Στο προσκήνιο η ορθή διαχείριση της κρουαζιέρας
- Τετάρτη, 2 Οκτωβρίου, 2024 - 06:18
Έχοντας ως στόχο την πληρέστερη και πιο ορθή διαχείριση των κρουαζιερόπλοιων για τα ερχόμενα έτη, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θήρας, ενέκρινε κατά πλειοψηφία, στην πρόσφατη συνεδρίασή του, τα κριτήρια αξιολόγησης για την επιλογή των αφίξεων/αναχωρήσεων της κρουαζιέρας στα λιμάνια της αρμοδιότητας του, για το έτος 2025 και το έτος 2026 με το σύστημα Berth Allocation.
Οι λόγοι επαναξιολόγησης
Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θήρας, στη συζήτηση που πραγματοποιήθηκε, αποφάσισε να επαναξιολογήσει τα αιτήματα αφίξεων του 2025, ορίζοντας νέες συνθήκες, κανόνες και κριτήρια, όπως επιβάλλεται σύμφωνα με την φέρουσα ικανότητα του προορισμού και για την εύρυθμη λειτουργία του λιμανιού και της εξυπηρέτησης των επισκεπτών. Με αυτό το σκοπό, τα αποτελέσματα κατάταξης που εφαρμόστηκαν στις 31 Δεκεμβρίου 2023 θα αγνοηθούν, λόγω της επείγουσας ανάγκης να χαμηλώσουν τα όρια αφίξεων εντός της ημέρας και να προστατευθεί ο προορισμός με την βελτιωμένη διαχείριση ροών.
Θα εφαρμοστούν νέα κριτήρια, σύμφωνα με συγκεκριμένους όρους και κανόνες. Επίσης, το Δ.Λ.Τ. Θήρας, θα αξιολογήσει και τα αιτήματα του 2026 σύμφωνα με τους κανόνες και το πλάνο που ορίζεται. Μικρές προσαρμογές με την έγκριση του Λιμενικού Ταμείου Θήρας θα εφαρμόζονται στην πολιτική για το 2027 και μετά, βασιζόμενοι στα συμπεράσματα της υλοποίησης το 2025 και το 2026.
Οι στόχοι του συστήματος Berth Allocation
Ο ειδικός σύμβουλος του Δήμου Θήρας, Τάσος Κονιδάρης, με αφορμή ημερίδα που είχε πραγματοποιηθεί πριν λίγους μήνες, για την βιώσιμη κινητικότητα στα νησιά της χώρας, μιλώντας στην "Κοινή Γνώμη" για την διαχείριση της κρουαζιέρας στη Σαντορίνη, είχε τονίσει, ότι "το σύστημα, Berth Allocation, θα βοηθήσει πάρα πολύ στον καλύτερο προγραμματισμό της κρουαζιέρας. Αφορά στις αφίξεις και στις αναχωρήσεις για να μην έρχονται ίδιες ώρες και ημέρες τα κρουαζιερόπλοια. Σκοπός είναι, να αποφεύγεται ο συνωστισμός και η υπερσυγκέντρωση των πλοίων. Θέλουμε καλύτερο προγραμματισμό, για να υπάρχει καλύτερη εμπειρία για τον επισκέπτη, να υπάρχει ασφάλεια, να μην υπάρχει ταλαιπωρία ούτε για τον επισκέπτη αλλά ούτε για τους κατοίκους του νησιού και βεβαίως να είναι όλη ευχαριστημένοι και να δουλεύει και η αγορά καλύτερα με αυτό τον τρόπο. Το σύστημα λειτουργεί καθαρά ηλεκτρονικά και τις μέρες που υπάρχει μεγάλος συνωστισμός, λειτουργεί ένας αλγόριθμος, με όσο το δυνατόν λιγότερη ανθρώπινη παρέμβαση, που μας ειδοποιεί, ποιος πρέπει να αλλάξει τη μέρα και ώρα άφιξης".
Κανόνες, Προϋποθέσεις και Κριτήρια
Συγκεκριμένα και σύμφωνα με τα όσα υπερψηφίστηκαν από το Δ.Λ.Τ. Θήρας, για το έτος 2025, ο μέγιστος αριθμός επιβατών κρουαζιέρας που επισκέπτονται το νησί της Σαντορίνης κατά τη διάρκεια του έτους δεν θα υπερβαίνει τους 8.000 επιβάτες/επισκέπτες, την ίδια μέρα. Η εκτίμηση επιβατών ανά πλοίο ισούται με το 80% της χωρητικότητάς του.
