Οι αλλαγές στην Παιδεία από τη Νίκη Κεραμέως
- Τρίτη, 31 Μαΐου, 2022 - 06:20
- / Eνημέρωση: 31 Μαΐου. 2022 - 18:00
Τις βασικές αλλαγές στην Παιδεία που προωθεί η σημερινή κυβέρνηση παρουσίασε η Υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως προς τους συμμετέχοντες στη συνεδρίαση της ΔΕΕΠ Κυκλάδων της Νέας Δημοκρατίας, το απόγευμα της Παρασκευής, στη Σύρο, οπότε και η ίδια είχε φτάσει στην πρωτεύουσα των Κυκλάδων.
Η Υπουργός Παιδείας είχε την ευκαιρία να παρουσιάσει το “μεταρρυθμιστικό έργο της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη” για τα τελευταία τρία χρόνια προς μέλη του κόμματος της Νέας Δημοκρατίας, τα οποία την καλωσόρισαν θερμά.
Ειδικότερα, ο πρόεδρος της ΔΕΕΠ Κυκλάδων, Χρήστος Καφτηράνης εξήρε το έργο της ίδιας και του Υπουργείου Παιδείας σημειώνοντας πως αυτό έχει παραχθεί “σε μία δύσκολη περίοδο για την πατρίδα”. Σύμφωνα με όσα τόνισε στον χαιρετισμό του, “Η Υπουργός δουλεύει καθημερινά για την πρόοδο και την ποιοτική αναβάθμιση της Παιδείας” και ως εκ τούτου, την ευχαρίστησε εκ μέρους όλων των μελών της Νέας Δημοκρατίας στις Κυκλάδες.
Παρομοίως καλωσόρισε τη Νίκη Κεραμέως και ο βουλευτής Κυκλάδων της Νέας Δημοκρατίας, Φίλιππος Φόρτωμας, υποστηρίζοντας πως, “εδώ και τρία χρόνια έχει λύσει πολλά θέματα και θα λύσει ακόμη περισσότερα σε μία δύσκολη νησιωτική περιοχή με τις διάφορες γεωγραφικές ασυνέχειες”.
Η κα Κεραμέως με τη σειρά της μίλησε θετικά για το έργο των δύο προσώπων σε τοπικό επίπεδο και σε επίπεδο νομού, αλλά και στη Βουλή, χαρακτηρίζοντάς τους “άξια στελέχη της παράταξης”.
Με φόντο την παρουσία της στη Σύρο, το απόγευμα της ίδιας ημέρας φοιτητές από το Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων Σύρου συγκεντρώθηκαν στο ύψος της πλατείας Μιαούλη και ακολούθως προχώρησαν προς το Επιμελητήριο Κυκλάδων, στο οποίο η ίδια είχε μιλήσει νωρίτερα προς τα μέλη της ΔΕΕΠ Κυκλάδων.
Σημειώνεται πως σχετικά με το θέμα της μετατροπής του ΕΠΑΛ Σύρου σε Πρότυπο, στη Σύρο, το απόγευμα της Κυριακής πραγματοποιήθηκε και δεύτερη συγκέντρωση από πολίτες, μαθητές και εκπαιδευτικούς, οι οποίοι εναντιώνονται στην ανωτέρω αλλαγή. Υπογραμμίζεται πως μπροστά από τους συγκεντρωμένους φοιτητές είχαν παραταχθεί αστυνομικοί.
Ν. Κεραμέως: “Παράγουμε έργο παρά τις σκληρές συγκυρίες”
Προτού κάνει αναλυτική παρουσίαση των βασικών αλλαγών που έχει προωθήσει το Υπουργείο Παιδείας τα τελευταία τρία έτη σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, η Νίκη Κεραμέως περιέγραψε πως η εφαρμογή του μεταρρυθμιστικού έργου της κυβέρνησης προχώρησε παρά τις σκληρές συγκυρίες που ξέσπασαν σε αυτήν τη θητεία.
