Πολύτιμα βήματα προόδου για το 3ο Γυμνάσιο Σύρου με τη στήριξη της ONEX

Σπουδαίο έργο από τα παιδιά χάρη στην αξιοποίηση της τεχνολογίας

Παραδόθηκε στο Σχολείο τεχνολογικός εξοπλισμός για την ενίσχυση του Εργαστηρίου Πληροφορικής

Την ποιοτική αναβάθμιση του Εργαστηρίου Πληροφορικής, Τεχνολογίας και Φυσικών Επιστημών του 3ου Γυμνασίου Σύρου επιδίωξε επιτυχώς η Διεύθυνση του Σχολείου, απευθυνόμενη στην ONEX και τον πρόεδρό της, Πάνο Ξενοκώστα για την απόκτηση σύγχρονου εξοπλισμού που θα έχουν στη διάθεσή τους πλέον, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί.

Σε συνέχεια αιτήματος χορηγίας που έλαβε η ΟΝΕΧ από τον Διευθυντή του 3ου Γυμνασίου Σύρου, Εμμανουήλ Χατζηιωάννου, το Σχολείο έλαβε το μεσημέρι του Σαββάτου έναν 3D εκτυπωτή, έναν υπολογιστή (Mac mini), καθώς επίσης kit ρομποτικής αλλά και το απαιτούμενο λογισμικό. προκειμένου να αναπτύξει το πολύτιμο έργο του όσον αφορά την τρισδιάστατη εκτύπωση, τη ρομποτική αλλά και την κατασκευή πλατφόρμας, ηχοβιβλίων και ψηφιακών χαρακτήρων (avatars).

Η παράδοση του εξοπλισμού έγινε το μεσημέρι του Σαββάτου στις εγκαταστάσεις του Νεωρίου από τον Πάνο Ξενοκώστα προς τον Διευθυντή και δύο εκπαιδευτικούς του 3ου Γυμνασίου Σύρου, με τον πρόεδρο της ΟΝΕΧ να ενημερώνεται για το έργο που προωθεί το σχολείο στο κομμάτι της τεχνολογίας, να συγχαίρει τους εκπαιδευτικούς, αλλά και να προθυμοποιείται να επισκεφθεί τους μαθητές για να συνομιλήσει μαζί τους.

Ιδιαιτέρως ενδιαφέρουσα είναι η προσπάθεια του Σχολείου να δημιουργήσει ηχοβιβλία για τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, προκειμένου να τους στηρίξει, δράση για την οποίαν μίλησαν αναλυτικά οι εκπαιδευτικοί κατά τη διάρκεια της συνάντησής τους με τον πρόεδρο της ΟΝΕΧ.

Ακόμη, σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν, το 3ο Γυμνάσιο Σύρου πανελλαδικά είναι το πρώτο σχολείο που αποκτά τρισδιάστατο εκτυπωτή.

Αξίζει να σημειωθεί πως ο κ. Ξενοκώστας εξηγώντας τους λόγους της αναπόκρισής του στο συγκεκριμένο αίτημα, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στη συνεργασία της ΟΝΕΧ με τον Όμιλο CISCO για τη δημιουργία και λειτουργία στη Σύρο, του Διεθνούς Κέντρου Θαλάσσιας Τεχνολογίας και Καινοτομίας, σημειώνοντας ξεκάθαρα την πρόθεσή του να στηρίξει το Σχολείο σχετικά με την τεχνολογική εξέλιξη που επιδιώκει.

"Τεχνολογία χωρίς το νέο παιδί, χωρίς το νέο άνθρωπο είναι άνευ ουσίας" σχολίασε ο πρόεδρος της ONEX προς τον Διευθυντή και τους δύο καθηγητές του 3ου Γυμνασίου Σύρου, ξεκαθαρίζοντας πως θα είναι στο πλευρό των μαθητών για ό,τι χρειαστούν.