Όσο για το 2026, ο μέγιστος αριθμός επιβατών κρουαζιέρας που επισκέπτονται το νησί της Σαντορίνης κατά τη διάρκεια του 2026 δεν θα υπερβαίνει τους 8.000 επιβάτες/επισκέπτες, την ίδια μέρα, ενώ η συγκεκριμένη εκτίμηση επιβατών ανά πλοίο ισούται με το 100% της χωρητικότητάς του.
Οι φάσεις διεκπεραίωσης των αφίξεων
Όλες οι ανακοινώσεις αφίξεων κρουαζιέρας θα διεκπεραιωθούν από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θήρας σε δύο φάσεις. Ήδη έχουν υποβληθεί ανακοινώσεις αφίξεων κρουαζιέρας για το νησί της Σαντορίνης για τα δρομολόγια του 2025, είτε ως επιβεβαιωμένα είτε ως μη επιβεβαιωμένα. Όλες οι αφίξεις θα μετατραπούν σε αιτήματα, τηρώντας την ημερομηνία του αρχικού αιτήματος και η διαμόρφωση των δρομολογίων θα γίνει σε δύο φάσεις.
Κατά την πρώτη (Α) φάση, όλα τα αιτήματα θα ταξινομηθούν σύμφωνα με τον αλγόριθμο κατάταξης και θα γίνονται είτε επιβεβαιωμένα (confirmed) είτε μη Επιβεβαιωμένα (Unconfirmed), όταν γίνεται υπέρβαση χωρητικότητας ή άλλων ορίων. Στην τελευταία περίπτωση θα προτείνονται εναλλακτικές λύσεις για την επηρεαζόμενη εταιρεία όταν υπάρχει η δυνατότητα. Η έκθεση κατάταξης θα διατεθεί σε όλες τις εταιρείες, μέσω του διαδικτυακού συστήματος στο οποίο και έχει δοθεί πρόσβαση στους εκπροσώπους των εταιρειών. Για το 2025 η πρώτη φάση θα ολοκληρωθεί μέχρι την 18 Οκτωβρίου 2024 ενώ για το 2026 η πρώτη φάση θα ολοκληρωθεί μέχρι την 31 Δεκεμβρίου 2024.
Κατά τη δεύτερη (Β) φάση, οι χρόνοι αποβίβασης/επιβίβασης επιβατών κρουαζιέρας, των επιβεβαιωμένων αφίξεων που θα ορίσει η διαδικασία της 1ης φάσης, θα προσαρμοστούν κατάλληλα, ανάλογα με τον όγκο των επιβατών στην κάθε άφιξη ώστε να αποφευχθούν τα πυκνά χρονοδιαγράμματα αφίξεων και αναχωρήσεων και οι ώρες αιχμής επιβίβασης/αποβίβασης. Για το 2025, η δεύτερη φάση θα ολοκληρωθεί την 20η Οκτωβρίου 2024 και το πρόγραμμα θα δημοσιευτεί στον ιστότοπο του Λιμενικού Ταμείου Θήρας, ενώ για το 2026, η δεύτερη φάση θα ολοκληρωθεί την 10η Ιανουαρίου 2025 και το πρόγραμμα θα δημοσιευτεί στον ιστότοπο του Λιμενικού Ταμείου Θήρας.
Δημοσίευση δρομολογίων
Το πρόγραμμα αφίξεων κρουαζιέρας θα δημοσιευτεί και θα ενημερώνεται τακτικά στους ηλεκτρονικούς λογαριασμούς των εταιριών καθώς και μέσω της ιστοσελίδας: https://www.santoriniports.gov.gr/el/cruise την 20η Οκτώβρη 2024 (για το 2025) και την 10ηΙανουαρίου 2025 (για το 2026). Τα νέα αιτήματα στο εξής (μετά το πέρας της πρώτης φάσης) θα επιβεβαιώνονται ανάλογα με τις διαθέσιμες χωρητικότητες σε βάση FCFS (first come, first served). Νέα αιτήματα ή τροποποιήσεις υφιστάμενων που λαμβάνονται μετά την 1η φάση θα διεκπεραιώνονται εντός πέντε ημερών από την ημερομηνία υποβολής και θα επιβεβαιώνονται ανάλογα με τις διαθέσιμες χωρητικότητες.
