Η Σαντορίνη προμηθεύεται νέα σύγχρονα ηλεκτρικά οχήματα

Νέα σύγχρονα ηλεκτρονικά οχήματα θα προμηθευτεί ο Δήμος Θήρας, καθώς εγκρίθηκε η διενέργεια ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την ανάθεση της σύμβασης της προμήθειας Ηλεκτρικών Οχημάτων. Μέσω της Οικονομικής Επιτροπής καθορίστηκαν οι όροι της διακήρυξης του διαγωνισμού για την εν λόγω σύμβαση, με την δαπάνη για την προμήθεια να έχει προϋπολογιστεί ενδεικτικά στο 1.452.511,20 ευρώ.

Περιγραφή φυσικού και οικονομικού αντικειμένου της σύμβασης

Αντικείμενο της σύμβασης είναι η «Προμήθεια ηλεκτρικών οχημάτων του Δήμου Θήρας». Πιο συγκεκριμένα, ο Δήμος πρόκειται να υλοποιήσει δύο υποέργα με το πρώτο να αφορά την προμήθεια ηλεκτρικών οχημάτων, το οποίο αποτελείται από:

• ένα ηλεκτροκίνητο επιβατικό Ι.Χ. τύπου SUV

• δύο ηλεκτροκίνητα οχήματα τύπου βαν για τις ανάγκες των συνεργείων του Δήμου

• δύο ηλεκτροκίνητα οχήματα τύπου βαν για την μεταφορά προσωπικού, χωρητικότητας τουλάχιστον 7 επιβατών, με δυνατότητα μεταφοράς αμαξιδίου ΑμεΑ.

• δύο μικρά ηλεκτροκίνητα αστικά λεωφορεία για δημοτική συγκοινωνία με αυτονομία άνω των εκατό χιλιομέτρων (100km)

• ένα μικρό ηλεκτροκίνητο αστικό λεωφορείο για δημοτική συγκοινωνία με αυτονομία άνω των διακοσίων χιλιομέτρων (200km)

Το υποέργο 2 αφορά στην προμήθεια σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων

• πέντε (5) διπλών φορτιστών εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) ισχύος 2x22kW συμπεριλαμβανομένου του συστήματος/πλατφόρμας διαχείρισης - παρακολούθησης τους.

Ηλεκτροκίνητο επιβατικό όχημα τύπου SUV

Το ηλεκτροκίνητο επιβατικό όχημα, τύπου SUV, θα είναι εφοδιασμένο με σύγχρονης τεχνολογίας ηλεκτροκινητήρα, κατάλληλο για ηλεκτρικά επιβατικά οχήματα και παραγόμενος σε σειρά παραγωγής. Η μέγιστη αποδιδόμενη ισχύς του ηλεκτροκινητήρα του οχήματος θα είναι τουλάχιστον 120 kW και η μέγιστη αποδιδόμενη ροπή από 400Nm, οι απαιτούμενες από τον κατασκευαστή για την ικανοποίηση των κριτηρίων οδικής συμπεριφοράς του οχήματος. 

Ο θάλαμος οδήγησης-επιβατών θα είναι μονωμένος με κατάλληλο υλικό έναντι της θερμότητας και του θορύβου και θα έχει εσωτερική επένδυση με κατάλληλο ανθεκτικό υλικό. Στην κονσόλα του οδηγού θα είναι διαθέσιμες όλες οι ενδείξεις - πληροφορίες για την λειτουργία του οχήματος καθώς και όλα τα χειριστήρια για τον έλεγχο των υπολοίπων υποσυστημάτων. Οι πόρτες των επιβατών θα είναι εφοδιασμένες με ηλεκτρομαγνητικές κλειδαριές ασφαλείας με κεντρικό κλείδωμα και υαλοπίνακες ρυθμιζόμενου ανοίγματος, ηλεκτροκίνητοι και θα υπάρχει immobilizer τελευταίας τεχνολογίας. Όλα τα καθίσματα θα είναι αναπαυτικά ενώ τα μπροστινά θα είναι και ρυθμιζόμενα.

Ηλεκτροκίνητα οχήματα τύπου βαν με εξοπλισμό κινητού συνεργείου

Το κάθε όχημα θα διαθέτει πλήρη ηλεκτρική εγκατάσταση φωτισμού και σημάτων, τους απαραίτητους προβολείς και φωτιστικά σώματα, καθώς και κάθε άλλο απαραίτητο ηλεκτρικό σύστημα όπως προβλέπεται από τον Κ.Ο.Κ. που ισχύει. Θα υπάρχει συσσωρευτής των 12V, με επαρκή χωρητικότητα, κατάλληλος για την ομαλή λειτουργία των υποσυστημάτων, που θα είναι κλειστού τύπου, χωρίς απαιτήσεις συντήρησης (Maintenance Free Battery), τοποθετημένος σε ασφαλή και κατάλληλη υποδοχή, με ικανοποιητικό εξαερισμό, καθώς και σε προσιτή θέση για εύκολο έλεγχο - συντήρηση. 

Ο συσσωρευτής θα παρέχει την τάση ηλεκτρικού κυκλώματος 12V, σε όλες τις προβλεπόμενες μονωμένες και προστατευμένες καλωδιώσεις του οχήματος. Στην καμπίνα των επιβατών και του χώρου φόρτισης, θα υπάρχουν ένα ή δύο φωτιστικά σώματα στην οροφή ή στις πλευρές του αμαξώματος, που θα εξασφαλίζουν ικανοποιητικό φωτισμό. Επίσης θα διαθέτει επαρκώς φωτιζόμενα όργανα ελέγχου.

Ηλεκτροκίνητα οχήματα τύπου βαν (με προδιαγραφές για ΑμΕΑ)

Τα προς προμήθεια οχήματα, τύπου βαν μεταφοράς προσωπικού θα είναι χωρητικότητας τουλάχιστον 7 ατόμων. Το όχημα θα είναι μονώροφο, με ηλεκτροκινητήρα έλξης, χαμηλής εισόδου με εύκολη πρόσβαση των επιβατών καθώς επίσης και ράμπα για την απρόσκοπτη επιβίβαση/αποβίβαση του αμαξιδίου ΑμεΑ στο πίσω μέρος του οχήματος. Θα πρέπει επίσης το αυτοκίνητο να διαθέτει ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης και πλευρικές μπάρες ασφαλείας στις πόρτες.  Όλη η επιφάνεια του δαπέδου θα καλύπτεται από πλήρως αντιολισθητικό υλικό. Επίσης, στο δάπεδο, σε διακριτά σημεία, θα είναι ενσωματωμένα συστήματα μηχανικής συγκράτησης τεσσάρων σημείων, για την ασφάλιση του αμαξιδίου ΑμεΑ, με ιμάντες. Το σύστημα συγκράτησης και ασφάλισης του αναπηρικού αμαξιδίου θα είναι τεσσάρων σημείων και θα πρέπει να διαθέτει πιστοποιητικό CE.