Με ρυθμούς …σπριντ η ηλεκτροκίνηση

  • Τετάρτη, 26 Αυγούστου, 2020 - 06:30

Σημαντικό ενδιαφέρον εκδηλώθηκε για την αγορά -μέσω επιδότησης του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας- ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

Τα πρώτα στοιχεία των αιτήσεων στην πλατφόρμα kinoumeilektrika δείχνουν ότι μέσα σε 18 ώρες, από την έναρξη λειτουργίας της πλατφόρμας, απορροφήθηκε περί το 1 εκατ. € από τα συνολικά 45 εκατ. € του προϋπολογισμού επιδότησης για το 2020.

Πρωταγωνιστής το ηλεκτρικό ποδήλατο

Πρωταγωνιστής ζήτησης αναδεικνύεται το ηλεκτρικό ποδήλατο καταλαμβάνοντας ποσοστό που αγγίζει το 80%, ακολουθούν τα ηλεκτρικά δίκυκλα και τρίκυκλα, ενώ καλή επίδοση παρουσίασαν και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς μέσα σε μόλις 18 ώρες επιδοτήθηκαν 80, αριθμός που αντιστοιχεί σε ετήσιες πωλήσεις των τελευταίων ετών.

Από τα 80 αυτοκίνητα που επιδοτήθηκαν, τα 50 αφορούν σε εταιρικά ΙΧ, τα 27 σε επιδοτήσεις ιδιωτών και 3 σε επαγγελματικά βαν.

Αναφορικά με τη γεωγραφική κατανομή, η Ηλεκτροκίνηση – με τα μέχρι στιγμής στοιχεία- προκάλεσε το ενδιαφέρον στα μεγάλα αστικά κέντρα. Συγκεκριμένα οι επιδοτήσεις ηλεκτροκινούμενων οχημάτων επιμερίζονται ως εξής: Αττική: 39%, Θεσσαλονίκη: 12,5%, Ηράκλειο: 9%, Πάτρα: 4%.

Να σημειωθεί ότι από τις 24 Αυγούστου έχουν γίνει 901 τηλεφωνικές κλήσεις στο Help Desk για ερωτήσεις ενδιαφερομένων και έχουν αποσταλεί 162 ηλεκτρονικές αλληλογραφίες (mails).

Kinoumeilektrika - Σε 18 ώρες λειτουργίας

Αιτήσεις: 938

Δίκυκλα/Τρίκυκλα (L1ea-L7): 116 (12,37%)

Επαγγελματικά οχήματα van (Ν1 BEV) αμιγώς: 2 (0,21%)

Επαγγελματικά οχήματα van (Ν1 PHEV) υβριδικά: 1 (0,11%)

Ηλεκτρικά Ποδήλατα: 742 (79,10%)

Ι.Χ. επιβατικά Αυτοκίνητα (M1 ΒΕV): 77 (8,21%)

Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης δήλωσε:

«Τα πρώτα στοιχεία ενδιαφέροντος των πολιτών για την ηλεκτροκίνηση είναι πολύ ενθαρρυντικά καθώς δείχνουν ότι -στην πράξη πλέον- εισάγεται στη χώρα μας ένας νέος τρόπος φιλικής προς το Περιβάλλον μετακίνησης. Είναι εξαιρετικά θετικό ότι θα δούμε και στους ελληνικούς δρόμους πολλά ηλεκτροκίνητα ποδήλατα από νέους ανθρώπους, αλλά και σκούτερ και ηλεκτρικά οχήματα. Με το ενδιαφέρον που εκδηλώνεται φαίνεται τελικά ότι η Ηλεκτροκίνηση δεν είναι για λίγους, αλλά καθημερινά για ολοένα περισσότερους. Και αυτό το πρόγραμμα είναι μόνον η αρχή».