Μεγαλούργησαν μαθητές και εκπαιδευτικοί
- Τετάρτη, 3 Μαΐου, 2017 - 06:16
Εργασίες που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο μαθημάτων Πληροφορικής, των «Ερευνητικών Εργασιών (Project)» των ΓΕΛ και της Ζώνης Δημιουργικών Δραστηριοτήτων των ΕΠΑΛ παρουσιάστηκαν στο 7ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας που διεξήχθη παράλληλα σε 17 πόλεις της Ελλάδας, μεταξύ αυτών και στη Σύρο.
Εννέα Σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Σύρου, το ΕΠΑΛ Πάρου και το Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο Αιγάλεω παρουσίασαν τα ψηφιακά πρότζεκτ τους στην Αίθουσα «Κωνσταντίνος Τουλούπης» στο Λυκειακό Συγκρότημα του Μάννα. Υπεύθυνη τις διοργάνωσης στη Σύρο ήταν η Σχολική Σύμβουλος Πληροφορικής Κυκλάδων Σοφία Αγγέλαινα.
Η συγκεκριμένη μαθητική συνάντηση έδωσε την ευκαιρία της ανάδειξης και ενίσχυσης της δημιουργικότητας των μαθητών και των εκπαιδευτικών Πληροφορικής, καθώς και της ενημέρωσης και διάχυσης των μαθησιακών δραστηριοτήτων οι οποίες καλλιεργούν τη δημιουργικότητα και την ολόπλευρη μάθηση μέσω των σχεδίων εργασίας και της επίλυσης πρακτικών προβλημάτων.
Δημοτικό Σχολείο Ποσειδωνίας
Τις παρουσιάσεις στη Σύρο άνοιξαν τέσσερα ψηφιακά έργα του Δημοτικού Σχολείου Ποσειδωνίας με υπεύθυνη εκπαιδευτικό τη Μαρία Ιωσηφίδου. Στο πρώτο μέρος, η μαθητική και εκπαιδευτική κοινότητα παρακολούθησε «βιντεο-ιστορίες» της ΣΤ’ Τάξης, η οποία ασχολήθηκε με την επεξεργασία εικόνας βίντεο. Μερικές εικόνες χρησιμοποιήθηκαν ολόκληρες ως υπόστρωμα, ενώ αρκετές υπέστησαν επεξεργασία, ώστε να απομονωθεί μια περιοχή των εικόνων. Στην επεξεργασία βίντεο, οι μαθητές εισήγαγαν εικόνες, κείμενα και ήχους. Πολλές φορές χρησιμοποίησαν τις εικόνες ώστε να αποδοθεί μια μορφή κίνησης. Επεξεργάστηκαν τους ήχους ώστε να υπάρχει αυξομείωση της έντασης κατά τη διάρκεια του βίντεο.
Στη συνέχεια, η κινηματογραφική ομάδα του σχολείου παρουσίασε το ντοκιμαντέρ μικρού μήκους «Μια μέρα είναι κι αυτή… θα περάσει». Τα μέλη της συναντιούνταν εκτός σχολικού ωραρίου για τη γνωριμία με κινηματογραφικούς όρους, την καταγραφή των ερωτήσεων, τις βιντεοσκοπήσεις, το μοντάζ. Η μουσική είναι πρωτότυπη: ένα μουσικό κομμάτι από τον μαθητή Άγγελο Γκέλια και δύο μουσικά κομμάτια από τη μουσικό του σχολείου Ειρήνη Μυτιληναίου.
Η ΣΤ’ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου Ποσειδωνίας ασχολήθηκε επίσης με τη ρομποτική κατασκευή έχοντας ως θέμα «Το ταξίδι στους δρόμους... της εξέλιξης". Στο έργο της ομάδας παρουσιάζεται ένα διαμπερές λεωφορείο το οποίο κινείται και σταματάει με αισθητήρα κίνησης. Στο λεωφορείο υπάρχει και μία πόρτα η οποία ανοίγει και κλείνει επίσης με αισθητήρα κίνησης. Στο έργο συμπεριλαμβάνεται κι ένα αυτοκίνητο το οποίο κινείται και σταματάει με αισθητήρα κλίσης.