Ουσιαστική προσέγγιση στη σχέση μάθησης - γνώσης

Σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν αναλυτικά στη συνάντηση των δύο πλευρών, το 3ο Γυμνάσιο Σύρου καλλιεργεί “μία διαφορετική προσέγγιση στη σχέση μάθησης – γνώσης, επενδύοντας στην ενίσχυση της κριτικής σκέψης και στην ανάπτυξη σχέσεων που δημιουργούνται μεταξύ των παιδιών μέσω της κοινωνικής πραγματικότητας και του βιωματικού τρόπου μάθησης. Οι μαθητές αποκτούν ενεργό συμμετοχή στην τάξη, εκφράζουν ανοικτά και υπεύθυνα τις απόψεις τους, αποκτούν ήπιες δεξιότητες, ενισχύουν την φαντασία και δημιουργικότητά τους. Με άλλα λόγια, χαίρονται και απολαμβάνουν το σχολικό περιβάλλον”.

Προς τη συγκεκριμένη κατεύθυνση, το Σχολείο αξιοποιεί τα χρήματα που λαμβάνει ετησίως από τον Δήμο, με τον Διευθυντή και τους δύο καθηγητές να σημειώνουν πως, “η συντριπτική τους πλειονότητα υπηρετεί τον στόχο της καινοτομίας και της ψηφιακής αναβάθμισης, καθώς και των εμπλουτισμό των Εργαστηρίων Πληροφορικής, Τεχνολογίας και Φυσικών Επιστημών”.

Με το ίδιο σκεπτικό προωθήθηκε και το αίτημα χορηγίας προς την ONEX, το οποίο και ικανοποιήθηκε.

 

Οι μαθητές κοιτάζουν στο μέλλον με τη βοήθεια της τεχνολογίας

Σύμφωνα με όσα προαναφέρθηκαν, το 3ο Γυμνάσιο Σύρου αποτελεί το πρώτο δημόσιο σχολείο πανελλαδικά που αποκτά τρισδιάστατο (3D) εκτυπωτή.

Στο αίτημα χορηγίας της Διεύθυνσης του Σχολείου προς την ΟΝΕΧ αναφέρθηκαν λεπτομερώς τα οφέλη που προκύπτουν για τους μαθητές από την γνωριμία τους με την συγκεκριμένη τεχνολογία. Σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς, τα παιδιά λαμβάνουν γνώση και αναπτύσσουν δεξιότητες για το μέλλον.

Χαρακτηριστικά, για την επαφή των μαθητών με την τρισδιάστατη εκτύπωση, τονίστηκε πως, “είναι σημαντική, δεδομένου ότι τους προετοιμάζει για το μέλλον, παρέχοντάς τους εφόδια για την όξυνση της ευρηματικότητας και της φαντασίας τους. Είναι μία διαδικασία πρακτική, κατά την οποία συμμετέχουν ενώ δημιουργούν απλά αντικείμενα ( όπως μια απλή εκτύπωση των αρχικών τους γραμμάτων) μέχρι εκπαιδευτικά μικρο-ρομπότ ή ακόμη και εποπτικό υλικό για τα μαθήματά τους, π.χ. ένα πολυσύνθετο μολύβι”.

Επιπλέον, έγινε ιδιαίτερη μνεία και στη σύνδεση του τρισδιάστατου εκτυπωτή με την εκπαιδευτική ρομποτική, με τους εκπαιδευτικούς να εξηγούν πως, αυτή “επιτρέπει στα παιδιά να εξασκούνται με τα εκπαιδευτικά προϊόντα και τους δίνει την δυνατότητα να κατασκευάσουν δικά τους ρομπότ, να τα θέσουν σε λειτουργία και να εξασκηθούν στις έννοιες του αυτοματισμού”. Τόνισαν ξεκάθαρα πως, η εκπαιδευτική ρομποτική προάγει έναν ευχάριστο τρόπο μάθησης, ενώ παράλληλα, “προωθεί τα κίνητρα των παιδιών, τη συνεργασία, την αυτοπεποίθηση και τη δημιουργικότητα.  Τα προγράμματα ρομποτικής παρέχουν μια πολύτιμη διαδρομή για την αύξηση του ενδιαφέροντος των παιδιών και τη συμμετοχή τους στην επιστήμη, την τεχνολογία, τη μηχανική και τα μαθηματικά (STEM), ενώ τα παρακινούν να ακολουθήσουν μια σταδιοδρομία σε έναν από αυτούς τους τομείς”.