“Τρία χρόνια τώρα δεν θα μπορούσε κανείς να προβλέψει τις απανωτές δυσκολίες που κλήθηκε να αντιμετωπίσει η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη. Το μεταναστευτικό και τις δυσκολίες στον Έβρο, εν συνεχεία μία παγκόσμια οικονομική κρίση, ακολούθως κλιματικές προκλήσεις και φυσικές προκλήσεις και βεβαίως τώρα ο πόλεμος στην Ουκρανία με τις πολύ σημαντικές συνέπειες που έχει στην καθημερινότητά μας” ανέφερε προλογικά η ίδια, τονίζοντας αμέσως μετά πως, αν και “η αλήθεια είναι πως θα μπορούσε να πει ο Κυριάκος Μητσοτάκης και η κυβέρνηση πως ασχολούμαι με τόσα πολλά και ασχολούμαι μόνο με αυτά, δεν το έκανε. Ασχολήθηκε με όλες τις προκλήσεις και παράλληλα είχαμε όλοι μία ξεκάθαρη εντολή ώστε να προχωρήσουμε και το μεταρρυθμιστικό έργο”.
Σε αυτές τις συνθήκες, η ίδια εξήγησε πως, “Όταν προέκυψε η πανδημία ήταν σαν να “τρέχαμε” δύο Υπουργεία. Το ένα το Υπουργείο Παιδείας όπως το ξέρουμε, το κανονικό και το άλλο το “Υπουργείο” Covid, με όλες τις συνέπειες που ξέρουμε (τηλεκπαίδευση, εξοπλισμούς, επιμορφώσεις κ.α.)”.
Σύμφωνα με τον απολογισμό του Υπουργείου Παιδείας: “Παρά τις προκλήσεις προχωρήσαμε αμέσως το μεταρρυθμιστικό έργο όπως ακριβώς το είχαμε υποσχεθεί. Από κάτω προς τα πάνω. Από τα πρώτα χρόνια του νηπιαγωγείου μέχρι το πανεπιστήμιο και τη δια βίου μάθηση. Μία μία οι υποσχέσεις που έδωσε η Νέα Δημοκρατία έχουν ήδη υλοποιηθεί”.
Νηπιαγωγείο από 4 ετών και ανάπτυξη δεξιοτήτων
Μιλώντας ειδικότερα για τις βασικές αλλαγές στα πρώτα χρόνια εκπαίδευσης των μικρών παιδιών, η κα Κεραμέως εστίασε σε θέματα που αφορούν στα Νηπιαγωγεία.
“Νηπιαγωγείο από τα 4 έτη. Αυτό είχε ψηφιστεί από την προηγούμενη κυβέρνηση. Πράγματι. Είχε ψηφιστεί όμως χωρίς να διασφαλίσουν την υλοποίησή της. Και εννοώ νηπιαγωγούς και αίθουσες” ανέφερε πρωτίστως, εξηγώντας πως αυτές τις ανάγκες ήρθε και τις δρομολόγησε η σημερινή κυβέρνηση.
Επιπλέον, μίλησε για την πρόταση “Αγγλικά από το Νηπιαγωγείο”. Σύμφωνα με όσα διευκρίνισε, “Τα αγγλικά χρειάζονται στην κατεύθυνση πως τα παιδιά αποκτούν περισσότερα εφόδια και δεξιότητες”. Άλλωστε πρόσθεσε πως, “Οι μελέτες δείχνουν ότι όταν κάποιος έρχεται και καλείται να διαχειριστεί από μικρή ηλικία δύο γλώσσες, αυτό οδηγεί σε πολύ μεγαλύτερη ανάπτυξη δεξιοτήτων εν γένει και όχι μόνον γλωσσικές”.
Επιπρόσθετα, η κα Κεραμέως τόνισε πως, “Για πάρα πολλά χρόνια το εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα ήταν το πώς θα μεταφέρεις γνώση και πληροφορίες”. Σήμερα εξήγησε πως αυτή η φιλοσοφία αλλάζει. “Εμείς θα σταθούμε βεβαίως στη γνώση αλλά και στις δεξιότητες. Και όταν λέμε δεξιότητες εννοούμε κριτική σκέψη, συνεργατικότητα, επίλυση προβλημάτων” συμπλήρωσε, διευκρινίζοντας παρακάτω πως οι δεξιότητες χρειάζονται σε έναν κόσμο που προσεχώς θα μεταβάλλεται όσον αφορά τα εργασιακά.
