Σαφής στο μήνυμά του ο περιφερειάρχης, Γ. Χατζημάρκος, αναφορικά με τον στόχο του πλάνου δράσεων προβολής για τα νησιά των Κυκλάδων και της Δωδεκανήσου

Τουριστική προβολή για νέες πρωτιές του Νοτίου Αιγαίου

Άμεσα για έγκριση στον ΕΟΤ το σχέδιο προώθησης για το 2024

Με ποσό άνω των 3 εκατ. ευρώ προωθεί τα νησιά του Νοτίου Αιγαίου, η Περιφέρεια, για το έτος 2024, προκειμένου να συνεχίσουν οι Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα να κατακτούν νέες κορυφές και νέες νίκες στην παγκόσμια τουριστική αγορά.

Τα παραπάνω αποτελούν τον σαφή στόχο για την επόμενη χρονιά, αλλά και το ξεκάθαρο μήνυμα του περιφερειάρχη Ν. Αιγαίου, Γιώργου Χατζημάρκου προς πάσα κατεύθυνση, στην τελευταία συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου γι' αυτήν τη θητεία, την Παρασκευή, στο πλαίσιο της οποίας εγκρίθηκε το πλάνο της τουριστικής προβολής για το 2024.

Ο προϋπολογισμός υλοποίησης των δράσεων φτάνει τα 3.248.000 ευρώ και άμεσα αναμένεται η έγκρισή τους από τον ΕΟΤ, ώστε να τεθούν σε εφαρμογή από τον Φεβρουάριο.

Προορισμοί του Ν. Αιγαίου ανεβάζουν τη χώρα στην κορυφή

Το Περιφερειακό Συμβούλιο Ν. Αιγαίου ενέκρινε ομόφωνα το τουριστικό πλάνο (απουσίαζαν εκπρόσωποι της Λαϊκής Συσπείρωσης). Ικανοποιημένος ο περιφερειάρχης για το αποτέλεσμα που έχει καταφέρει το Ν. Αιγαίο και αφορά στην κατάκτηση υψηλών κορυφών, βάσει στοιχείων, ανέφερε προλογικά τα εξής: “Αυτά τα χρόνια δόθηκαν πάρα πολλές μάχες και κερδήθηκαν πάρα πολύ μεγάλα ζητήματα για τα νησιά μας. Να είστε όλοι περήφανοι ασχέτως αν είστε στην πλευρά της Περιφερειακής Αρχής ή όχι. Οι συνθήκες που έχουν έρθει στα νησιά και οι επιδόσεις που πολλές από αυτές τα έχουν ανεβάσει στην κορυφή του κόσμου είναι αποτέλεσμα μίας συλλογικής δουλειάς”.

Επί του θέματος, πρόσθεσε πως, “σήμερα έχουμε το πλάνο της τουριστικής προβολής για το 2024. Πριν από μία εβδομάδα πήραμε τη μεγάλη είδηση για την Ελλάδα και ακόμη μεγαλύτερη για τη Ρόδο ότι είναι ο πρώτος τουριστικός προορισμός στον κόσμο σε αναζητήσεις στην Google.

Πρώτη χώρα στον κόσμο σε αναζητήσεις ήταν η Ελλάδα αλλά είναι σημαντικό ότι τρεις ελληνικοί προορισμοί που ανέβασαν την χώρα στην κορυφή σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν ανακοινωθεί από την Google είναι η Ρόδος, η Σαντορίνη και η Μύκονος”.

Σύμφωνα με όσα εξήγησε ο Γιώργος Χατζημάρκος, αυτό επετεύχθη χάρη στις επιλογές και στον τρόπο προώθησης των νησιών.

“Αυτό έχει επιτευχθεί σε έναν πολύ σημαντικό βαθμό και με τη βοήθεια του δικού μας πλάνου. Και ποια είναι αυτή; Είναι η στροφή που κάναμε στο ψηφιακό περιβάλλον πριν από χρόνια, μέσα σε αυτή τη θητεία. Και αυτό το Περιφερειακό Συμβούλιο μπορεί να είναι περήφανο για πολλά πράγματα”. Σε επίπεδο εφαρμογής και αποτελεσμάτων, επεσήμανε πως, “αυτή η στροφή έγινε και το 2022 είχαμε 440 εκατομμύρια περίπου impressions (παρουσίες – εμφανίσεις - προβολές) στην ψηφιακή μας καμπάνια. Το 2023 ακόμη τρέχει η καμπάνια και έχει ξεπεράσει το μισό δισεκατομμύριο. Αυτή η πρωτιά δείχνει μία φοβερή τάση, η οποία δεν μπορεί να ανακοπεί εύκολα και είναι στο χέρι μας να τη διατηρήσουμε και αν μπορούμε ακόμη να τη βελτιώσουμε”.

Ο κ. Χατζημάρκος διευκρίνισε δε, πως, “το πλάνο της τουριστικής προβολής το 2024 είναι αυτό το οποίο πηγαίνει και στο Υπουργείο Τουρισμού για έγκριση πριν αρχίσει να εφαρμοστεί. Ο στόχος είναι τον Φεβρουάριο να μπορεί να αρχίσει η εφαρμογή του”.

Συλλογική δουλειά ο τουρισμός

Εν συνεχεία, εξήγησε πως τα καρποφόρα αποτελέσματα έρχονται ως απόρροια συλλογικής δουλειάς. “Οι επιτυχίες αυτές και ειδικά στον τουρισμό δεν είναι επιτυχίες μίας μικρής ομάδας ή επιτυχίες ενός Οργανισμού μόνο ή επιτυχίες ενός ανθρώπου. Δεν υπάρχει κανένα πιο συλλογικό “παιχνίδι” από τον τουρισμό”, σημείωσε χαρακτηριστικά, ενώ τόνισε πως στον τουρισμό “οι πάντες έχουν τη συμμετοχή τους και η συνολική εμπειρία με την οποία φεύγει ο επισκέπτης από έναν τόπο διαμορφώνεται μέσα από τη δουλειά μιας ολόκληρης κοινωνίας”. Ως εκ τούτου, επανέλαβε πως, “αυτή είναι μία πολύ μεγάλη νίκη των νησιωτών. Ο καθένας είτε άμεσα, είτε έμμεσα συμμετέχει στη διαμόρφωση αυτού που λέμε τουριστικού προϊόντος και ο καθένας έχει συμβάλλει στο να πετύχουμε αυτόν τον υπέροχο στόχο. Είναι ένας στόχος που υπηρετεί με τον καλύτερο τρόπο τις ανάγκες μιας κοινωνίας σε εισόδημα και θέσεις εργασίας”.

Ο σκοπός της προβολής

Ειδικότερα, εξήγησε πως σκοπός του τρέχοντος προγράμματος προβολής είναι “όχι μόνο να διατηρήσει αυτή τη δυναμική, αλλά και να ισχυροποιήσει περαιτέρω την ανταγωνιστική θέση των νησιών μας στην παγκόσμια τουριστική αγορά”.

Αναλυτικά τόνισε πως για την επίτευξη του παραπάνω σκοπού, η Περιφέρεια ως τουριστικός προορισμός επενδύει:

1. Στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του τουρισμού, ο οποίος αποτελεί τον σημαντικότερο πυλώνα της οικονομίας της Περιφέρειας,

2. Στην ενίσχυση της εξωστρέφειας του τουριστικού τομέα της Περιφέρειας,

3. Στην αύξηση της μέσης κατά κεφαλήν ταξιδιωτικής δαπάνης και της μέσης διάρκειας παραμονής,

4. Στην βελτίωση της επισκεψιμότητας τους μήνες Απρίλιο, Οκτώβριο και Νοέμβριο,

5. Στην υποστήριξη και αναβάθμιση του τουρισμού εμπειρίας (γαστρονομικός, πολιτιστικός, αθλητικός, θαλάσσιος/ναυτικός κ.α.),

6. Στην ανάδειξη και διάδοση του ιδιαίτερου χαρακτήρα των νησιών της Περιφέρειας, των παραδοσιακών προϊόντων, του πολιτιστικού και φυσικού τους πλούτου,

7. Στην βελτίωση της ποιότητας πληροφόρησης όσον αφορά τον προορισμό των εν δυνάμει επισκεπτών και

8. Στην κεφαλαιοποίηση της ανθεκτικότητας που έδειξε το 2023 και ιδιαίτερα στην κεφαλαιοποίηση του αυξημένου βαθμού γνώσης και δημοφιλίας που προήλθε από τον ιδιαίτερα μεγάλο αριθμό επισκεπτών που επέλεξαν τα νησιά.

Αναλυτικά οι δράσεις

Το πρόγραμμα τουριστικής προβολής της Περιφέρειας για το 2024 θα περιλαμβάνει τις παρακάτω κύριες ομάδες δράσεων τουριστικής προβολής:

1. Διαφημιστικές καμπάνιες στο εξωτερικό και την Ελλάδα. (προϋπολογισμός 1.150.000 ευρώ).

2. Συνέργειες προώθησης με Tour Operators και αεροπορικές εταιρείες. (975.000 ευρώ).

3. Συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις. Η Περιφέρεια θα συνεχίζει και το 2024 την παρουσία της σε επιλεγμένες τουριστικές εκθέσεις μέσω συμμετοχής της εντός των περιπτέρων του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (465.000 ευρώ).

4. Συμμετοχή ή και διοργάνωση road shows, workshops, και ειδικών εκδηλώσεων. (210.000 ευρώ). 5. Διαχείριση κοινωνικών μέσων. Η Περιφέρεια θεωρεί αναγκαία την συνέχεια και το 2024 της διευρυμένης παρουσίας της στα κοινωνικά μέσα και ειδικότερα στο Instagram, το Facebook και το Tik Tok (50.000 ευρώ).

6. Φιλοξενίες (άτομα που σχετίζονται ως συντάκτες ή/και ως δημοσιογράφοι με μέσα μαζικής ενημέρωσης, διακεκριμένοι bloggers, στελέχη Tour Operators, ταξιδιωτικών γραφείων και οργανωτών συνεδρίων ή άλλων σημαντικών εκδηλώσεων, και influencers (100.000 ευρώ)).

7. Διοργάνωση συνεδρίων, ημερίδων, εκδηλώσεων, αθλητικών και πολιτιστικών διοργανώσεων (30.000 ευρώ).

8. Παραγωγή υλικού και διάφορες άλλες υποστηρικτικές δράσεις και ενέργειες (268.000 ευρώ).