Τέλος, η Ε’ Τάξη, στο πλαίσιο του μαθήματος ΤΠΕ, ασχολήθηκε με τη μορφή της ερευνητικής εργασίας με το θέμα: "υπολογιστικές μηχανές από την αρχαιότητα μέχρι τις μέρες μας". Οι μαθητές παρακολούθησαν σχετικά βίντεο, χωρίστηκαν σε ομάδες και κάθε ομάδα σύμφωνα με το θέμα της αναζήτησε πληροφορίες στο Διαδίκτυο, τις κατέγραψε σε επεξεργαστή κειμένου, αναζήτησε και αποθήκευσε σχετικές εικόνες και τελικά παρουσιάζει το υλικό της χρησιμοποιώντας το προγραμματιστικό περιβάλλον του Scratch.
Οι κίνδυνοι του Διαδικτύου
Μετά την Ποσειδωνία, τη σκυτάλη πήραν οι «Εικονικοί Φίλοι» του Ιδιωτικού Δημοτικού Σχολείου «Άγιος Γεώργιος». Οι μαθητές της Γ’ Τάξης, υπό την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού Ελεάννας Αποστόλου, ασχολήθηκαν με κάποιον από τους κινδύνους που παραμονεύουν στον Ψηφιακό κόσμο. Κατέληξαν λοιπόν, ότι θα ήταν ωραίο να φτιάξουν κάτι που να έχει σχέση με τον κίνδυνο που αντιμετωπίζει κάποιος όταν μιλάει με έναν άγνωστο στο Διαδίκτυο, ειδικότερα όταν πρόκειται για μικρές ηλικίες. Χρησιμοποιώντας το πρόγραμμα Cartoon Story Maker, έφτιαξαν ένα κόμικ στο οποίο διαδραματίζεται μια ιστορία, όπου ένας μαθητής λόγω της αθωότητας που έχει, δεν μπορεί να καταλάβει τον κίνδυνο που διατρέχει μιλώντας με αγνώστους στο chat ενός παιχνιδιού. Έτσι, λοιπόν, οι φίλοι - συμμαθητές του αναλαμβάνουν δράση για να του αποδείξουν πόσο επικίνδυνο είναι αυτό.
Guest στη διοργάνωση των Κυκλάδων ήταν το Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο Αιγάλεω, που παρουσίασε το έργο «Θα μου πεις και θα «shoe» πω στον ιστό θα περιηγηθώ και στο τέλος θα αισθανθώ». Για το project οι μαθητές έκαναν δημιουργική χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή, εντάσσοντας εργαλεία Ν. Τεχνολογιών στη διαδικασία της μάθησης.
Ψηφιακά παιχνίδια
Ο εκπαιδευτικός Μανώλης Αργυρός είχε την επιμέλεια των έργων που παρουσίασαν οι μαθητές της Δ’ Τάξης του 6ου Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης. Στο παιχνίδι με τίτλο «Πέρασε το δρόμο» που δημιουργήθηκε με το Microsoft Kodu, ο παίκτης προσπαθεί να διασχίσει ένα δρόμο ταχείας κυκλοφορίας. Δεν είναι τόσο εύκολο καθώς οι μηχανές δυσκολεύουν την ασφαλή διάσχιση του δρόμου. Από την άλλη, στον «κόσμο της φωτιάς», οι παίκτες του παιχνιδιού προσπαθούν να βγουν ασφαλής από ένα περιβάλλον γεμάτο κινδύνους.
«Άνω – Κάτω» έκαναν μαθητές και εκπαιδευτικούς η ομάδα ρομποτικής του Δημοτικού Σχολείου Άνω Σύρου με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την Μαρία Ιωσηφίδου. Στο έργο των μαθητών, μία γέφυρα ανεβοκατεβαίνει με αισθητήρα κλίσης κι ένα αυτοκίνητο κινείται και σταματάει με αισθητήρα κίνησης. Για τη δημιουργία του χρησιμοποιήθηκε το προγραμματιστικό περιβάλλον του Scratch.
