρθρα τους τον θαυμασμό και την αγάπη τους για τον τόπο όπου γεννήθηκαν, μεγαλώνουν και κάνουν τα όνειρά τους για ένα ευτυχισμένο μέλλον.
“Η έκδοση της εφημερίδας ξεκίνησε δειλά-δειλά πέρυσι από τα φετινά παιδιά της έκτης, τα οποία μετά το “παρθενικό” τους φύλλο, αποφάσισαν να τη συνεχίσουν” δηλώνει στην “Κοινή Γνώμη” η κ. Πετράκη, εξηγώντας πως το βιβλίο της Γλώσσας παροτρύνει, ενθαρρύνει και σπρώχνει τους μαθητές στην αρθρογραφία. “Τα τελευταία χρόνια, οι μαθητές της ΣΤ' τάξης έχουν έντονη δράση και ενέργεια, την οποία θέλουν να διοχετεύσουν. Έχουν την επιθυμία να ανοιχτούν προς την κοινωνία και η εφημερίδα τους δίνει τη δυνατότητα να το πράξουν”.
Δημιουργική σκέψη και έκφραση
Όπως τονίζει, η διαδικασία της έκδοσης δε θυμίζει σε τίποτα τους παλαιότερους τρόπους δημιουργίας μίας μαθητικής εφημερίδας. “Στο παρελθόν, το έντυπο ήταν χειρόγραφο και το φωτοτυπούσε σε πολλά αντίτυπα. Πλέον, γίνεται μέσω του word και τη σελιδοποίηση αναλαμβάνει κάθε φορά ο δάσκαλος. Η εφημερίδα βγαίνει ηλεκτρονικά και στη συνέχεια φωτοτυπείται ως ένα οχτασέλιδο μαθητικό περιοδικό”. Μέχρι σήμερα έχουν κυκλοφορήσει τρία φύλλα, ενώ η τελευταία έκδοση θα είναι τριμηνιαία, λόγω της περιόδου του Πάσχα που μεσολάβησε.
Τα παιδιά καταπιάνονται με δραστηριότητες του σχολείου, παρουσιάζουν τις εργασίες τους και κάνουν αφιερώματα σε παγκόσμιες και πανελλήνιες ημέρες που διοργανώνονται από το Υπουργείο Παιδείας, όπως οι ημέρες του σχολικού εκφοβισμού και του ρατσισμού και η παγκόσμια ημέρα ζώων. Μεταξύ άλλων, δημοσιεύουν τα αποτελέσματα ερευνών για σημαντικά ζητήματα όπως τα παιδικά ατυχήματα στο χώρο του σχολείου και περνούν τα προσωπικά τους μηνύματα για θέματα που απασχολούν τόσο τους μαθητές, όσο και το ευρύτερο περιβάλλον τους.
Αναδρομή στην ιστορία του σχολείου
Στο πρώτο φύλλο της εφημερίδας για το σχολικό έτος 2014 – 2015, οι μαθητές παρουσίασαν τη μεγάλη ιστορία του σχολείου τους και φιλοξένησαν συνέντευξη του -επί σειρά ετών- Διευθυντή του, Γιάννη Καραντώνη. Στο ενδιαφέρον άρθρο τους, οι συντάκτριες Έλενα Ξαγοράρη και Νικολέττα Καφούρου μας ενημερώνουν ότι το 6ο Δημοτικό Σχολείο Ερμούπολης ιδρύθηκε το 1930 και έγινε το σχολείο του προσφυγικού συνοικισμού που είχε δημιουργηθεί από τους πρόσφυγες από τη Μικρά Ασία. Το Ειδικό Σχολείο ιδρύθηκε το 1960 και σήμερα βρίσκεται στο κτίριο που παλιά βρισκόταν το 6ο. Πρώτη δασκάλα του 6ου Δημοτικού ήταν η Ευγενία Λαζάρογλου, από το 1929 και για τριάντα χρόνια. Ήταν κι αυτή προσφυγοπούλα από τη Μικρά Ασία. Γι' αυτό και η οδός έξω από το σχολείο ονομάζεται σήμερα οδός Ευγενία Λαζάρογλου. Το 6ο στις αρχές της κατασκευής του από το 1929-30 λειτουργούσε ως μονοθέσιο, αργότερα έγινε διθέσιο, τριθέσιο κλπ. Όταν το 1991 έγινε οχταθέσιο, υπήρχαν περίπου 200 μαθητές. Γι' αυτό το λόγο δημιουργήθηκε το καινούριο κτίριο στο οποίο μέχρι σήμερα στεγάζεται το σχολείο. Φέτος, τη σχολική χρονιά 2014-2015, το σχολείο είναι εξαθέσιο και φοιτούν 120 μαθητές.
Αφιέρωμα στα σημαντικότερα μνημεία της Σύρου
Μεταξύ άλλων, οι μαθητές ασχολήθηκαν και με την ιστορία των σημαντικότερων μνημείων της Σύρου, όπως το Δημαρχείο της Ερμούπολης και το Θέατρο Απόλλων. Όπως σημειώνουν οι μαθήτριες Ειρήνη Δρόσου, Κωνστάντζα Ζαφείρη και Εύα Δαρζέντα, το Δημαρχείο της Ερμούπολης αποτελεί ένα παλάτι για το νησί της Σύρου. Βρίσκεται στην κεντρική πλατεία της Ερμούπολης, την πλατεία Μιαούλη και είναι έργο του Γερμανού αρχιτέκτονα Ερνέστου Τσίλλερ. Κατασκευάστηκε κατά την περίοδο 1876-1891. Η θεμελίωση και ολοκλήρωσή του οφείλεται στην επιμονή και τον ζήλο του Δημάρχου Δ. Βαφειαδάκη, ο οποίος πέθανε το 1898. Το κτίριο είναι Ιωνικού και Κορινθιακού ρυθμού. Στην πρόσοψη προεξέχει και τονίζεται περισσότερο το κεντρικό τμήμα, με πρόπυλο τοσκανικού και ιωνικού ρυθμού και με το άετωμα, καθώς και οι ακραίοι πύργοι. Ιδιαίτερα αξιόλογη είναι η πλούσια ζωγραφική διακόσμηση του εσωτερικού.
Το εμβληματικό Θέατρο Απόλλων ανέδειξαν με τη σειρά τους οι μαθητές Ελευθερία Κορφιάτου. Στέφανος Χάσπαρης, Μαρία Λυγεράκη και Φαίη Παραβάλου. Στο αφιέρωμά τους, εξήγησαν ότι το Θέατρο κατασκευαζόταν από το 1862 μέχρι το 1864. Ολοκληρώθηκε μέσα σε δύο χρόνια και έγινε με βάση τα σχέδια του Ιταλού αρχιτέκτονα Πιέτρο Σαμπό. Έχει επηρεαστεί από δύο ιταλικά πρωτότυπα: τη Σκάλα του Μιλάνο και το Θέατρο Σαν Κάρλο της Νάπολης.
Εκτενές ήταν και το αφιέρωμα της τάξης στις σημαντικότερες εκκλησίες του νησιού, οι οποίες ξεχωρίζουν για την ιστορία και τη μεγαλοπρέπειά τους. Τα άρθρα των Αντώνη Τρίτζαλη, Μαριστέλλας Μινάρδου, Σταύρου Παπαχαραλάμπους, Άρη Νικολακόπουλου, Στέφανου Χάσπαρη και Παναγιώτη Ζάννε αναδεικνύουν μία διαφορετική πλευρά της Σύρου, ξεναγώντας μας στους Ιερούς Ναούς Ταξιαρχών, Κοιμήσεως της Θεοτόκου, Αγίου Νικολάου, Μεταμορφώσεως του Σωτήρος, Αγίου Γεωργίου και Αναστάσεως.
Ανάμεσα στους χώρους που επισκέφτηκαν οι μαθητές κατά τη διάρκεια της χρονιάς ήταν το Βιομηχανικό Μουσείο Ερμούπολης και η Δημοτική Βιβλιοθήκη. Εκεί, τα παιδιά άντλησαν σημαντικές πληροφορίες για την ιστορία της γραφής, που αρχίζει από την εποχή των σπηλαίων, τότε που οι άνθρωποι ζωγράφιζαν πάνω σε πλάκες τα ζώα που ήθελαν να κυνηγήσουν ή που είχαν κυνηγήσει. Η γραφή συνεχίστηκε από τους Αιγυπτίους, όπου έβαζαν και διάφορα σύμβολα μαζί με διάφορες ζωγραφιές πάνω στις πυραμίδες των Φαραώ. Το άρθρο υπέγραψαν ο Άρης Νικολακόπουλος και ο Άγγελος Καραμολέγκος.
Ανάδειξη ταλέντων
Από την πλευρά της, η κ. Πετράκη ευχήθηκε τη συνέχεια της έκδοσης και την επόμενη σχολική χρονιά. “Θα ήταν ακόμη πιο ωραίο αν μπορούσαμε να επεκτείνουμε την προσπάθειά μας, έτσι ώστε όλες οι τάξεις να γράφουν στην εφημερίδα, κάτι το οποίο δεν είναι εύκολο, γιατί θέλει συντονισμό και πολλές ώρες να αφιερώσεις σε αυτό. Πέρα από αυτό, ο κάθε δάσκαλος έχει την ύλη του, την τάξη του και τον πιέζει ο χρόνος για να βγουν τα μαθήματα. Η εφημερίδα είναι από μόνη της ένα έξτρα μάθημα. Εμείς την κάνουμε στο πλαίσιο της ευέλικτης ζώνης που μας προσφέρει ένα δίωρο, αλλά δεν είναι εύκολο να γίνει και από όλες τις τάξεις ταυτόχρονα”, ανέφερε χαρακτηριστικά.
Καταλήγοντας, σημείωσε πως μέσα από αυτή τη διαδικασία, οι μαθητές ξεδιπλώνουν και τα ταλέντα τους. “Οι λάτρεις των αθλητικών νέων, γίνονται αθλητικογράφοι. Τα κορίτσια δημοσιεύουν ποιήματα και ιστορίες, ενώ όλα τα παιδιά κάνουν μεταξύ τους διαγωνισμούς για το ποιος θα γράψει την ωραιότερη ιστορία, που θα μπει στην εφημερίδα” τόνισε, εκφράζοντας τη βεβαιότητα ότι πολλοί μαθητές θα συνεχίσουν την αρθρογραφία και στο Γυμνάσιο.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Με το βλέμμα στο μέλλον της ναυτιλίας
21 Φεβ. 2025 - 6:16 - Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Πλατφόρμα χαρτογράφησης και ανάλυσης των σεισμών
20 Φεβ. 2025 - 12:11 - Τα 11 ξένα πανεπιστήμια που καταθέτουν αίτηση για να ανοίξουν παραρτήματα στην Ελλάδα
17 Φεβ. 2025 - 13:02 - Σύρος: Ολοκληρώθηκε το σεμινάριο “Σύγχρονες Τεχνικές στη Γεωργία”
17 Φεβ. 2025 - 10:03 - "Αιώνιοι" φοιτητές: Το ένα μετά το άλλο τα πανεπιστήμια λένε όχι στις διαγραφές τους
15 Φεβ. 2025 - 17:52