Στόχος ο νέος σχεδιασμός
- Παρασκευή, 21 Ιουνίου, 2013 - 06:00
Την ικανοποίησή του για την τουριστική κίνηση στη Σαντορίνη, εκφράζει ο αντιδήμαρχος Τουρισμού του δήμου Θήρας, Γιάννης Αργυρός, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία και συνυπολογίζοντας τον αρνητικό παράγοντα της οικονομικής κρίσης.
Όπως εξηγεί, η Σαντορίνη που αποτελεί ένα κατεξοχήν τουριστικό μέρος, το οποίο δεσπόζει στη λίστα με τους δημοφιλέστερους προορισμούς, φέτος παρουσιάζει μία μικρή αύξηση στα ποσοστά των αφίξεων των επισκεπτών, ωστόσο, αυτό που προβληματίζει έντονα τη δημοτική αρχή, τους επαγγελματίες του κλάδου αλλά και τους επιχειρηματίες εν γένει, είναι η μειωμένη καταναλωτική δραστηριότητα των επισκεπτών.
Παράλληλα, ο αρμόδιος αντιδήμαρχος μιλά για τον τομέα της κρουαζιέρας αλλά και για το ότι πρέπει να υπάρξει ένας συνολικός σχεδιασμός που θα δίνει συγκεκριμένο προσανατολισμό στο νησί, αφού σύμφωνα με την προσωπική του άποψη, η Σαντορίνη έχει κορεστεί ποσοτικά και χρειάζεται να προασπίσει τον ποιοτικό χαρακτήρα της.
Προάσπιση της τουριστικής ταυτότητας
“Μέλημά μας είναι το “βαρύ” τουριστικό όνομα της Σαντορίνης να μην υποβαθμιστεί. Είμαστε ένας από τους καλύτερου προορισμούς του καλοκαιριού και υποδεχόμαστε ξένο τουρισμό” ενώ “την τελευταία δεκαπενταετία και Έλληνες”, δηλώνει αρχικά ο κ. Αργυρός, προσθέτοντας πως στόχος της δημοτικής αρχής είναι “να μην υποβαθμιστεί η ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών όσον αφορά τον τουριστικό τομέα σε συνάρτηση με την κακή οικονομική περίοδο την οποία διανύουμε”. Όπως τονίζει, “κάνουμε έκκληση προς τους επιχειρηματίες του κλάδου να μην πανικοβληθούν και να μη συμπιέσουν τιμές εις βάρος της ποιότητας, ξεκαθαρίζουμε δε, ότι στόχος δεν πρέπει να είναι η αισχροκέρδεια”, αναφέροντας πως, ο δήμος από την πλευρά του έχει προσπαθήσει στο μέτρο του δυνατού και του επιτρεπτού να συμμετέχει σε διεθνείς εκθέσεις. “Φέτος συμμετείχαμε και στη Μόσχα ενώ στείλαμε διαφημιστικό υλικό και στις εκθέσεις στο Πεκίνο και στη Νέα Υόρκη”.
“Απευθυνόμαστε σε όλους”
Ως προορισμός η Σαντορίνη, υποδέχεται και φιλοξενεί επισκέπτες από όλα τα κοινωνικά στρώματα. “Η Σαντορίνη έχει ένα χάρισμα. Απευθύνεται σε όλους”, επισημαίνει ο Γιάννης Αργυρός, προσθέτοντας ότι, “Υπάρχουν πολυτελέστατα καταλύματα που ενοικιάζονται σε τιμές αστρονομικές, 900 ή και 1.000 ευρώ, αλλά, υπάρχουν και δωμάτια που προσφέρουν όλες τις ανέσεις και κοστίζουν 30 ευρώ”. Κάτι αντίστοιχο, υποστηρίζει ο ίδιος ότι ισχύει “και για τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Υπάρχουν τα καλά εστιατόρια αλλά και οι παραδοσιακές ταβέρνες”, σημειώνει χαρακτηριστικά.
“Στον πάγο” το ρευστό
Στη συνέχεια, σκιαγραφώντας την εικόνα που παρατηρείται έως αυτή τη χρονική περίοδο στο νησί, “όσον αφορά στους επισκέπτες που επιλέγουν πολυήμερη διαμονή, τα στοιχεία δείχνουν αύξηση”. Ωστόσο, σχολιάζει πως η αύξηση, “Δεν είναι πολύ μεγάλη. Κινείται σε ποσοστό 3-5% υψηλότερα από τα περυσινά δεδομένα”. Γεγονός βέβαια που απασχολεί έντονα όλους τους επαγγελματίες και τους επιχειρηματίες είναι πως, “δεν παρατηρείται έντονη καταναλωτική κίνηση”. “Λυπάμαι αλλά σε αυτό το κομμάτι πρέπει να αναφέρω ότι τα μηνύματα, δεν είναι και τόσο αισιόδοξα. Από την επικοινωνία μας με τον κόσμο και τους καταστηματάρχες, εισπράττουμε ότι είναι όλοι μουδιασμένοι και φοβούνται. Κατανοούμε βέβαια ότι αυτό είναι απόρροια της οικονομικής κρίσης” υπογραμμίζει.
