Διερεύνησε, Σχεδίασε, Δράσε για τη σταδιοδρομία σου!
- Τετάρτη, 19 Φεβρουαρίου, 2020 - 06:16
Στοχευμένες ομαδικές δραστηριότητες επαγγελματικού προσανατολισμού κατάλληλα διαμορφωμένες για τις ανάγκες μαθητών και μαθητριών της Γ’ Γυμνασίου θα προσφέρει στο νησί της Σύρου το Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠαιΤΔε) της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Η δράση με συντονίστρια την Επίκουρη Καθηγήτρια Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Λήψης Επαγγελματικών Αποφάσεων του Τμήματος, Κατερίνα Αργυροπούλου υλοποιείται σε συνεργασία με τον Υπεύθυνο Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού ΚΕΣΥ Σύρου κύριο Σωτήριο Τζούδα και θα πραγματοποιηθεί στο Συγκρότημα Ξηρόκαμπου (1ο Γυμνάσιο Σύρου), το Σάββατο 4 Απριλίου 2020.
Στο πλαίσιο αυτό θα διεξαχθούν οχτώ εργαστήρια από ομάδα εξειδικευμένων συμβούλων σταδιοδρομίας που θα παρέχουν στους μαθητές τις γνώσεις και την εμπειρία τους με στόχο την ανάπτυξη χρήσιμων δεξιοτήτων, την προετοιμασία για τη μελλοντική τους σταδιοδρομία και την ενεργό εμπλοκή τους στην ανάπτυξη της επαγγελματικής τους ταυτότητας.
Οι χρυσοί κανόνες της διεκδικητικότητας
Όλοι μας έχουμε παροτρυνθεί από το περιβάλλον μας σε διάφορες καταστάσεις που έχουμε βιώσει ότι: «θα έπρεπε να ήμασταν πιο διεκδικητικοί!». Τι είναι, λοιπόν, η διεκδικητικότητα; Θα λέγαμε ότι είναι ένας τρόπος να εκφράσει κανείς τα συναισθήματά του, τις σκέψεις του, τις πεποιθήσεις του και τις απόψεις του με έναν τρόπο ελεύθερο, χωρίς να παραβιάζει τα δικαιώματα των άλλων. Καλλιεργώντας δεξιότητες διεκδικητικότητας είμαστε σε θέση να διαμορφώσουμε τα επαγγελματικά μας σχέδια έχοντας περισσότερη αυτοπεποίθηση και λιγότερο στρες. Επίσης, η ανάπτυξη δεξιοτήτων διεκδικητικότητας συμβάλλει στην απόδοση νοήματος στην εργασίας μας και εν τέλει στη βελτίωση της ψυχικής μας υγείας. Στο παρόν εργαστήριο θα επιχειρηθεί μία προσέγγιση της καλλιέργειας των δεξιοτήτων αυτών με τη χρήση δραστηριοτήτων και παιχνιδιών ρόλων.
Υπεύθυνος εργαστηρίου: Αριστείδης Λορέντζος, Ψυχολόγος, Σύμβουλος Σταδιοδρομίας και Επαγγελματικού Προσανατολισμού(MSc.), Ακαδημαϊκός Υπότροφος Ιατρικής Σχολής, ΕΚΠΑ
Μετασχηματίζοντας το απροσδόκητο σε ευκαιρία
Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου οι μαθητές/τριες θα προσεγγίσουν την έννοια της τυχαιότητας στο πλαίσιο της σταδιοδρομίας τους. Ειδικότερα, θα προσδιορίσουν το επίπεδο των δεξιοτήτων τους αναφορικά με την ετοιμότητα και ανοιχτότητά τους σε απρογραμμάτιστα γεγονότα βάσει σχετικού εργαλείου, ενώ μέσω βιωματικής δραστηριότητας θα αναστοχαστούν και θα προβληματιστούν για την επίδραση που μπορούν να ασκήσουν τυχαίοι παράγοντες στο πλαίσιο της επαγγελματικής τους πορείας. Στο τέλος του εργαστηρίου, οι μαθητές/τριες θα συμμετάσχουν σε διαδραστικό quiz ανατροφοδότησης με τη χρήση των κινητών τους τηλεφώνων (smartphones).
