Στο "κάδρο" η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου
- Τρίτη, 8 Απριλίου, 2025 - 06:16
Μια ανάσα πριν το Πάσχα και τη σηματοδότηση της έναρξης της τουριστικής περιόδου, συνεδρίασε χθες Δευτέρα 7 Απριλίου, η Τουριστική Επιτροπή του Δήμου Κιμώλου με σκοπό τον προγραμματισμό δράσεων για την προβολή του νησιού, εντός και εκτός Ελλάδας.
Τα θέματα που συζητήθηκαν ήταν πολλά, μεταξύ των οποίων, η έγκριση της στρατηγικής συνεργασίας με την MTC Group, η προβολή του νησιού σε διάφορα μέσα, αλλά και η παραχώρηση χώρου για το 7ο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Κιμώλου.
Μ. Κανάς: "Φιλοδοξούμε να κινηθούμε αντίστοιχα με το περσινό καλοκαίρι και πλέον στόχος μας είναι η επιμήκυνση της σεζόν"
Ο αντιδήμαρχος του Δήμου Κιμώλου και μέλος της Τουριστικής Επιτροπής, Μάνος Κανάς μίλησε στην "Κοινή Γνώμη" για τους στόχους μέσω του φετινού προγράμματος τουριστικής προβολής του νησιού.
Συγκεκριμένα, ανέφερε ότι "εμείς θέλουμε να αναπτύξουμε το νησί στην ήπια μορφή του, αλλά φέτος ξεκινάμε μία συνεργασία με την MTC Group για την ανάδειξη του νησιού, η έγκριση της οποίας ήταν και το πρώτο θέμα που συζητήθηκε στη συνεδρίαση της Τουριστικής Επιτροπής. Έχει εκπονηθεί η πρόταση στρατηγικής για τον Δήμο Κιμώλου και ποιες μορφές τουρισμού μπορεί να αναπτύξει. Έχουν γίνει και το προηγούμενο διάστημα δράσεις και συστηματική προετοιμασία για την ανάπτυξη του νησιού και στην ελληνική, αλλά και στην ξένη αγορά. Για παράδειγμα υπάρχει αναφορά από τον παγκόσμιο κολοσσό της τεχνολογίας, την Amazon, η οποία έχει εκδώσει ταξιδιωτικό οδηγό για το 2025 και έχει συμπεριλάβει και την Κίμωλο μαζί με τη Μήλο, όπου αναδεικνύει το νησί και ως ένα γαστρονομικό προορισμό, για τους λάτρεις της συγκεκριμένης κατηγορίας τουρισμού. Την ίδια στιγμή και το Travel Guide έχει αφιέρωμα στην Κίμωλο και γενικά υπάρχουν πολλά μέσα στα οποία προβάλλεται το νησί".
Παράλληλα, ο κ. Κανάς αναφέρθηκε και για την τουριστική κίνηση που έχει καταγραφεί έως τώρα για την πασχαλινή, αλλά και την καλοκαιρινή περίοδο, ενώ μίλησε και για το θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του νησιού.
"Το Πάσχα πέφτει αρκετά νωρίς φέτος, παρόλα αυτά έχουν ανοίξει αρκετά καταλύματα και υπάρχει ήδη κινητικότητα. Παράλληλα, είμαστε αρκετά αισιόδοξοι για το φετινό καλοκαίρι, καθώς ακούμε θετικά μηνύματα από τις κρατήσεις. Φιλοδοξούμε να κινηθούμε αντίστοιχα με το περυσινό καλοκαίρι, το οποίο είχε πάει πολύ καλά και πλέον στόχος μας είναι η επιμήκυνση της σεζόν και αυτό εξέτασε και η Τουριστική Επιτροπή στη συνεδρίασή της, όπου συμπεριέλαβε δράσεις για όλο το καλοκαίρι αλλά και τον Σεπτέμβριο", επεσήμανε αρχικά, προσθέτοντας πως "στο ακτοπλοϊκό κομμάτι από πέρυσι είχαμε εμφανή βελτίωση και ευελπιστούμε ότι και φέτος θα έχουμε τα ίδια δρομολόγια. Εμείς έχουμε και το ανοιχτού τύπου ferry boat το οποίο έρχεται καθημερινά από τη Μήλο και αυτό βοηθάει πολύ, καθώς στη Μήλο υπάρχει αεροδρόμιο και με αυτό τον τρόπο μπορούν να φτάσουν εύκολα στο νησί, όσοι προτιμούν τις αεροπορικές μετακινήσεις".