Με το Microsoft Kodu δούλεψε και η Ε’ Τάξη του 3ου Δημοτικού Ερμούπολης, με τον κ. Αργυρό για τη δημιουργία του παιχνιδιού «Βγες από τον λαβύρινθο». Οι παίκτες προσπαθούν να βγουν από τον λαβύρινθο μαζεύοντας όσο το δυνατό περισσότερα μήλα. Στον δρόμο τους όμως συναντούν δυσκολίες.
Τρεις ήταν οι εργασίες της ΣΤ’ Τάξης του 4ου Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης. Με το Microsoft Kodu δημιουργήθηκε το παιχνίδι «Τρέξε ψάρι τρέξε», στο οποίο ο παίκτης προσπαθεί να μαζέψει όσους περισσότερους αστερίες μπορεί. Το υποβρύχιο όμως δεν είναι εύκολος αντίπαλος. Με το πρόγραμμα Pivot Animator δημιουργήθηκε το πρόγραμμα «Χόρεψε μαζί μου». Σε ένα όμορφο λιβάδι ένας χορευτής βρήκε παρέα και στήσανε χορό. Τα πρότζεκτ του σχολείου ολοκληρώθηκαν με μία πολυμεσική παρουσίαση παραδοσιακών οργάνων μουσικής. Υπεύθυνος εκπαιδευτικός ο Μανώλης Αργυρός.
«Θυμόμαστε και μαγειρεύουμε»
Οι μαθητές της ΣΤ’ Τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης δημιούργησαν μια μικρή ομάδα προγραμματισμού και συναντήθηκαν αρκετές φορές αφιερώνοντας χρόνο από τα απογεύματά τους για να δημιουργήσουν ένα παιχνίδι μνήμης. Χρησιμοποίησαν το προγραμματιστικό περιβάλλον του Scratch. Στην εργασία παρουσιάζονται συνταγές τις οποίες χρειάζεται ο παίκτης να ακολουθήσει πιστά ώστε να φτάσει στο τελικό φαγητό, αλμυρό ή γλυκό. Την ομάδα καθοδήγησε η κ. Ιωσηφίδου.
Από την πλευρά του, η Β’ και Γ’ Τάξη του 2ου Γυμνασίου Σύρου παρουσίασαν ψηφιακά έργα, ενώ το Γενικό Λύκειο Σύρου ασχολήθηκε με το Εσωτερικό του υπολογιστή (Α’ Τάξη), το Photoart, το Κυβερνοέγκλημα σήμερα και το File Editor (Β’ Τάξη). Υπέυθυνος εκπαιδευτικός: Ιωάννης Χαδήρογλου.
Τέλος, το Επαγγελματικό Λύκειο Πάρου, το οποίο συμμετείχε στο Φεστιβάλ μέσω τηλεδιάσκεψης, δημιούργησε ιστότοπους (Β’ Τάξη) και παιχνίδια στο περιβάλλον Greenfoot (Γ’ Τάξη).
Τις εργασίες του Φεστιβάλ στη Σύρο, παρακολούθησαν, μεταξύ άλλων, ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου Βασίλης Καραγιάννης και η Προϊσταμένη ΕΠΚ ΔΕ Νοτίου Αιγαίου, Τσαμπίκα Καράκιζα.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- 10ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας
11 Φεβ. 2021 - 6:16 - 7ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας στη Σύρο
25 Απρ. 2017 - 6:21 - Δυναμική είσοδος στη μεγάλη διοργάνωση
7 Απρ. 2017 - 6:15 - "Υπάρχει στρατηγικός σχεδιασμός αναβάθμισης"
8 Νοε. 2024 - 6:15 - Εκπαίδευση, δημιουργικότητα και καινοτομία
7 Νοε. 2024 - 6:16