Υπεύθυνος: Νίκος Μουράτογλου, Σύμβουλος Σταδιοδρομίας και Επαγγελματικού Προσανατολισμού(MSc.), Υποψήφιος Διδάκτωρ Α.Π.Θ.
Η δεξιότητα της συναισθηματικής νοημοσύνης
Στο εργαστήριο αυτό, η Σύμβουλος Σταδιοδρομίας και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (MSc) Ασπασία Καραβία θα εστιάσει στο ρόλο των συναισθημάτων στη ζωή και τη σταδιοδρομία μας. Οι μαθητές θα χρησιμοποιήσουν τη δημιουργική γραφή για να εξασκηθούν στην αναγνώριση και τη διαχείριση των συναισθημάτων τους. Θα φτιάξουν τις δικές τους ιστορίες και θα τις χρησιμοποιήσουνγια να κατανοήσουν και να ενισχύσουν τη συναισθηματική νοημοσύνη τους. Μέσα από τη διαδικασία, θα γνωρίσουν καλύτερα τον επαγγελματικό τους εαυτό και με ευχάριστο και διασκεδαστικό τρόπο, θα αποκτήσουμε εφόδια για το μέλλον.
Προγραμματίζω τη ζωή μου, πετυχαίνω τον Στόχο μου!
Η αποτελεσματική Διαχείριση Χρόνου είναι μια δεξιότητα καίριας σημασίας τόσο για την επίτευξη των στόχων όσο και για την ευρυθμία της ζωής μας. Ωστόσο, στον σημερινό κόσμο, αποδεικνύεται ότι αυτή η δεξιότητα απουσιάζει τόσο από τη ζωή των ενηλίκων όσο και από τη ζωή των εφήβων μαθητών που καλούνται να ανταποκριθούν σε σημαντικές προκλήσεις. Συνεπώς, κρίνεται απαραίτητη η καλλιέργεια της μέσα από κατάλληλες πρακτικές και δράσεις. Μέσα από το εργαστήριο με υπεύθυνη την Φιλόλογο και Σύμβουλο Σταδιοδρομίας και Επαγγελματικού Προσανατολισμού Πηνελόπη Μπέλκη, οι μαθητές θα κατανοήσουν με παιγνιώδη χαρακτήρα την αξία του χρόνου και θα εξοικειωθούν με την έννοια της "Χρονοπενίας" (timepoverty), θα εντοπίσουν τα σημεία που χρειάζονται βελτίωση όσον αφορά στην αξιοποίηση του χρόνου -συνειδητοποιώντας τους "κλέφτες του χρόνου μας" (timewasters) και αντιμετωπίζοντάς τους- θέτοντας προτεραιότητες και "έξυπνους" στόχους και ανακαλύπτοντας και αξιοποιώντας τους βιορυθμούς τους.
Ο προσανατολισμός στο μέλλον, πυξίδα για την επαγγελματικής σταδιοδρομία
Η Ψυχολόγος, Συστημική Ψυχοθεραπεύτρια, Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Σταδιοδρομίας(MSc.) Κατερίνα Μικεδάκη θα κατευθύνει τους μαθητές ώστε να συνδεθούν με τον εαυτό τους στο παρελθόν, το παρόν και το μέλλον και να κατανοήσουν πώς η σημερινή τους συμπεριφορά μπορεί να επιδράσει στη μελλοντική τους σταδιοδρομία. Επικεντρώνοντας, το ενδιαφέρον μας, στο μέλλον μπορούμε να διερευνήσουμε και να αναπτύξουμε κατάλληλα τις ικανότητες μας, ώστε να σχεδιάσουμε αποτελεσματικά τις δράσεις μας, που θα μας οδηγήσουν στην επίτευξη των επαγγελματικών μας στόχων. Σε αυτό το εργαστήριο, λοιπόν, θα ασχοληθούν μέσα από ομαδικές βιωματικές ασκήσεις με την καλλιέργεια μιας αισιόδοξης στάσης απέναντι στο μέλλον, με το σχεδιασμό ενός ρεαλιστικού και με νόημα μέλλοντος, καθώς και με τη δημιουργία ενός πλάνου δράσης συμβατού με τις ανάγκες του κάθε συμμετέχοντα.