Σχετικά με τις αντικαταστάσεις πλοίων, θα ισχύει ότι σκάφος με ήδη επιβεβαιωμένη άφιξη και ETA/ETD μπορεί να αντικατασταθεί μόνο από άλλο σκάφος της ίδιας εταιρείας, με μικρότερη ή ίση χωρητικότητα. Αιτήματα για αντικατάσταση σκάφους που διαφέρουν σε χωρητικότητα για περισσότερο από το 5% του επιβεβαιωμένου σκάφους θα θεωρούνται ως νέα αιτήματα.
Εφαρμογή Αποζημίωσης
Για τις περιπτώσεις ακύρωσης εγκεκριμένης άφιξης και μη τήρησης πλάνου διάρκειας παραμονής στο νησί, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θήρας αποφασίζει:
Α. Τον καθορισμό αποζημίωσης από την εκάστοτε εταιρεία, όταν αυτή προβαίνει σε ακύρωση μιας προγραμματισμένης (εγκεκριμένης και δημοσιοποιημένης) άφιξης για την οποία δεν συντρέχουν ένα από τα παρακάτω:
-
η ακύρωση ανακοινώνεται προς το Λιμενικό Ταμείο Θήρας, σε διάστημα μεγαλύτερο από 3 μήνες πριν την προγραμματισμένη ημερομηνία άφιξης,
-
η άφιξη που ακυρώνεται, μεταφέρεται σε άλλη ημερομηνία κατά την οποία υπάρχει αυτή η δυνατότητα
-
η άφιξη ακυρώνεται για λόγους ανωτέρας βίας
-
το πλοίο αντικαθίσταται από άλλο πλοίο της ίδιας εταιρείας μικρότερης ή ίσης χωρητικότητας επιβατών
Η εφαρμογή της αποζημίωσης τίθεται σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2025 και το ύψος της ορίζεται στο ποσό των 3 ευρώ ανά επιβάτη (λαμβάνουμε ως αριθμό επιβατών την συνολική χωρητικότητα).
Β. Τον καθορισμό αποζημίωσης από την εκάστοτε εταιρεία, όταν δεν τηρεί το εγκεκριμένο πλάνο παραμονής στο νησί και συγκεκριμένα όταν η διάρκεια παραμονής του πλοίου στο νησί είναι μικρότερη από την προκαθορισμένη. Η παραπάνω αποζημίωση, θα εφαρμόζεται όταν, πρώτον, η διάρκεια παραμονής είναι μικρότερη της εγκεκριμένης κατά χρονικό διάστημα που ξεπερνάει την 1 ώρα και δεύτερον, δεν συντρέχουν λόγοι ανωτέρας βίας που προκαλούν την αναχώρηση σε χρόνο νωρίτερα του αναμενομένου.
Η εν λόγω αποζημίωση θα ισχύει από την 1η Ιανουαρίου 2025, και ορίζεται στο ύψος των 2 ευρώ ανά επιβάτη (με βάση τον αριθμό των επιβατών που φέρει το πλοίο) ανά μία ώρα παρέκκλισης. Επιπλέον, οι παρεκκλίσεις του πλάνου θα προσμετρώνται και θα αθροίζονται ώστε να ληφθούν υπόψιν στις μελλοντικές αξιολογήσεις των αιτημάτων της εκάστοτε εταιρείας.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Σοβαρές ανησυχίες για μείωση των προσεγγίσεων
19 Σεπ. 2024 - 6:18 - Σαντορίνη: «Ελαττώστε μετακινήσεις, έρχονται 17.000 από κρουαζιερόπλοια»
23 Ιουλ. 2024 - 18:01 - Στόχος ο βιώσιμος τουρισμός κρουαζιέρας στη Σαντορίνη
8 Ιουλ. 2024 - 6:17 - Σχεδιασμός για την αποσυμφώρηση της Σαντορίνης
17 Ιουν. 2024 - 6:18 - Ευρεία σύσκεψη στη Σαντορίνη για την κρουαζιέρα
5 Μαρ. 2024 - 13:38