Το πρόγραμμα και οι δράσεις της τουριστικής προβολής
Οι βασικές προτεινόμενες δράσεις για το νησί της Κιμώλου, όπως αυτές εγκρίθηκαν από την Τουριστική Επιτροπή του Δήμου είναι οι εξής:
Συμμετοχή σε εκθέσεις
Συμμετοχή σε εξειδικευμένες εκθέσεις (όπου συμμετέχει η ΠΝΑ ή έστω ο ΕΟΤ για συμπίεση του κόστους) ώστε ο προορισμός να έχει τη δυνατότητα αλληλεπίδρασης με συγκεκριμένο κοινό το οποίο ψάχνει συγκεκριμένες δραστηριότητες.
Πιο συγκεκριμένα :
TOP RESA – ΠΑΡΙΣΙ (23-25/9/2025): Η έκθεση απευθύνεται κυρίως σε επαγγελματίες του Τουρισμού.
WTM – ΛΟΝΔΙΝΟ (4-6/11/ 2025): Έκθεση με διεθνή εμβέλεια που χρησιμεύει τόσο στη σύναψη νέων συνεργασιών όσο και στον προγραμματισμό – πραγματοποίηση επαφών με Βρετανούς συντάκτες που διαπρέπουν σε Media τα οποία και αναφέρονται σε θεματικές μορφές τουρισμού.
PHILOXENIA - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (14-16/11/2025): Αποτελεί τη σημαντικότερη ετήσια συνάντηση των τουριστικών επιχειρήσεων, φορέων και οργανισμών στην Ελλάδα. Είναι το γεγονός που αφουγκράζεται την παγκόσμια τουριστική αγορά και συντονίζεται με τις ανάγκες του επαγγελματία και τις επιθυμίες του ταξιδιώτη, ώστε να μπορεί να συμβάλει ουσιαστικά στην ανάδειξη προορισμών και εμπειριών αλλά και υψηλού επιπέδου υπηρεσιών.
Ανάδειξη των εναλλακτικών μορφών τουρισμού
Είναι φανερό ότι η Κίμωλος συγκεντρώνει περισσότερους τουρίστες κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου. Οι επισκέπτες την επιλέγουν ως προορισμό για τον εναλλακτικό της χαρακτήρα, καθώς και ότι είναι ένας τόπος μακριά από τον μαζικό τουρισμό. Όπως αναφέρθηκε παραπάνω υπάρχουν αρκετά είδη τουρισμού τα οποία έχουν τη δυνατότητα να αναπτυχθούν στο νησί.
Σαν πρώτη μορφή ενδεικτικά αναφέρονται οι πρώτες κινήσεις για την ανάδειξη των εναλλακτικών μορφών:
• Εκτίμηση των φυσικών πόρων στους οποίους μπορεί αναπτυχθεί τουριστική δραστηριότητα.
• Συνεργασία με πρακτορεία που ειδικεύονται στα συγκεκριμένα είδη τουρισμού για την ενίσχυση της ποικιλομορφίας και την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών στους τουρίστες.
• Δημιουργία περισσότερων τουριστικών πακέτων τα οποία θα περιέχουν και εναλλακτικές μορφές δραστηριοτήτων.
• Χρηματοδοτικά προγράμματα
• Αύξηση ακτοπλοϊκών γραμμών
• Δημοσίευση των εναλλακτικών μορφών που μπορούν να αναπτυχθούν στο νησί σε τουριστικούς ιστότοπους και σε τουριστικά περιοδικά
• Ενεργοποίηση των πολιτών στην τουριστική ανάπτυξη και ανάδειξη.