Γνωρίζοντας και αναδεικνύοντας το δημιουργικό εαυτό μας
Στο συγκεκριμένο εργαστήριο οι μαθητές, υπό την καθοδήγηση της Ψυχολόγου και Συμβούλου Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Σταδιοδρομίας Σοφίας Παπαθεοδώρου, θα προσεγγίσουν την έννοια της δημιουργικότητας, θα καταρρίψουν κάποιους μύθους που σχετίζονται με αυτήν όπως για παράδειγμα ότι είναι «προνόμιο» μόνο των καλλιτεχνικών επαγγελμάτων, θα διερευνήσουν τα πεδία στα οποία ο καθένας μπορεί να την εκδηλώνει, τις προϋποθέσεις και τα εμπόδια για την ανάπτυξή της. Τέλος, μέσα από βιωματικές ασκήσεις θα της δώσουν τον τρόπο και το χώρο να αναδειχθεί και να καλλιεργηθεί στη διερεύνηση της σταδιοδρομία τους.
Θαρραλέες αποφάσεις στην εποχή της αβεβαιότητας
Στο πλαίσιο του εργαστηρίου, ο Διδάκτωρ Συμβουλευτικής & Επαγγελματικού Προσανατολισμού Ανδρόνικος Καλίρη θα δείξει στους μαθητές τον τρόπο αξιοποίησης του ευεργετικού ρόλου του θάρρους για τη λήψη επαγγελματικών αποφάσεων. Τα παιδιά θα κατανοήσουν πώς η θαρραλέα συμπεριφορά ενδυναμώνει τις στρατηγικές που χρησιμοποιούμε για να προσεγγίσουμε αποφάσεις και θα αντιληφθούν τη συμβολή του θάρρους στη διερεύνηση της σταδιοδρομίας μέσω αφήγησης παραδειγμάτων ανθρώπων που πέτυχαν δύσκολους στόχους παρά τις όποιες αντιξοότητες.
Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης: δίαυλοι σταδιοδρομίας
Η Επικοινωνιολόγος Μαρία Κωστάλα και οι μαθητές θα προσεγγίσουν τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, υπό μία άλλη προσέγγιση. Ειδικότερα, θα συζητήσουν για νέα επαγγέλματα που αναδύθηκαν λόγω των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης, αλλά και για "παραδοσιακά" επαγγέλματα που χρειάστηκαν να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα. Ορισμένα από τα ζητήματα που θα τους απασχολήσουν στο εργαστήριο περιλαμβάνουν: Τι αλλαγές έχουν συντελεστεί στα επαγγέλματα; Τι δεξιότητες χρειάζονται οι σύγχρονοι επαγγελματίες; Ποιες ευκαιρίες και ποιοι κίνδυνοι συνδέονται με αυτά τα επαγγέλματα; Μέσα από τη χρήση των Η/Υ θα αξιοποιήσουμε την επαγγελματική πληροφόρηση και θα της δώσουμε τον τρόπο να καλλιεργηθεί με αποτελεσματικό τρόπο στη διερεύνηση της σταδιοδρομία μας.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Σύρος: Ακύρωση χοροεσπερίδας Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων 1ου Πειραματικού Γυμνασίου
12 Φεβ. 2025 - 19:00 - Ευχαριστήριο γονέων της ΣΤ’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Άνω Σύρου
11 Φεβ. 2025 - 15:45 - Προχωρούν οι διαδικασίες για την ίδρυση Μουσικού Γυμνασίου
11 Φεβ. 2025 - 6:15 - Τηλεκπαίδευση, πρόβλεψη και στήριξη
10 Φεβ. 2025 - 6:16 - Επιμορφωτικό πρόγραμμα στη χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
8 Φεβ. 2025 - 19:24