“Τα παιδιά που μπαίνουν τώρα στο Σχολείο θα βγουν στην αγορά εργασίας το 2040. Το 2040 δεν θα είναι όπως σήμερα όπου οι πιο πολλοί σπουδάζουν ένα επάγγελμα και κάνουν αυτό για όλη τους τη ζωή. Το 2040 τα παιδιά θα αλλάζουν πολλά επαγγέλματα και θα χρειάζεται συνέχεια να προσαρμόζονται και να προσαρμόζονται ξανά και ξανά. Εξ ου και η μεγάλη σημασία που έχουν πλέον οι δεξιότητες. Και αυτές τις μαθαίνει κανείς μέσα από τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων που γίνονται μέσα στα σχολεία” σημείωσε, λέγοντας πως αυτά εφαρμόζονται σε όλα τα σχολεία, νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια και περιλαμβάνουν σύγχρονες θεματικές (ρομποτική, κλιματική αλλαγή, σεβασμός στη διαφορετικότητα, επιχειρηματικότητα κ.α.).
Μόνιμοι διορισμοί και επιμορφώσεις
Αμέσως μετά, η Υπουργός εστίασε στην ενίσχυση των σχολείων με προσωπικό, εκπαιδευτικούς και καθηγητές. “Ό,τι πιο πολύτιμο έχει η εκπαίδευση είναι οι άνθρωποί της και γι αυτό προχωρήσαμε σε 16.200 μόνιμους διορισμούς μετά από 12 χρόνια, που δεν είχε γίνει κανένας διορισμός στην εκπαίδευση” τόνισε χαρακτηριστικά, εξηγώντας πως η Νέα Δημοκρατία “ετοιμάζεται να κάνει κι άλλους διορισμούς”.
Επιπλέον μίλησε για το κομμάτι των επιμορφώσεων των εκπαιδευτικών, σχετικά με ό,τι νέο έχει εισαχθεί στην εκπαίδευση.
“Υπήρχαν αρκετά προβλήματα σε σχέση με τα οικονομικά για το πώς θα γίνουν και στα μικρότερα νησιά. Σε αυτό μας βοήθησε πάρα πολύ η τηλεκπαίδευση. Πλέον γίνονται επιμορφώσεις και έχουν επιμορφωθεί 7.000 εκπαιδευτικοί στα εργαστήρια. Γίνονται λοιπόν οριζόντιες επιμορφώσεις σε ό,τι νέο εισάγεται στο σχολείο (νέα προγράμματα σπουδών)” δήλωσε χαρακτηριστικά.
Περισσότερα πειραματικά σχολεία, νέα ύλη και αξιολόγηση
Αναλυτική υπήρξε η Υπουργός και όσον αφορά την ενημέρωσή της σχετικά με τα πειραματικά σχολεία. “Διπλάσια πρότυπα και πειραματικά σχολεία παρά τις όποιες αντιδράσεις. Και εδώ δώσαμε έναν μεγάλο αγώνα και νομίζω ότι δικαιωθήκαμε” ανέφερε αρχικά η Υπουργός, τονίζοντας παράλληλα πως, “Για παράδειγμα στη Σύρο κάναμε τρία Πειραματικά σχολεία. Δεν υπάρχει περιοχή που να έχουμε πάει να κάνουμε αλλαγή και να μην υπάρχει αντίδραση. Όμως, δεν μπορείτε να φανταστείτε την επόμενη χρονιά τι γίνεται. Μας ζητούν παραπάνω γιατί έχουν δει την αξία αυτών των εξαιρετικών δημόσιων σχολείων και πως αυτά λειτουργούν για να διαχυθούν οι βέλτιστες πρακτικές σε όλο το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα”. Γνωστοποίησε δε, πως, “Φέτος είχαμε τις περισσότερες αιτήσεις για πρότυπα και πειραματικά σχολεία και αυτό δείχνει σε τι βαθμό η κοινωνία αγκαλιάζει αυτόν τον θεσμό”.