Δημοσιογραφικά ταξίδια εξοικείωσης
Αυτή η δράση, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει:
• Αποστολή προσκλήσεων για φιλοξενία, ξεναγήσεις, μετακινήσεις και δωρεάν επισιτισμό (χωρίς την κάλυψη της αεροπορικής μετακίνησης) σε εύρος στοχευμένων ταξιδιωτικών πρακτόρων και δημοσιογράφων από το εξωτερικό.
• Διερεύνηση και αναζήτηση στοχευμένων ευκαιριών προβολής και επίσκεψη δημοσιογράφων από Ελλάδα με αντίστοιχη κάλυψη.
Η MTC GROUP έχει αναλάβει την έρευνα εντοπισμού εξειδικευμένων blogger - influencer που δραστηριοποιούνται στις ειδικές μορφές τουρισμού που ο Δήμος επιθυμεί να αναπτύξει. Επίσης η εταιρεία συμβούλων αναλαμβάνει την διοργάνωση ταξιδιών εξοικείωσης σε εμπλεκόμενους φορείς που επιθυμούν να γνωρίσουν τις εναλλακτικές μορφές της περιοχής.
Καταχωρήσεις σε μέσα του εσωτερικού
Προτείνεται ο συνδυασμός ΜΜΕ από διαφορετικές κατηγορίες όπως ραδιόφωνο, έντυπα Μέσα και διαδίκτυο. Θα πραγματοποιηθεί συστηματική και αναλυτική διερεύνηση για την ηλεκτρονική προβολή και διαφήμιση από έγκριτους διαδικτυακούς τόπους της Ελλάδας, ανάλογα με τις οικονομικές δυνατότητες του Δήμου. Σε αυτό το ολοκληρωμένο Media plan βασικό μήνυμα θα αποτελεί το ότι η Κίμωλος είναι ένας προορισμός στον οποίο αναπτύσσονται εναλλακτικές μορφές τουρισμού.
Ειδικές δράσεις δημοσίων σχέσεων
Με στόχο τη δημιουργία διαύλων εκπομπής μηνυμάτων στην παγκόσμια ταξιδιωτική αγορά, η Επιτροπή Τουριστικής Ανάπτυξης καλείται να επιλέξει ανά χώρα τον πρεσβευτή Τουρισμού με ειδικά προνόμια, όπως πχ του Επίτιμου Δημότη ή ότι άλλο αποφασιστεί. Η επιλογή θα πρέπει να γίνει σε συνεννόηση και συνεργασία με τους τοπικούς φορείς των επαγγελματιών, μεταξύ των επισκεπτών με τη μεγαλύτερη συχνότητα επανάληψης επίσκεψης και , εφόσον είναι περισσότεροι του ενός, να υπάρξει ψηφοφορία ή επιλογή.
Η συγκεκριμένη ενέργεια θα δώσει δημοσιότητα στη χώρα προέλευσης του επισκέπτη-πρεσβευτή, πέρα από τη δημοσιότητα που ο ίδιος θα προκαλέσει όταν επισκεφτεί την περιοχή και γίνει η σχετική τελετή. Στον ίδιον ο Δήμος θα μπορεί και να του κοινοποιεί στοιχεία που άπτονται της τουριστικής προβολής της περιοχής.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Η Κίμωλος στους βρετανικούς TIMES για το καλοκαίρι
11 Απρ. 2025 - 18:49 - MTC Group: Συστηματική προετοιμασία για την προβολή της Κιμώλου στις αγορές
10 Μαρ. 2025 - 12:50 - Δυναμική εκκίνηση για την τουριστική προβολή της Σαντορίνης
10 Μαρ. 2025 - 6:18 - Με στόχο την ενίσχυση της εξωστρέφειας
6 Μαρ. 2025 - 6:17 - "Η Μύκονος ξανασυστήνεται στο διεθνές κοινό"
25 Φεβ. 2025 - 6:18