«Η ΓΝΩΜΗ ΘΡΑΚΗΣ»

«Θολό τοπίο» για τον ιδιώτη που θα έχει τον απόλυτο έλεγχο στο λιμάνι Αλεξανδρούπολης

  • Πέμπτη, 16 Ιουλίου, 2020 - 06:30

Της Κικής Ηπειρώτου

«Ξεκινά ένας διεθνής διαγωνισμός για το λιμάνι μας, με κάποιους όρους, χωρίς όμως να ξέρουμε τίποτα για αυτούς τους όρους» λέει στη «ΓΝΩΜΗ», καταθέτοντας τον έντονο προβληματισμό του ο πρόεδρος του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Έβρου Στάθης Ασπιώτης, λίγες ώρες μετά την έγκριση της πρότασης για σύγκλιση ευρείας σύσκεψης για το θέμα, την οποία κατέθεσε στην προχθεσινή συνεδρίαση της Επιτροπής Διαβούλευσης του Δήμου Αλεξανδρούπολης.

Είναι γεγονός πως επικρατεί…  ησυχία, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, για το σημαντικό αυτό ζήτημα, που αναμένεται να αλλάξει πολλά από όσα γνωρίζουμε σήμερα για το λιμάνι και τη λειτουργία του. Μπορεί τα δημοσιεύματα, κυρίως των αθηναϊκών ΜΜΕ, να κάνουν διαρκώς λόγο για «μεγάλους παίκτες» που ενδιαφέρονται για την «πολύφερνη νύφη», δηλαδή το λιμάνι μας, για «εκτόξευση εσόδων» και για δημιουργία πολλών νέων θέσεων εργασίας,  που θα φέρουν, επιτέλους, την πολυπόθητη ανάπτυξη, στον αντίποδα, όμως, υπάρχουν κάποιες άλλες φωνές που εκφράζουν προβληματισμό για το μέλλον όχι μόνο του λιμένα, αλλά και όλης της περιοχής.

«Η πώληση των μετοχών του ΟΛΑ σε ποσοστό 67%, συνεπάγεται πως ο όποιος επενδυτής θα έχει τον απόλυτο έλεγχο και θα δρα με γνώμονα μόνο το συμφέρον του. Για παράδειγμα, αν αποφασίσει να φέρει δικούς του υπαλλήλους, ίσως διώξει αυτούς που ήδη εργάζονται στον ΟΛΑ. Μιλάμε για 8 οικογένειες. Επιπλέον, υπάρχουν και ακόμη 50 εργαζόμενοι, στο κομμάτι της φορτοεκφόρτωσης, οι οποίοι εργάζονται στο λιμάνι από την ημέρα της ίδρυσής του. Τι θα γίνει με αυτούς;», αναφέρει ο κ. Ασπιώτης, που μάλλον δεν πείστηκε από τις πρόσφατες δηλώσεις του προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ Άρη Ξενόφου, ο οποίος κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στην Αλεξανδρούπολη και σε συνάντησή του με εκπροσώπους των εργαζομένων, διαβεβαίωσε ότι δεν θα χάσει κανείς τη δουλειά του.

Επιπλέον, όπως αναφέρει, υπάρχει ανησυχία και για τους επαγγελματίες αλιείς, μικρούς και μεγάλους, όπως και για τους πολίτες που έχουν κάποιο βαρκάκι ή σκάφος και πληρώνουν σήμερα 50 ευρώ. «Ποιος μας διαβεβαιώνει ότι αύριο δεν θα κληθούν να πληρώνουν 150;», διερωτάται ο κ. Ασπιώτης, τονίζοντας πως πρέπει να έχει λόγο η τοπική κοινωνία, που μέσα από τους φόρους της και τη διαρκή παρουσία της έχει δώσει ζωή και έχει συμβάλει στην ανάδειξη του λιμανιού, εδώ και δεκαετίες. Μάλιστα, πηγαίνοντας τον προβληματισμό του ένα βήμα παραπέρα, δεν διστάζει να διερωτηθεί ακόμη και για το αν μετά την εγκατάσταση του ιδιώτη, θα μπορεί ο κόσμος να το χρησιμοποιεί για τις βόλτες του, όπως σήμερα, ή αν θα μπορεί έστω να το διασχίζει με το όχημά του.

«Όλα αυτά μάς είναι άγνωστα. Έχουμε συναντηθεί με τη διοίκηση του ΟΛΑ, αλλά δεν μάθαμε κάτι περισσότερο, από όσα γνωρίζουμε ήδη. Κι όμως, οι ερωτήσεις και οι απορίες είναι πολλές και πρέπει άμεσα να διευκρινιστούν. Δεν είμαστε κατά της ανάπτυξης, αλλά να γίνεται με προϋποθέσεις και όρους και σε καμία περίπτωση το λιμάνι μας δεν θα πρέπει να περάσει στον απόλυτο έλεγχο ενός ιδιώτη. Είναι στις βασικές μας αρχές πως θα πρέπει να έχει δημόσιο χαρακτήρα. Δυστυχώς, έχουμε φτάσει ως εδώ κι ακόμη δεν γνωρίζουμε ούτε με ποιο τρόπο ακριβώς σχεδιάζεται να αξιοποιηθεί. Εμπορικά; Ενεργειακά; Στρατιωτικά; Ξεκινά ένας διεθνής διαγωνισμός για το λιμάνι μας, με κάποιους όρους, χωρίς όμως να ξέρουμε τίποτα για αυτούς τους όρους. Ή μήπως λένε κάποιο ‘πάρτε το και κάντε το ό,τι θέλετε’. Δεν είναι δυνατόν να συζητάμε τέτοια πράγματα», αναφέρει ο κ. Ασπιώτης.

Όπως προαναφέραμε, η πρόταση του Εργατικού Κέντρου έγινε δεκτή από την Επιτροπή Διαβούλευσης. Ο Δήμαρχος Γιάννης Ζαμπούκης δήλωσε πως συμφωνεί με τη διοργάνωση μίας ευρείας σύσκεψης για το  θέμα και δεσμεύτηκε πως θα το φέρει σύντομα στο Δημοτικό Συμβούλιο για λήψη απόφασης.

«Στόχος μας είναι να τοποθετηθούν όλοι οι φορείς, αλλά και οι πολίτες. Να μας πουν τις απόψεις τους για το τι λιμάνι θέλουν, να ακουστούν οι σκέψεις όλων και να δοθούν απαντήσεις», καταλήγει ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου.