Σήμερα η έγκριση των δράσεων τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου για το 2017, από το περιφερειακό συμβούλιο

Προώθηση της “ατμομηχανής” του ελληνικού τουρισμού

Στην έγκριση του ολοκληρωμένου τουριστικού πλάνου ανάδειξης, προώθησης και προβολής του Νοτίου Αιγαίου για το έτος 2017 προχωρά σήμερα το περιφερειακό συμβούλιο, στη συνεδρίαση των αιρετών μελών του, στη Σύρο.

Μέσω της αξιοποίησης του συνόλου των σύγχρονων ψηφιακών μεθόδων, των διαδικτυακών “εργαλείων”, της συμμετοχής σε κορυφαίες τουριστικές εκθέσεις, της δημιουργίας κατάλληλου έντυπου και οπτικοακουστικού υλικού, της αναβάθμισης του τουριστικού portal, καθώς επίσης της οργανωμένης διαφημιστικής προώθησης, των ενεργειών προώθησης του Ν. Αιγαίου σε Β2Β συναντήσεις, αλλά και αξιοποιώντας ειδικά προγράμματα προβολής όπως το discovergreece, η Περιφερειακή Αρχή επιδιώκει - και φέτος - να αποσπάσει σημαντικό τουριστικό όφελος από την παγκόσμια τουριστική πίτα προς όφελος των νησιωτών.

Κατά τη διάρκεια της θητεία της, έχοντας εστιάσει με συνέπεια στην τουριστική ανάπτυξη των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων, μέσω της Αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού, Μαριέττας Παπαβασιλείου, η Περιφερειακή Αρχή εισηγείται σήμερα, το σύνολο των δράσεων τουριστικής προβολής του Νοτίου Αιγαίου προς τα μέλη του περιφερειακού συμβουλίου, καθιστώντας για ακόμη μία χρονιά, ξεκάθαρο τον τουριστικό προσανατολισμό της.

Αξίζει να σημειωθεί πως, για την επίτευξη του στόχου της προσέλκυσης επισκεπτών και της οικονομικής ανάπτυξης των νησιών μέσω του τουρισμού, η Περιφερειακή Αρχή έχει αποφασίσει να δαπανήσει ιδιαιτέρως υψηλά ποσά βάσει της στρατηγικής που ακολουθεί, γεγονός που κατά καιρούς σχολιάζεται ποικιλοτρόπως από μέλη των παρατάξεων της αντιπολίτευσης.

Αναφορικά με τον προγραμματισμό της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου και ειδικότερα της Διεύθυνσης Τουρισμού, πρέπει να σημειωθεί πως, παρακάτω ακολουθούν τα κυριότερα σημεία των καταγεγραμμένων δράσεων, όπως αυτά έχουν περιέλθει στη διάθεση των περιφερειακών συμβούλων προς ενημέρωσή τους, προκειμένου να τοποθετηθούν και να ψηφίσουν.

 

Προώθηση της ασύγκριτης μοναδικότητας του Ν. Αιγαίου

Πιο συγκεκριμένα, η πρώτη δράση αφορά στη “μελέτη σχεδιασμού και ανάπτυξης της στρατηγικής επικοινωνίας και δημιουργικού οδηγού προβολής του τουριστικού προϊόντος της ΠΝΑι” για το τρέχον έτος, με στόχο όπως επισημαίνεται “την περαιτέρω εμβάθυνση και εξέλιξη της επικοινωνίας και των κεντρικών μηνυμάτων, μέσα από την αξιακή ανάδειξη των εμπειριών και προορισμών της, στην κατεύθυνση της άμεσης πρόσκλησης και πρόκλησης επιλογής”. Ειδικότερα, άξονας αποτελεί η προώθηση του Ν. Αιγαίου στη “στρατηγική κατεύθυνση της ασύγκριτης μοναδικότητάς του, η οποία εξελίσσεται, στοχεύοντας σε απτά, πρακτικά μηνύματα που υπηρετούν τις αρχές της απλότητας και αμεσότητας, σύμφωνα με τις διεθνείς πρακτικές, με στόχο τη δημιουργία επιθυμίας για επιλογή”. Σύμφωνα με όσα αναφέρονται παρακάτω, “πραγματοποιείται ολοκληρωμένη μελέτη και εφαρμογή της κεντρικής ιδέας σε βασικό δημιουργικό υλικό (λεκτικά και εικαστικά) καθώς και στα βασικά εργαλεία της καμπάνιας, λειτουργώντας ως οδηγός εκτέλεσης για τις δράσεις προβολής της Περιφέρειας στο σύνολό τους” ενώ παράλληλα, υπογραμμίζεται πως, “η δημιουργική μελέτη εφαρμογής θα πραγματοποιηθεί ως ακολούθως: σε επίπεδο Περιφέρειας, σε επίπεδο Περιφερειακών Ενοτήτων, σε επίπεδο ομάδων δυναμικής και ενδεικτικών προορισμών με βάση το marketing plan της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου”. Στο προς ψήφιση τουριστικό πλάνο, ακολουθεί η δεύτερη δράση που εστιάζει στις “υπηρεσίες δημιουργικής εκτέλεσης” της βασικής ιδέας για την προώθηση του Νοτίου Αιγαίου, με στόχο “την κάλυψη των επικοινωνιακών αναγκών της Περιφέρειας” με τους κατάλληλους τρόπους.

