Συμμετοχή του ΓΕΛ Σύρου στο Euso 2020

Πολύτιμες εμπειρίες απέκτησαν τρεις μαθητές του Γενικού Λυκείου Σύρου μέσα από τη συμμετοχή τους στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό για την επιλογή των ομάδων που θα συμμετάσχουν στη 18η Ευρωπαϊκή Ολυμπιάδα Φυσικών Επιστημών EUSO 2020.

Ο Διαγωνισμός διοργανώνεται από την Πανελλήνια Ένωση των Υπευθύνων των Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών (ΠΑΝΕΚΦΕ) με στόχο την προώθηση της ένταξης του πειράματος στη μελέτη των φυσικών επιστημών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, καθώς και την ενασχόληση των μαθητών με την επιστημονική μεθοδολογία για την επίλυση πραγματικών προβλημάτων από την καθημερινή ζωή.

Στο πλαίσιο του διαγωνισμού, οι μαθητικές ομάδες ασχολήθηκαν με πειράματα πάνω στη φυσική, τη χημεία και τη βιολογία.

Στη Φυσική, η βασική ιδέα ήταν πως με ένα απλό φωτοβολταϊκό στοιχείο μπορούμε να ερευνήσουμε δύο εφαρμογές: η πρώτη εφαρμογή αφορά τη μέτρηση και τον έλεγχο μικρών αποστάσεων και η δεύτερη αφορά τη μέτρηση της έντασης της ηλιακής ακτινοβολίας.

Σκοπός ήταν να προκληθεί το ενδιαφέρον των μαθητών στην εφαρμογή των φωτοβολταϊκών για επέκταση στις διαστημομηχανές.

Στη Χημεία, οι μαθητές εργάστηκαν ως Αναλυτικοί Χημικοί. Σχεδίασαν και υλοποίησαν πείραμα συμπλομετρικού προσδιορισμού του Ca και Mg σε γάλα ζωικής και φυτικής προέλευσης. Πρωταγωνιστές ήταν το EDTA και ο δείκτης Μέλαν Εριόχρωμα.

Στη Βιολογία οι μαθητές ασχολήθηκαν με τη μικροσκοπική παρατήρηση εγκάρσιας τομήςφύλλου αλόης, τη διερεύνηση αντιοξειδωτικής δράσης εκχυλίσματος ζελέ αλόης και τη διερεύνηση της επίδρασης του σαλικυλικού οξέος στην ανάπτυξη των βακτηριακών κυττάρων.

H καρδιά της ανεκτίμητης πειραματικής μάθησης χτύπησε και στη Σύρο

Το ΓΕΛ Σύρου εκπροσωπήθηκε στη φετινή διοργάνωση από την Ελένη Νίκα, τη Δώρα Ψαρρού και τον Κωστή Ρούμελη. Η ομάδα προετοιμάστηκε κατάλληλα, εκτός σχολικού ωραρίου, από την υπεύθυνη του Εργαστηριακού Κέντρου Φυσικών Επιστημών Σύρου Πόπη Κωνσταντινίδου και τον χημικό του σχολείου, Νίκο Ρούμελη. Τα παιδιά μάζεψαν εμπειρίες, εξοικειώθηκαν με την πειραματική μέθοδο βιωματικά, συνεργάστηκαν και κόπιασαν, εφαρμόζοντας δεξιότητες που δεν καλλιεργεί το Λύκειο.

«Ελπίζουμε οι εμπειρίες και το ανήσυχο πνεύμα τους να τους βοηθήσουν στην πορεία της ζωής τους», δήλωσε ο κ. Ρούμελης.