Η κα Κεραμέως ακολούθως έκανε αναφορά στην προώθηση νέας ύλης και νέων βιβλίων στα σχολεία. “Προχωρήσαμε και εδώ. Παρουσιάσαμε πέρυσι μαζί με τον Πρωθυπουργό 166 νέα προγράμματα” τόνισε, εξηγώντας πως πλέον αλλάζει και ο τρόπος που μαθαίνουν τα παιδιά. Ο χαρακτήρας των μαθημάτων είναι περισσότερο βιωματικός. “Με τον βιωματικό τρόπο κανείς είναι σε θέση να αφομοιώσει σε μεγαλύτερο βάθος, τις γνώσεις και τις δεξιότητες” πρόσθεσε σχετικά.
Επίσης, η ίδια μίλησε και για το πολλαπλό βιβλίο, δηλαδή τη δυνατότητα επιλογής των εκπαιδευτικών και για παραπάνω βιβλία που θα χρησιμοποιήσουν μέσα από μία λίστα του Υπουργείου. “Όλα αυτά τα βιβλία θα είναι ψηφιακά διαθέσιμα” σημείωσε η ίδια, περνώντας παρακάτω στο πολυσυζητημένο θέμα της αξιολόγησης.
“Η αξιολόγηση είναι λέξη ταμπού. Φέτος εφαρμόστηκε παρά τις δυσκολίες της σε όλη τη χώρα. Είναι λογικό να εφαρμοστεί γιατί όταν πας να βελτιώσεις κάτι, πρέπει πρώτα να δεις ποιο είναι αυτό το κάτι που θέλεις να βελτιώσεις και πως λειτουργεί” διευκρίνισε η Νίκη Κεραμέως, λέγοντας παρακάτω πως, η αξιολόγηση “Είναι ένα πολύτιμο “εργαλείο” που μπορεί μόνον να κάνει καλύτερο το σχολείο και τους εκπαιδευτικούς”.
Ψηφιακός μετασχηματισμός
Αμέσως μετά εστίασε την ενημέρωσή της στον ψηφιακό μετασχηματισμό στην εκπαίδευση. “Η πανδημία παρά τις δραματικές συνέπειες που είχε παντού, τολμώ να πω ότι αποτέλεσε εφαλτήριο για να προχωρήσει πολύ πιο γρήγορα ο ψηφιακός μετασχηματισμός της εκπαίδευσης.
Και σε διαδικασίες και σε ουσία” τόνισε, αναφέροντας ενδεικτικά στην ενημέρωσή της, την πληροφόρηση για τη βαθμολογία των πανελλαδικών με ενημέρωση μέσω sms στα κινητά των ενδιαφερομένων ή τις ηλεκτρονικές εγγραφές των παιδιών στα νηπιαγωγεία.
Παράλληλα, τόνισε πως προχώρησε η τηλεκπαίδευση λόγω της πανδημίας, ασχέτως αν τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη δια ζώσης εκπαίδευση.
Σχετικά με τα επόμενα βήματα στο κομμάτι του ψηφιακού μετασχηματισμού, η κα Κεραμέως γνωστοποίησε πως με το ποσό των 148 εκατ. ευρώ θα υπάρξουν διαδραστικοί πίνακες σε κάθε τμήμα των σχολείων της χώρας.
Επαγγελματική εκπαίδευση και στενή σύνδεση με την αγορά
Παρακάτω η Υπουργός υπήρξε ξεκάθαρη και όσον αφορά τις αλλαγές στην επαγγελματική εκπαίδευση των νέων. Σύμφωνα με την κατεύθυνση του Υπουργείου Παιδείας, ο στόχος είναι “να έρθουν πιο κοντά η εκπαίδευση με τις ανάγκες της αγοράς”.