Λείπουν βασικές υποδομές για την ακμάζουσα κρουαζιέρα
Στο πεδίο της κρουαζιέρας, τα πράγματα καταγράφονται θετικά και την τρέχουσα θερινή σεζόν. “Όσον αφορά στον τομέα της κρουαζιέρας, υπάρχει αύξηση και μάλιστα μεγάλη. Η Σαντορίνη είναι παγκοσμίως γνωστή από την κρουαζιέρα”. Σύμφωνα μάλιστα με όσα επικαλείται ο κ. Αργυρός, “περιηγητικές εκδρομές οργανωμένες αλλοδαπών έχουν σημειωθεί από το 1945-1946 στο νησί”.
Ο κ. Αργυρός όμως, επικεντρώνεται σε δύο σημαντικά θέματα που συναρτώνται με το κεφάλαιο “κρουαζιέρα”. “Αφενός υπάρχει ζήτημα με τις υποδομές και αφετέρου, μας απασχολεί η αδιαφορία, η παντελής απουσία του κεντρικού κράτους και ο πλήρης ερασιτεχνισμός - όχι μόνο αυτής της κυβέρνησης - αλλά και των προηγουμένων”.
Σχολιάζει δε χαρακτηριστικά, πως, “Όταν “σήμερα” η Σαντορίνη υποδέχεται περίπου ενάμιση εκατομμύριο κόσμο από την κρουαζιέρα και δεν υπάρχουν οι απαιτούμενες υποδομές όπως το εμπορικό λιμάνι και ο δρόμος που θα οδηγεί τους επισκέπτες προς την πόλη και τους άλλους προορισμούς, τι να κάνεις; Όταν μας υποχρεώνουν να φτιάξουμε τους δρόμους μέσα στο καλοκαίρι ή στην καλύτερη περίπτωση μέσα Μαΐου, τι να σχολιάσω;”, αναρωτιέται.
Απαιτείται νέα στρατηγική για τον Τουρισμό
Προσωπική θέση του αντιδημάρχου πάντως, όπως τη διατυπώνει ακολούθως, είναι πως, “στόχος αυτή τη στιγμή, δεν αποτελεί η αύξηση του αριθμού των επισκεπτών της κρουαζιέρας αν συνυπολογίσει κάποιος τα παραπάνω. Το ζητούμενο είναι να υπάρξει ποιοτικός τουρισμός, ο οποίος θα έρθει μόνο αν δεν τον εμποδίζει ο ποσοτικός τουρισμός” και άρα, “το ερώτημα που οφείλουμε να εξετάσουμε είναι μήπως δεν μπορούμε να τους δεχόμαστε όλους και να “συνθλίβεται” η εικόνα του νησιού. Δεν υποστηρίζω σε καμία περίπτωση την γκετοποίηση του τόπου και φυσικά δε διώχνουμε κανέναν”. Όμως, όπως προσθέτει, η Σαντορίνη τείνει να αγγίξει τα όρια του κορεσμού και απαιτείται μία στρατηγική για το νησί από το κεντρικό κράτος. “Το ζητούμενο λοιπόν, είναι να έχουμε έναν έλεγχο και προγραμματισμένες αφίξεις. Βέβαια, αυτά δεν γίνονται από τη μία ημέρα στην άλλη” επισημαίνει, καταλήγοντας, “χρειάζεται παρέμβαση από το κεντρικό κράτος”.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Φίλιππος Φόρτωμας: "Η επένδυση στον βιώσιμο τουρισμό, μονόδρομος για τα νησιά μας"
27 Σεπ. 2024 - 14:27 - “Η επιτυχία που σημειώνει το νησί μας δεν είναι τυχαία”
25 Σεπ. 2024 - 14:07 - Αφιέρωμα στην Πάρο από ταξιδιωτικό περιοδικό και ιστότοπο της Ινδίας
14 Ιουν. 2024 - 12:41 - Η τεχνολογία στις υπηρεσίες του τουρισμού
20 Μαΐου. 2024 - 6:17 - Προβολή της Μήλου στην oλλανδική αγορά
24 Απρ. 2024 - 10:18