 

Η τεχνολογία στην υπηρεσία των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε και στο έργο που επιδιώκει να αναπτύξει το 3ο Γυμνάσιο Σύρου όσον αφορά τη διευκόλυνση μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες. Στόχος είναι να δημιουργηθεί μία πλατφόρμα με αρχεία που θα βοηθούν τα νέα παιδιά στην “απορρόφηση” της γνώσης.

Με τη χρήση της νέας τεχνολογίας και της ρομποτικής, οι μαθητές του 3ου Γυμνασίου Σύρου θα επιδιώξουν να δημιουργήσουν ηχοβιβλία, στα οποία θα έχουν πρόσβαση όλοι οι μαθητές, αφού η εν λόγω δράση θα γνωστοποιηθεί στο Υπουργείο Παιδείας.

Σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν προς τον πρόεδρο της ΟΝΕΧ, ο αριθμός των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες -όλων των τάξεων, όλων των σχολείων- κάθε χρόνο αυξάνεται. Ως εκ τούτου, “Πάγια σύσταση των ειδικών παιδαγωγών για τα παιδιά αυτά είναι να ακούνε το κείμενο που πρόκειται να μελετήσουν, αλλά και να τους παρουσιάζεται κατατμημένο σε μικρότερες ενότητες. Γι΄αυτό και κρίναμε ότι θα τους πρόσφερε μεγάλη βοήθεια η δυνατότητα να ακούνε, όσες φορές το επιθυμούν, κάποιον να διαβάζει τις παραγράφους του σχολικού εγχειριδίου οποιουδήποτε μαθήματος οφείλουν να μελετήσουν”.

Τόσο ο Διευθυντής, όσο και οι δύο καθηγητές που τον συνόδευαν, εξήγησαν πως, “Με αυτές τις σκέψεις, αποφασίσαμε να χρησιμοποιήσουμε εφαρμογές μετατροπής κειμένου σε φωνή, αναζητώντας την πιο εύηχη και πιο κοντινή στη φυσική ελληνική ρομποτική φωνή. Επιπλέον κάνοντας χρήση avatars – ψηφιακών χαρακτήρων που θα έχουν τη δυνατότητα να κάνουν χρήση της ρομποτικής ηχογραφημένης φωνής, θα μας δίνουν παραγόμενο αρχείο με τη μορφή βίντεο, κάτι που θα κεντρίσει ακόμη περισσότερο το ενδιαφέρον το παιδιών”. Σε συνέχεια των ανωτέρω, πρόσθεσαν πως ειδικά στα μαθήματα που η μελέτη τους – και η απαιτούμενη, εκ των πραγμάτων, απομνημόνευση πληροφοριών - δυσκολεύει περισσότερο τους μαθητές, “η δυνατότητα να έχουν πρόσβαση όσες φορές επιθυμούν στην αφήγηση των μαθημάτων τους, πιστεύουμε θα τους βοηθούσε σε μεγάλο βαθμό”.

Ολοκληρώνοντας την ενημέρωσή τους για τα σχέδια του 3ου Γυμνασίου Σύρου, γνωστοποίησαν πως, “Η ιδέα μας είναι όλο αυτό το υλικό να τοποθετηθεί σε μια ψηφιακή εκπαιδευτική πλατφόρμα, όπου ο κάθε μαθητής με το λογαριασμό του θα έχει ελεύθερα πρόσβαση. Η πλατφόρμα θα είναι προσβάσιμη και μέσω φορητών συσκευών, όπως κινητά τηλέφωνα, tablets, φορητοί υπολογιστές, ενώ σκοπός είναι να δημιουργηθεί και αντίστοιχη αυτόνομη mobile εφαρμογή. Ξεκινώντας από το σχολείο μας η σκέψη μας είναι το υλικό αυτό να διατεθεί σε όλους τους μαθητές των σχολείων της Σύρου και να κοινοποιηθεί σε φορείς του Υπουργείου Παιδείας”.