“Η επαγγελματική εκπαίδευση είναι ένας σημαντικός τομέας και για την ανάπτυξη της χώρας. Επιχειρήσαμε μία μεγάλη αλλαγή στη γραμμή της στενότερης σύνδεσης της επαγγελματικής εκπαίδευσης με τις πραγματικές ανάγκες της αγοράς” τόνισε η ίδια, εξηγώντας ακόμη πως, “Πλέον για να αποφασίσουμε τι ειδικότητες προσφέρονται στα επαγγελματικά λύκεια και σε δημόσια ΙΕΚ, πηγαίνουμε πρώτα και βλέπουμε ποιες είναι οι ανάγκες στην αγορά. Για παράδειγμα πηγαίνουμε στη Σύρο και βλέπουμε τι χρειάζεται η τοπική κοινωνία. Χρειάζεται και τουριστικά επαγγέλματα και ναυπηγοεπισκευαστικά επαγγέλματα. Βλέπουμε πρώτα ποιες είναι οι ανάγκες και μετά προσπαθούμε να τα λάβουμε αυτά υπόψιν”.
Σχετικά με τα πρότυπα Λύκεια δε, τόνισε πως και για τη Σύρο αν προχωρήσει το εν λόγω σχέδιο, θα υπάρξει “αναβάθμιση σε εξοπλισμό και σε ειδικότητες”.
Σε συνέχεια των ανωτέρω μίλησε επιγραμματικά και για τις αλλαγές στο Λύκειο, κάνοντας αναφορά στην ελάχιστη βάση εισαγωγής. Σύμφωνα με όσα υποστήριξε, αυτό έγινε “από σεβασμό στους υποψηφίους, από σεβασμό στα Πανεπιστήμια και στο επίπεδο των σπουδών και σαφώς από σεβασμό στον Έλληνα φορολογούμενο”.
“Νέοι ορίζοντες στα παιδιά μέσα από το Πανεπιστήμιο”
Τέλος, η ίδια έκανε μία σύντομη αναφορά στα Πανεπιστήμια και τις κατευθύνσεις του Υπουργείου σχετικά με την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Ξεκινώντας από τα πρόσφατα γεγονότα της Θεσσαλονίκης εξήγησε πως, “απλά εφαρμόζουμε τον νόμο και βάζουμε τέλος στις καταλήψεις. “Να μπορούν οι Αρχές να επεμβαίνουν στα Πανεπιστήμια όπως και σε κάθε δημόσιο χώρο” ανέφερε, μιλώντας παρακάτω για το κομμάτι της ποιότητας όσον αφορά στο έργο των Πανεπιστημίων. “Θέλουμε συνεργασίες με Πανεπιστήμια του εξωτερικού και πολλά άλλα” τόνισε, ενώ πρόσθεσε πως, από προχθές είναι σε διαβούλευση ο νέος νόμος πλαίσιο για τα Πανεπιστήμια.
Αυτός εξήγησε πως περιλαμβάνει σοβαρές αλλαγές όπως ενδεικτικά εσωτερικό erasmus, περισσότερες δυνατότητες για τα παιδιά, διεύρυνση οριζόντων, πρακτική άσκηση και αμειβόμενη εργασία για τους φοιτητές. “Θέλουμε πολλές αλλαγές για το πως το δημόσιο Πανεπιστήμιο θα δώσει νέος ορίζοντες στα παιδιά και πως θα δώσει παραπάνω υπηρεσίες στην κοινωνία” ανέφερε η ίδια σε απόλυτο τόνο, κλείνοντας τη γενικότερη ενημέρωσή της.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Παρουσιάστηκε το νέο νομοσχέδιο για την πρόληψη του σχολικού εκφοβισμού
28 Φεβ. 2023 - 17:18 - Ετοιμότητα για την προάσπιση των πανελλαδικών στα νησιά
16 Ιουν. 2021 - 6:19 - Επιστρέφουν στις τάξεις οι μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων
25 Ιαν. 2021 - 6:14 - Αναπλήρωση των χαμένων ωρών διδασκαλίας από τις καταλήψεις και υποχρεωτική τηλεκπαίδευση
30 Σεπ. 2020 - 14:45 - Πολιτική αντιπαράθεση για τα κενά στα σχολεία
23 Οκτ. 2019 - 6:14