 

Αναβάθμιση portal, σύνδεση ιστοσελίδων και παραγωγή βίντεο

Επιπλέον, στο πλάνο της, η Περιφέρεια δίνει έμφαση στην προώθηση της κεντρικής ιδέας σχετικά με την προώθηση της μοναδικότητας του Νοτίου Αιγαίου μέσω videos για το έτος 2017. Συγκεκριμένα, στην τρίτη δράση έχει προγραμματίσει “τη δημιουργική εκτέλεση και παραγωγή τριών videos από υπάρχοντα πλάνα ψηφιακών τραπεζών και πηγών” καθώς διευκρινίζεται πως, “στόχος είναι η επικοινωνία της κεντρικής δημιουργικής ιδέας μέσα από την ψηφιακή απεικόνιση των λόγων επιλογής των προορισμών”. Ταυτόχρονα, η τέταρτη δράση προβλέπει τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη ψηφιακής διαδραστικής ιστοσελίδας για τις ανάγκες ψηφιακής προώθησης της τουριστικής περιόδου του 2017, η οποία θα είναι στην αγγλική και ελληνική γλώσσα, ενώ επισημαίνεται πως, “η ιστοσελίδα θα συνδέεται με το περιεχόμενο του υπάρχοντος website και τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, λειτουργώντας ως κεντρική”. Σκοπός που εξυπηρετείται είναι “η ανάγκη άμεσης εμπλοκής με το κοινό, διάδρασης και τελικής επιλογής”.

Εκτός των ανωτέρω, η Περιφερειακή Αρχή μεριμνά και για την εικαστική και δομική αναβάθμιση του τουριστικού portal “aegeanislands.gr”, με στόχο “την ανάδειξη της επίσημης τουριστικής ιστοσελίδας ως κεντρικό όχημα ψηφιακών δράσεων προώθησης του τουριστικού προϊόντος, την ανταπόκριση στις νέες ψηφιακές συνήθειες και συμπεριφορές των χρηστών, την αξιοποίηση των νέων τεχνολογικών δυνατοτήτων, των σχεδιαστικών τάσεων και του περιεχομένου”. Η εν λόγω δράση “σπάει” σε τρία στάδια.

Επιπρόσθετα, στην έκτη δράση προβλέπεται η διαχείριση και επικαιροποίηση της ιστοσελίδας της ΠΝΑι και του περιεχομένου της, ενώ ακολούθως, η έβδομη δράση περιλαμβάνει την κινηματογράφηση και παραγωγή οπτικο-ακουστικού υλικού (ταινίες) για την περίοδο του καλοκαιριού το 2017. “Κατά την διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών, παρέχεται η δυνατότητα λήψεως πλάνων που περιλαμβάνουν το ανθρώπινο στοιχείο, την λειτουργία καταστημάτων και κέντρων εστίασης. Σε αντίθεση με τα Videos της 3ης Δράσης, που περιλαμβάνει την παραγωγή 3 videos από πλάνα ψηφιακής τράπεζας, η κινηματογράφηση και τα γυρίσματα νέων και φρέσκων πλάνων προορισμών της Περιφέρειας Νοτίου Αιγίου, το καλοκαίρι του 2017, έχει στόχο τη χρήση τους για τις επόμενες τουριστικές σαιζόν (2018 και εντεύθεν)”.

Προώθηση του Ν. Αιγαίου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Ιδιαίτερη μνεία πραγματοποιείται για την “απαίτηση” της προώθησης του Νοτίου Αιγαίου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με την όγδοη δράση να στοχεύσει μεταξύ άλλων, “στη διάδοση των μηνυμάτων προβολής στην ψηφιακή κοινότητα (reach)”. Σύμφωνα με όσα διευκρινίζονται στο τουριστικό πλάνο, “Στο ψηφιακό οικοσύστημα των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης εντάσσεται και το Tumblr page http://likenoother.aegeanislands.gr/, το οποίο λειτουργεί ενισχυτικά στο Facebook, Twitter, Instagram και Youtube της Περιφέρειας” ενώ ταυτόχρονα, τονίζεται πως, “τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης συνδέονται με όλα τα ψηφιακά μέσα της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, όπως το website aegeanislands.gr και το blog”. Πέραν των ανωτέρω, η επόμενη δράση εστιάζει στο πρόγραμμα διαφημιστικής ψηφιακής προβολής και το πλάνο διαφήμισης “θα περιλαμβάνει ενέργειες ψηφιακού-διαδικτυακού Μάρκετινγκ και θα στοχεύει σε αγορές του εξωτερικού”. Ο σχεδιασμός και η υλοποίησή του, θα λαμβάνει υπόψιν τις διεθνείς τάσεις ως προς την περίοδο κράτησης και τη βέλτιστη αξιοποίηση νέων τεχνολογιών.

Δημιουργική προβολή μέσω του discovergreece

Άκρως ενισχυτικά στις προσπάθειες ανάδειξης και προώθησης του Νοτίου Αιγαίου που καταβάλλει η Περιφέρεια έρχεται να λειτουργήσει και το ειδικό πρόγραμμα προβολής του discovergreece.com. Όπως σημειώνεται στη σχετική δράση, “Η δημιουργική προβολή περιλαμβάνει την προώθηση του campaign concept του Νοτίου Αιγαίου, την προώθηση των προορισμών και εμπειριών της Περιφέρειας, των εκδηλώσεων και άλλων ειδικών ενεργειών, στην κεντρική σελίδα, στην κοινότητα μελών, στο blog του Discovergreece.com “My View of Greece””. Επιπλέον, τονίζεται πως, η ίδια δράση προβλέπει ότι “θα περιλαμβάνονται ενέργειες email marketing και υλοποίηση ψηφιακής καμπάνιας επικοινωνίας σε επιλεγμένα ψηφιακά μέσα, on line users σε 3 χώρες”.

Μελέτες για τουριστική κίνηση και προφίλ επισκεπτών

Στην εισήγηση της Αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού πραγματοποιείται ιδιαίτερη αναφορά και στην εκπόνηση μελετών που θα επικεντρώνονται στην τουριστική κίνηση καθώς και στο προφίλ των τουριστών – επισκεπτών για το Ν. Αιγαίο. Συγκεκριμένα, στο περιεχόμενο του τουριστικού πλάνου για τη συγκεκριμένη δράση, αναφέρεται πως προβλέπεται “Η εκπόνηση εκθέσεων και μελετών που περιλαμβάνει στοιχεία τουριστικής κίνησης στα βασικά αεροδρόμια της Περιφέρειας, ανάλυση τάσεων των αφίξεων και εκπόνηση συμπερασμάτων, με στόχο τη βέλτιστη διαμόρφωση προτάσεων πολιτικής για την ανάπτυξη του τουριστικού τομέα και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του τουριστικού της προϊόντος” ενώ ειδικότερα, “η μελέτη θα περιλαμβάνει στοιχεία έρευνας καταναλωτή, προφίλ τουριστών και στοιχείων μάρκετινγκ συμπεριφοράς των βασικών αγορών – στόχος της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου. Οι εκθέσεις αποτελούν βάση περαιτέρω σχεδιασμού, εξειδίκευσης των δράσεων προβολής με βάση τα αποτελέσματα και τα στοιχεία συμπεριφοράς”. Παράλληλα, στις επόμενες δύο δράσεις προγραμματίζονται οι ενέργειες προώθησης σε B2B κοινό ώστε αυτές να πραγματοποιούνται με σχεδιασμό, ενώ προβλέπεται και η εκπόνηση μελέτης ανάλυσης της ψηφιακής φήμης του Νοτίου Αιγαίου.

Εκθέσεις, road shows και workshops

Bάσει της εισήγησης της αρμόδιας Αντιπεριφερειάρχη γίνεται ξεκάθαρη η πρόθεση συμμετοχής σε τουριστικές εκθέσεις, road shows και workshops. Σύμφωνα με όσα προγραμματίζονται για το 2017 “Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου θα πρέπει να προχωρήσει σε δυναμικές δράσεις προβολής, ιδιαιτέρως στις τρεις κυριότερες χώρες προέλευσης τουριστών στη χώρα (Μ. Βρετανία, Γερμανία και Ρωσία). Οι δράσεις αυτές περιλαμβάνουν την εκθεσιακή παρουσία της ΠΝΑι με περίπτερα που να καλύπτουν τις ανάγκες των Δωδεκανήσων και των Κυκλάδων και κυρίως των νησιών της Ρόδου, της Κω, της Σαντορίνης και της Μυκόνου, προορισμοί οι οποίοι είναι ένα τεράστιο brand name και ως επί το πλείστον αποτελούν το έναυσμα για τους ξένους επισκέπτες ώστε να ταξιδέψουν στην Ελλάδα”. Επιπλέον, υπογραμμίζεται πως, “η ΠΝΑι θα συμμετέχει, όπως κάθε χρόνο στις διεθνείς εκθέσεις τουρισμού ΙΤΒ, ΜΙΤΤ και WTM και δεδομένης της αυξημένης ανάγκης για την καλύτερη δυνατή εκπροσώπηση και προβολή των νησιών στη Γερμανική, Ρωσική και Βρετανική τουριστική αγορά αλλά και την ευρύτερη ευρωπαϊκή αγορά, καθώς οι εν λόγω εκθέσεις αποτελούν τις σημαντικότερες διεθνείς τουριστικές εκθέσεις πανευρωπαϊκά, αποφασίζουμε την συμμετοχή της ΠΝΑι ως επίσημο εκθέτη, με δικό της εκθεσιακό χώρο”. Στη συγκεκριμένη δράση περιγράφεται η διαδικασία και οι λεπτομέρειες για τη συμμετοχή στις τρεις διεθνείς τουριστικές εκθέσεις με δικό της περίπτερο, ενώ, επισημαίνεται πως, όσον αφορά τις υπόλοιπες διεθνείς εκθέσεις, “η ΠΝΑι θα συμμετέχει είτε ως συνεκθέτης του ΕΟΤ, είτε ως επίσημος εκθέτης αλλά με σαφώς μικρότερους εκθεσιακούς χώρους και περιορισμένο προϋπολογισμό εν συγκρίσει με τις τρεις προαναφερθείσες”. Τέλος, τονίζεται ότι, “σε χώρες που κρίνεται απαραίτητο, η ΠΝΑι θα διοργανώσει μια σειρά από θεματικά Road Shows στις προαναφερθείσες πόλεις και σε σημεία αυξημένης ροής κόσμου, όπως εμπορικά κέντρα ή κεντρικά σημεία στις πόλεις αυτές με στόχο την καλύτερη δυνατή προβολή των Δωδεκανήσων και των Κυκλάδων” ενώ επίσης, “στα σημεία αυτά θα υπάρξουν και συναντήσεις με τους κυριότερους Tour Operators των αγορών αυτών”. Ο πλήρης κατάλογος έχει ως ακολούθως: ΙΤΒ Βερολίνο, 8-12/3/2017, MITT Μόσχα, 14-16/3/2017, Salon de Mondial 16-19/03/2017, Mediterranean Panorama – Στοκχόλμη, 18-19/03/2017, BIT – Μιλάνο, 02-04/04/2017, ARABIAN TRAVEL MARKET_DUBAI, PANORAMA GREECE_ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ 11-13/05/2017, Tour Natur – Ντίσελντορφ, 01-03/09/2017, TRAVEL CONNEXION 2017_THOMAS COOK, WTM – Λονδίνο, 06-08/11/2017, Philoxenia – Θεσσαλονίκη, 23-26/11/2017, Grecka Panorama – Βαρσοβία 02-03/12/2017, Greek Tourism Expo – Αθήνα, Athens Marathon Expo – Αθήνα, MIAMI CRUISE. Workshops: Greek Tourism Workshop in Jeddah, Greek Tourism Workshop in Abu Dhabi, Greek Tourism Workshop in Lebanon και Τravel Connexion 2017_Thomas Cook.

