«Άμεση η επαγγελματική αποκατάσταση των αποφοίτων μας»
- Τετάρτη, 8 Σεπτεμβρίου, 2021 - 06:18
Την προσεχή Παρασκευή ολοκληρώνονται οι εγγραφές στο Δημόσιο ΙΕΚ του Γενικού Νοσοκομείου Σύρου «Βαρδάκειο & Πρώιο» για το έτος 2021-2022.
Στη σχολή θα λειτουργήσουν οι ειδικότητες «Διασώστης – Πλήρωμα Ασθενοφόρου» και «Βοηθός Νοσηλευτικής Γενικής Νοσηλείας». Από το σύνολο των 30 μαθητών που θα εγγραφούν, στην ειδικότητα του Βοηθού Νοσηλευτή, οι 15 θέσεις δύναται να καλυφθούν και με τη διαδικασία «Παράλληλο μηχανογραφικό εισαγωγής στα ΔΙΕΚ αρμοδιότητας του Υπουργείου Υγείας» από συμμετέχοντες στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Σημειώνεται ότι, η φοίτηση στο ΔΙΕΚ είναι δωρεάν.
Σε συνέντευξή της στην «Κοινή Γνώμη», η Διευθύντρια του ΔΙΕΚ του Γενικού Νοσοκομείου Σύρου, Ευγενία Νίκου αναφέρεται τόσο στον τρόπο της λειτουργίας της Σχολής κατά τη διάρκεια της καραντίνας, όσο και στις ευκαιρίες για άμεση επαγγελματική αποκατάσταση που προσφέρονται στους αποφοίτους, λόγω τω αυξημένων αναγκών στο χώρο της υγείας μετά και την εμφάνιση της πανδημίας.
Δεδομένου ότι η εκπαίδευση των μαθητών σας είναι τόσο θεωρητική όσο και εργαστηριακή, πώς καταφέρατε να αντεπεξέλθετε στη νέα κατάσταση που προκλήθηκε μετά την εμφάνιση της πανδημίας;
«Πέρυσι, με απόφαση του υπουργείου Υγείας, σε όλες τις Σχολές λειτούργησε ένα μόνο τμήμα προς αποφυγή συνωστισμού. Στη δική μας, λειτούργησε η ειδικότητα του Διασώστη - Πλήρωμα Ασθενοφόρου. Ξεκινήσαμε κανονικά τον Οκτώβριο, αλλά κλείσαμε στις 7 Νοεμβρίου 2020 λόγω του γενικού lockdown. Έτσι, περάσαμε κι εμείς στη φάση της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης η οποία όμως συνεχίστηκε έως το τέλος του έτους, καθώς πολλοί μαθητές από άλλα μέρη είχαν ξενοικιάσει τα σπίτια τους και δεν ήταν εφικτό να επιστρέψουν στο νησί. Παρόλα αυτά, η διαδικασία κύλησε ομαλά, χωρίς προβλήματα. Είχαμε τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουμε όποια πλατφόρμα θέλαμε. Δεν επιλέξαμε το webex, λόγω υπερφόρτωσης του συστήματος και πραγματοποιήσαμε τα μαθήματά μας μέσω Skype. Μείναμε πάρα πολύ ευχαριστημένοι, καθώς δεν είχαμε καθόλου διακοπές. Η επαφή μας με τα παιδιά ήταν καθημερινή, ούτως ώστε να προετοιμαστούν κατάλληλα τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο για να μπορέσουν να πετύχουν. Σημειώνεται ότι, οι μαθητές λαμβάνουν από εμάς Βεβαίωση Επαγγελματικής Κατάρτισης και στη συνέχεια εξετάζονται πανελλαδικά για την απόκτηση του πτυχίου τους από τον ΕΟΠΠΕΠ. Όσα παιδιά έχουν εξεταστεί έως τώρα, έχουν περάσει. Στο πλαίσιο της τηλεκπαίδευσης, τους έστελνα κάποιες νοσηλευτικές πράξεις με βίντεο, τα οποία παρακολουθούσα και μαζί, ενώ στις συνδέσεις μας χρησιμοποιούσα ακόμη και εξοπλισμό από τις αίθουσες. Υπήρχε μεγάλη πίεση χρόνου, γι’ αυτό κάναμε και πολλές επαναλήψεις. Η τηλεκπαίδευση ήταν κάτι νέο στη ζωή μας. Κάποιοι μαθητές και εκπαιδευτικοί δεν το γνώριζαν. Κληθήκαμε όμως να το μάθουμε και να προσαρμοστούμε σε αυτό για να συνεχίσουμε το έργο μας κι ευτυχώς, τα καταφέραμε».
Ποιες αλλαγές επέφερε η πανδημία στο κομμάτι της επαγγελματικής αποκατάστασης των αποφοίτων σας;
«Λόγω της πανδημίας και της αύξησης των κρουσμάτων, αυξήθηκαν και οι ανάγκες στον χώρο της υγείας και ειδικά σε παραϊατρικό προσωπικό. Οι περισσότεροι απόφοιτοί μας, αν όχι, έχουν αποκατασταθεί επαγγελματικά, στον Δημόσιο και στον Ιδιωτικό Τομέα. Ανέκαθεν, τα επαγγέλματα υγείας είχαν ζήτηση. Σήμερα έχουν πολύ περισσότερο και λόγω της κατάστασης που έχει προκύψει και λόγω των δεδομένων που θα διαμορφωθούν στη συνέχεια. Η αποκατάσταση είναι άμεση. Πολλοί κατάφεραν να απορροφηθούν, πριν ακόμα πάρουν το πτυχίο τους. Έψαχνα μέσα από τις καταστάσεις των καταρτιζόμενων άτομα για να στείλω σε δουλειά και όλοι ήταν πιασμένοι. Κάποιοι βέβαια, επιλέγουν να αλλάξουν κλάδο, γιατί έχουν αποκατασταθεί επαγγελματικά αλλού, όμως αυτοί που θέλουν να δουλέψουν, το κάνουν άμεσα, από την πρώτη ημέρα και πριν ακόμα ολοκληρώσουν τη σχολή τους».
