Τα Γαλλικά σε μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
- Δευτέρα, 9 Νοεμβρίου, 2015 - 06:20
Οι μέθοδοι διδασκαλίας της γαλλικής γλώσσας σε μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, θα παρουσιαστούν αύριο το πρωί στην επιμορφωτική ημερίδα που διοργανώνεται στο Ιδιωτικό Δημοτικό Σχολείο «Ο Άγιος Γεώργιος» με την επιμέλεια της Σχολικής Συμβούλου Γαλλικής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου με έδρα τη Σύρο, Δρ. Ευτυχίας Νικολακοπούλου.
Στην έναρξη της ημερίδας, η κ. Νικολακοπούλου θα αναφερθεί στις μαθησιακές δυσκολίες στην εκπαίδευση παραθέτοντας παραδείγματα παιδαγωγικών εφαρμογών στην τάξη των Γαλλικών.
Ενεργοποίηση της αυτενέργειας και βιωματική μάθηση
Όπως επισημαίνει, τα «τα γαλλικά είναι μια γλώσσα που ομιλείται από το 1/3 του πληθυσμού της γης. Παρουσιάζει ομοιότητες με την αγγλική ως προς τη λατινική γραφή της (τα σύμβολα) η παρουσία όμως των τόνων και η προφορά των λέξεών της όπου ορισμένα γράμματα δεν προφέρονται ενώ γράφονται, δυσκολεύουν τους μαθητές και πολύ περισσότερο εκείνους που έχουν μαθησιακές δυσκολίες. Για παράδειγμα στη φράση je parle français [ζε πάρλ φρανσέ] δεν προφέρουμε τα τελευταία γράμματα. Όμως, στις μέρες μας όπου δικαίωμα στη μόρφωση και τον αλφαβητισμό έχουν όλοι οι νέοι, υπάρχουν παιδιά και γονείς που βιώνουν μια δυσάρεστη κατάσταση με πολλές συμπεριφοριστικές επιπτώσεις. Την αδυναμία αναπαράστασης, ανάγνωσης και γραφής του παιδιού τους. Οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται αντιμέτωποι με μια καινούρια πραγματικότητα: Τις μαθησιακές δυσκολίες των παιδιών των οποίων ο αριθμός κάθε χρόνο αυξάνεται». Ωστόσο εκτιμά πως αν οι εκπαιδευτικοί Γαλλικής γλώσσας παρακολουθήσουν σεμινάρια και ευαισθητοποιηθούν σε τρόπους χειρισμού και διδασκαλίας της Γαλλικής θα καλύψουν και το ανερχόμενο αυτό ποσοστό των μαθητών που παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες ως προς την εκμάθηση της συγκεκριμένης γλώσσας. Καταλήγοντας, επισημαίνει πως καθήκον των εκπαιδευτικών είναι να δώσουν κίνητρα στους μαθητές, να ενεργοποιήσουν την αυτενέργεια, να μάθουν τη χρήση της γαλλικής γλώσσας μέσα από διαλόγους και βιωματική μάθηση καθώς και να βελτιώσουν την προφορά τους σε αρχικό στάδιο.
Πρόγραμμα ομιλιών
Στη συνέχεια του προγράμματος, η Εκπαιδευτικός Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Αγορούλα Γκορτσά θα αναπτύξει το θέμα «Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές διδασκαλίας των ξένων γλωσσών για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και Ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες», ενώ η εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής Νάντια Γαβριηλίδου θα μιλήσει για τη «Διαφοροποιημένη διδασκαλία ξένων γλωσσών για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη γενική τάξη του δημοτικού σχολείου». Την αντιμετώπιση των δυσκολιών μάθησης με τη χρήση του μοντέλου της «ανταπόκρισης στην παρέμβαση» θα εξετάσει ο Καθηγητής Μαθηματικών, Υποψήφιος Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Παναγιώτης Παπαδημητρίου. Το πρόγραμμα των ομιλιών ολοκληρώνεται με το θέμα «Διαταραχή Ελλειματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητα» από τη Σχολική Σύμβουλο Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης 17ης Περιφέρειας.
Οι εργασίες της ημερίδας θα ξεκινήσουν στις 11:15 και θα λήξουν στις 14:30.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Η ημερίδα του 4ου δημοτικού σχολείου φάρος ελπίδας για το μέλλον
7 Ιουν. 2022 - 6:17 - Ημέρα γνωριμίας
22 Αυγ. 2019 - 18:58 - Ένα εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό κόσμημα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση προετοιμάζεται να λειτουργήσει στη Σύρο
19 Μαρ. 2019 - 6:19 - Ημερίδα Αγγλικών
27 Σεπ. 2017 - 6:23 - "Επι-μένουμε Αιγαίο"
11 Νοε. 2016 - 15:03