Φιλοξενία tour operators και καταχωρήσεις

Η Περιφέρεια σκοπεύει και στην ανάπτυξη μίας σειράς φιλοξενιών ξένων κι Ελλήνων ταξιδιωτικών συντακτών, καθώς και εκπροσώπων από tour operators. Σύμφωνα με όσα επισημαίνονται στο τουριστικό πλάνο για το 2017 “Όσον αφορά τους ταξιδιωτικούς συντάκτες, η ΠΝΑι λαμβάνει κάθε χρόνο πλήθος αιτημάτων φιλοξενίας με σκοπό την δημοσίευση ταξιδιωτικών άρθρων σε διάφορα διεθνή ΜΜΕ. Η εν λόγω ενέργεια κρίνεται ιδιαίτερα επωφελής και εξασφαλίζει το χαμηλότερο δυνατό κόστος για την προβολή των νησιών καθώς δεν δαπανώνται με αυτό τον τρόπο χρήματα για διαφημιστικές καταχωρήσεις”. Για παράδειγμα, διευκρινίζεται πως, “με τη διοργάνωση ενός press trip επτά δημοσιογράφων εξασφαλίζεται η δημοσίευση επτά ταξιδιωτικών άρθρων το κόστος των οποίων περιορίζεται στα έξοδα που δαπανώνται για τη φιλοξενία τους στα εκάστοτε νησιά”. Επίσης, “όσον αφορά τη φιλοξενία των tour operators, η εν λόγω δράση κρίνεται ιδιαιτέρως επωφελής καθώς οι προσκεκλημένοι καλούνται να διαπιστώσουν εκ του σύνεγγυς το τουριστικό προϊόν των νησιών και να έρθουν σε απευθείας επαφή με τους κατά τόπους τουριστικούς επαγγελματίες”. Επιπρόσθετα, στο τουριστικό πλάνο εκτιμάται απαραίτητη και η προώθηση διαφημιστικών καταχωρήσεων αναφορικά με όλες τις θεματικές δράσεις “σε infight έντυπα αεροπορικών εταιρειών που εκτελούν δρομολόγια στις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα καθώς και πτήσεων charter ξένων Tour Operators”. Επιβεβλημένες, μεταξύ άλλων, αξιολογούνται και οι καταχωρήσεις σε ΜΜΕ διεθνούς βεληνεκούς (όπως CNN, BBC).

Ανάπτυξη συνεργασιών

Σε επίπεδο ανάπτυξης συνεργασιών προβλέπονται συγκεκριμένες ενέργειες, οι οποίες στοχεύουν στο σύνολό τους αυστηρά στην προβολή του Νοτίου Αιγαίου. Ειδικότερα, προγραμματίζονται δράσεις προώθησης της ΠΝΑι και όλων των θεματικών δράσεων της Περιφέρειας, αθλητικών, πολιτιστικών κλπ. σε συνεργασία με ξένους τουριστικούς πράκτορες και Tour Operators (καταχωρήσεις στους επίσημους καταλόγους προορισμών), ενώ προβλέπονται ακόμη, διοργανώσεις και συνδιοργανώσεις με τους κατά τόπους ΟΤΑ Ά Βαθμού, καθώς και με κατά τόπους τουριστικούς φορείς ημερίδων και συνεδρίων για ζητήματα τουριστικού ενδιαφέροντος (...) με σκοπό την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και την προβολή των νησιών μας. Τέλος, στο πλάνο γίνεται αναφορά στη συνεργασία με τον ΕΟΤ και εκτιμώνται ως απαραίτητες “δράσεις δημοσίων σχέσεων μέσω εκδηλώσεων και παράθεσης γευμάτων σε επίσημους προσκεκλημένους που πρόκειται να συμβάλλουν μέσω συνεργασιών στην προβολή του τουριστικού προϊόντος της ΠΝΑι”. .