Ως εκ τούτου, παράλληλα με τη ζήτηση, αυξήθηκε και το ενδιαφέρον για φοίτηση στη Σχολή;
«Πάντοτε υπήρχε ενδιαφέρον, αλλά τώρα έχει αυξηθεί γιατί είδαν ότι γενικά τα επαγγέλματα υγείας προσφέρουν καλή επαγγελματική αποκατάσταση. Αυτό, κατά τη γνώμη μου, θα έπρεπε να αποτελεί και το πρώτο κριτήριο των ανθρώπων που θέλουν να σπουδάσουν. Πολλοί απόφοιτοι Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης που παραμένουν, επί σειρά ετών, άνεργοι, επιλέγουν τη Σχολή-επαγγέλματα υγείας και έχουν άμεση επαγγελματική αποκατάσταση. Έχουμε αρκετές τέτοιες περιπτώσεις στη Σχολή μας. Επιπλέον, με την εφαρμογή του παράλληλου μηχανογραφικού, παιδιά που δεν εισήχθησαν σε κάποιο πανεπιστημιακό ίδρυμα, στράφηκαν προς εμάς. Φέτος, πήραμε 15 άτομα μέσω του παράλληλου μηχανογραφικού και 15 άτομα που υπέβαλαν αίτηση. Ο ανώτερος αριθμός μαθητών είναι 30 άτομα. Προς το παρόν, έχουμε λίγες κενές θέσεις, ωστόσο σε περίπτωση που δεχτούμε περισσότερες αιτήσεις, μπορούμε να δημιουργήσουμε και δεύτερο τμήμα κατόπιν σχετικής έγκρισης από το υπουργείο Υγείας στο οποίο υπαγόμαστε».
Το ΔΙΕΚ του Γενικού Νοσοκομείου Σύου ανέκαθεν είχε σπουδαστές και από γειτονικά νησιά. Με τα νέα δεδομένα, έχει ανοίξει ο δρόμος και για ενδιαφερόμενους από άλλες περιοχές της χώρας μας;
«Μέχρι πρότινος, είχαμε μαθητές από την Ίο, την Άνδρο, την Πάρο, τη Νάξο, τη Μύκονο και από πολλά νησιά των Κυκλάδων. Τώρα, έχουμε αιτήσεις από Αθήνα, από Δράμα και από αρκετά μέρη της Ελλάδας που έχουν εγγραφεί με το παράλληλο μηχανογραφικό. Αυτό ήταν κάτι που δεν το περίμενα. Σε επικοινωνία που είχα με ενδιαφερόμενους, τους εξηγούσα ότι θα μπορούσαν να σπουδάσουν σε κάποιο ΙΕΚ κοντά στην πόλη τους, αλλά οι ίδιοι ήθελαν να ζήσουν τη φοιτητική ζωή στη Σύρο. Κι αυτό είναι πολύ σημαντικό και για τον τόπο και για την ίδια τη σχολή. Σε εμάς, στόχος δεν είναι μόνο η απόκτηση του πτυχίου, αλλά και η επαγγελματική στήριξη των αποφοίτων μας. Γνωρίζουμε πού ζητείται νοσηλευτικό προσωπικό, καθώς οι φορείς μας τηλεφωνούν και μας ενημερώνουν για θέσεις σε ιατρεία, γηροκομεία κλπ. Από την άλλη, εάν κάποιος γνωρίζει μια ξένη γλώσσα, μπορεί να πάει να εργαστεί στο εξωτερικό με πολύ καλές αποδοχές, διαμονή και καλή επαγγελματική εξέλιξη. Εγώ αν έκανα τα αρχικά μου βήματα θα επέλεγα το εξωτερικό, όπου οι αμοιβές είναι πολύ καλύτερες από ό,τι στην Ελλάδα. Ωστόσο και στη χώρα μας, τόσο οι νοσηλευτές όσο και οι διασώστες – πλήρωμα ασθενοφόρου έχουν άμεση επαγγελματική αποκατάσταση, αρκεί να το θέλουν. Οι περισσότεροι που αποφοιτούν δουλεύουν».
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Μία Σχολή με πολύχρονη προσφορά στον νοσηλευτικό κλάδο
20 Μαρ. 2024 - 6:16 - «Έξυπνα» σχολεία, χωρίς πλαστικά
21 Δεκ. 2024 - 17:53 - Πανελλαδικές εξετάσεις 2025: Λήγει σήμερα η προθεσμία για τις αιτήσεις συμμετοχής
20 Δεκ. 2024 - 8:50 - Μαθητές τρίτης κατηγορίας
20 Δεκ. 2024 - 6:16 - Σύρος: Το 2ο Μαθητικό Τουρνουά Σκάκι προετοιμάζει το 4ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ερμούπολης
19 Δεκ. 2024 - 12:21